Váltók, áttételek, sebességi értékek

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: Sancy » 2016 jan. 13, 02:59 pm

2e-re? Szerintem felesleges.
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban

Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 » 2016 jan. 14, 05:34 pm

toytomi írta:2E-re C52 váltót fel lehet tenni farigcsálás nélkül, vagy bajba lehetnék a pozícióval?
Kuplung harang csere az egyértelmű, de a féltengelyek hossza az kérdés. A 4A-GE féltengelyek kellenének vagy maradhatna a 2E?
Egyáltalán történne valami változás akár fogyasztásban, végsebességben, gyorsulásban? Vagy teljesen felesleges ilyen gondolatoknak ébrednie az elmémben?? :lol:
A féltengely hossza és a fogak száma megegyezik.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6

Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2048
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: mozso » 2018 dec. 17, 09:52 pm

Frissítettem a ZZ motoros E12 Corolla váltó kompatibilitás / átalakítás hozzászólásomat (pl. 5 sebesség -> 6 sebesség) pár hasznos információval, képpel, részletesebb magyarázattal.

Itt lehet elolvasni: KATTINTS IDE
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb

Avatar
cslaci105
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 673
Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kiskunhalas
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: cslaci105 » 2018 dec. 18, 12:37 am

Szuper! Köszi szépen! ;)
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23931
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2018 dec. 18, 08:15 am

Köszi, hasznos!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
cslaci105
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 673
Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kiskunhalas
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: cslaci105 » 2019 okt. 14, 03:03 pm

Elvesztem az óriási információhalmazban. Tudnátok segíteni abban, hogy 1ZZ-FE motoros, 2006-os gyártási évi Corolla Verso-ba lehet-e 6-os váltót tenni?
Kép az adattáblájáról:
Kép
Nagyon hiányzik belőle a 6. fokozat! :(
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2019 okt. 14, 03:45 pm

Jó kérdés. De mivel a Toyota legózható bitosan van rá valami megoldás. Akár másik típusból is.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23931
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2019 okt. 14, 09:11 pm

Biztos, hogy lehet..
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
pepo
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 199
Csatlakozott: 2019 ápr. 10, 11:38 am
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Szeged
Kapcsolat:
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: pepo » 2019 dec. 11, 09:26 pm

A T23-as Celica 1ZZ valto plug&play felmegy az R1 Corolla Versora, csak kapcsolokart kell hozza gyartani. A CoV valto C251, a Celica pedig C63. A 6-os valtoval kb 7 dl-rel csokkent a fogyasztasom 100 km-en. Az osszehasonlitas alapja 2 tank uzemanyag volt, hosszabb tavon derul ki, hogy mit is jelent a valtoztatas. Az uj valtoval jobban mozog a kocsi, hosszu 1-es, rovidebb 2-3., azonos 4., rovidebb 5. es a hosszu 6. sebessegi fokozat van jelen.
Corolla Verso II - 1ZZ-FE - ZNR11L-GRMEKW - TTE

Avatar
cslaci105
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 673
Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kiskunhalas
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: cslaci105 » 2019 dec. 11, 10:24 pm

Köszi szépen az információt!
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L

SR5
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2008 jan. 09, 11:29 pm
Re: Váltó problémák

Hozzászólás Szerző: SR5 » 2020 feb. 25, 01:51 am

Sziasztok!
Azért írok ide mert itt váltóval kapcsolatos kérdések vannak.
Engem az érdekelne, hogy E9-E10-E11 benzines váltók közül melyik volt a leghosszabb végáttételű és 3000-s fordulaton mekkora sebességet ért el legmagasabb fokozatban?
Illetve 5. fokozatot lehet-e hosszabbra cserélni másik Toyota váltó hosszabb fokozatára? 3000-es fordulaton 5-ben legalább 120km/ órát kellene elérjen.
Van-e valakinek valamilyen tapasztalata ezzel kapcsolatban?
Köszi!

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Váltó problémák

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2020 feb. 25, 06:57 pm

Valamelyik dieselnek a váltóját kell kipróbálni. Talán S50.
Kuplungharangot szerintem biztosan cserélni kell.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

TZS
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2017 feb. 05, 11:30 am
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szada
Re: Váltó problémák

Hozzászólás Szerző: TZS » 2020 feb. 27, 10:03 am

SR5 írta:
2020 feb. 25, 01:51 am
Sziasztok!
Azért írok ide mert itt váltóval kapcsolatos kérdések vannak.
Engem az érdekelne, hogy E9-E10-E11 benzines váltók közül melyik volt a leghosszabb végáttételű és 3000-s fordulaton mekkora sebességet ért el legmagasabb fokozatban?
Illetve 5. fokozatot lehet-e hosszabbra cserélni másik Toyota váltó hosszabb fokozatára? 3000-es fordulaton 5-ben legalább 120km/ órát kellene elérjen.
Van-e valakinek valamilyen tapasztalata ezzel kapcsolatban?
Köszi!
EUDM E11 tapasztalatom van, úgy mint:
    4E-FE G6 - C161 váltó 6. fokozat: 110km/h @ 3000/min
      4A-FE G6 - C162 váltó 6. fokozat: 110km/h @ 3000/min

      A sebességek óra szerint értendőek, nem GPS-szel mért értékek.

      SR5
      Újonc
      Újonc
      Hozzászólások: 21
      Csatlakozott: 2008 jan. 09, 11:29 pm
      Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

      Hozzászólás Szerző: SR5 » 2020 feb. 28, 09:12 am

      Köszi a választ!
      G6-ot mi is mértünk, ezek lettek a végeredmények- szintén km óra szerint:
      1.4: 1, 25km/h 2. 40km/h 3. 60km/h 4. 77km/h 5. 90km/h 6. 110km/h
      1.6: 1, 22km/h 2. 40km/h 3. 57km/h 4. 80km/h 5. 95km/h 6. 115km/h

      SR5
      Újonc
      Újonc
      Hozzászólások: 21
      Csatlakozott: 2008 jan. 09, 11:29 pm
      Re: Váltó problémák

      Hozzászólás Szerző: SR5 » 2020 feb. 28, 11:11 am

      toytomi írta:
      2020 feb. 25, 06:57 pm
      Valamelyik dieselnek a váltóját kell kipróbálni. Talán S50.
      Kuplungharangot szerintem biztosan cserélni kell.
      Igen ott éppen az általam írt áttétel lehet, csak kérdés, hogy a harang rá fér-e a nagyobb diesel váltóra. Sztem nem, mert van egy CarinaII diesel váltóm és úgy emlékszem egész más a felfogatása. A féltengely kihajtása csavaros, de azt még meg tudnám oldani... :D


      Válasz küldése