Olaj ügyeink

Ha alkatrészre lenne szükséged, vagy meg szeretnél válni tőle nézz be ebbe a témakörbe!
Avatar
ngabeee
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 170
Csatlakozott: 2007 jún. 28, 02:06 pm
Tartózkodási hely: Almásfüzitõ, Kóny, Komárom-Szõny, Bp.

Hozzászólás Szerző: ngabeee » 2007 aug. 02, 02:29 pm

ngabeee írta:
Layosh írta:Mert hogy grafit van az olajban. Ennyi.
Igen, tom :).
Hangyányi korrigálás :), a Fuchs olajában nincs grafit, a MoS2-től lesz feketés-szürke.
Repül a Corolla, ki tudja, hol áll meg...

Today, Tomorrow, Toyota Corolla '98 1.3 sedan

Avatar
CindR
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 438
Csatlakozott: 2007 márc. 30, 10:06 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: CindR » 2007 aug. 06, 07:00 pm

Srácok én úgy tudom, hogy a régebbi mocikba, vagyis 80-as évek, 90-es évek elejei átlag motorokba (1.3-1.6) nem jó a 0W, egyszerüen azért, mert nem olyan kenéshez tervezték. Vagyis motorolajnál ha feljebb lépsz, viszkozitásban max az egyel jobb kategóriát, mint amit a gyártó annó javasolt, esetleg abból a jobb fajtákat. Például a már korábban említett Liqui Moly és a Fuchs MoS2 adalékolt olajai ilyenek. Ugyanolyan viszkozitásnál sokkal jobb kenést biztosít.

Nemrég még biztos voltam abban, hogy nekem is a két említett gyártó olaja fog lötyögni a kicsikében, de sajnos most az anyagiak nem engedik. Így esett a választásom a Castrol Magnatec 10W-40-re. A héten valószinű meg is lesz, és cserélem.

Még egy. Említettétek a Valvoline olajok minőségét. Sajna én is (apukám) révén rossz tapasztalattal szolgálhatok. F astránkban volt olyan, és az elötte elhasználódott, és cserélt Castrolhoz képest nem volt változás... Ha jól emlékszem hasonló volt a gond a Total-lal is. Egy szó mint száz, és biztos vagyok benne, hogy a LM, Fuchs, és a Castrol hármas közül fogok mindig választani.
Balázs - Corolla AE82 Liftback 1.6 4AC 8v '86

Avatar
Layosh
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1404
Csatlakozott: 2007 márc. 19, 01:54 pm
Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker

Hozzászólás Szerző: Layosh » 2007 aug. 07, 09:04 am

CindR írta:Srácok én úgy tudom, hogy a régebbi mocikba, vagyis 80-as évek, 90-es évek elejei átlag motorokba (1.3-1.6) nem jó a 0W, egyszerüen azért, mert nem olyan kenéshez tervezték. Vagyis motorolajnál ha feljebb lépsz, viszkozitásban max az egyel jobb kategóriát, mint amit a gyártó annó javasolt, esetleg abból a jobb fajtákat. Például a már korábban említett Liqui Moly és a Fuchs MoS2 adalékolt olajai ilyenek. Ugyanolyan viszkozitásnál sokkal jobb kenést biztosít.

Nemrég még biztos voltam abban, hogy nekem is a két említett gyártó olaja fog lötyögni a kicsikében, de sajnos most az anyagiak nem engedik. Így esett a választásom a Castrol Magnatec 10W-40-re. A héten valószinű meg is lesz, és cserélem.

Még egy. Említettétek a Valvoline olajok minőségét. Sajna én is (apukám) révén rossz tapasztalattal szolgálhatok. F astránkban volt olyan, és az elötte elhasználódott, és cserélt Castrolhoz képest nem volt változás... Ha jól emlékszem hasonló volt a gond a Total-lal is. Egy szó mint száz, és biztos vagyok benne, hogy a LM, Fuchs, és a Castrol hármas közül fogok mindig választani.

Cindi ezért van még az API jelölés az olajon. Tehát ha mondjuk van kétfajta 10W-40 es olaj akkor azt még a API jelölés megkülönbözteti.
Nekem még régen szerelő azt mondta, hogy az alap az API SF-CC és az ettől a jobbat onnan tudod meg hogy ABC szeritn a két két betü milyen messze van egymástól. Nem tudom pontosan hogy ez a jekölés mit határoz meg. Talán a szemcse nagyságot. Nem vagyok benne biztos.

Avatar
CindR
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 438
Csatlakozott: 2007 márc. 30, 10:06 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: CindR » 2007 aug. 07, 10:21 pm

Tudom, tudom, ha minden igaz, most SL-nél járnak.
Balázs - Corolla AE82 Liftback 1.6 4AC 8v '86

Avatar
ngabeee
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 170
Csatlakozott: 2007 jún. 28, 02:06 pm
Tartózkodási hely: Almásfüzitõ, Kóny, Komárom-Szõny, Bp.

