E21, [E19, E20] - (2019 -

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
RWD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2650
Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
Autód gyártási éve: 1981
Autód típusa (és generációja): Starlet
Autód felszereltségi jelölése: Deluxe
Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Re: E21, [E19, E20] - (2019 -

Hozzászólás Szerző: RWD » 2019 ápr. 30, 07:43 pm

Ma láttam egy mélybordó Wagont, nagyon szép!
1981-Toyota Starlet KP62 3K

Avatar
cslaci105
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 559
Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kiskunhalas
Re: E21, [E19, E20] - (2019 -

Hozzászólás Szerző: cslaci105 » 2019 máj. 09, 12:41 pm

cslaci105 írta:
2019 ápr. 27, 04:47 pm
Május 06.-11. között nyílt napok lesznek a szegedi Toyota Kovács márkakereskedésben. 08.-án mennünk kell amúgy is Szegedre, akkor beugrunk megnézni az új modelleket.
Elmaradt a tegnapi nyílt nap látogatás részünkről, így nem tudok újabb információkkal szolgálni sajnos! :(
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23650
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: E21, [E19, E20] - (2019 -

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2019 máj. 15, 09:57 am

Az elmúlt hetekben megtekinthettem személyesen is a szedánt és a wagont.
Továbbra is igazán kívánatos tárgy, egyre erősebben vásárlási megfontolást ébreszt bennem!

No de nem kell az én véleményemre hagyatkozni, így nem is írnék róla egyelőre bővebben.
Lesz lehetőségetek személyesen is megtekinteni, SŐT, kipróbálni mind a három karosszériavariánst a június elseji utolsó találkozónkon!

Ne haggyátok ki!! ;)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2024
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:
Re: E21, [E19, E20] - (2019 -

Hozzászólás Szerző: mozso » 2019 máj. 27, 01:57 pm

A 2019-es Corolla "apróbb" módosításokkal + egy profi drónpilóta 🤪

https://www.youtube.com/watch?v=mn1ESamY-o4
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23650
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: E21, [E19, E20] - (2019 -

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2019 máj. 28, 07:44 am

Tényleg figyelemre méltó a drónos!! Rövid, de jó videó, köszi!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Catha
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2019 ápr. 17, 11:56 pm
Autód gyártási éve: 2003
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Re: E21, [E19, E20] - (2019 -

