Toyota a motorsportban
- Bohi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3288
- Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Toyota a motorsportban
Úristen, de komoly autógyűjtemény! Főleg, hogy ilyen sok versenyautó is van...
Nagyon megnézném én is!
Nagyon megnézném én is!
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Prius II
- mozso
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2048
- Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
- Autód gyártási éve: 2006
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: BP
- Kapcsolat:
Re: Toyota a motorsportban
Idén ünnepli 40. szülinapját a TRD (Toyota Racing Development), van mire büszkének lenniük. Trueno, Corolla, Celica, Supra, Pikes Peak Hill Climb, Japan Super GT, van itt minden... Egy videó a szép emlékekről:
[BBvideo 560,340]https://www.youtube.com/watch?v=ZG5CA1GQntQ[/BBvideo]
http://www.topgear.com.ph/news/racing-n ... 9-20160121
[BBvideo 560,340]https://www.youtube.com/watch?v=ZG5CA1GQntQ[/BBvideo]
http://www.topgear.com.ph/news/racing-n ... 9-20160121
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
- habe
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 638
- Csatlakozott: 2015 dec. 23, 12:56 pm
- Tartózkodási hely: Halásztelek
Re: Toyota a motorsportban
Régen volt, de igaz volt.
"A Celica LB Turbo a Toyota Celica 2000 GT zártpályás versenyekre tervezett változata volt. A kocsit a Toyota Németország megbízásából a Schnitzer építette, azzal a Német Gyorsasági Bajnokság (DRM – Deutsche Rennsport Meisterschaft) divízió 1-es kategóriájában versenyeztek.
Érdekesség, hogy ebben az időszakban ez volt az egyetlen nem német autó, mely a DRM-ben futott.
Az A20-as Celicát abból a célból fejlesztették ki, hogy megküzdjön a Porsche 935-tel, ami domináns szerepet töltött be a nemzetközi motorsportban, így a német bajnokság divízió 1-es kategóriájában is. Az alapot az elsőgenerációs Toyota Celica 2000 GT adta. Csakúgy, mint bármelyik gruppe 5-ös gép esetében, a Celica karosszériáját is átszabták, a karosszériaelemek könnyű, üvegszálas anyagból készültek, csupán a tetőlemez, a motorháztető és az ajtók maradtak meg a szériagyártású modellből. Jellegzetesek a Celica sárvédőszélesítései, a lejtős orr, valamint a körlámpák.
Ahhoz, hogy az autó fel tudja venni a versenyt a Porschéval, a Schnitzer a szériamodellből származó 18R-G jelű erőforráson számos módosítást hajtott végre. Speciális, 16 szelepes hengerfej került a blokkra, a benzin-levegő ellátásról Kugelfischer befecskendező, a feltöltésről pedig egy KKK turbó gondoskodott. A 2090 köbcentisre felfúrt aggregát 560 lóerős teljesítményre volt képes.
A Celica első fellépésére 1977. július 30-án került sor Hockenheimben, a Német Gyorsasági Bajnokság nyolcadik futamán, ami a német Forma-1-es nagydíj betétversenye is volt egyben.
Harald Ertl tizenharmadik helyre kvalifikálta magát, hátránya nem kevesebb, mint 25 másodperc volt a pole pozíciót megszerző 935-ös Porschéval szemben. Nem sikerült tehát jól a bemutatkozás, a versenyt ráadásul négy kör után fel is kellett adnia a kocsinak. Zolderben öt másodperc lemaradással a hetedik rajtkockát szerezte meg az egység, ez már bizakodásra adott okot a csapatnak, de a versenyen három kör után ismét megadta magát a technika. Ősszel aztán ígéretesebb eredmények jöttek. Az október eleji utolsó bajnoki futamon az autó negyedik helyen futott célba, majd egy bajokságon kívüli zolderi versenyen győzni is tudott.
A ’78-as szezonra nem csak az autók színe módosult – kékről fehér-pirosra –, de az aerodinamika is fejlesztésen esett át. Az alakulatnál további változás is történt, Ertl átment a kisebb kategóriában, a divízió 2-ben futó BMW-hez, helyére viszont a bajnoki címvédő, Rolf Stommelen érkezett a privát porschés csapatként szereplő Gelo Racing Team-től.
