E9 - (1987-1992)
- Gugyor
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2002
- Csatlakozott: 2011 jan. 16, 07:21 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: E9 - (1987-1992)
Nekem is vastag.annyit fog mint a gyári lemezfelni anya.sosem lazult fel.furcsa hogy csak az anya feléig ér be a csavar de idáig nem volt vele baj
Corolla AE92 GTI HB
Toyota carina e gli
Toyota carina e gli
-
- Újonc
- Hozzászólások: 6
- Csatlakozott: 2017 feb. 27, 05:28 pm
Re: E9 - (1987-1992)
Köszi Tomi !
Közben lecseréltem a gyári lemezfelniket.
Ha valakit érdekelne, eladó egyben, akár a pótkerékkel is, gumik vannak rajta, de azok kukák.
Felnikupakkal persze, ami szintén gyári, festésük nem a legjobb, de nem rozsdázott.
Közben lecseréltem a gyári lemezfelniket.
Ha valakit érdekelne, eladó egyben, akár a pótkerékkel is, gumik vannak rajta, de azok kukák.
Felnikupakkal persze, ami szintén gyári, festésük nem a legjobb, de nem rozsdázott.
- SilverGhost
- Újonc
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2017 júl. 25, 11:52 am
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: SR
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Re: Segítség kellene!
Sziasztok!
Adott egy 1989-es Corolla Liftback 1.3 SR
Folyamatos olajfolyás látható a motoron a vezérlés oldalán (minden megállás után csöppent a földre). Szelepfedél tömítés és főtengely szimering cserélve. Sajna nem maradt más, csak a hengerfejtömítés... Kapni még gyári hengerfejtömítést önmagában? Én csak szettben találtam 77 euróért... Az utángyártottak közül mi az ajánlott? Csavarkészletből?
Köszönöm a segítséget!
Adott egy 1989-es Corolla Liftback 1.3 SR
Folyamatos olajfolyás látható a motoron a vezérlés oldalán (minden megállás után csöppent a földre). Szelepfedél tömítés és főtengely szimering cserélve. Sajna nem maradt más, csak a hengerfejtömítés... Kapni még gyári hengerfejtömítést önmagában? Én csak szettben találtam 77 euróért... Az utángyártottak közül mi az ajánlott? Csavarkészletből?
Köszönöm a segítséget!
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Segítség kellene!
Olajszivattyúnak is van egy szimmeringje kb 1500 Ft gyáriba. Elsőnek megpróbálnám kicserélni azt is, mielőtt a hengerfej lenne lebontva.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Segítség kellene!
SilverGhost írta:Sziasztok!
Adott egy 1989-es Corolla Liftback 1.3 SR
Folyamatos olajfolyás látható a motoron a vezérlés oldalán (minden megállás után csöppent a földre). Szelepfedél tömítés és főtengely szimering cserélve. Sajna nem maradt más, csak a hengerfejtömítés... Kapni még gyári hengerfejtömítést önmagában? Én csak szettben találtam 77 euróért... Az utángyártottak közül mi az ajánlott? Csavarkészletből?
Köszönöm a segítséget!
Vezérműtengely szimering? Szelepfedél tömítésnél nem cseréltél?
Olajteknő tömítés...
Nem kell rögtön rosszra gondolni.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- SilverGhost
- Újonc
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2017 júl. 25, 11:52 am
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: SR
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Re: Segítség kellene!
Igazad van, nem kell rögtön farkast kiáltani ott, ahol lehet nincs is.
Lássuk részleteiben a problémát:
Hibajelenség:
A főtengely szíjtárcsája körül nagymennyiségű olajsár, a vezérlés oldalán a tűzfal, a lengőkar, a kormánymű, karter alja, az olajszűrő alatti rész (karter és blokk csatlakozásának környéke), és a nívópálca töve olajsaras.
Motorleállítás után 2-3 csepp olaj lecsöpög a főtengelyszíjtárcsa alá.
Eddigi próbálkozások:
A tapasztalt jelenségből főtengely szimering hibára gyanakodtunk, de megbontás után a szerviz valószínűsítette, hogy feljebb, a szelepfedélből szivárog az olaj. Ez a két tömítés ki is lett cserélve (sajnos hülye voltam, és a vezérműtengely szimeringje maradt a régi). A jelenség nem szűnt meg, de mintha (lehet placebo) a szivárgás is csökkent volna.
Kérdésem:
Okozhatja ezt egy hibás karter tömítés?
Mondjuk ha a főtengely alatti részen ereszt, akkor a blokk felső részére akár a vezérműszíj is felcsaphatja az olajat, nem?
