Olaj ügyeink

Ha alkatrészre lenne szükséged, vagy meg szeretnél válni tőle nézz be ebbe a témakörbe!
Avatar
Zed Kristianz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 820
Csatlakozott: 2007 márc. 10, 04:20 am
Tartózkodási hely: Budapest VII. -- Kárpátalja (UA)
Olaj ügyeink

Hozzászólás Szerző: Zed Kristianz » 2007 aug. 01, 12:33 am

Motorolaj, fékolaj, szervoolaj, váltóolaj.....kőolaj, olivaolaj, babaolaj.

Kenjük, hogy csússzon s ne kopjon!
ALAPÍTÓ TAG - Tiszteletbeli elnökségi tag

AE92 /Kyuni/ Liftback 4A-F '88
Karburátor Rulez! :twisted:

Elporladva 2016...

Avatar
Zed Kristianz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 820
Csatlakozott: 2007 márc. 10, 04:20 am
Tartózkodási hely: Budapest VII. -- Kárpátalja (UA)

Hozzászólás Szerző: Zed Kristianz » 2007 aug. 01, 12:43 am

Ugye, mondanom sem kell, CSAK MINŐSÉGI CUCCOT A KOCSIBA!!!!!

Ez egy Toyota, ennek az kell. Aki tecsós márkájú f@sza olajokról hadovál, letöröm a kezét és olajcserére kárhoztatom :!: :!: :twisted:


********************

A miénkbe elméletileg a 10W40-s dukál. Az 5-s már híg-kula-fos, a 15 meg hamar dermed télen.
Várom az ellentapasztalatokat, porul járásokat, hagyj tanuljunk.

Nekem most Mobil Synth pihen benne. Nincs is vele gond. Maradok a márkánál egy nagyon prózai oknál fogva, Kárpátalján is kapható, ebből kifolyólag meglehetősen olcsón (EREDETI, nem töltögetett-hozzáadott gány!!!) jutok hozzá. :wink: :P
ALAPÍTÓ TAG - Tiszteletbeli elnökségi tag

AE92 /Kyuni/ Liftback 4A-F '88
Karburátor Rulez! :twisted:

Elporladva 2016...

Avatar
Layosh
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1404
Csatlakozott: 2007 márc. 19, 01:54 pm
Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker

Hozzászólás Szerző: Layosh » 2007 aug. 01, 08:56 am

Zed Kristianz írta:Ugye, mondanom sem kell, CSAK MINŐSÉGI CUCCOT A KOCSIBA!!!!!

Ez egy Toyota, ennek az kell. Aki tecsós márkájú f@sza olajokról hadovál, letöröm a kezét és olajcserére kárhoztatom :!: :!: :twisted:


********************

A miénkbe elméletileg a 10W40-s dukál. Az 5-s már híg-kula-fos, a 15 meg hamar dermed télen.
Várom az ellentapasztalatokat, porul járásokat, hagyj tanuljunk.

Nekem most Mobil Synth pihen benne. Nincs is vele gond. Maradok a márkánál egy nagyon prózai oknál fogva, Kárpátalján is kapható, ebből kifolyólag meglehetősen olcsón (EREDETI, nem töltögetett-hozzáadott gány!!!) jutok hozzá. :wink: :P
Na most elárultad magad. Akkor ezé ment Tökölön annyira a gép :D
Na majd jól leverünk. Mindenki irány olajért. :twisted: :D

Amúgy az enyém legutóbb már Castrol GTX 10W-40 el ment. Valamiért nem ette? Milyen érdekes? Amikor beöntöttük, úgy nem is vettem észre semmit. Csak fojamatosan halkult a motor. Pedig előtte Valvoline 15W - 50 volt benne. Aztán egy 200km után, egyszer menete közbe úgy megindult mint a vadbarom. Úgy jöttem fel végig a 4 esen hogy össz vissz egyszer váltottam vissza 4 esbe előzéshez. Úgy végigtúrtam mint atom. Az 1,8 as Galantot 180 nál állva hagytam. Pedig az egyedül volt az ember mi meg hárman teli csomeszel.

Amúgy az én javaslatom most a Castrol EDGE 10W-60 GTI olaj. Ha az nem jó akkor semmi. Amúgy éppen a minap ültem Viktor gépébe. Ta szent ég az nem motor az egy villanymotor :D
Azért igen durva a 0W olajjal.

