Motorfajták
- bepi81
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2524
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Re: Motorfajták
Ami azt illeti, van, mit tenni ellene, de nem használtan megvéve, hanem újkorától kezdve: Kizárólag jó minőségű 5W-30 olaj mehet bele, és lehetőleg kerülni kell a folyamatos hidegjáratot, rövid utakat.norbika írta:ÜDv.Mindenkinek
Új fórumozó vagyok,és egyben új Corollás is.
Szeretnék tanácsot és segítséget+véleményt arról a kérdésről,hogy az autóm,vagy is.
1.6VVTI 2003.01havi típus hibás a motorja, ez mondta egy úgy mondott volt Toyota szerelő,aki szerint ezek a motorok beállnak az olajsártól eldugult olaj vezetékek miatt,és nincs ellene mit tenni!!!???
Nos én ezt nem igazán akarom elhinni ha az emberfia időben szervizel,és odafigyel az autójára!!Pláne hogy Toyota!!!
Szerintetek????
eli.köszönöm a válaszokat!
További Szép napot.Sziasztok
Súrlódáscsökkentés miatt valóban voltak gondok ezekkel a motorokkal (meg az 1,4-essel, meg az 1,8-assal is), ezeket 7 év/180.000km-ig gariban és ingyen cserélték ún. "fűzött" blokkra a márkaszervizek. Ekkor kicserélték a gyűrűket, dugószettet, fél literrel több olajat írtak elő az addigi 3,7l-nél, megjelölték egy zöld pöttyel a nívópálcát és a motorszámot motorkódra (esetedben pl. 3ZZU lenne) cserélték. Inne felismerhető a javított motor. Ezzel nincs gond, csak, ha továbbra is a 10W-40 olajakat használták lacserénél. A vvt-i motorok egyedül erre kényesek.
Aki nem élt ezzel a lehetőséggel, annak zsebből kell kifizetni a javítással járó költségeket. A gyári gyűrűszett kb 40-50.000Ft + tömítések, munkadíj, miegymás, az egész művelet kb 200-250.000Ft-ban áll meg, igaz, bevált, tapasztalt szerelő ára ez, aki garanciát is vállal a munkájáért. Ennél olcsóbban kompromisszumok útján lehet kihozni a műveletet.
De mindez csak az a lehetőség, amikor a tulaj úgy dönt, hogy belevág, vagyis a motor jelentős mennyiségű olajat fogyaszt. A gyár szerint 1l/1000km-ig normális az olajfogyasztás, ami nyilván nem igaz. 2-3000km/1 liternél már erősen meggondolandó, pláne, ha nem 5-10000km-t megy az ember évente, hanem többet.
Nagy "divat" volt anno, hogy minél olcsóbban legyen elvégezve a garanica ideje alatt az olajcsere a szakszervizben, emiatt beletöltötték a 10W-40-et. Ezeknél a motoroknál volt a leggyakoribb a hasonló típushiba előfordulása. Ezt nyilván a többedik tulajok szívják meg rendszerint.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Motorfajták
Ezzel az olajcserés dologgal csak annyi a gond, hogy nem igazán lehet ellenőrizni. Általában nem az ügyfél szeme láttára csinálták és mondani mindenki az mond amit akar (amit érdekében áll mondani). Ezzel nem azt mondom, hogy nem lehet igaz de nincs alátámasztva semmivel, tehát ilyen információt nem illik terjeszteni, (mint általában a hasonló féltudományos feltételezéseket sem).
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- bepi81
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2524
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Re: Motorfajták
Azt gondolom, megfelelő pontossággal fogalmaztam:
"Nagy "divat" volt anno, hogy minél olcsóbban legyen elvégezve a garanica ideje alatt az olajcsere a szakszervizben, emiatt beletöltötték a 10W-40-et. Ezeknél a motoroknál volt a leggyakoribb a hasonló típushiba előfordulása."
És ez nem féltudományos információ, kedves Marci, hanem tény. Márkaszervizes tapasztalat. Igaz, nem sok, úgy 10 éves...
"Nagy "divat" volt anno, hogy minél olcsóbban legyen elvégezve a garanica ideje alatt az olajcsere a szakszervizben, emiatt beletöltötték a 10W-40-et. Ezeknél a motoroknál volt a leggyakoribb a hasonló típushiba előfordulása."
És ez nem féltudományos információ, kedves Marci, hanem tény. Márkaszervizes tapasztalat. Igaz, nem sok, úgy 10 éves...
