Motor, hajtás

Ha alkatrészre lenne szükséged, vagy meg szeretnél válni tőle nézz be ebbe a témakörbe!
Avatar
Toytib
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 718
Csatlakozott: 2007 máj. 09, 07:31 pm

Hozzászólás Szerző: Toytib » 2007 nov. 02, 08:31 am

Szóval...

A kaszninak semmi köze a motorkivitelhez!!!!

E9-ben a 4A-F motorok 90 és 100ló között voltak, károsanyagkibocsájtástól függően.

4A-FE mind 105ló, az Si (SR5) és GLi között csak optikai és felszereltségbeni a különbség. Még a futómű is megeggyezik!!!

4A-GE 87-től 90-ig 115 és 125ló(mind T-VIS), attól függően hogy MAP-os, vagy AFM-es.
A MAP-os az egyszerűbb és erősebb.
90-től 92-ig 125és 135ló, (NO T-VIS) ez a bordás tetejű szívótorok és rejtett gyujtókábelek. A múgy rengeteg egyéb dologban eltér még!!!
Itt is a MAP-os az erősebb.

Van még a 4A-GZE ami kb ojan erős mint a BlackTop csak sokkal nyomatékosabb. (ilyent akartam venni csak elég durva az ára)

Sedanból a 2ajtós verzió van mindeggyik motorral (pl. Miklós Gábor tagnak van 4A-FE motorral.)

Az adatok nem 100%-osak de kb. ez van
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009

Pacsker

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2007 nov. 02, 03:15 pm

Köszönöm Tibcsi :)

Látom észrevetted, hogy főként feléd céloztam a kérdést!
Tehát ha amit majd belerakunk az enyémbe lekötjük az EGR-ét, akkor mondjuk lesz 117 Le :lol: - 20 év, és ha későbbiekben találok egy MAP szenzort, akkor lehet akár 125 is? Vagy annak az ECU-ja is teljesen más programú? De fizikailag van más különbség? Tehát át lehet alakítani?

Még 1 kérdés. Ha gondolkoznék 6 fokozatú váltóban. Nagy álmom (meg még 1 tagnak is :) ) akkor a G6-és esetleg kompatibilis? Ha jól tudom volt 1.4 és 1.6 G6 is. az 1.6 G6 még volt nem VVTI hanem 4A-FE motorválasztékkal is? Annak esetleg a 6 sebességes váltóját rá lehet rakni a 4A-GE-re? Esetleg az 1.3as G6-ét? (talán könnyebb hozzájutni :) )

Lehet csak álmok. De hátha...

Előre is köszi a választ

Avatar
Layosh
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1404
Csatlakozott: 2007 márc. 19, 01:54 pm
Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker

Hozzászólás Szerző: Layosh » 2007 nov. 02, 04:15 pm

Pacsker írta:Köszönöm Tibcsi :)

Látom észrevetted, hogy főként feléd céloztam a kérdést!
Tehát ha amit majd belerakunk az enyémbe lekötjük az EGR-ét, akkor mondjuk lesz 117 Le :lol: - 20 év, és ha későbbiekben találok egy MAP szenzort, akkor lehet akár 125 is? Vagy annak az ECU-ja is teljesen más programú? De fizikailag van más különbség? Tehát át lehet alakítani?

Még 1 kérdés. Ha gondolkoznék 6 fokozatú váltóban. Nagy álmom (meg még 1 tagnak is :) ) akkor a G6-és esetleg kompatibilis? Ha jól tudom volt 1.4 és 1.6 G6 is. az 1.6 G6 még volt nem VVTI hanem 4A-FE motorválasztékkal is? Annak esetleg a 6 sebességes váltóját rá lehet rakni a 4A-GE-re? Esetleg az 1.3as G6-ét? (talán könnyebb hozzájutni :) )

Lehet csak álmok. De hátha...

Előre is köszi a választ
Én már láttam G6 os 4A vagy 4E FE motorral ez tuti. Sőt van még 1,3 83LE G6 os is :D Elég nagy hülyeség de ilyet is láttam már.

Avatar
Toytib
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 718
Csatlakozott: 2007 máj. 09, 07:31 pm

Hozzászólás Szerző: Toytib » 2007 nov. 02, 05:32 pm

Jól gondolod. passzol a 4A-GE-re az 1.6 G6 váltó, mindössze a végáttétel a problémás. Sokkal rövidebb a végáttétele a GTi-nek. Tehát ahoz hogy tuti legyen, 2000-es évjáratú BlackTop 6 gangos váltóra lenne szükséged.
Az kb. annyiba kerül az Ebay-on mint egy 5 gangos váltó BlackTop-pal eggyütt :(
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009

Avatar
Totya
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 630
Csatlakozott: 2007 márc. 21, 12:46 am
Tartózkodási hely: keszthely

Hozzászólás Szerző: Totya » 2007 nov. 02, 05:44 pm

szia Tibi:D belpiacos 20v-s mocit váltóval mikörül lehetne venni :shock: :shock:
Kép

Avatar
Toytib
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 718
Csatlakozott: 2007 máj. 09, 07:31 pm

Hozzászólás Szerző: Toytib » 2007 nov. 02, 05:50 pm

Nekem kb. 500e Ft-ba van, ugy hogy a munkámat nem számolom.

Ez új szijjakkal, szimeringekkel, feszítőcsapággyal és még sok aprósággal eggyütt.