Hozzászólás Szerző: Catha » 2019 jún. 02, 02:36 pm

Jöjjön a beígért teszt értékelés. :hehe:
A zebegényi Corolla találkozón volt szerencsém kipróbálni egy E21-es Toyota Corolla Touring Sports-ot 2 literes hybrid motorral, automata váltóval, ha jól tudom Executive (fullfullextra) felszereltséggel.
Igazából soha nem voltam se kombi, se automata váltó párti ember. Előbbi inkább életstílus és gondolkodásmódból fakadó, míg utóbbi leginkább megszokás kérdése (amióta vezetek, csak manuális váltós autóm volt). A tesztkör után nem mondom, hogy szerelmese lettem a típusnak, de mindenképp közelebb került a szívemhez a felépítmény és az automataváltó is.
Kezdjük az elején. Kívülről egy ízig-vérig modern japán autó. Megjelenéséből sejteti, hogy bizony ha kell, akkor van benne erő (az be is igazolódott az út során). Az autó karosszériájának talán annyi negatívumot tudok felróni, hogy számomra elég kicsik a hátsó ablakok (oldalsó- és csomagtér ablakok egyaránt). Bár ezt a negatívumot erősen kompenzálja a visszapillantó tükrök maximálisan kielégítő mérete, a tolatókamera képe pedig nem ad sokkal rosszabb képminőséget mintha a belső tükröt nézném.
Futóművében igazából nem találtam kivetni valót, pedig volt tesztelve föld úton, meredek lejtőn és emelkedőn, macskaköves úton és aszfalton egyaránt. Halk és lehelet finom apró rázkódásokkal, már-már észrevehetetlenül jelezte az úthibákat. Ezek mellé még a kanyarokban is tökéletes úttartásával állíthatom, hogy a futóművet igencsak eltalálták ebben a szériában (is).
Haladjunk befelé. Az utastér anyaghasználatába próbáltam, de nem sikerült belekötnöm. Ha mégis nagyon kukacos akarok lenni, akkor talán annyi, hogy a bőr borítású műszerfalhoz nem jó a hagyományos műszerfalápoló folyadék vagy a Clin a tisztításához. :D
A műszercsoport minden szükséges információval ellát, és nem bombáz tele fölösleges adatokkal (arra ott a nagy méretű TFT kijelző középen). A head-up kijelző elsőre fel sem tűnt, annyira jól sikerült beállítani az erősségét. Nyilván esti fényviszonyok között szembetűnőbb, de szerintem még akkor sem zavaró mértékű.
A kezelőfelületek és gombok teljes mértékben kézre állnak és nem kell tövig benyomni őket, hogy működtessék a hozzájuk tartozó funkciót. A gombok közül egyedül a vezeték nélküli telefontöltőnél elhelyezett két gombra lehet panasz. Azokat inkább tudom elképzelni egy ‘90-es évek beli asztali lámpán mint egy 2019-es fullextrás hybrid autóban (már megint a kukacoskodás), persze felfoghatjuk úgy is, hogy a modern kütyük világába próbálták becsempészni a retro hangulatot hamár úgyis divatba jött. Ez esetben nagyon jól sikerült nekik, és megemelem a kalapom a Toyota előtt (ettől függetlenül is elismerésre méltó gépjárművet alkottak).
A középső TFT kijelző szerencsére fel lett szerelve nyomógombokkal ami nagyban javítja a biztonságot, mivel nem kell feltétlenül elvonnom a figyelmem a forgalomról ha valamit szeretnék rajta nyomkodni. A középkonzol kialakításába először annyiban tudtam belekötni, hogy egy ilyen felszereltségű autóban lehet valamivel dizájnosabb a háttérvilágítása a kezelőszerveknek. Az a “hiba” egész addig állta meg a helyét, amíg egy felüljáró alatt el nem mentünk, mert amint csökkent a külső fény, a fűtés-klíma kezelőgombjai fölött megjelent egy szolíd, kék fénycsík. Tudom nem nagy dolog, de feldobta a középkonzolt.
Az ülések kényelmesek és jól tartják az embert még kanyarokban is. Állíthatóságát nem nagyon próbálgattam, mert aki előttem vezette az autót úgy állította be, hogy nem kellett hozzányulnom. Hátul viszont… ha az ember “melós” kombinak szánja az autót (bízom benne, hogy nincs ilyen) akkor tökéletes, viszont ha családi autóként nézünk a Corolla Touring Sports-ra, akkor sajnos azt kell mondanom, hogy a hátsó üléssor nem feltétlenül elég. Gyakorló apukaként azt vallom, hogy az egyik szülőnek igenis a gyermek/gyermekek mellett kell ülnie. Sajnos volt már rossz tapasztalat, és az volt a szerencsénk, hogy anya hátul ült a kislány mellett. Ebben az autóban egy gyermeknél nincs gond, viszont ha 2 gyerkőc van, akkor vagy az egyik csöppség vagy az egyik szülő az anyósülésre kényszerül, ugyanis inkább 4-4,5 személyesnek mondanám az autót mint 5 személyesnek. Ami hátul még probléma az a belmagasság. Ha maradunk családi autónál, és nem kosárlabdázók a szülők, akkor azt mondom, hogy elfogadható. Viszont amint 170-180 cm feletti magasságú egyén próbál meg beülni hátra az ajtó mellé, na akkor vannak a bajok. Belmagasságban középtájt elfogadható a hátsó szekció, viszont a szélen nagyon alacsony. Annyira, hogy nekem utasként (~185 cm magassággal) erősen oldalra kellett döntenem a fejemet. Ami még “felróható” a hátsó üléssornak, arra az utastársam hívta fel a figyelmet, ugyanis a középen lehajtható kartámasz POHÁRtartójába nem fér bele az 1,5 literes teásüveg (ránézésre a pálinkásüveg sem), viszont egy sörösdoboz talán beleoktojálható. :D
De ne csak negatívumot mondjak a hátsó szekcióról. A csomagtartó pakolhatósága tökéletesnek tűnik ránézésre (mégiscsak 580 liter). Akár egy hetes nyaralásra is kényelmes raktér még kisgyermekes családoknak is.
Nézzük a teljesítményt. A 2 literes hybrid motor nagyon szépen teszi a dolgát és pont annyira hangos, hogy egy autóőrült még élvezhesse a motorbúgást, viszont a hybrid/elektromos autók rajongóját még nem zavarja. A gázreagálás nekem kicsit lassú, főleg ECO módban. Kipróbáltam a Sport módot is, de sajnos ott is érezhető a késleltetés számomra. A normál közúti helyzetekben azt mondom, hogy nem zavaró, de bizonyos szituációkban sajnos meg kell szokni és tanulni, hogy mikor tapossunk a gázpedálra. A váltó szépen vált.
Igazából mivel a család rágja a fülem, hogy keljek fel a számítógép elől, és annyira nem is vagyok kompetens ezen területén az autóknak, így a motor és váltó részletes véleményezését meghagyom a hozzáértőknek. :hehe:
Összességében egy nagyon jól összerakott autónak tartom. Aki nagycsaládos autót keres a márkától annak első körben az egyterű Verso-t ajánlanám, de kompromisszumokkal a Corolla 2019-es Touring Sports kombija is megállja a helyét. Viszont ha a kombi szerelmesei vagyunk és nem feltétlenül 2-3 gyermeket szeretnénk a hátsó ülésre ültetni, akkor viszont tökéletesnek mondanám az autót.
Elnézést ha kicsit hosszúra sikeredett. 8)

