Váltók, áttételek, sebességi értékek

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2013 feb. 05, 09:21 pm

Írjatok Decaon16-nak.
Neki 1.3 E11 Liftback G6-ja van. Nagyon kedves tag, csak kevés az ideje. Biztos megméri nektek és kérjétek meg, hogy írja ide a különbözõ értékeket, különbözõ sebességeknél. Kíváncsi vagyok!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
IceRocko
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 975
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
Autód gyártási éve: 1992
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)

Hozzászólás Szerző: IceRocko » 2013 feb. 06, 12:47 pm

Nekem a 4efe 5.-ben 100-nál 2950 (+-20 fordula) körül forog. Picivel 100 felett van, pont 3000-nél. (Óra szerint mérve, gyári 165/70 r14 gumival)
Bár lehet, hogy az én E10-em nem mérvadó, mert más lehet az áttételezés, vagy a difi is, mint az E11-ben.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára IceRocko 2013 feb. 06, 03:15 pm-kor.
EE101 Sedan, 7A-FE

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2013 feb. 06, 01:46 pm

Gyári 165/70 R14 nem?
Az E11-ben is 3000 körül van a fordulat 100 km/h fölött egy kicsivel. Ez van az 1,3 nem autópályára való. Szerintem egy-két rövidebb szakaszon megsarkantyúzhatod 140-150-el az nem fogja jelentõsen megemelni az átlagfogyasztást, de pl. az enyém 110-120 körül érzi jól magát autópályán.

6-os váltóban meg tényleg ne gondolkozz. Válts fel kicsit hamarabb, gurulj/motorfékezz többet!
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
IceRocko
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 975
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
Autód gyártási éve: 1992
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)

Hozzászólás Szerző: IceRocko » 2013 feb. 06, 03:15 pm

bubidisc írta:Gyári 165/70 R14 nem?
Az E11-ben is 3000 körül van a fordulat 100 km/h fölött egy kicsivel. Ez van az 1,3 nem autópályára való. Szerintem egy-két rövidebb szakaszon megsarkantyúzhatod 140-150-el az nem fogja jelentõsen megemelni az átlagfogyasztást, de pl. az enyém 110-120 körül érzi jól magát autópályán.

6-os váltóban meg tényleg ne gondolkozz. Válts fel kicsit hamarabb, gurulj/motorfékezz többet!
Igaz. 165/70 r14
Javítva.
Elnézést.

Nekem is a 120 körüli tûnik ideálisnak pályán, 3500 körül forog. motorzaj még elviselhetõ és nyáron 6,2-6,4-el elvan, de ebbe vannak 140-150es szakaszok is. :)
EE101 Sedan, 7A-FE

Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya » 2013 feb. 06, 03:22 pm

Urak, jol megvitattatok, hogy mennyi spenot kell a gyumolcslevesbe. :lol:

Alatehetsz egy malomkereket is az autonak, az ora akkor is ugyanakkora sebesseget fog mutatni adott fordulatszamon. Feltengely-fordulatbol szarmazik ugyanis a jel, amit latunk az oran.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd

Geza176
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012 okt. 02, 05:01 pm
Tartózkodási hely: London

Hozzászólás Szerző: Geza176 » 2013 márc. 24, 11:00 pm

Hello mindenki!

Nem pont idevago kerdes,de meg tudna valaki mondani a valtoolaj feltoltesi mennyiseget?

1332ccm 1993 hatchback.5. valto


En mar tul vok a hogyan csokkentsunk forulatot kerdesen.

Ugy erzem ebbe bele kell torodni,h egy picit zavaroan sokat forog,bar ez szubjektiv.

Ha jobban belegondolunk az autok 65%azert hibasodik meg mert mindig csak rovid tavon hasznaljak es be sem melegszik igazan,vagy soha nem hajtjak meg egy picit mert akkor sokat fogyaszt.

