4AGE (gyorstalpaló)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
RWD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2670
Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
Autód gyártási éve: 1981
Autód típusa (és generációja): Starlet
Autód felszereltségi jelölése: Deluxe
Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Re: 4AGE (gyorstalpaló)

Hozzászólás Szerző: RWD » 2015 dec. 27, 12:16 pm

Köszi!
1981-Toyota Starlet KP62 3K

Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1670
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom
Re: 4AGE (gyorstalpaló)

Hozzászólás Szerző: Lyani » 2016 márc. 16, 02:19 pm

Akinek működik az Economy érzékelője, az lenne oly kedves megnézné nekem, hogy ami a hidegindító injektor környékéből megy vákumcső az érzékelő gombába az egy darab csőből áll, vagy meg van-e toldva, és a toldó egy kis nyomáscsőkkentő(?) "izé"?
Köszi!
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23812
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: 4AGE (gyorstalpaló)

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2016 márc. 16, 02:59 pm

Nem tudok segíteni. Nekem más rendszer sajnos.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1670
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom
Re: 4AGE (gyorstalpaló)

Hozzászólás Szerző: Lyani » 2016 márc. 16, 11:49 pm

Tovább nézegettem a vákumcsöveket és arra jutottam, hogy egyedül megértenem nagyon nehéz lenne, ezért felteszem a kérdést.
Ha le van dugózva az EGR, és nincsen leszedve vagy módosítva a csövezés és az ehhez kapcsolódó alkatrészek, az okozhat zavart a T-VIS működésében?
Ha leszedném a felesleges dolgokat, mit kössek össze mivel?
Kép

Egyáltalán mi az a canister, és mire való, honnan tudom, hogy jó-e?
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30

Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1670
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom
Re: 4AGE (gyorstalpaló)

Hozzászólás Szerző: Lyani » 2016 márc. 17, 07:43 pm

Közben arra jutottam, hogy mivel a vákuumcsövezés bontatlan, így az EGR szepelnek is működnie kell, csak a gáz útja van elzárva mechanikusan. Ebből kifolyólag minden egyébnek is működnie kell.
Szóval nem kell lebontsak semmit, ha nem akarok, csak esetleg a csöveket nézem át.

A kartergáz visszavezetést elméletben nem "illik" megszüntetni, de én oda teszek egy "szuszogó szűrőt", a beömlőn meg ledugózom. :taps:
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30

Avatar
domi007
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1233
Csatlakozott: 2014 jún. 15, 10:42 pm
Autód gyártási éve: 1983
Autód típusa (és generációja): Celica
Autód felszereltségi jelölése: GT
Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Re: 4AGE (gyorstalpaló)

Hozzászólás Szerző: domi007 » 2016 márc. 18, 11:25 pm

Lyani írta:Közben arra jutottam, hogy mivel a vákuumcsövezés bontatlan, így az EGR szepelnek is működnie kell, csak a gáz útja van elzárva mechanikusan. Ebből kifolyólag minden egyébnek is működnie kell.
Szóval nem kell lebontsak semmit, ha nem akarok, csak esetleg a csöveket nézem át.

A kartergáz visszavezetést elméletben nem "illik" megszüntetni, de én oda teszek egy "szuszogó szűrőt", a beömlőn meg ledugózom. :taps:
Szuszogó szűrő helyett nem lenne jobb egy rendes olajlecsapató? :wink:
AA63 Celica '83 -
ZZE121 Corolla '06 - 'A Felhő'

Ha nem látod a robbantott ábrákat ToyoDIY-en írj privát üzenetet, tudok neked segíteni!

Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1670
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom
Re: 4AGE (gyorstalpaló)

Hozzászólás Szerző: Lyani » 2016 okt. 26, 10:36 pm

Az úgynevezett szeleplebegés jelenséggel találkozott már valaki? Egyáltalán milyen is az pontosan?
Használ valaki közülünk a gyárinál "jobb" (értsd más jellemzőkkel bíró) szeleprugót?
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30

Avatar
domi007
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1233
Csatlakozott: 2014 jún. 15, 10:42 pm
Autód gyártási éve: 1983
Autód típusa (és generációja): Celica
Autód felszereltségi jelölése: GT
Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Re: 4AGE (gyorstalpaló)

Hozzászólás Szerző: domi007 » 2016 okt. 26, 11:25 pm

Lyani írta:Az úgynevezett szeleplebegés jelenséggel találkozott már valaki? Egyáltalán milyen is az pontosan?
Használ valaki közülünk a gyárinál "jobb" (értsd más jellemzőkkel bíró) szeleprugót?
Én tudom mit jelent, látni még nem láttam, szóval nem tudom milyen. ZDoman versenykocsijában azt hiszem erősebb szeleprugók vannak (vagy duplák nem tudom már). Nyilván emiatt nem törik el a rugó (a nagyobbat nyomó veztengelytől), és még nagy fordulaton se lebeg be a szelep.
AA63 Celica '83 -
ZZE121 Corolla '06 - 'A Felhő'

Ha nem látod a robbantott ábrákat ToyoDIY-en írj privát üzenetet, tudok neked segíteni!

Avatar
Taki
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 939
Csatlakozott: 2010 ápr. 23, 09:48 am
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Tapolca
Re: 4AGE (gyorstalpaló)

Hozzászólás Szerző: Taki » 2016 nov. 01, 04:51 pm

"Egyáltalán mi az a canister, és mire való, honnan tudom, hogy jó-e?"