Avatar
cslaci105
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 559
Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kiskunhalas
Re: E21, [E19, E20] - (2019 -

Hozzászólás Szerző: cslaci105 » 2019 jún. 03, 12:17 am

Próbakört nem mentem egyik modellel sem, de a Touring Sports-al kicsit közelebbről megismerkedtem, kívül és belül egyaránt.
A karosszéria stílusa, vonalvezetése, dizájnja nagyon tetszik, véleményem szerint kívülről ránézve gyönyörű autót sikerült alkotniuk a tervezőknek. A csomagtérajtó gombnyomásra történő automatikus nyílása, és ugyanilyen módon történő csukódása nagyon tetszett. A csomagtér méretét megfelelően nagynak találtam, ráadásul a csomagtartó "padlója" alatt még a pótkerék helyére is lehet pakolni, mivel pótkerék nincs benne. Pakolás szempontjából a magassága is jól el lett találva.
Először a hátsó ülésre ültem be, bal hátra a vezetőülés mögé. Számomra kicsi volt a hely. 182 cm vagyok, de a fejem és a tető között maradt "hézagban" már csak egy tenyérnyi légtér maradt. (Márti beült mellém a jobb hátsó helyre, és az első reakciója az volt, hogy "ennek olyan alacsony itt hátul a teteje, mintha egy E9 Liftback-ben ülnénk hátul"). Oldalirányba sem volt jobb a helyzet, az ablak és a C oszlop teljesen az arcomba mászott, zavaróan közel volt. A lábam éppen elfért, de mozgásterem nem maradt. A hátsó ülés középső helyét én sem nevezném ülésnek. Kényelmetlen.
Na de - gondoltam - ha egy ilyen autónk lenne, én úgyis elöl ülnék a vezetőülésben, így előre váltottam a helyemet a bal 1-be. A vezetőülés fantasztikusan kényelmes, miután sikerül a combunkat ugyan oldalirányból tökéletesen megtámasztó, de beszállás közben gátként kellemetlenül elénk "magasodó" combtámaszt leküzdve a helyünket elfoglalni. Viszont benne ülve valóban nagyon kényelmes, az ergonómiája tökéletes, számomra ez eggyé válás érzete az autóval! A műszerfal és a kezelőfelület szépen letisztult, egyedül középen a monitor hivalkodó a mérete miatt, de ez már divat manapság. :roll: Bár nem szívesen, de kiszállni - megintcsak a combtámasz miatt - elsőre nem sikerült, de másodszorra és egy nagyobb lendülettel már ez is megoldódott.
A leírt negatívumok részemről nagyon kritikus szemmel nézve negatívumok csak, arra a kérdésre, hogy kellene-e az autó, a válasz: naná! :D
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23650
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: E21, [E19, E20] - (2019 -

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2019 jún. 03, 07:57 am

Kérjük minden tesztvezető írja meg a saját tapasztalatait.
MÉG A HÉT ELEJÉN!