Hozzászólás Szerző: ngabeee » 2007 aug. 08, 10:28 am

Üdv!
CindR írta:ha minden igaz, most SL-nél járnak.
Én láttam már SM-eset is. A Castrol Edge családban is elég sok SM-es van, ha jóltom.

Más :). Megjött a Fuchs Titan CFE MC olajam, már alig várom, hogy cserélhessem, nagyon kíváncsi vagyok, hogy tényleg olyan jó, mint ahogy mondják. Szeretném magam cserélni, bár megfelelő hely hiányában szenvedek, se garázs, se akna, se emelő. Majd valamit kitalálok.

Apropó olajcsere. Néhányszor láttam már, de SK még soha nem csináltam. Tapasztaltabbak, légyszi javítsatok ki, ha nem pontos, amit írok!

Tehát. A motor üzemmeleg, beöntő nyílás sapkája le, lavór a karter alá, leeresztőcsavar kicsavar, vigyáz, hogy meg ne égessen, jó sokáig hagyni kicsöpögni, csavar vissza, régi olajszűrő lecsavar, az új gumigyűrűjét beolajoz, majd feltölt olajjal (??), felcsavar, felfekvés után még 3/4 csavarás (olyan szűrőszorító szerszámom már van), új olaj beönt, csekkol a szintet, beöntő nyílás sapkája fel, indít, örül.

Még néhány kérdés a tapasztaltabbakhoz:
-Elég, ha nagyon jól kicsöpögtetem a régi olajat, vagy érdemes motoröblitő lötyivel átöblíteni a rendszert? (Ha jól tudom, ez az öblítés káros is lehet, ha már nagyon sokat futott az autó, mert kimossa a lerakodásokat olyan helyekről, ahol az erősebb kopás miatt már kellene ennyi "tömítés". Az enyém óra szerint 136E-t futott, de ez ugye nem egy stabil támpont.)
-Mi az ideális olajszint? (1/2-3/4 közé tippelek, most is ott van :))
-Más most nem jut eszembe :roll:

Előre is kösz a válaszokat!
Repül a Corolla, ki tudja, hol áll meg...

Today, Tomorrow, Toyota Corolla '98 1.3 sedan

Avatar
paradoxx
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 208
Csatlakozott: 2007 máj. 19, 05:03 pm
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Hozzászólás Szerző: paradoxx » 2007 szept. 02, 03:10 pm

Liqui Moly SYNTHOIL RACE TECH GT1 SAE 10W-60

Szerintetek érdemes? (Megér ennyit a buli? GT-i-be, előszeretettel pörgetem) Vagy ebből a márkából elég a sima 10W40-es is (link) úgy, hogy pörgetem rendesen?

Köszi :)
Eladva...

Avatar
CindR
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 438
Csatlakozott: 2007 márc. 30, 10:06 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: CindR » 2007 szept. 02, 03:26 pm

paradoxx írta:Liqui Moly SYNTHOIL RACE TECH GT1 SAE 10W-60

Szerintetek érdemes? (Megér ennyit a buli? GT-i-be, előszeretettel pörgetem) Vagy ebből a márkából elég a sima 10W40-es is (link) úgy, hogy pörgetem rendesen?

Köszi :)
Sajna konkrét tapasztalatom nincs, csak sejtésem. A 10W40 Leichtlauf teljesen átlagos használtra tervezett csúcs olaj, vagyis úgy hiszem, hogy ezzel annyi pluszt lehet a motornak adni, hogy nem baj, ha nem pontosan 10 ezrenként cseréled mondjuk, hanem akár 15-ig is el lehet menni, de szerintem a sűrű magas fordulaton járás nem neki való. Nagyon jól ken, de nem szereti a nagyon magas hőmérsékletet.

Ez mind csak "egy vélemény", nem alapul tapasztalaton, csak az eddig olvasottakon... :roll:
Balázs - Corolla AE82 Liftback 1.6 4AC 8v '86

Avatar
Layosh
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1404
Csatlakozott: 2007 márc. 19, 01:54 pm
Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker

Hozzászólás Szerző: Layosh » 2007 szept. 03, 09:07 am

paradoxx írta:Liqui Moly SYNTHOIL RACE TECH GT1 SAE 10W-60

Szerintetek érdemes? (Megér ennyit a buli? GT-i-be, előszeretettel pörgetem) Vagy ebből a márkából elég a sima 10W40-es is (link) úgy, hogy pörgetem rendesen?

Köszi :)
Sztem simán megéri. mert 60 as ezért jó nagy a hőbírása. Bírja, hogy pörög a motor és nem tudja szétcentrifugázni az olajat, me a hőtűrés miatt megmarad a kenőképesség. Majd hallgasd meg egy ilyen olajjal mennyivel halkabb lessz a motor nagy fordulaton.