A szezon első futamán, Zolderben motorhiba miatt már a második körben ki kellett állnia, de a folytatás sem alakult jobban.
A nürburgringi 1000 kilométeres viadalon Ertllel párt alkotva a hatodik helyről rajtoltak, de vízpumpa hibája miatt itt sem látta meg az autó a célt. Mainz-Finthenben végre megtört az átok, a Celica csupa Porsche után a nyolcadik helyen futott be.
Két kihagyott verseny után Hockenheimben egy baleset vetett véget a kocsi versenyének, míg Zolderben egyetlen teljesített kör nélkül adta fel a küzdelmet. Hátra volt még két futam, de a Toyota már nem állt fel a rajtrácsra. Az autó Japánba került, a Schnitzer pedig elkötelezte magát a BMW-vel, mellyel aztán nagyobb sikereket könyvelhetett el."
superally.hu
"A Celica LB Turbo a Toyota Celica 2000 GT zártpályás versenyekre tervezett változata volt. A kocsit a Toyota Németország megbízásából a Schnitzer építette, azzal a Német Gyorsasági Bajnokság (DRM – Deutsche Rennsport Meisterschaft) divízió 1-es kategóriájában versenyeztek.
Érdekesség, hogy ebben az időszakban ez volt az egyetlen nem német autó, mely a DRM-ben futott.
Az A20-as Celicát abból a célból fejlesztették ki, hogy megküzdjön a Porsche 935-tel, ami domináns szerepet töltött be a nemzetközi motorsportban, így a német bajnokság divízió 1-es kategóriájában is. Az alapot az elsőgenerációs Toyota Celica 2000 GT adta. Csakúgy, mint bármelyik gruppe 5-ös gép esetében, a Celica karosszériáját is átszabták, a karosszériaelemek könnyű, üvegszálas anyagból készültek, csupán a tetőlemez, a motorháztető és az ajtók maradtak meg a szériagyártású modellből. Jellegzetesek a Celica sárvédőszélesítései, a lejtős orr, valamint a körlámpák.
Ahhoz, hogy az autó fel tudja venni a versenyt a Porschéval, a Schnitzer a szériamodellből származó 18R-G jelű erőforráson számos módosítást hajtott végre. Speciális, 16 szelepes hengerfej került a blokkra, a benzin-levegő ellátásról Kugelfischer befecskendező, a feltöltésről pedig egy KKK turbó gondoskodott. A 2090 köbcentisre felfúrt aggregát 560 lóerős teljesítményre volt képes.
A Celica első fellépésére 1977. július 30-án került sor Hockenheimben, a Német Gyorsasági Bajnokság nyolcadik futamán, ami a német Forma-1-es nagydíj betétversenye is volt egyben.
Harald Ertl tizenharmadik helyre kvalifikálta magát, hátránya nem kevesebb, mint 25 másodperc volt a pole pozíciót megszerző 935-ös Porschéval szemben. Nem sikerült tehát jól a bemutatkozás, a versenyt ráadásul négy kör után fel is kellett adnia a kocsinak. Zolderben öt másodperc lemaradással a hetedik rajtkockát szerezte meg az egység, ez már bizakodásra adott okot a csapatnak, de a versenyen három kör után ismét megadta magát a technika. Ősszel aztán ígéretesebb eredmények jöttek. Az október eleji utolsó bajnoki futamon az autó negyedik helyen futott célba, majd egy bajokságon kívüli zolderi versenyen győzni is tudott.
A ’78-as szezonra nem csak az autók színe módosult – kékről fehér-pirosra –, de az aerodinamika is fejlesztésen esett át. Az alakulatnál további változás is történt, Ertl átment a kisebb kategóriában, a divízió 2-ben futó BMW-hez, helyére viszont a bajnoki címvédő, Rolf Stommelen érkezett a privát porschés csapatként szereplő Gelo Racing Team-től.
A szezon első futamán, Zolderben motorhiba miatt már a második körben ki kellett állnia, de a folytatás sem alakult jobban.
A nürburgringi 1000 kilométeres viadalon Ertllel párt alkotva a hatodik helyről rajtoltak, de vízpumpa hibája miatt itt sem látta meg az autó a célt. Mainz-Finthenben végre megtört az átok, a Celica csupa Porsche után a nyolcadik helyen futott be.