A korábban említett olajszivattyú tömítés pontosan melyik lenne? Az O gyűrű, vagy a teljes "öntvény" tömítése (11355-ös alkatrész)?
Most kapott új vezérlést (INA), plusz hosszbordás szíjat (DAYCO)... Nem akarom őket olajban úsztatni...
Valakinek ötlet?
Köszönöm a segítséget előre is!
Lássuk részleteiben a problémát:
Hibajelenség:
A főtengely szíjtárcsája körül nagymennyiségű olajsár, a vezérlés oldalán a tűzfal, a lengőkar, a kormánymű, karter alja, az olajszűrő alatti rész (karter és blokk csatlakozásának környéke), és a nívópálca töve olajsaras.
Motorleállítás után 2-3 csepp olaj lecsöpög a főtengelyszíjtárcsa alá.
Eddigi próbálkozások:
A tapasztalt jelenségből főtengely szimering hibára gyanakodtunk, de megbontás után a szerviz valószínűsítette, hogy feljebb, a szelepfedélből szivárog az olaj. Ez a két tömítés ki is lett cserélve (sajnos hülye voltam, és a vezérműtengely szimeringje maradt a régi). A jelenség nem szűnt meg, de mintha (lehet placebo) a szivárgás is csökkent volna.
Kérdésem:
Okozhatja ezt egy hibás karter tömítés?
Mondjuk ha a főtengely alatti részen ereszt, akkor a blokk felső részére akár a vezérműszíj is felcsaphatja az olajat, nem?
A korábban említett olajszivattyú tömítés pontosan melyik lenne? Az O gyűrű, vagy a teljes "öntvény" tömítése (11355-ös alkatrész)?
Most kapott új vezérlést (INA), plusz hosszbordás szíjat (DAYCO)... Nem akarom őket olajban úsztatni...
Valakinek ötlet?
Köszönöm a segítséget előre is!
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Segítség kellene!
Az a szerviz, aki vezérlést és szelepfedél tömítést cserélt szimering cserék javaslata nélkül, megéri a pénzét.
Hacsak nem a te külön kérésedre hagyták el ezeket az alkatrészeket.
Tök egyszerű a dolog.
1. Leveszed a vezérlés burkolatot
2. Megnézed, hogy honnantól olajos.
Ha a szelepfedél környékétől is már párás, szivárgós (gondolom vezérlés cserénél csak lemosták az előző szennyt féktisztítóval..), akkor egyértelműen vissza kell szedni a szelepfedelet. Alaposan elpucolni a két felületet, a vezértengely és a gyújtáselosztó csésze töréseihez odarakni a kis paszta pötyit és természetesen cserélni a filléres szimeringet.
Ha ott fent nem olajos.
Akkor simán lehet kartertömítés, rossz olajpumpa ház O gyűrű, rosszul beütött főtengely/olajpumpa szimering, de még kritikus esetben nívópálca tövének O gyűrű - hiánya - is.
Ha mindez jó, új, szakszerűen cserélt, akkor mosd le az egész hóbelebancot szárazra és kezd el figyelni kis futás esetén, hogy hol kezd el szivárogni. Bár, ha folyik, akkor hamar meglesz.
Hajrá!
Hacsak nem a te külön kérésedre hagyták el ezeket az alkatrészeket.
Tök egyszerű a dolog.
1. Leveszed a vezérlés burkolatot
2. Megnézed, hogy honnantól olajos.
Ha a szelepfedél környékétől is már párás, szivárgós (gondolom vezérlés cserénél csak lemosták az előző szennyt féktisztítóval..), akkor egyértelműen vissza kell szedni a szelepfedelet. Alaposan elpucolni a két felületet, a vezértengely és a gyújtáselosztó csésze töréseihez odarakni a kis paszta pötyit és természetesen cserélni a filléres szimeringet.
Ha ott fent nem olajos.
Akkor simán lehet kartertömítés, rossz olajpumpa ház O gyűrű, rosszul beütött főtengely/olajpumpa szimering, de még kritikus esetben nívópálca tövének O gyűrű - hiánya - is.
Ha mindez jó, új, szakszerűen cserélt, akkor mosd le az egész hóbelebancot szárazra és kezd el figyelni kis futás esetén, hogy hol kezd el szivárogni. Bár, ha folyik, akkor hamar meglesz.
Hajrá!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- SilverGhost
- Újonc
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2017 júl. 25, 11:52 am
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: SR
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Re: Segítség kellene!
Sziasztok!
Pacsker, és Toytomi! Köszönöm a segítséget, az olajszivattyú háza alól folyt az olaj... O gyűrű és szimmering gyárira cserélve...
