E9 - (1987-1992)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
iridium
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2009 dec. 29, 03:24 pm
Tartózkodási hely: Budapest
Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: iridium » 2017 jan. 17, 04:48 pm

Most nagyon rossz helyen áll az autó ahol hosszabb szerelgetést nehéz megoldani, ezért gondoltam, hogy olyan helyre viszem ahol legalább körbe tudom járni a kocsit és van világítás az esti beavatkozáshoz bár tudom a fejlámpa itt is segíthet :)
Ezért gondoltam megkérdezem, hogy hátha valaki ment szíj nélkül pár száz métert ami alatt a motor még csak 60 fokra melegszik talán fel mostani -5 fokról így a hűtést addig tudja nélkülözni a motor.
1992-es E9 Corolla (EE90)

Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2928
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel
Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: Sancy » 2017 jan. 18, 09:37 am

Szerk.: Tomi koszi a javitast. Sorry
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Sancy 2017 jan. 18, 03:25 pm-kor.
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2764
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2017 jan. 18, 11:37 am

A 2E-nek ugyanaz a szíja hajtja a vízpumpát is. Ha nics szervó vagy klíma csak egy szíj van rajta.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

kyleee
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2017 jan. 25, 10:09 am
Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: kyleee » 2017 jan. 25, 10:20 am

sziasztok. új vagyok még mint tulajdonos és mint fórum tag is. e9 hatcback-em van most fényezik de szeretnék még rajta 1-2 módosítást végezni első körbe és a hozzáértőket kérdezném. szóval nem szervós ugye de szeretnék belőle szervós gépet csinálni + szeretnék bele jó állapotú üléseket vagy esetleg újabb corollából lehet-e bele tenni?! köszönöm a segítséget előre is. üdv

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23812
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2017 jan. 25, 11:34 am

Szervusz. Mindent lehet, de ha leirod milyen motorizaltsagu es felszerelesi fokozatu akkor a valoszinusegi ratat is tudjuk hozza mellekelni. Mert itt nem a szereles a nehez dolog hanem az hogy talalsz-e hozza valot..
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

kyleee
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2017 jan. 25, 10:09 am
Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: kyleee » 2017 jan. 25, 12:06 pm

értelek. 90-es , 1.8 dízel motorral van és ezen kívül semmit extráról nem tudok. klíma nincs benne szóval szerintem teljesen alap gép.

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23812
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2017 jan. 25, 12:43 pm

Kormanymu (kormanyoszlop kardankeresztek, burkolatok, esetleg allithato magassagu kormanyoszlop) E9-bol. Gli-kben Gti-kben surubb volt. Altalaban 1.6osokon

Szervoszivattyu szerintem e10/e11 2c motorrol, ha egyezik a felfogatas. E9 dizelben ben talan meg sosem lattam szemelyesen szervost olyan ritka.. altalaban XL-ek voltak mind

Szervo csovezest osszekl kell hozni de erre szamtalan megoldas letezik. Lehet az e10/11e is befaraghato

Ules e9-bol. A lenyeg hogy ne legyen osszkerekes... az S/Si/Gli/Gt-i felszereltsegek plussosek voltak a Glin kivul sportosak es a gtikben allithato ulesnagassaggal gerinctamasszal es oldaltartassal.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2764
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2017 jan. 25, 01:09 pm

Szia!

Keresd Taki fórumtagunkat, Ő rakott szervót E9 dieselbe, biztos tud segíteni.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

Avatar
Taki
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 939
Csatlakozott: 2010 ápr. 23, 09:48 am
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Tapolca
Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: Taki » 2017 jan. 25, 08:29 pm

E9/E10/(E11?) tudomásom szerint az összes motortípus kormányműve kompatibilis, beépíthető.
2C/2CT motorról a szervószivattyú tökéletesen passzol.( carina e, camry, corolla..)Ami biztos, hogy az E10 csövezése és felfogatásai is azonosak. Minden felfogatási pont elő van készítve a kasznin. ;) A szervótartály alakja és konzolja más egy kicsit, de ez kis fantáziával könnyen megoldható.
A manuális kormányműhöz hosszabb kormányoszlop+"összekötő kiskardán" tartozik. Én cseréltem a kormányoszlopot is állíthatóra. Úgy emlékszem a hossza végett muszály volt.
Remélem valamit segítettem.
Csak az az igazán bátor, aki be meri venni a hashajtóra az altatót!
1988 E9 Liftback 1.8D
1988 E9 Hachback 1.6Gti

Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2928
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel
Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: Sancy » 2017 jan. 26, 02:27 pm

Kiegészíteném annyival, hogy amikor én szervósítottam az E9 GT-i met az án kormányoszlopom is hosszúnak bizonyult, de aztán rájöttem hogy "teleszkópos" és tudtam összetolni rajta annyit hogy pont jólegyen.
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23812
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2017 feb. 08, 11:26 am