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Motorfajták
Értem én. Nem kell leírni mégegyszer ugyanazt. Én mindig csak a hozzászólás próbálom célozni. Ha ennyire nem bírod a mások véleményét akkor még óvatosabban fogalmazz. Én is leírom megint. Mondani mindenki azt mond amit akar és ha le van írva arra is ugyanaz vonatkozik. Még ha azt is írod, hogy tény, meg tapasztalat, az is ugyanabba a kategóriába tartozik. Nincs alátámasztva, nincs mögötte semmi (csak ezek a fekete izék vannak a fehér/szürke háttérben).
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- bepi81
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2524
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Re: Motorfajták
Ha értenéd, mit írok, pláne, ha ismernéd a vvt-i motorokat legalább saját tapasztalatból, akkor nem írnád le mégegyszer. De nem ismered. Ezzel együtt a kételyeid is alaptalanok. Ha mindezt, amit leírtam, egy márkaszervizes ember mondaná neked, akkor elhinnéd?
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Re: Motorfajták
bepi81 írta:Ami azt illeti, van, mit tenni ellene, de nem használtan megvéve, hanem újkorától kezdve: Kizárólag jó minőségű 5W-30 olaj mehet bele, és lehetőleg kerülni kell a folyamatos hidegjáratot, rövid utakat.norbika írta:ÜDv.Mindenkinek
Új fórumozó vagyok,és egyben új Corollás is.
Szeretnék tanácsot és segítséget+véleményt arról a kérdésről,hogy az autóm,vagy is.
1.6VVTI 2003.01havi típus hibás a motorja, ez mondta egy úgy mondott volt Toyota szerelő,aki szerint ezek a motorok beállnak az olajsártól eldugult olaj vezetékek miatt,és nincs ellene mit tenni!!!???
Nos én ezt nem igazán akarom elhinni ha az emberfia időben szervizel,és odafigyel az autójára!!Pláne hogy Toyota!!!
Szerintetek????
eli.köszönöm a válaszokat!
További Szép napot.Sziasztok
Súrlódáscsökkentés miatt valóban voltak gondok ezekkel a motorokkal (meg az 1,4-essel, meg az 1,8-assal is), ezeket 7 év/180.000km-ig gariban és ingyen cserélték ún. "fűzött" blokkra a márkaszervizek. Ekkor kicserélték a gyűrűket, dugószettet, fél literrel több olajat írtak elő az addigi 3,7l-nél, megjelölték egy zöld pöttyel a nívópálcát és a motorszámot motorkódra (esetedben pl. 3ZZU lenne) cserélték. Inne felismerhető a javított motor. Ezzel nincs gond, csak, ha továbbra is a 10W-40 olajakat használták lacserénél. A vvt-i motorok egyedül erre kényesek.
Aki nem élt ezzel a lehetőséggel, annak zsebből kell kifizetni a javítással járó költségeket. A gyári gyűrűszett kb 40-50.000Ft + tömítések, munkadíj, miegymás, az egész művelet kb 200-250.000Ft-ban áll meg, igaz, bevált, tapasztalt szerelő ára ez, aki garanciát is vállal a munkájáért. Ennél olcsóbban kompromisszumok útján lehet kihozni a műveletet.
De mindez csak az a lehetőség, amikor a tulaj úgy dönt, hogy belevág, vagyis a motor jelentős mennyiségű olajat fogyaszt. A gyár szerint 1l/1000km-ig normális az olajfogyasztás, ami nyilván nem igaz. 2-3000km/1 liternél már erősen meggondolandó, pláne, ha nem 5-10000km-t megy az ember évente, hanem többet.
Nagy "divat" volt anno, hogy minél olcsóbban legyen elvégezve a garanica ideje alatt az olajcsere a szakszervizben, emiatt beletöltötték a 10W-40-et. Ezeknél a motoroknál volt a leggyakoribb a hasonló típushiba előfordulása. Ezt nyilván a többedik tulajok szívják meg rendszerint.
Szia!köszi a segítséget,de még kérnék egy kicsit?
az én Autóm 1.6vvti nem eszi az olajat de mostani olajcserénél is 10w40 vetetett velem a szerelő.
vagy most akkor mit tegyek mi lenne a megoldás???most 104000e km van benne.motor kódom.:3zze
mit tegyek?
használjak más olajat?nem késő már?
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Motorfajták
Ez már csak filozofálgatás. Nagy általánosságokban "divat" fogalmazol még ha saját tapasztalat alapján is, és, hogy márkaszervízes mondta... Pfff!
Norbiika! Nem tudom, hogy került a kezedbe olyan olaj amilyen nem való bele de sürgősen vidd vissza és vegyél bele valót! Ha tényleg ennyi van a motorodban és nincs semmi baja, kincs van a kezedben. Nyálazd át a fórumot, keress egy másik szerelőt! Sok boldog balesetmentest!