Még két kérdésem lenne:
1, Használt valaki karburátor tisztító sprayt? Mik a tapasztalatok? Hidegen kicsit rángat...
2, A szelepfedélből a légszűrő aljába csatlakozó cső lekötésével, és külön tartályba való vezetésével próbálkozott már valaki?
Több helyen láttam, hogy a szelepfedél kivezetésére mini légszűrőt tettek. Mik a tapasztalatok a kartergázzal? Nem szeretném koszolni a karbit...
+1: Van valakinek elfekvőben 2 db gyári dísztárcsája? Nekem sajnos felemás a két oldal.
Nekem a következő a felállás:
Bal oldalt:
http://d1r57ja1amoclf.cloudfront.net/wp ... -6-023.jpg (ilyen kellene)
Jobb oldalt:
https://img.autogidas.lt/10_1_0002214/t ... 0-1992.jpg (ezt el is cserélném akár, hátha valaki van még ilyen helyzetben csak fordítva)
Köszönöm szépen előre is!
Pacsker, és Toytomi! Köszönöm a segítséget, az olajszivattyú háza alól folyt az olaj... O gyűrű és szimmering gyárira cserélve...
Még két kérdésem lenne:
1, Használt valaki karburátor tisztító sprayt? Mik a tapasztalatok? Hidegen kicsit rángat...
2, A szelepfedélből a légszűrő aljába csatlakozó cső lekötésével, és külön tartályba való vezetésével próbálkozott már valaki?
Több helyen láttam, hogy a szelepfedél kivezetésére mini légszűrőt tettek. Mik a tapasztalatok a kartergázzal? Nem szeretném koszolni a karbit...
+1: Van valakinek elfekvőben 2 db gyári dísztárcsája? Nekem sajnos felemás a két oldal.
Nekem a következő a felállás:
Bal oldalt:
http://d1r57ja1amoclf.cloudfront.net/wp ... -6-023.jpg (ilyen kellene)
Jobb oldalt:
https://img.autogidas.lt/10_1_0002214/t ... 0-1992.jpg (ezt el is cserélném akár, hátha valaki van még ilyen helyzetben csak fordítva)
Köszönöm szépen előre is!
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: E9 - (1987-1992)
Az első fajtából láttam mostanában a jófogáson.
Talán nekem is van 1db.
E9 alkatrészekben kérdezd a klubtagokat beágyazott képpel.
Karbi tisztító nem árt, de a 2E karbikról van külön topic. Nyűgösek... Tisztítsd, vákuumcsövezd, állítsd be, de ha nem jutsz dűlőre ne fektess bele túl sok energiát. Cserélj az újabbra, vagy alakítsd át injektorosra.
Talán nekem is van 1db.
E9 alkatrészekben kérdezd a klubtagokat beágyazott képpel.
Karbi tisztító nem árt, de a 2E karbikról van külön topic. Nyűgösek... Tisztítsd, vákuumcsövezd, állítsd be, de ha nem jutsz dűlőre ne fektess bele túl sok energiát. Cserélj az újabbra, vagy alakítsd át injektorosra.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: E9 - (1987-1992)
1C powa!!!!
Facebook csoportból kaptam rá választ. Van akinek 583000 van már az E9-ben.
Facebook csoportból kaptam rá választ. Van akinek 583000 van már az E9-ben.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: E9 - (1987-1992)
Érzed, hogy már erőtlen, gyenge, füstöl, nehezen indul, 3-asnál feljebb már nem is tudsz kapcsolni
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
-
- Újonc
- Hozzászólások: 6
- Csatlakozott: 2017 feb. 27, 05:28 pm
Re: E9 - (1987-1992)
Sziasztok
2E motorba milyen olajat ajánlotok ?
Köszi.
2E motorba milyen olajat ajánlotok ?
Köszi.
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: E9 - (1987-1992)
phlistrr22 írta:Sziasztok
2E motorba milyen olajat ajánlotok ?
Köszi.
10W40 viszkozitású megteszi
viewtopic.php?f=4&t=341
viewtopic.php?f=4&t=1262
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: E9 - (1987-1992)
Újabb felfedezésem van. Kouki Gt-i és Kouki 'sima' E9 hátsó stabilizátor rúd közül az előbbinek 2mm-vel vastagabb az átmérője.
Ha ezt eddig is tudtuk akkor bocsi, nekem most esett le
Ha ezt eddig is tudtuk akkor bocsi, nekem most esett le
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
- Gugyor
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2002
- Csatlakozott: 2011 jan. 16, 07:21 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: E9 - (1987-1992)
Corolla AE92 GTI HB
Toyota carina e gli
Toyota carina e gli