Avatar
ngabeee
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 170
Csatlakozott: 2007 jún. 28, 02:06 pm
Tartózkodási hely: Almásfüzitõ, Kóny, Komárom-Szõny, Bp.

Hozzászólás Szerző: ngabeee » 2007 aug. 01, 10:11 am

Hi!

Nemsokára esedékes lesz a 3. olajcserém, már nézegetem az olajokat és a véleményeket. Vételkor nemtom, milyen olaj volt az ótóban, de nagyon koszos volt :(. Gyorsan le is cseréltem Shell Helix Plus 10W40-esre, ami 9000 km után már "köszörült", érezhetően nehézkesebb volt a motor járása. Gyors váltás Castrol GTX Magnatec 10W40-re. Az ótó fellélegzett :). Jelenleg már túl van ez a töltet a 10.000 km-en, és még csak most kezd érződni, hogy fárad.
Olvasgatom a Toyota Klub olajos fórumát, és elég sokan javasolják a Mos2-es olajokat, pontosabban az LiquiMoly LL Mos2 10W40-et és a Fuchs Titan CFE MC 10W-40-et. Ez utóbbiból 5W40-es is van, ugye, de szerintem én maradok a 10W40-nél, nem volt eddig gondom vele (igaz, nem is volt hideg a tél). Szal én valszeg kipróbálom a Fuchs Mos2-es olaját, kíváncsi vagyok, hogy tényleg annyival jobb-e. Mellesleg poénnak sem utolsó, ha valaki meglátja, hogy grafitszürke az olajom, és nem ismeri a Mos2-es olajokat :lol::lol:!
Repül a Corolla, ki tudja, hol áll meg...

Today, Tomorrow, Toyota Corolla '98 1.3 sedan

Avatar
Layosh
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1404
Csatlakozott: 2007 márc. 19, 01:54 pm
Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker

Hozzászólás Szerző: Layosh » 2007 aug. 01, 11:12 am

ngabeee írta:Hi!

Nemsokára esedékes lesz a 3. olajcserém, már nézegetem az olajokat és a véleményeket. Vételkor nemtom, milyen olaj volt az ótóban, de nagyon koszos volt :(. Gyorsan le is cseréltem Shell Helix Plus 10W40-esre, ami 9000 km után már "köszörült", érezhetően nehézkesebb volt a motor járása. Gyors váltás Castrol GTX Magnatec 10W40-re. Az ótó fellélegzett :). Jelenleg már túl van ez a töltet a 10.000 km-en, és még csak most kezd érződni, hogy fárad.
Olvasgatom a Toyota Klub olajos fórumát, és elég sokan javasolják a Mos2-es olajokat, pontosabban az LiquiMoly LL Mos2 10W40-et és a Fuchs Titan CFE MC 10W-40-et. Ez utóbbiból 5W40-es is van, ugye, de szerintem én maradok a 10W40-nél, nem volt eddig gondom vele (igaz, nem is volt hideg a tél). Szal én valszeg kipróbálom a Fuchs Mos2-es olaját, kíváncsi vagyok, hogy tényleg annyival jobb-e. Mellesleg poénnak sem utolsó, ha valaki meglátja, hogy grafitszürke az olajom, és nem ismeri a Mos2-es olajokat :lol::lol:!
Mert hogy grafit van az olajban. Ennyi.
Amúgy LiquiMoly ból én a 10W 60 GTi Racing et néztem. Igaz horror árban van de az már olaj lehet.