Norbiika! Nem tudom, hogy került a kezedbe olyan olaj amilyen nem való bele de sürgősen vidd vissza és vegyél bele valót! Ha tényleg ennyi van a motorodban és nincs semmi baja, kincs van a kezedben. Nyálazd át a fórumot, keress egy másik szerelőt! Sok boldog balesetmentest!
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Re: Motorfajták
Köszönöm a segítséget!
- bepi81
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2524
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Re: Motorfajták
A 10W-40-et vvt-i -be felejtsd el! Minőségi 5W-30 kell bele, minimum ACEA A3 B3/B4, illetve API SL, de a mai rendes olajok ennél jóval többet tudnak már. A Toyotákat a legkülönbözőbb éghajlatokra gyárták, ezért szerepel a használati könyvben még a 10-15W-40-es olaj is, de ez nálunk felejtős.norbika írta:bepi81 írta:Ami azt illeti, van, mit tenni ellene, de nem használtan megvéve, hanem újkorától kezdve: Kizárólag jó minőségű 5W-30 olaj mehet bele, és lehetőleg kerülni kell a folyamatos hidegjáratot, rövid utakat.norbika írta:ÜDv.Mindenkinek
Új fórumozó vagyok,és egyben új Corollás is.
Szeretnék tanácsot és segítséget+véleményt arról a kérdésről,hogy az autóm,vagy is.
1.6VVTI 2003.01havi típus hibás a motorja, ez mondta egy úgy mondott volt Toyota szerelő,aki szerint ezek a motorok beállnak az olajsártól eldugult olaj vezetékek miatt,és nincs ellene mit tenni!!!???
Nos én ezt nem igazán akarom elhinni ha az emberfia időben szervizel,és odafigyel az autójára!!Pláne hogy Toyota!!!
Szerintetek????
eli.köszönöm a válaszokat!
További Szép napot.Sziasztok
Súrlódáscsökkentés miatt valóban voltak gondok ezekkel a motorokkal (meg az 1,4-essel, meg az 1,8-assal is), ezeket 7 év/180.000km-ig gariban és ingyen cserélték ún. "fűzött" blokkra a márkaszervizek. Ekkor kicserélték a gyűrűket, dugószettet, fél literrel több olajat írtak elő az addigi 3,7l-nél, megjelölték egy zöld pöttyel a nívópálcát és a motorszámot motorkódra (esetedben pl. 3ZZU lenne) cserélték. Inne felismerhető a javított motor. Ezzel nincs gond, csak, ha továbbra is a 10W-40 olajakat használták lacserénél. A vvt-i motorok egyedül erre kényesek.
Aki nem élt ezzel a lehetőséggel, annak zsebből kell kifizetni a javítással járó költségeket. A gyári gyűrűszett kb 40-50.000Ft + tömítések, munkadíj, miegymás, az egész művelet kb 200-250.000Ft-ban áll meg, igaz, bevált, tapasztalt szerelő ára ez, aki garanciát is vállal a munkájáért. Ennél olcsóbban kompromisszumok útján lehet kihozni a műveletet.
De mindez csak az a lehetőség, amikor a tulaj úgy dönt, hogy belevág, vagyis a motor jelentős mennyiségű olajat fogyaszt. A gyár szerint 1l/1000km-ig normális az olajfogyasztás, ami nyilván nem igaz. 2-3000km/1 liternél már erősen meggondolandó, pláne, ha nem 5-10000km-t megy az ember évente, hanem többet.
Nagy "divat" volt anno, hogy minél olcsóbban legyen elvégezve a garanica ideje alatt az olajcsere a szakszervizben, emiatt beletöltötték a 10W-40-et. Ezeknél a motoroknál volt a leggyakoribb a hasonló típushiba előfordulása. Ezt nyilván a többedik tulajok szívják meg rendszerint.
Szia!köszi a segítséget,de még kérnék egy kicsit?
az én Autóm 1.6vvti nem eszi az olajat de mostani olajcserénél is 10w40 vetetett velem a szerelő.
vagy most akkor mit tegyek mi lenne a megoldás???most 104000e km van benne.motor kódom.:3zze
mit tegyek?
használjak más olajat?nem késő már?