Köszönjük!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
steve
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2007 ápr. 18, 03:04 pm
Tartózkodási hely: Budapest
Re: E21, [E19, E20] - (2019 -

Hozzászólás Szerző: steve » 2019 jún. 03, 11:34 am

Nekem is volt szerencsém vezetni szombaton az egyik új corollát, nevezetesen a hatchbacket.
A külsejével kezdeném. Szerintem fantasztikusan néz ki. Látszik, hogy a fejlesztőknek az volt a célja, hogy mind a 3 modell teljesen elkülöníthető legyen egymástól, és ezen a palettán a hatchbacknek jutott a "fiatalos, lendületes, sportos" szerep.
Amire hivatott azt remekül hozza, színre is divatos és nagyon jól állnak neki a hatalmas kerekek. (itt azért elgondolkodtam, hogy mekkorára guvadnának a szemeim, amikor téli gumikat keresnék hozzá az első októberi hideg reggelen)
De ez nem toyota sajátosság. Lassan már nincs új autó 16-17-18 collos felniméret alatt. Hol vannak már azok az idők amikor az E9 GTi-re 14-es volt a gyári alufelni, és az már nagynak számított. :)
De térjünk vissza az autóhoz! Először a jobb egybe ültem be ami kisebb-nagyobb nehézségek árán sikerült is, de azután jött a fekete leves, amikor is a hátul ülő szólt, hogy így ő nem fér be és húzzam egy kicsit előrébb az ülést, kb 5 cm-t tudtam előrébb húzni, mert a térdeim szó szerint a műszerfalba értek. Még mutattam a srácoknak is. A bal oldalt kb ugyanez volt a helyzet.
Ennyi a negatívum, ugyanis utána elindultunk. Az autóban síri csend. A dimbes-dombos, göröngyös, köves földút meg sem kottyant neki. Sehol egy pisszenés, egy nyikkanás. Azután kiértünk az aszfaltra és meglepődve tapasztaltuk, hogy se szélzaj, sem gumizaj nem szűrődik be az utastérbe.
Nagyon komfortosan lehet vele utazni. Pár évvel ezelőtt ez még csak a "nagyautók" privilégiuma volt, de úgy látszik a toyotánál ez most már leszivárgott a corollába is.
Az autó ereje elképesztő. Négy nagydarab felnőtt férfival is úgy mozgatta a kasztnit, hogy a GTi-m megirigyelné. Az automata váltó nagyon kényelmessé teszi a vezetést. Azt szokták neki felróni, hogy van egy pici késlekedése. Engem ez nem zavart. Hétköznapokban sokat járok nagytestű robogóval és ott is ugyanilyen, már megszoktam.
Ami még figyelemre méltó volt az a klíma. Addigra már kb 30 fok volt és tűző nap mellett is négy személlyel tökéletesen tartotta a hőmérsékletet, még úgyis, hogy Mozso minimálisra állította a befújás erősségét.
Összességében szerintem a toyota nem hazudtolta meg önmagát és egy ízig-vérig modern, 2019-es autót készített. Igaz, hogy egy kicsit szűkös, de ezt bőven kompenzálja a motor-hajtás-minőség hármasával.
AE92 Gt-i

Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3724
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI
Re: E21, [E19, E20] - (2019 -

Hozzászólás Szerző: montoya » 2019 jún. 03, 11:55 am

Bar nem vezettem, de ultem tobben is, igy irok en is par sort.

A sima benzinesen azt ereztem, hogy ez belulrol egy olyan auto, mint anno a fapad E9 avgy E10 volt a maga koraban. Es nem, ez negativum, csupan arrol van szo, hogy egyszeru, de az orok eletnek keszult. Nem tul kellemes tapintasu az ules karpitja, nem is tul komfortos, de az volt az erzesem, hogy ez a belter is ugy egyben lesz 20 ev meg 300.000km mulva, mint ahogy 1-2 alap E9 belseje kinezett a talalkozon. Nem a legfinomabb anyagok, de mindent kibirnak.

Ez utan ultem a fullos hybrid kombiban is. Erezhetoen minosegibb belter, a kormany fogasa, a muszerfal boritasa mind rendben volt, a csomagtarto merete es a hatso labter magam mogott is nagyon boseges. Az ules is kenyelmesnek tunt.

