Toyota a motorsportban

Szükség esetén nyissatok bátran új témát, de csak akkor, ha máshova tényleg nem illik.
Avatar
RWD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2714
Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
Autód gyártási éve: 1981
Autód típusa (és generációja): Starlet
Autód felszereltségi jelölése: STD
Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Re: Toyota a motorsportban

Hozzászólás Szerző: RWD » 2016 jan. 21, 06:10 pm

Nem semmi. :) :fel:
1981 - Toyota Starlet KP62
1983 - Toyota Corolla AE86

Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3288
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest
Re: Toyota a motorsportban

Hozzászólás Szerző: Bohi » 2016 jan. 22, 05:50 pm

Úristen, de komoly autógyűjtemény! Főleg, hogy ilyen sok versenyautó is van... :shock:
Nagyon megnézném én is!
'87 E8 GT SEDAN
Prius II

Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2048
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:
Re: Toyota a motorsportban

Hozzászólás Szerző: mozso » 2016 jan. 31, 09:50 pm

Idén ünnepli 40. szülinapját a TRD (Toyota Racing Development), van mire büszkének lenniük. Trueno, Corolla, Celica, Supra, Pikes Peak Hill Climb, Japan Super GT, van itt minden... Egy videó a szép emlékekről:

[BBvideo 560,340]https://www.youtube.com/watch?v=ZG5CA1GQntQ[/BBvideo]

http://www.topgear.com.ph/news/racing-n ... 9-20160121
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb

Avatar
habe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 638
Csatlakozott: 2015 dec. 23, 12:56 pm
Tartózkodási hely: Halásztelek
Re: Toyota a motorsportban

Hozzászólás Szerző: habe » 2016 feb. 07, 06:50 pm

Régen volt, de igaz volt.
Kép

"A Celica LB Turbo a Toyota Celica 2000 GT zártpályás versenyekre tervezett változata volt. A kocsit a Toyota Németország megbízásából a Schnitzer építette, azzal a Német Gyorsasági Bajnokság (DRM – Deutsche Rennsport Meisterschaft) divízió 1-es kategóriájában versenyeztek.
Érdekesség, hogy ebben az időszakban ez volt az egyetlen nem német autó, mely a DRM-ben futott.
Az A20-as Celicát abból a célból fejlesztették ki, hogy megküzdjön a Porsche 935-tel, ami domináns szerepet töltött be a nemzetközi motorsportban, így a német bajnokság divízió 1-es kategóriájában is. Az alapot az elsőgenerációs Toyota Celica 2000 GT adta. Csakúgy, mint bármelyik gruppe 5-ös gép esetében, a Celica karosszériáját is átszabták, a karosszériaelemek könnyű, üvegszálas anyagból készültek, csupán a tetőlemez, a motorháztető és az ajtók maradtak meg a szériagyártású modellből. Jellegzetesek a Celica sárvédőszélesítései, a lejtős orr, valamint a körlámpák.

Ahhoz, hogy az autó fel tudja venni a versenyt a Porschéval, a Schnitzer a szériamodellből származó 18R-G jelű erőforráson számos módosítást hajtott végre. Speciális, 16 szelepes hengerfej került a blokkra, a benzin-levegő ellátásról Kugelfischer befecskendező, a feltöltésről pedig egy KKK turbó gondoskodott. A 2090 köbcentisre felfúrt aggregát 560 lóerős teljesítményre volt képes.
A Celica első fellépésére 1977. július 30-án került sor Hockenheimben, a Német Gyorsasági Bajnokság nyolcadik futamán, ami a német Forma-1-es nagydíj betétversenye is volt egyben.

Kép

Harald Ertl tizenharmadik helyre kvalifikálta magát, hátránya nem kevesebb, mint 25 másodperc volt a pole pozíciót megszerző 935-ös Porschéval szemben. Nem sikerült tehát jól a bemutatkozás, a versenyt ráadásul négy kör után fel is kellett adnia a kocsinak. Zolderben öt másodperc lemaradással a hetedik rajtkockát szerezte meg az egység, ez már bizakodásra adott okot a csapatnak, de a versenyen három kör után ismét megadta magát a technika. Ősszel aztán ígéretesebb eredmények jöttek. Az október eleji utolsó bajnoki futamon az autó negyedik helyen futott célba, majd egy bajokságon kívüli zolderi versenyen győzni is tudott.

A ’78-as szezonra nem csak az autók színe módosult – kékről fehér-pirosra –, de az aerodinamika is fejlesztésen esett át. Az alakulatnál további változás is történt, Ertl átment a kisebb kategóriában, a divízió 2-ben futó BMW-hez, helyére viszont a bajnoki címvédő, Rolf Stommelen érkezett a privát porschés csapatként szereplő Gelo Racing Team-től.