Pacsker

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2007 aug. 01, 11:15 am

Próbáltam én is régen Valvoline-t még a régi corollámba és Apu bmw-jébe. Sokan ajánlották, tudom nem a csúcsszuper kategóriásat vettük, de nem is a tescoban kaphatót. Érezhetően hangosabb volt a motor mind2 autóban. Kifejezetten rossz benyomásom van róla. Mondom a csúcskategóriását nem ismerem.
Amiket írtok, általában a drágább kategória. Természetesen én is hallottam róluk, szinte csodák. Egyébként van izlésetek és jól látjátok. Nekem sajnos sokat számít az ár. Az én picikémbe most Castrol GTX 3 15W40es van. Jóval csendesebben jár a motor, kiegyensúlyozottan, ha forgatom, akkor se morog. Van aki cáfolja, hogy az olajtól függő lehet, hogy eszik-e a motor olajat vagy sem, vagy csak kevésbé. Szerintem nem hülyeség. Az előző olajaimnál után kellett tölteni 10000km-ig olyan fél-1 litert. Gondolom érthető. 18 éves autó és nem tudom a múltját a kezdetektől, mint pl Viktor :lol: Úgy könnyű 0W-vel járni... :) Biztos ritka az ilyen motor ennyi idősen. Tehát most a Castrollal járok a 7-8000.nél. Még így sem ment nívó alá, feltte volt egy fél centivel, de öntöttem bele, nehogy akármi is történjen. Tehtá max ebből eszik 2-3 decit. Szerintem ez nagyon jó hír. És láthatóan lecsökkent az olajfolyásom, annak ellenére, hogy néha néha megkergetem és nem a gyári olajleeresztő csvar van benne (szóljatok ha tudtok!!! ). ha alá nézek mindig ott a csavar fején a csöpp kezdemény. Egy éjszaka alatt olyan 10 centis pocsoját csöppen. Szerencsére mondom a cavarnál. Nem találtam itthon olyan menetűt. Valami ultra egyedi a mienké :) Na meg az olajbetöltő kupakom elrepedt ilyen hajszálrepedésben és ha le is törlöm mindig olanedves. Tehtá csak ezek eresztenek ennyit legalább 10000km-nél. Tehát ezzel az olajjal tökéletesen meg vagyok elégedve ár arányban. Mondom lassan csere és még mindig szép a hangja, nem kopog nem erőlködik.
Ami szerintem nagyon fontos, hogy a bárdiban kódra megvettem a 4 litert + 1l-t tarcsiba (amire nincs szükség :) megy a yamahába) és így kóddal az 5 literem volt olyan 7-8 ezer forint körül. Szerintem baárit, nem? :wink: Tudom ajánlani mindenkinek. Na és természetesen 10esbe kalkuláljatok, mert mindig olajcserénél légszűrő és olajszűrő csere is!!!!!!!!

Emellett nem vagyok autószerelő. nincs annyi tapasztalatom mint többeteknek, de ezzel meg vagyok elégedve. Ha valakinek elnyerte a tetszését, vállalom, hogy megveszem neki kódra (25%). :)

Pacsker

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2007 aug. 01, 11:23 am

Ja igen és még annyit, hogy szerintem az olajnak nincs akkora jelentősége, hogy megy az autó mint ahogy írtad Lajos. Se a tied se Zolié nem azért megy jobban :)

Pacsker

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2007 aug. 01, 11:24 am

Úgyhogy Zoli marad titokzatos. Kerozin itt a megoldás. Érzem :wink:

Avatar
ngabeee
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 170
Csatlakozott: 2007 jún. 28, 02:06 pm
Tartózkodási hely: Almásfüzitõ, Kóny, Komárom-Szõny, Bp.

Hozzászólás Szerző: ngabeee » 2007 aug. 01, 11:57 am

Layosh írta:Mert hogy grafit van az olajban. Ennyi.
Igen, tom :).
Pacsker írta:az olajtól függő lehet, hogy eszik-e a motor olajat vagy sem, vagy csak kevésbé.
Ezt nem úgy érted, hogy motortól függ, hogy melyik olajat, hogy eszi?

A hígabb-sűrűbb olajjal kapcsolatban vannak olyanok, akik úgy gondolkodnak, hogy legyen a motorban hígabb, pl. 0W-s, egyen több olajat, de legyen jobb a kenése, és így hosszabb a motor élettartama, olcsóbb utántölteni az olajat, mint a motort javítani. Szerintem van benne valami, de persze gondolom ez is nagyon autó- és motorállapot-függő.

Matyi, ha jól értem, Nálad az "olajfogyasztás" nagyrészt a szivárgásból következik, ugye :shock:? Talán ha gyári csavar lenne, nem is lenne észlelhető fogyasztása. Remélem minél előbb találsz odavalót! A környezetemben nem sok ilyen Corolla mozog :?, valszeg én nemtok segíteni, de van itt elég szaki és ismerős, valaki biztos tud szerezni.
Repül a Corolla, ki tudja, hol áll meg...