Marpedig egy autonak kell az un ontisztulasi folyamat,mikor hosszabb tavra megy,vagy csak meg meg huzatjak egyszer egyszer,h had dolgozzon:)

Szerintem pont ez a titka a toyotanak,h dolgoztatja a gepet es varosi hasznalat mellett is jol karbantartja magat

Avatar
Birka
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1915
Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Birka » 2013 márc. 25, 05:31 pm

Elvileg 1,8 liter 75W-90.

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2013 okt. 17, 09:09 am

http://www.youtube.com/watch?v=jt6HdpDqvSI

Ezalatt GZE E váltó lehet? Vagy teljesen más végáttétel?
Nagyon hosszúnak tûnik a 4-es. (Másik videóban tovább húzatja)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3288
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Bohi » 2013 okt. 18, 12:01 am

OMG! :shock:

Brutális, a választ megkaptad gyorsan, de tényleg nagyon hosszú a 3-4... :D
'87 E8 GT SEDAN
Prius II

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2014 aug. 27, 06:49 pm

Találtam egy másik fanatikot, aki E9-be rakott C160-at (6 sebességes váltó).
Itt látszik a kulissza szükséges átalakítása:

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 » 2014 aug. 28, 10:41 am

Pacsker írta:Találtam egy másik fanatikot, aki E9-be rakott C160-at (6 sebességes váltó).
Itt látszik a kulissza szükséges átalakítása:
nagyon szép munka! hazai fanatic?

Matyi, C160-as váltó megegyezik a black-top hatos váltójával, ami mondjuk az enyémen is van?

Mi lehet a probléma, hogy gyorsabb váltásoknál (jellemzően 2-ből 3-ba), reccsen egyet a váltáskor. Szinkrongyűrű, vagy nem emel ki a kuplung rendesen? Vagy gyorsabb a lábam, mint a kezem? :-)
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2014 aug. 28, 10:52 am

Nem ugyanaz a váltó. A Blacktopé, ha jól tudom erősebb és talán az áttételei is mások. Ebbe rendelhető volt LSD is (ezért is kapható ebayről).
Szinkronos a váltód. Mélyen zsebbe nyúlós lesz. CSAK Toyota szakinak add, aki váltót is csinált már. SST-k kellenek hozzá.
Szétbontásnál valószínű hézagoló gyűrűket, csapágyakat netán egyéb szinkront is fognak cserélni.

Az előző postom sajnon nem Magyar. Francia
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
pézsé
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 441
Csatlakozott: 2013 dec. 10, 10:57 pm
Autód gyártási éve: 1999
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: pézsé » 2014 aug. 28, 02:26 pm

azt honnan tudom kideríteni milyen váltó van a kocsimban? Ha esetleg venni kellene egyet mi alapján tudom beazonosítani jó-e nekem az a vas.
12/1998 TOYOTA COROLLA (EE111L-DLMDKW) TERRA UKP EUR LB LHD 4EFE MTM 5F
08/1979 TOYOTA COROLLA (TE71L-ELMEBW) XE EUR EUG LB LHD 2TB MTM 5F 2D

Avatar
IceRocko
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 975
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
Autód gyártási éve: 1992
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: IceRocko » 2014 aug. 28, 02:51 pm

A topik 2. oldalán megtalálod a választ. :wink:
EE101 Sedan, 7A-FE

Avatar
pézsé
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 441
Csatlakozott: 2013 dec. 10, 10:57 pm
Autód gyártási éve: 1999
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: pézsé » 2014 aug. 28, 08:44 pm

Bakker szembe se jutott megnézni.
Csipázom ezt a helyet. :-D
12/1998 TOYOTA COROLLA (EE111L-DLMDKW) TERRA UKP EUR LB LHD 4EFE MTM 5F
08/1979 TOYOTA COROLLA (TE71L-ELMEBW) XE EUR EUG LB LHD 2TB MTM 5F 2D


Válasz küldése