Kép

A szezon első futamán, Zolderben motorhiba miatt már a második körben ki kellett állnia, de a folytatás sem alakult jobban.
A nürburgringi 1000 kilométeres viadalon Ertllel párt alkotva a hatodik helyről rajtoltak, de vízpumpa hibája miatt itt sem látta meg az autó a célt. Mainz-Finthenben végre megtört az átok, a Celica csupa Porsche után a nyolcadik helyen futott be.
Két kihagyott verseny után Hockenheimben egy baleset vetett véget a kocsi versenyének, míg Zolderben egyetlen teljesített kör nélkül adta fel a küzdelmet. Hátra volt még két futam, de a Toyota már nem állt fel a rajtrácsra. Az autó Japánba került, a Schnitzer pedig elkötelezte magát a BMW-vel, mellyel aztán nagyobb sikereket könyvelhetett el.
"
superally.hu

Kép

Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3288
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest
Re: Toyota a motorsportban

Hozzászólás Szerző: Bohi » 2016 feb. 07, 07:07 pm

Ez tetszett ez a kis összefoglaló, köszi!

Egy aktuális hír:

http://totalcar.hu/magazin/hirek/2016/0 ... _a_toyota/

Elég ígéretesnek indul a projekt...
'87 E8 GT SEDAN
Prius II

Avatar
habe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 638
Csatlakozott: 2015 dec. 23, 12:56 pm
Tartózkodási hely: Halásztelek
Re: Toyota a motorsportban

Hozzászólás Szerző: habe » 2016 feb. 07, 07:25 pm

Bohi írta:Ez tetszett ez a kis összefoglaló, köszi!

Egy aktuális hír:

http://totalcar.hu/magazin/hirek/2016/0 ... _a_toyota/

Elég ígéretesnek indul a projekt...
Nagyon-nagyon jó lenne a rallynenak ha a Toyota fel tudna mutatni valami komolyat. Dögunalom ez a VW henger, és a második Sebastian királyság pedig már tényleg megöli a sportot. Persze nem a versenyző tehet róla, hogy unalmas a sorozat, de ha a Toyota filléreskedni fog, semmi esély megállítani a németeket, de még a Hyundait sem.
Solbergnek, sőt a patinát kapott Loebnek is örülnék, bár vannak fenntartásaim. Mindegy, csak valaki kavarja már fel az állóvizet!
És lassan tervezhetnének már szép rallyautót is. Mert ezek a gyösszök gyorsnak, gyorsak, csak éppen gyösszök.

Avatar
habe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 638
Csatlakozott: 2015 dec. 23, 12:56 pm
Tartózkodási hely: Halásztelek
Re: Toyota a motorsportban

Hozzászólás Szerző: habe » 2016 feb. 11, 04:47 pm

Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Toyota a motorsportban

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2016 feb. 11, 08:59 pm

Meg van a hangulata, köszi! 8) :vezet:
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Jampi
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2010 márc. 25, 01:38 pm
Tartózkodási hely: Budapest
Re: Toyota a motorsportban

Hozzászólás Szerző: Jampi » 2016 feb. 28, 09:27 pm

Jampi

'89 Starlet EP71 1.3 XL 2E

'92 AE92 Liftback 1.6 GLI 4A-FE R.I.P.

Avatar
TRD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1455
Csatlakozott: 2007 márc. 11, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Balassagyarmat
Kapcsolat:
Re: Toyota a motorsportban

Hozzászólás Szerző: TRD » 2016 márc. 12, 01:00 pm

1990-ből találtam ezt a Salgótarjáni cikket... ;)

Kép
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára TRD 2016 márc. 12, 11:11 pm-kor.
AE92 2.0 GT hatchback (3SGE) :TRD:
KE70 ??? Coupe

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Toyota a motorsportban

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2016 márc. 12, 07:10 pm

Állítsd be a láthatósági jogokat légyszi.
Nagyon érdekelne! Gondolom valami E8/E9 GT :)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
TRD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1455
Csatlakozott: 2007 márc. 11, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Balassagyarmat
Kapcsolat:
Re: Toyota a motorsportban

Hozzászólás Szerző: TRD » 2016 márc. 12, 10:10 pm

Látni már?
AE92 2.0 GT hatchback (3SGE) :TRD:
KE70 ??? Coupe

Avatar
habe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 638
Csatlakozott: 2015 dec. 23, 12:56 pm
Tartózkodási hely: Halásztelek
Re: Toyota a motorsportban

Hozzászólás Szerző: habe » 2016 márc. 12, 10:32 pm

TRD írta:Látni már?
Nem.

Avatar
TRD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1455
Csatlakozott: 2007 márc. 11, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Balassagyarmat
Kapcsolat:
Re: Toyota a motorsportban

Hozzászólás Szerző: TRD » 2016 márc. 12, 11:11 pm

habe írta:
TRD írta:Látni már?
Nem.
És most? :)
AE92 2.0 GT hatchback (3SGE) :TRD:
KE70 ??? Coupe

Avatar
habe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 638
Csatlakozott: 2015 dec. 23, 12:56 pm
Tartózkodási hely: Halásztelek
Re: Toyota a motorsportban

Hozzászólás Szerző: habe » 2016 márc. 13, 08:57 am

TRD írta:
habe írta:
TRD írta:Látni már?
Nem.
És most? :)
Pikkpakk! :mrgreen:
Mikori ez a cikk? Mert dátum nem látszik.


Válasz küldése