Egyébként szerintem már olcsóbban ki tudnám hozni. Olyan 50-80-nal olcsóbban.
(pár dolgot máshogy csinálva)
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009

Avatar
Totya
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 630
Csatlakozott: 2007 márc. 21, 12:46 am
Tartózkodási hely: keszthely

Hozzászólás Szerző: Totya » 2007 nov. 02, 06:18 pm

értem szal 5 kilóba beszereléssel mindennel 1 üt megoldható :twisted: :twisted: :twisted:
Kép

Avatar
Yan
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2007 júl. 24, 08:33 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Yan » 2007 nov. 02, 06:35 pm

Megpróbáltam megkeresni neten, hogy milyen változtatásokkal érték el a 82Le-t a régi 2E-E Starleten, de semmit sem találtam.
Csak a 2E-TE, ill 2E-TELU motorokról, nade azok már turbósak.
Corolla 1.3 XL(i) Chili - 1989

Avatar
Toytib
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 718
Csatlakozott: 2007 máj. 09, 07:31 pm

Hozzászólás Szerző: Toytib » 2007 nov. 02, 09:22 pm

Az EPC szerint csak ECU különbség van a Svájci és az átlag Starlet 2E-E motor között. Külsőleg csak az olajhűtő különbözteti meg őket.

Esetleg negyobb injektorok.
Az biztos hogy csak a Starlet-ben van erősebb 1.3-as 12V motor és az is csak a Svájci kivitelben.
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009

Avatar
Toytib
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 718
Csatlakozott: 2007 máj. 09, 07:31 pm

Hozzászólás Szerző: Toytib » 2007 nov. 02, 09:25 pm

Totya írta:értem szal 5 kilóba beszereléssel mindennel 1 üt megoldható :twisted: :twisted: :twisted:
Jaja. Olyasmi költségböl ki lehet hozni.
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009

Avatar
Yan
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2007 júl. 24, 08:33 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Yan » 2007 nov. 02, 11:51 pm

Mi a véleményetek erről? Nekem csak egy sima potméternek tűnik, de lehet valami más is bele van öntve a műanyag házába :)

http://www.speedydelivery.co.uk/car-tun ... rlet.shtml
Corolla 1.3 XL(i) Chili - 1989

Avatar
Yan
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2007 júl. 24, 08:33 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Yan » 2007 nov. 18, 01:10 am

Nos, nem tudom én vagyok-e itt az egyetlen, akinek a karbis autója változott át injektorossá, de a különbséget zongorázni lehetne. Gondoltam leírom neketek mit tapasztaltam: Eltűnt a teljesítménylyuk, megnőtt a nyomaték, (fogyiról majd később)
Voltam olyan szerencsés, hogy anno meglehetősen kevés kilométerrel jutottam hozzá a kocsimhoz, tehát ne gondoljátok, hogy egy szétkopott karburátorhoz hasonlítottam.
Hadd ragadjam meg az alkalmat, hogy megköszönjem itt nyilvánosan is Tibinek, mert abszolút segítőkész, és nagyon korrekt munkát végzett.
Corolla 1.3 XL(i) Chili - 1989

jani3sge
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2007 okt. 21, 05:03 pm
Tartózkodási hely: GÖDÖLLŐ

Hozzászólás Szerző: jani3sge » 2007 nov. 18, 03:01 pm

Szasztok!
keresek 3sge motorhoz csapágyat,valami infó kéne ezzel kapcsolatban,ne a 34. kiskereskedőn keresztül vegyem meg 500szoros áron!
Bár a műhelyünk sok értékesítővel van kapcsolatban a legtöbb helyen amikor komoly alkatrész kellene,csak nyúlfarok,meg illatosító van raktáron.
Mondjuk az Unix általában hoz mindent ,de ezt már neki is nyomozni kell.
A B-betűsről meg nem is beszélek.
Ja januártól helyben tudunk vizsgáztatni,ha hozzám hozzátok a vizsga előtti ellenőrzés ingyenes,máshol min. egy órát kiszámláznak erre,ha meg fix áras az,se egy ezres.Csak mondjátok ,hogy a fórumon olvastátok,akkor tudni fogom.
üdv
06 20 808 86 41

Avatar
Toytib
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 718
Csatlakozott: 2007 máj. 09, 07:31 pm

Hozzászólás Szerző: Toytib » 2007 nov. 18, 07:35 pm

Yan írta:Nos, nem tudom én vagyok-e itt az egyetlen, akinek a karbis autója változott át injektorossá, de a különbséget zongorázni lehetne. Gondoltam leírom neketek mit tapasztaltam: Eltűnt a teljesítménylyuk, megnőtt a nyomaték, (fogyiról majd később)
Voltam olyan szerencsés, hogy anno meglehetősen kevés kilométerrel jutottam hozzá a kocsimhoz, tehát ne gondoljátok, hogy egy szétkopott karburátorhoz hasonlítottam.
Hadd ragadjam meg az alkalmat, hogy megköszönjem itt nyilvánosan is Tibinek, mert abszolút segítőkész, és nagyon korrekt munkát végzett.
Danke!!!!
Csak pirongok :oops:
Nem az én érdemem, én csak csavaroztam a, Japók meg terveztek :D
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009

Avatar
Layosh
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1404
Csatlakozott: 2007 márc. 19, 01:54 pm
Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker

Hozzászólás Szerző: Layosh » 2007 nov. 19, 11:01 am

Tibi!

Azt megtudnád nekem mondani, hogy megeggyezik e az 1,6 és az 1,3 as motornak a tartó bakja? Az a bak amelyik a légszűrő alatt van nekem a feketében szét van szakadva teljesen. És a Gti jé meg megvan. Hogy azt át lehet e rakni? Előre is köszi...


Válasz küldése