Today, Tomorrow, Toyota Corolla '98 1.3 sedan

Pacsker

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2007 aug. 01, 12:19 pm

Igen értem mire gondolsz. Hogy 0W és inkább töltsünk utána. Az a pláne Viktoréba, hogy aztmondja a 0W-ből sem eszik semennyit. :shock:
Ha ez igaz akkor nem semmi az a blokk...

Én azért használok 15W-t, mert íg kevésbé eszi. Elvileg a 10W-s ha nagyon meleg még akkoris megtartja a jó kenést. Nemtudom. Enyém már öregebb, kevésbé eszi így az olajat. És azért nem a legszarabb 15W-st veszem. Nem a Tescost :D
Kenni ken ez is. Csak nem olyan rossz... Na meg azzal szerintem sokat lehet segíteni, hogy 9000-nél cserélsz, nem 10nél.

Avatar
Layosh
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1404
Csatlakozott: 2007 márc. 19, 01:54 pm
Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker

Hozzászólás Szerző: Layosh » 2007 aug. 01, 01:20 pm

Nem nem én nem így gondoltam a dolgot. Bocsika akkor rosszul fogalmaztam. A 4A-GE motornál a hűtésben is szerepet játszik a kenőolaj.
ezért az olaj jóval magasabb hőfokon üzemel mint mondjuk nálatok.

Ezért van az, hogy a 15W olaj üzemben az én motormnál pl sokkal jobban felhígul mint a 10W ennyi. És egy vízhíg olajtól mit vártok kenés szempontjából? Hát semmi elmegy a gyűrű mellett és csoki. Megy az égéstérbe. Ugye hogy füstölt az enyém 7500 - 8000 RPM nél.

Nah egy 0W olaj ami full szintetikus azt is takarja, hogy minden hőfokon megmarad a sűrűsége. Tehát mondjuk 40 fokon és -10 ben is ugyanolyan sűrű ami azt jelenti, hogy amikor ki van hűlve a motor sokkal hígabb a 15W olajtól ezért az olajpumpa kb harmad idő alatt odaszállítja a kenendő területre. Ami télen ajándék ugye mert nem jár kenetlenül sokáig a motor így nem kopik. Melegben meg nem hígul jobban fel. Így nagyobb a nyomás és jobban tudja megtartani a kenőképességét.

Tehát ezért is tartom nagyon fontosnak és igazat adok Viktornak hogy biz jó dolog az a 0W olaj. De itt már nem a Castrol meg ezek hanem a LiquiMolly félében kell gondolkozni. És mondjuk kb METABOND szintű kopásgátlásban.

Me mondjuk a METABOND az egy ipari kopásgátló ennyi. És a FERRARik ban is azt használják úgy tudom.

Avatar
B Jani
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 123
Csatlakozott: 2007 máj. 07, 09:31 pm
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom Megye

Hozzászólás Szerző: B Jani » 2007 aug. 01, 08:09 pm

Sziasztok.
Lehet amatőr a kérdés, de megmondhatnátok mi az optimális olajcsere
szervizintervaluma?92-es hatch 1.8D.
10w40-es magnatec dieselt használok.

Pacsker

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2007 aug. 01, 09:13 pm

Huhh... Hát nem értek a dieselhez, de gondolom ott is max 10000-nél kéne. Bár kevesebbet forog.

Avatar
Zed Kristianz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 820
Csatlakozott: 2007 márc. 10, 04:20 am
Tartózkodási hely: Budapest VII. -- Kárpátalja (UA)

Hozzászólás Szerző: Zed Kristianz » 2007 aug. 02, 03:19 am

Én úgy hallottam, a régi 1.8D-knek 7-7500 km a csereperiódusa. Meg nem mondom, miért.
Talán Nagytiszteletű Törteli mester úr kompetens ez ügyben.
ALAPÍTÓ TAG - Tiszteletbeli elnökségi tag

AE92 /Kyuni/ Liftback 4A-F '88
Karburátor Rulez! :twisted:

Elporladva 2016...

Avatar
pitta
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2007 máj. 28, 09:20 pm
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár

Hozzászólás Szerző: pitta » 2007 aug. 02, 10:11 am

Szevasztok!

Olaj ügyben: http://olajshop.hu/

nézzétek meg, Nálam bevált!


Válasz küldése