Két kihagyott verseny után Hockenheimben egy baleset vetett véget a kocsi versenyének, míg Zolderben egyetlen teljesített kör nélkül adta fel a küzdelmet. Hátra volt még két futam, de a Toyota már nem állt fel a rajtrácsra. Az autó Japánba került, a Schnitzer pedig elkötelezte magát a BMW-vel, mellyel aztán nagyobb sikereket könyvelhetett el."
superally.hu
- Bohi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3288
- Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Toyota a motorsportban
Ez tetszett ez a kis összefoglaló, köszi!
Egy aktuális hír:
http://totalcar.hu/magazin/hirek/2016/0 ... _a_toyota/
Elég ígéretesnek indul a projekt...
Egy aktuális hír:
http://totalcar.hu/magazin/hirek/2016/0 ... _a_toyota/
Elég ígéretesnek indul a projekt...
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Prius II
- habe
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 638
- Csatlakozott: 2015 dec. 23, 12:56 pm
- Tartózkodási hely: Halásztelek
Re: Toyota a motorsportban
Nagyon-nagyon jó lenne a rallynenak ha a Toyota fel tudna mutatni valami komolyat. Dögunalom ez a VW henger, és a második Sebastian királyság pedig már tényleg megöli a sportot. Persze nem a versenyző tehet róla, hogy unalmas a sorozat, de ha a Toyota filléreskedni fog, semmi esély megállítani a németeket, de még a Hyundait sem.Bohi írta:Ez tetszett ez a kis összefoglaló, köszi!
Egy aktuális hír:
http://totalcar.hu/magazin/hirek/2016/0 ... _a_toyota/
Elég ígéretesnek indul a projekt...
Solbergnek, sőt a patinát kapott Loebnek is örülnék, bár vannak fenntartásaim. Mindegy, csak valaki kavarja már fel az állóvizet!
És lassan tervezhetnének már szép rallyautót is. Mert ezek a gyösszök gyorsnak, gyorsak, csak éppen gyösszök.
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Toyota a motorsportban
Meg van a hangulata, köszi!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Jampi
- Visszajáró
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2010 márc. 25, 01:38 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Toyota a motorsportban
Sziasztok!
Találtam két érdekességet, hátha valakit inspirál:
http://www.toyotaownersclub.com/forums/ ... n-an-ae92/
http://motormavens.com/2009/04/papercut ... cars-cool/
Találtam két érdekességet, hátha valakit inspirál:
http://www.toyotaownersclub.com/forums/ ... n-an-ae92/
http://motormavens.com/2009/04/papercut ... cars-cool/
Jampi
'89 Starlet EP71 1.3 XL 2E
'92 AE92 Liftback 1.6 GLI 4A-FE R.I.P.
'89 Starlet EP71 1.3 XL 2E
'92 AE92 Liftback 1.6 GLI 4A-FE R.I.P.
- TRD
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1455
- Csatlakozott: 2007 márc. 11, 09:52 pm
- Tartózkodási hely: Balassagyarmat
- Kapcsolat:
Re: Toyota a motorsportban
1990-ből találtam ezt a Salgótarjáni cikket...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára TRD 2016 márc. 12, 11:11 pm-kor.
AE92 2.0 GT hatchback (3SGE)
KE70 ??? Coupe
KE70 ??? Coupe
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Toyota a motorsportban
Állítsd be a láthatósági jogokat légyszi.
Nagyon érdekelne! Gondolom valami E8/E9 GT
Nagyon érdekelne! Gondolom valami E8/E9 GT
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- TRD
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1455
- Csatlakozott: 2007 márc. 11, 09:52 pm
- Tartózkodási hely: Balassagyarmat
- Kapcsolat:
Re: Toyota a motorsportban
És most?habe írta:Nem.TRD írta:Látni már?
AE92 2.0 GT hatchback (3SGE)
KE70 ??? Coupe
KE70 ??? Coupe
- habe
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 638
- Csatlakozott: 2015 dec. 23, 12:56 pm
- Tartózkodási hely: Halásztelek
Re: Toyota a motorsportban
Pikkpakk!TRD írta:És most?habe írta:Nem.TRD írta:Látni már?
Mikori ez a cikk? Mert dátum nem látszik.