Ajánlott és megfizethető JÓ minőségű olajok minimum:
Mobil1 ESP Formula 5W-30 (Bárdi, Unix)
Eneos Premium Hyper 5W-30 (szakál-Metál)
Eneos Sustina 5W-30 (Szakál-Metál)
Liqui Moly Top Tec 4300 5W-30 (Bárdi)
Ezekkel a Toyota fórumon többőnknek van tapasztalata, bevált termékek, persze, ezeken kívül még van több jó minőségű is. Az áruk listaáron nem olcsók, de a Toyota fórumon tudnak neked 25-30% körüli kedvezményt intézni. Ha BP-i vagy, akkor főleg szerencsés vagy beszerzés szempontjából.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
- Bohi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3288
- Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Motorfajták
Szerintem 5W-40 is jó lehet, de semmiképpen sem 10W-t.
Most én 5W-40et raktam az enyémbe is, kipróbájuk milyen. (4age és liqui moly ment bele)
(az eneosra több embertől hallottam rosszakat)
Most én 5W-40et raktam az enyémbe is, kipróbájuk milyen. (4age és liqui moly ment bele)
(az eneosra több embertől hallottam rosszakat)
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Prius II
- mozso
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2048
- Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
- Autód gyártási éve: 2006
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: BP
- Kapcsolat:
Re: Motorfajták
Hello,
Nem tudom jo helyen van-e ez az iras, de vettem egy henger veszteseg mero muszert (leakdown tester), ami ugyesen hasznalva sokkal tobb segitseget ad motorgondok diagnozisanal, mint a sima kompresszio meres (suritesi vegnyomas meres). A muszert minimalis ellentetelezes fejeben kolcsonkerhetitek, sokunknak tett mar komoly szivesseget.
Mozso
Nem tudom jo helyen van-e ez az iras, de vettem egy henger veszteseg mero muszert (leakdown tester), ami ugyesen hasznalva sokkal tobb segitseget ad motorgondok diagnozisanal, mint a sima kompresszio meres (suritesi vegnyomas meres). A muszert minimalis ellentetelezes fejeben kolcsonkerhetitek, sokunknak tett mar komoly szivesseget.
Mozso
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Autoreszelgetes
Ahogy telik az idő, mindig jönnek újabb és újabb lelkes klubtagok, vagy csak régi márkatársaink jutnak olyan elhatározásra, hogy nagyobbat fejlesztenének autóikon.
Legyen az motor, legyen az extra, mindegy.
Már hatalmas segítség, hogy jó pár lehetőség megvalósítását kitapostuk számukra, sőt ezekről a Projektekben képekkel illusztrált beszámolókat is olvashatnak, azonban úgy gondolom segíthetnénk még egy dologban.
Jelenleg IceRocko és Toytomi vívódik komolyabban, hogy milyen motorfejlesztést eszközöljön. (4AFE, 7AFE, 4AGE?...)
Sokunknak van gyárilag jobb motorral szerelt, vagy már felfejlesztett autója. A megosztott tapasztalatainkon kívül a legjobban az segíthetne nekik, ha személyesen is átélhetnék milyen motor mit nyújt az adott kaszniban. Nyilván nem hosszú távú fogyasztás tesztekre gondolok, de arra tökéletes, hogy a saját vezetési stílusukhoz mérten érezzék hogyan reagál az autó adott gázállásra.
Klubtagok vagyunk, miért ne segítenénk egymásnak, főleg, ha arról van szó, hogy cserébe, valószínűleg újabb érdekes projekt indulását kísérhetjük majd figyelemmel
Posztom végén felajánlanám E9 Liftback GT-imet (4AGE) és E7 Coupe GT-met (2TG) egy egy próbakörre, ha valóban komoly az elhatározás.
Előbbi autó talán a hazai legnehezebb E9, így lehet nem olyan fickós, mint a többi GT-i, de ha más nem ajánlja fel, viszonyítási alapnak tökéletes.
Ha ti is elősegítenétek ezzel a könnyebb választást, esetleg írjátok meg, hogy milyen autótokat ajánljátok fel egy pár perces próbakörre.
Legyen az motor, legyen az extra, mindegy.
Már hatalmas segítség, hogy jó pár lehetőség megvalósítását kitapostuk számukra, sőt ezekről a Projektekben képekkel illusztrált beszámolókat is olvashatnak, azonban úgy gondolom segíthetnénk még egy dologban.
Jelenleg IceRocko és Toytomi vívódik komolyabban, hogy milyen motorfejlesztést eszközöljön. (4AFE, 7AFE, 4AGE?...)
Sokunknak van gyárilag jobb motorral szerelt, vagy már felfejlesztett autója. A megosztott tapasztalatainkon kívül a legjobban az segíthetne nekik, ha személyesen is átélhetnék milyen motor mit nyújt az adott kaszniban. Nyilván nem hosszú távú fogyasztás tesztekre gondolok, de arra tökéletes, hogy a saját vezetési stílusukhoz mérten érezzék hogyan reagál az autó adott gázállásra.