Viszont itt mar lenyegesen tobb kerdesem merult fel.
-Mutatos a vajbor ules, de ezt sajnos koztudottan megfogja idovel a farmer, illetve egy csaladosoknak vagy aktiv eletmodod folytatoknak tervezett kombiba nem igazan racionalis valasztas (se a gyerek, se a berakott bicikli nem resz ra tul jo hatassal...)
-A sportos kialakitasu ules, bar kenyelmes, de nekem stilusra nagyon idegen az autotol. Ez egy tisztessegesen motorizalt csaladi kombi, szerintem ez a sportos formaju, egybe fejtamlas ules nagyon furcsan mutat benne. Nyilvan ez aprosag, mert ha benne ul az ember, nem latja, a kenyelemmel meg nincs baj.
-Ami a legjobban zavart, az a feher muanyag berakas az ajton. Egyreszt jo otlet, hogy ott vilagosabb anyagok vannak, mert jo hangulatot ad. De konyorgom, kopogos muanyagot oda, ahova konyokolni fogok, 2019-ben? Es itt terjunk vissza az elejere: ha mar vettek a faradtsagot, es meg a muszerfal is tisztesseges, puha anyaggal van boritva, hogyan kerulhetett az ajto felso reszere kopogo, gagyi muanyag? Mar anno az E11-emben is pluss karpit volt ott, pedig az az auto mar nagykoru.

Hogy a fentebb leirt hibakkal egyutt lehet-e elni? Igen, siman. A problema viszont ott van, hogy a fullos hybrid kombi 10 milla, az IS300H kedvezmenyes kezdoara meg jelenleg 10.5. Ha pedig valaki beul mindkettobe, eleg egyertelmu lesz a kulonbseg minosegben. Persze, nem kombi, nyilvan nem teljesen ugyanaz a celcsoport, de az biztos, hogy ha ennyiert vennek autot, nem sokat gondolkodnek a Corollan, biztosan az IS-t vennem.
Azt mar csak zarojelben, hogy ebben az arsavban a konkurencia is eleg eros mar, pl. ennyibol kijon egy fullos Mazda 6, 2.5 Skyactiv mocival, ami ugyan picit tobbet fog fogyasztani, de szinten egy kategoriaval fentebb jatszo auto, akar meretben, akar a belter minosegeben.
Emiatt kicsit tularazottnak tunik nekem, 15-20%-kal lentebb lenne realis.

Az alap verzio viszont a kisebbik hybriddel vagy a normal benzinessel siman ajanlott vetel, foleg ha valaki hosszu tavra tervez vele. Nem probal premium lenni, de nem is kell, amit tud, azt jol tudja, es minden bizonnyal tartos lesz.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd

Avatar
domi007
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1233
Csatlakozott: 2014 jún. 15, 10:42 pm
Autód gyártási éve: 1983
Autód típusa (és generációja): Celica
Autód felszereltségi jelölése: GT
Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Re: E21, [E19, E20] - (2019 -

Hozzászólás Szerző: domi007 » 2019 jún. 04, 01:52 am

montoya írta:
2019 jún. 03, 11:55 am
Hogy a fentebb leirt hibakkal egyutt lehet-e elni? Igen, siman. A problema viszont ott van, hogy a fullos hybrid kombi 10 milla, az IS300H kedvezmenyes kezdoara meg jelenleg 10.5. Ha pedig valaki beul mindkettobe, eleg egyertelmu lesz a kulonbseg minosegben. Persze, nem kombi, nyilvan nem teljesen ugyanaz a celcsoport, de az biztos, hogy ha ennyiert vennek autot, nem sokat gondolkodnek a Corollan, biztosan az IS-t vennem.
Azt mar csak zarojelben, hogy ebben az arsavban a konkurencia is eleg eros mar, pl. ennyibol kijon egy fullos Mazda 6, 2.5 Skyactiv mocival, ami ugyan picit tobbet fog fogyasztani, de szinten egy kategoriaval fentebb jatszo auto, akar meretben, akar a belter minosegeben.
Emiatt kicsit tularazottnak tunik nekem, 15-20%-kal lentebb lenne realis.
A 2.0 literes motor amúgy ebben is Skyactiv tudtommal a Mazdával való együttműködés eredményeként :).
Szerintem igazad van az árazással kapcsolatban, ezeket csak a használtpiac fogja helyretenni (szerintem durvábban le fog esni a Corolla ára, mint a Lexusé, de lehet nincs igazam).
AA63 Celica '83 -
ZZE121 Corolla '06 - 'A Felhő'

Ha nem látod a robbantott ábrákat ToyoDIY-en írj privát üzenetet, tudok neked segíteni!

Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1644
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom
Re: E21, [E19, E20] - (2019 -

Hozzászólás Szerző: Lyani » 2019 jún. 04, 07:44 am

Én nagyon vártam, hogy kipróbálhassam a kombit.
Élőben láttam már korábban közelről, sőt beleülni is volt alkalmam, de még vezetni nem sikerült.
Az mondjuk nem is a fullos verzió volt, hanem az 1.8-as Hybird.
Az autó formája nagyon eltalálta az izlésemet. Nagyon dögös, nagyon lapos(nak hat), nagyon újszerű. Massziv egy darab.
A színek is szépek, az alap fehér is nagyon megnyerő, de ez a szürke is elegéns. Nekem mondjuk piros kéne, fekete tetővel. :D
Szóval kéne! Nagyon kéne, de nem az én árkategóriám. Valóban nagyon drága, bár ez relatív, ugye. Talán 5 év múlva.
Belül szokni kell. Nagyon űrjahó, fele kezelőszervről, gombról azt se tudom micsoda. Nyilván meg kell tanulni.
Nekem kifejezetten tetszettek a sportos első ülések, nagyon kényelmes nagyon jól tart, és az üléspozíció is inkább sportos, mint a korábbi Aurisban (2012) tapasztalt toronyban ülős. Én teljesen kényelmesen elfértem magam mögött, pedig 181 centi vagyok. A fejtér is elég szerintem, csak a lőrésnyi ablak és a vastag ajtók miatt tűnik szűkösnek, valójában nem az. Nyakamat nyújtogatva bézbózsapkában sem bírtam hozzáérni semmihez, csak úgy tűnt. Külön kiemelném, hogy normális ülések vannak hátul, kényelmesen kemény ülőlappal. Nem a besüppedős oldalt felkerekített vastag szivacs, amin 3 km után nagyon kényelmetlen ülni. Hátul viszont szinte semmi zseb, vagy pakolási lehetőség. Az ajtó borítása is kopogós műanyag. Gagyi, de mondjuk amikor a gyerek lehányja könnyű letörölni. :lol:
Vezető ülésből kilátni hátra az kihívás, főleg ha ülnek is hátul, viszont a külső tükrök kifejezetten nagyon, jól használhatók. Talán nem válatlen.
HUD: elsőre nem is vettem észre. Aztán amikor figyeltem, akkor láttam a fehér műszerfalat is tükröződni. Akár mennyire is "luxi életézrés a fehér bőr", biztos hogy nem választanám... Amúgy nagyon jó, szerintem éjszaka nagyon hasznos lehet.
Műszerfalon mindent mutat, nekem sok volt elsőre, de nyilván pár ezer km után meg lehet tanulni mit kell nézni. A monitor nagyon tetszett, meg az mutatós műszerek is. Kormány bőrözése valahogy nem volt öszhangban a környezettel, de nagyon jó fogása van, és a mérete is pont jó.
Ami viszont tényleg nem tetszett és nem is tudom megérteni, a váltófülecskék. WTF??? :agyadnalvagy: E-CVT, meg atomhibrid, és ilyen kamut beletenni? Nem fér a fejembe. Inkább lenne ott a tempomat karja...
Menés. Megy! Nagyon megy, csak nem érződik. Nagyautós menés, egyenletes, nem versenyautós, de határozott menés. Megtévesztő, mert az egész autó nagyon halk és nagy, nehezen érzékelhető benne a sebesség, meg a gyorsulás is, főleg mert egyenletes. Szóval jobban megy az, mint a GTik üvöltéséhez szokott érzékszervek elsőre gondolnák. A korábbi hibridekbtől megszokott idegesítő gondolkodás és motorhang nincs. Sokkal érzékenyebben reagál az autó a gázpedálra, határozottabb, kevésbé nyúlósabb az egész érzés. Sokkal jobb, mint a korábbi hibrid verziók. Persze van hangja 5ezres fordulat körül, de az igen kellemes.
A futóműve szuper, zajcsillapítás 5*os, szinte teljesen néma macskakövön, földútón, kint is bent is. Ez nagyon szuper.
Mondjuk nem szívesen venném meg a "téli mislen szettet" a 18-as felnikre...
Csomagtér hatalmas, és ha nagyon kell a pótkerék helyére is lehet pakolni. Ami ebbe nem fér be, azt nem kell vinni.

Egy nagyon kívánnivaló autó, persze vannak benne kisebb hibák, de ezeket simán el lehet fogadni, mert bőven kompenzál értük.
A valószínűleg minimál költségű üzemeltetés, a forma, a méret, a fogyasztás, a kényelem, mind mind az erőssége.