Két dolog motoszkál nagyon a fejemben...
Az első, hogy mekkora császár dolog az AL25 "Corolla Tercel"-től az E11 4WD Wagonig az összes összkerekes kombi Corolla. Nagyon kéne egy... (mondjuk akár egy E11 is és importálnék rá Carib orrot)
Vagy E9, de akkor az álmom kalanddal összekötni Japánból

Kép

Kép

Kép

Kép






A másik (már írtam korábban is), hogy mennyire eltűnt mára és mennyire kívánatossá vált egy E9 Coupe...
Pacsker írta:Kép

Borzasztóan hiányolom itthonról az E9 Coupe-kat. Az utolsó Corolla Coupe széria, ami létezett balkormányosban...
2008-9-ben még mondhatni volt belőlük egész sok, de most már egyet se látni jó ideje.
Ilyenkor döbben rá az ember, hogy micsoda kincsek voltak.

6-8 db-ról legalább tudtam annó. Volt, hogy hármas csokorban adták őket és egyáltalán nem drágán. Általánosan 100-400 ezer Ft-ért kínálták őket. A legtöbb GT volt. 1-2db 4A-F motorost lehetett csak látni.

Volt, hogy Pécelen csak úgy szembe jött egy fekete, volt, hogy a hirdetettet nem vette meg senki és elbontották, bevitték vasba...
Annó Székesfehérváron vásárlási szándékkal próbáltunk is egyet. Hatalmas élmény! Elvileg a padlólemez ugyanaz, mégis teljesen más ülni benne. A bukólámpa gyerekes álom. Nagyon jó hangulatú autó és azt mondom nekem tetszik is. Tudom, tudom, nem RWD, de nem driftre kell mindenkinek egy Coupe.

Aztán hipp-hopp eltűntek. A fennmaradókról sem tudni sokat... :( Nem bukkannak elő, mintha megszűntek volna.
Volt Grafit, fekete, mély kék és több piros is. Sehol semmi.
Annó ZDomannak is ez volt az első autója.

Volt amcsi tempomatos, klímás USA GT-S is, de az is szét lett bontva.
Mire emlékeztek? Tudtok-e "élő" vagy megmentésre váró példányról?
Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Most van egy motor nélküli külföldi egyed a látókörömben, ami itthon van.
Esetleg honosítható is lenne, de játszósnak is tökéletes. Nekem átfutott az agyamon, hogy a Starlet késedelme miatt ezt csinálnám meg játszós autónak. Azonban csak hátsókerekesben gondolkozom még mindig. Gondoltam kapna AE95 hátsó padlólemezt és már meg is lehetne oldani (láttam már több hátsós E9-et), de aztán gyors eszmecserét követően hamar tudatosult, hogy az összkerék váltó hosszú távon nem bírná a 4AGE-t, egy T50-hez meg szét kéne szabdalni a kardánalagutat. Annyit meg nem ér az egész. (meg hát úgyis reménykedem még a Starletben)

Tehát így elsőkerekesként, (így is lehet kanyarvadász, erős és sportos) valakit nem érdekelne projekt autóként? Óriás egyéniség és motort rakni bele gyerekjáték. (ugyanaz, mint bármilyen E9-be).
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2928
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel
Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: Sancy » 2017 feb. 08, 12:16 pm

Jajj de etvagygerjeszto!!!milyen allapotu a bode?
Korrodalt?

Mert ugye en pont emiatt gondolkodom e11 ben...
Nem akarok rakoltani 3-400 ezret a bodera, aztan 3 ev mulva meg mar megint eszi rozsda...
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban

Avatar
doki
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 302
Csatlakozott: 2013 okt. 05, 10:22 pm
Tartózkodási hely: Magyarország
Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: doki » 2017 feb. 11, 06:58 pm

Kecskeméten mászkált egy cupe. Ritkán feltűnik és el is tűnik. Középkorú úri ember a tulajdonos.
Fehér sínű. Esetleg tud róla valaki valamit ?
E9 Sedan 2E

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23812
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2017 feb. 20, 10:41 am

Srácok!

Kié lesz az első 30 éves E9 a klubban?
EPC szerint kinek mely havi gyártású?
Netán lesz itt olyan is, aki tervezi a muzeális minősítést?
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1670
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom
Re: E9 - (1987-1992)

Hozzászólás Szerző: Lyani » 2017 feb. 20, 11:02 pm

Ezt hol is kell megnézni?
Én annak is örülök, hogy még ilyen faszán teljesít ennyi idő után, és hogy a műszakin sem kell nagyon agyalni. :)
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30


Válasz küldése