Klubtagok vagyunk, miért ne segítenénk egymásnak, főleg, ha arról van szó, hogy cserébe, valószínűleg újabb érdekes projekt indulását kísérhetjük majd figyelemmel
Posztom végén felajánlanám E9 Liftback GT-imet (4AGE) és E7 Coupe GT-met (2TG) egy egy próbakörre, ha valóban komoly az elhatározás.
Előbbi autó talán a hazai legnehezebb E9, így lehet nem olyan fickós, mint a többi GT-i, de ha más nem ajánlja fel, viszonyítási alapnak tökéletes.
Ha ti is elősegítenétek ezzel a könnyebb választást, esetleg írjátok meg, hogy milyen autótokat ajánljátok fel egy pár perces próbakörre.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- IceRocko
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 975
- Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
- Autód gyártási éve: 1992
- Autód típusa (és generációja): Corolla E10
- Autód felszereltségi jelölése: XLi
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re: Autoreszelgetes
Köszi Matyi, nagyon rendes tőled a felajánlás, élni fogok vele!
De azért őszintén megmondom, 4A-GEben nem igazán gondolkodom ( még így is él az ajánlat? ). Még pedig a fogyasztásuk miatt. Nagyon tetszenek és tényleg jó érzés, mikor még 7-8ezernél is jót lép, de nekem az évi 30-35.000 megtett kilométerhez, az a + 2-3l/100km, sokat számít. Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy sokat fogyaszt, mert a motor által nyújtott élményhez képest, simán jó a fogyasztásuk, de hosszú távon számít. Már pedig, ha isten is úgy akarja, akkor én jó hosszú távban gondolkodom még. Így racionálisan kell döntenem, ami az XX-FE széria felé mutat.
De azért őszintén megmondom, 4A-GEben nem igazán gondolkodom ( még így is él az ajánlat? ). Még pedig a fogyasztásuk miatt. Nagyon tetszenek és tényleg jó érzés, mikor még 7-8ezernél is jót lép, de nekem az évi 30-35.000 megtett kilométerhez, az a + 2-3l/100km, sokat számít. Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy sokat fogyaszt, mert a motor által nyújtott élményhez képest, simán jó a fogyasztásuk, de hosszú távon számít. Már pedig, ha isten is úgy akarja, akkor én jó hosszú távban gondolkodom még. Így racionálisan kell döntenem, ami az XX-FE széria felé mutat.
EE101 Sedan, 7A-FE
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Motorfajták
Nem szeretnék 300 klubtagot autóztatni, főként a fenti okból kifolyólag írtam a felajánlást, de biztosan megbeszéljük veled a dolgot
4AGE valóban többet eszik, mint mondjuk egy 4AFE, de azért nem 2-3 literrel ... Szép is lenne. Főleg Országúton és M0-n gurulsz ha jól emlékszem. Ilyen körülmények közt egy 4AGE megáll ~6,5 literrel, netán kicsit kevesebbel. Egy 4A-FE meg bemegy 6 alá is.
Tehát nem drasztikus a különbség, de tény, hogy nagyobb az étvágya. Ettől függetlenül neked én is inkább 4A/7AFE-t ajánlanék minél későbbi, de még Japán összeszerelésűt, Denso elektronikásat.
4AGE valóban többet eszik, mint mondjuk egy 4AFE, de azért nem 2-3 literrel ... Szép is lenne. Főleg Országúton és M0-n gurulsz ha jól emlékszem. Ilyen körülmények közt egy 4AGE megáll ~6,5 literrel, netán kicsit kevesebbel. Egy 4A-FE meg bemegy 6 alá is.
Tehát nem drasztikus a különbség, de tény, hogy nagyobb az étvágya. Ettől függetlenül neked én is inkább 4A/7AFE-t ajánlanék minél későbbi, de még Japán összeszerelésűt, Denso elektronikásat.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- TRD
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1455
- Csatlakozott: 2007 márc. 11, 09:52 pm
- Tartózkodási hely: Balassagyarmat
- Kapcsolat:
Re: Motorfajták
Én is felajánlhatom egy két körre,de szerintem az enyém nem mérvadó sem fogyasztás és sem teljesítmény tekintetében. Ez inkább élményautó kategóriába sorolható. Annyira viszont még sem erős,h túl sokat várjon tőle az ember.
AE92 2.0 GT hatchback (3SGE)
KE70 ??? Coupe
KE70 ??? Coupe