Remélem a céges flottákból kerül majd ki nekem is egy pár év múlva. ;)
'89 AE92 GTi Liftback (Bigport AFM Redtop 4AGE) :e9ly:
'88 ST162 GT coupé (USDM 3SFE ATM)

Avatar
Ewing
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 630
Csatlakozott: 2009 jún. 27, 02:09 pm
Autód gyártási éve: 1990
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Re: E21, [E19, E20] - (2019 -

Hozzászólás Szerző: Ewing » 2019 jún. 05, 12:54 pm

A hatchbacket volt szerencsém tesztelni, mondjuk a tesztelés erős túlzás, hisz csak élveztem az autó nyújtotta kényelmet. Már kívülről nagyon megfogott a formája és a színe sem állt távol tőlem. Először a hátsó üléssort próbáltam ki. Hátul az autó nem hagy túlságosan tág kilátást, nagy mozgásteret, nagy B és C oszlop magasan kezdődő ablakok, mindez a biztonság jegyében (gondolom), persze mindezek ellenére nyomorogni nem kellett. A beltér grafitszürke, elegáns. Először furcsa volt, hogy a tűző nap ellenére hátul szinte félhomály volt köszönhetően a sötétített ablakok és a sötét beltér párosításának, de jólesett, hogy nem kell hunyorogni a tűző naptól.

Átülve a vezetőülésbe feltűnt, hogy nemcsak a kezelőszervek esnek kézre, az ülésen nem ül az ember hanem szerves része, hisz annyira körbe veszi, nemcsak az oldaltámasz miatt, de még a fejtámla is óriási. A kormánynál ülve nem vezetőnek hanem pilótának érzi magát az ember, hatalmas kijelző a középkonzolon (ekkora az E9-ben nem volt, de még az e12-ben sem :) ).

Az automataváltó szokatlan volt, hisz már vagy tíz éve nem ültem automataváltós jármű vezetőülésében, de hamar össze lehet szokni vele, nagyon jól teszi a dolgát, akárcsak a futómű, kavicsos, kátyús úton sem voltak zavaró zörejek. Nagyon jó a zajcsillapítás minden téren, sem motorhang, sem szélzaj, sem futóműzaj nem szűrődött be.

A motorteljesítmény is több, mint elegendő, hétköznapi felhasználók számára már már versenytechnikának érződik (egy csendes versenyautó).

Nem okozott csalódást, nagyszerű autó.
EE90 2E-E; 1,3 Liftback

Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2024
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:
Re: E21, [E19, E20] - (2019 -

Hozzászólás Szerző: mozso » 2019 jún. 05, 10:14 pm

Én az 1.8-as hibrid verziót (122Le) szereztem meg, a Sedan kivitelben, Executive + VIP csomag felszereltséggel.
Kép

3 nap alatt több, mint 500km-t mentem vele. Amiben volt mindenfajta profil: városi araszolás, konvojozás, normál közlekedés városon belül-kívül, sietős haladás és nagyon sietős haladás. A teljes időtartamra 5.1liter / 100km fogyasztás jött ki és a sietős / nagyon sietős esetekben (közel 100km az 500km-ből) sem ugrott meg a fogyasztás jelentősen. :shock: :shock: :shock:

Külső:
- Nagyon modern, szerintem rendkívül tetszetős, vagány stílusú a Sedan, az eleje konzervatívabb, mint az 5 ajtós és a kombi. Utóbbiak még látványosabbak. :D

Aerodinamika terén finomhangolt a Toyota:
Kép
Kép

Belső:
- Executive + VIP csomag felszereltséggel ebbe nem lehet belekötni, anyagminőség + design mind nagyon rendben van. Simán egy kategóriával feljebb sorolnám a 2019-es Corollát.