Avatar
konásandrás
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007 szept. 28, 12:02 pm
Tartózkodási hely: Tapolca
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: konásandrás » 2007 okt. 21, 08:51 pm

most viszem csütörtökön a vasat a 30 ezres olajcserére :)
kicsivel több, mint 6 év után :lol:


más
indításkor nem indul egyből az összes henger. talán kettő, majd utána pár másodperc múlva a többi.
ez mitől lehet, egy szinte "új" kocsinál?
E11 facelift

Avatar
CindR
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 438
Csatlakozott: 2007 márc. 30, 10:06 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: CindR » 2007 okt. 26, 08:38 pm

Halihó!

Váltóolajat kéne vennem kb 1 hét mulva, hogy aztán Tibinél az kerüljön a kicsikébe, de egyenlőre nem vagyok benne biztos, milyet kéne.

Ami tuti, hogy 75W-90 és GL 4 vagy GL 5 kell.

Néztem a Castrol TAF-X-et 2700/literért, vagy láttam Liqui Moly-t 3300/l-ért. Biztos van még sok más, nem is sorolom fel, arra vagyok kíváncsi, hogy ha ti már cseréltetek, milyenre, és jó véleménnyel vagytok e róla.

Köszi!
CindR
Balázs - Corolla AE82 Liftback 1.6 4AC 8v '86

Avatar
Biagio
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2864
Csatlakozott: 2007 máj. 25, 11:15 am
Tartózkodási hely: majdnem Bp.

Hozzászólás Szerző: Biagio » 2007 okt. 27, 08:10 am

Én Castrol párti vagyok, hisz elvileg gyárilag ilyen olajokkal van tele a Japán autó! :wink: :lol:
Nekem eddig bevált és sose okozott csalódást! 8)
Vissza kettõ, padló, vagy nagy gáz, kis kuplung.
No injektor No ABS No Computer No problem :e9bia:
Kép

Avatar
Layosh
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1404
Csatlakozott: 2007 márc. 19, 01:54 pm
Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker

Hozzászólás Szerző: Layosh » 2007 okt. 28, 10:50 pm

Hú én már nem is tom pedig nemrég volt a GTi be váltó olaj cserélve és nem tom milyen ment bele :S De én nagyon a a Castrol ra emlékszek de azt tom hogy GL4 volt. Az amúgy mit jelent?

Avatar
Toytib
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 718
Csatlakozott: 2007 máj. 09, 07:31 pm

Hozzászólás Szerző: Toytib » 2007 okt. 29, 08:07 am

CindR írta:Halihó!

Váltóolajat kéne vennem kb 1 hét mulva, hogy aztán Tibinél az kerüljön a kicsikébe, de egyenlőre nem vagyok benne biztos, milyet kéne.

Ami tuti, hogy 75W-90 és GL 4 vagy GL 5 kell.

Néztem a Castrol TAF-X-et 2700/literért, vagy láttam Liqui Moly-t 3300/l-ért. Biztos van még sok más, nem is sorolom fel, arra vagyok kíváncsi, hogy ha ti már cseréltetek, milyenre, és jó véleménnyel vagytok e róla.

Köszi!
CindR


Én a Castrolt használom és tényleg jó.
A legtöbb gondot télen okozza az olcsóbb és sűrűbb olaj, amikor indítás után egy ideig alig lehet sebességbe tuszkolni szerencsétlen váltót :?
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009

Avatar
decaon16
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 854
Csatlakozott: 2007 máj. 20, 03:22 pm
Autód gyártási éve: 1997
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: G6
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Hungary

Hozzászólás Szerző: decaon16 » 2008 jan. 04, 06:46 am

Mostanra mi is elérkeztünk az olajcsere küszöbéhez. Kérném a véleményeket! Amit az eddigi hozzászólásokból kivettem az alapján a Castrol, vagy a Liqui Moly 10W-40-es olajai lennének a legideálisabbak! Szerintetek milyen olajat töltsek a kicsikémbe? Melyik a legfaxább?
Pénz nem számít! :lol:
1997 E11 Liftback 1,3 G6
Misel (Volt adminisztrátor bácsi)

Kép
"Így vagy úgy, de a sors visszafizet mindenkinek mindent!"

Avatar
Zed Kristianz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 820
Csatlakozott: 2007 márc. 10, 04:20 am
Tartózkodási hely: Budapest VII. -- Kárpátalja (UA)

Hozzászólás Szerző: Zed Kristianz » 2008 jan. 04, 11:40 am

Mobil 1 és elfogult vagyok. :D
ALAPÍTÓ TAG - Tiszteletbeli elnökségi tag

AE92 /Kyuni/ Liftback 4A-F '88
Karburátor Rulez! :twisted:

Elporladva 2016...


Válasz küldése