Tudomásom szerint az a tankszellőztető és JÓ, mert TOYOTA ! :)
Csak az az igazán bátor, aki be meri venni a hashajtóra az altatót!
1988 E9 Liftback 1.8D
1988 E9 Hachback 1.6Gti

Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3279
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest
Re: Vlaci - Toyota Starlet KP62 RWD

Hozzászólás Szerző: Bohi » 2016 nov. 08, 12:08 am

Az a bajnokság, ahol a fenti kettő starlet megy:

[BBvideo 800,480]https://www.youtube.com/watch?v=CM21EQAD88Y[/BBvideo]

Iszonyat hangok, nagyon tetszik... :twisted: Pedig ezekben a starletekben 4age-k vannak ugye?
'87 E8 GT SEDAN
Prius II

Vlaci
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2012 júl. 26, 11:22 am
Re: Vlaci - Toyota Starlet KP62 RWD

Hozzászólás Szerző: Vlaci » 2016 nov. 08, 08:39 pm

Bohi írta:Az a bajnokság, ahol a fenti kettő starlet megy:

[BBvideo 800,480]https://www.youtube.com/watch?v=CM21EQAD88Y[/BBvideo]

Iszonyat hangok, nagyon tetszik... :twisted: Pedig ezekben a starletekben 4age-k vannak ugye?
Igen, van 3-4 nagyon komolyan megépített Starlet ebben a sorozatban, mind über, a költségvetésükből kijönne szinte bármi is...

Ezekben 4AGE van, de több autóban is FULL-os Hasselgren motor van, ami ugye nem 1,6-os és a költsége egy ilyen komplett motornak nagyon sok millió forint:

Kép

Kép

árulnak is egyet ha valaki ilyet szeretne:
http://www.motorsport-sales.com/index.p ... ts_id=4051

Többen mennek 4AGE 20V pimpelt motorral, de valamiért egy bizonyos teljesítmény szint fölé nem nagyon lehet menni vele és többen faragják inkább komolyra a 16V motort mint a 20V-t.

Én azt gondolom, hogy a 2ZZ alapból jóval erősebb, gyárilag nagyon erős hajtókarral, hengerénki gyújtással van szerelve, így jóval költséghatékonyabb számomra mint egy bármilyen 4AGE, egy könnyített főtengellyel, lendkerékkel, nagyobb kompresszióval, ITB-vel egy jó kipufogóval szerintem jó lesz ez.

Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3279
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest
Re: Vlaci - Toyota Starlet KP62 RWD

Hozzászólás Szerző: Bohi » 2016 nov. 09, 01:07 am

Vlaci írta:Én azt gondolom, hogy a 2ZZ alapból jóval erősebb, gyárilag nagyon erős hajtókarral, hengerénki gyújtással van szerelve, így jóval költséghatékonyabb számomra mint egy bármilyen 4AGE, egy könnyített főtengellyel, lendkerékkel, nagyobb kompresszióval, ITB-vel egy jó kipufogóval szerintem jó lesz ez.
Egyetértek! :D

A Hasselgren meg nem is drága, berendelek kettőt! :D :D :D
'87 E8 GT SEDAN
Prius II

Avatar
domi007
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1233
Csatlakozott: 2014 jún. 15, 10:42 pm
Autód gyártási éve: 1983
Autód típusa (és generációja): Celica
Autód felszereltségi jelölése: GT
Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Re: Vlaci - Toyota Starlet KP62 RWD

Hozzászólás Szerző: domi007 » 2016 nov. 09, 06:17 pm

Bohi írta: Egyetértek! :D

A Hasselgren meg nem is drága, berendelek kettőt! :D :D :D
Feleslges, olyan mint a 4A-GE, vagyis elmegy az örökkévalóságig :D :burnout:
AA63 Celica '83 -
ZZE121 Corolla '06 - 'A Felhő'

Ha nem látod a robbantott ábrákat ToyoDIY-en írj privát üzenetet, tudok neked segíteni!

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23812
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Vlaci - Toyota Starlet KP62 RWD

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2016 nov. 09, 08:55 pm

Azért finom az a 4AGE, de kétségtelen, hogy nem a legköltséghatékonyabb megoldás...
Viszont egzotikus, különleges és menő.
A 2ZZ meg mindemellett ésszerű megoldás is.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
domi007
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1233
Csatlakozott: 2014 jún. 15, 10:42 pm
Autód gyártási éve: 1983
Autód típusa (és generációja): Celica
Autód felszereltségi jelölése: GT
Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Re: Vlaci - Toyota Starlet KP62 RWD

Hozzászólás Szerző: domi007 » 2016 nov. 10, 12:30 am

Pacsker írta:Azért finom az a 4AGE, de kétségtelen, hogy nem a legköltséghatékonyabb megoldás...
Viszont egzotikus, különleges és menő.
A 2ZZ meg mindemellett ésszerű megoldás is.
Akkor 9AGE-t kell építeni, amiben ZZ főtengely van, 7A-FE blokk és 4A-GE hengerfej! :twisted: :lol:
AA63 Celica '83 -
ZZE121 Corolla '06 - 'A Felhő'

Ha nem látod a robbantott ábrákat ToyoDIY-en írj privát üzenetet, tudok neked segíteni!


Válasz küldése