Ami nagyon tetszett:
- Rendkívül - mondom rendkívül - halk odabent. Szélzaj és gördülési zaj nagyon alacsony, nem hallod / érzéd a sebességet, ez megdöbbentő volt, mert a "papíron egy kategóriával magasabb besorolású" céges autómat (ami 3 éves) is messze lepipálta!!! Nem csak szerintem, hanem a család hölgy tagjai szerint is. :o :o :shock:
- Nagyon merev a karosszéria és a 18 colos felnik ellenére is komfortos az utazás a "remek" pesti utakon. Forszírozott tempónál sem kacsázik azonban, a futómű hangolása jól eltalált - nem túl puha -, veszi a kanyarokat rendesen! A kormányszervó picit puha, de nem vészes. Itt is az jut eszembe, hogy lecserélném a papíron magasabb besorolású céges autómat, mert a Corolla nem tolja az orrát, amikor haladni kell. Az új Corolla komfortosabb 1collal nagyobb felnin és peresebb gumikon, miközben a tömegük szinte azonos (1400kg), a Corolla kanyarokban sokkal kevésbe jön zavarba, élvezetesebb.
- Hibrid és automata váltó, nem késlekedik sokat, az elektromos rendszer azonnali nyomatéka rendkívül jól jön és a korábbi lusta Toyota automata váltók teketóriázása eltűnt. Sport üzemmódba kapcsolva még a picit alacsony 122Le-s rendszer teljesítmény is sokkal virgoncabb, mint a "papíron egy kategóriával magasabb besorolású" céges autóm, persze csak amíg nincs nagy tempó. Kikanyarodni mások elé sűrű forgalomban sokkal komfortosabb a Corollában, indulsz, mész és megvan. :buzaly:
- Head Up Display: nagyon jól ki van alakítva, látható, hasznos információkat ad és senki mást nem zavar. Csillagos ötös.

Ami nem annyira tetszett:
- Fedélzeti rendszer a vezető előtt nagyrészt digitális kijelzőket használ, de nem mindenhol (pl. fordulatszám, üzemanyag, vízhőfok). A digitális kijelzők és az analóg kijelzők vizuális megjelenésének eltérése engem zavar.
- Középkonzol és a központi kijelző picit sok helyet foglal, a középkonzol menürendszere és a reakció ideje lehetne jobb.
- Navigáció kezelőfelülete régimódi, modernizálni kellene. Funkcióban tudja, amit kell, csak picit ódivatú.
- Miért lett rövidebb a Corolla 5 ajtós kivitel hátsó lábtere 6cm-el?
- Miért nem lehet a 180Le-s hibrid rendszert rendelni a Sedan variánshoz?
- A Sedan csomagtere picit lehetne tágasabb.

Összehasonlítási alap, azaz a fent említett "céges autó": Skoda Octavia 2016 RS - Diesel + DSG verzió (184Le, 380Nm).

Azt mondom, hogy külsőre nagyon jól összerakta a Toyota (végre! :D ) az új Corollát. Belsőre szintén. Hajtásláncban már az 1.8-as hibrid is kellemes meglepetéseket okozott, a 2.0-as hibrid még jobb 0-100 km/h-s gyorsulással rendelkezik, mint a fent említett céges diesel szörny. (8.1mp vs 8.4mp). :shock: :shock:

Azt kérdezném, hogy van-e kérdés?!
Szerintem nincs. Ideje volt kedves Toyota, hogy felkösd a gatyót, de ez most jól sikerült! VÉGRE :o :o :shock: :shock:

Nekem nagyon bejön az új Corolla, főleg a kombi (Touring Sports 2.0 hibrid).
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb

karell92
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2018 máj. 12, 08:48 pm
Autód gyártási éve: 1994
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Wagon (5 ajtós)
Re: E21, [E19, E20] - (2019 -

Hozzászólás Szerző: karell92 » 2019 jún. 08, 10:36 pm

A sedan verziót sikerült kipróbálnom, a hatcsit akartam de mivel zsiráfnak születtem ezèrt magam mögè senki nem fèrt volna be :D
Külső:
Eszmèletlen gyönyörű számomra. A vonalvezetès a kialakítás igazán megállja a helyèt mèg egy luxus autó mellett is.
Nekem a külső kilincsek megoldása nem igazán tetszett, kicsit olyan csapjuk össze fíling volt. (Rèszemről)

Belső:
Álomszèp beltèr :O
Kènyelmes ülèsek de az ülőlap hossza igencsak rövidre sikerült.
Műszerfal kialakítás szerintem igenes jól sikerült, anyaghasználat szintèn kellemes, bár a sofőr oldalon kicsit kopogós a műanyag.
Kormány fogása, kialakítása kellemes.
Tetőkárpit rèszemről borzalmasan gagyi, főleg hogy ennyi km után bolyhos volt több helyen is :/
Beltèr best: kuplung ès kèzi váltó

Motor:
Szívó benzin, normális használatra tökèletes, erőben egy picit szegènyes, de kellemes családi autó.

Futómű:
Csendes, sportos, feszes, nem tudom megfogalmazni, mocskos jó lett. Nem pattog, kanyarban szerintem bomba biztos, nem nyúlik kanyarba.

Szerintem kellemes családi járgányt sikerült összedobni

Köszönöm az èlmènyt!

Karell92


Válasz küldése