Olaj ügyeink
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Olaj ügyeink
Köszi, hasznos!
Itt rengeteg utángyátott: https://sparex.livejournal.com/4369.html#comments
Már csak az a kérdés, hogy tudunk japánt rendelni. Az Optifit (YZZ..) egyértelműen eltér, de a két Toyota cikkszámos közül nem tudunk válogatni. Azt kapod, ami jön a központból. Örülj neki...
Gondolom itt is NOS készleteket kellene túrnunk.
Itt rengeteg utángyátott: https://sparex.livejournal.com/4369.html#comments
Már csak az a kérdés, hogy tudunk japánt rendelni. Az Optifit (YZZ..) egyértelműen eltér, de a két Toyota cikkszámos közül nem tudunk válogatni. Azt kapod, ami jön a központból. Örülj neki...
Gondolom itt is NOS készleteket kellene túrnunk.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
-
- Újonc
- Hozzászólások: 8
- Csatlakozott: 2017 máj. 19, 05:44 pm
- Autód gyártási éve: 2011
- Autód típusa (és generációja): Corolla E15
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re: Olaj ügyeink
Sziasztok!
Liqui Moly Top Tec 4300 motorolaj 5W-30 véleményt szeretnék,rakhatom-e a corollába,vagy esetleg más tipp?
Liqui Moly Top Tec 4300 motorolaj 5W-30 véleményt szeretnék,rakhatom-e a corollába,vagy esetleg más tipp?
2011/6 Toyota Corolla Luna 1,4 D4-D NDE150L-DEFDXW
- mozso
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2048
- Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
- Autód gyártási éve: 2006
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: BP
- Kapcsolat:
Re: Olaj ügyeink
Attól függ milyen évben gyártott, pontosan milyen motorral szerelt Corollába szeretnéd betölteni.
Ha jól látom 2011-es, E15-ös Corolla, de pontosan milyen motorod van?
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
- mozso
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2048
- Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
- Autód gyártási éve: 2006
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: BP
- Kapcsolat:
Re: Olaj ügyeink
Köszi CsLaci!
Arra gondoltam, hogy a kínai papírbetétes szűrő a valóságban eredeti Toyota-e - legitim beszerzési forrásból vásárolva - vagy csak a cikkszám azonos és "másolás" jelenséget látunk.
Én évek óta gyári Toyota márkaszervíz forrásból a 2ZZ-GE-hez való, hosszabb olajszűrőt használom 1ZZ/3ZZ/4ZZ motorokhoz, a rövidebb szűrő látható a képeken, amit beraktál.
Ezzel soha nem volt gondom. Nem olajszűrő hiba miatt ugyan, de volt egy nem életképes motorom, aminek halála után szétszedtük az általam hozott gyári Toyota 2ZZ olajszűrőt és az nem szivacsos volt az tuti.
Nincs nagyon messze a következő olajcsere, de szét fogjuk vágni a gyári Toyota szűrőt, megsasolni mi van odabent
Arra gondoltam, hogy a kínai papírbetétes szűrő a valóságban eredeti Toyota-e - legitim beszerzési forrásból vásárolva - vagy csak a cikkszám azonos és "másolás" jelenséget látunk.
Én évek óta gyári Toyota márkaszervíz forrásból a 2ZZ-GE-hez való, hosszabb olajszűrőt használom 1ZZ/3ZZ/4ZZ motorokhoz, a rövidebb szűrő látható a képeken, amit beraktál.
Ezzel soha nem volt gondom. Nem olajszűrő hiba miatt ugyan, de volt egy nem életképes motorom, aminek halála után szétszedtük az általam hozott gyári Toyota 2ZZ olajszűrőt és az nem szivacsos volt az tuti.
Nincs nagyon messze a következő olajcsere, de szét fogjuk vágni a gyári Toyota szűrőt, megsasolni mi van odabent
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
-
- Újonc
- Hozzászólások: 8
- Csatlakozott: 2017 máj. 19, 05:44 pm
- Autód gyártási éve: 2011
- Autód típusa (és generációja): Corolla E15
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re: Olaj ügyeink
1,4 D4-D NDE150L-DEFDXW DPF
2011/6 Toyota Corolla Luna 1,4 D4-D NDE150L-DEFDXW
- mozso
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2048
- Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
- Autód gyártási éve: 2006
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: BP
- Kapcsolat:
Re: Olaj ügyeink
A gyártó katalógusa szerint megfelelő a motorba. Ezzel az olajjal és 1.4 D4D-vel nekem nincs saját tapasztalatom.
https://www.liqui-moly.com/en/service/o ... HUN/ENG/1/
https://www.liqui-moly.com/en/service/o ... HUN/ENG/1/
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
-
- Újonc
- Hozzászólások: 8
- Csatlakozott: 2017 máj. 19, 05:44 pm
- Autód gyártási éve: 2011
- Autód típusa (és generációja): Corolla E15
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re: Olaj ügyeink
Köszönöm mozso!mozso írta: ↑2019 jún. 28, 09:13 pmA gyártó katalógusa szerint megfelelő a motorba. Ezzel az olajjal és 1.4 D4D-vel nekem nincs saját tapasztalatom.
https://www.liqui-moly.com/en/service/o ... HUN/ENG/1/
2011/6 Toyota Corolla Luna 1,4 D4-D NDE150L-DEFDXW
- cslaci105
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 673
- Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
- Autód gyártási éve: 1987
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: XL
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kiskunhalas
Re: Olaj ügyeink
Helyes! Várjuk a fejleményeket!
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Olaj ügyeink
Tudom, hogy unalmas a kérdés , de 4A-GE-be melyik olajat érdemes belerakni, ami kibírja a csereperiódus végéig?
Motul X-Cess 8100 5W40 van benne már 3-4 ciklus óta, de azt figyeltem meg, hogy olyan 5000 km után már nem megy fel annyira az olajnyomás. Kb 8000 km környékén szoktam cserégetni. 10000et nem merem benne hagyni. Liqui Moly egyszer volt eddig benne, de azt még akkor tettem bele, amikor volt az olajnyomásos sztori nálam és nem futott végig.
Motul X-Cess 8100 5W40 van benne már 3-4 ciklus óta, de azt figyeltem meg, hogy olyan 5000 km után már nem megy fel annyira az olajnyomás. Kb 8000 km környékén szoktam cserégetni. 10000et nem merem benne hagyni. Liqui Moly egyszer volt eddig benne, de azt még akkor tettem bele, amikor volt az olajnyomásos sztori nálam és nem futott végig.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
- RWD
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2713
- Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
- Autód gyártási éve: 1981
- Autód típusa (és generációja): Starlet
- Autód felszereltségi jelölése: STD
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Re: Olaj ügyeink
Nekem Liqui Moly Leichtlauf Performance 10w40 van benne, bár nekem ugye télen nem megy sehova. Könyve szerint tökéletes bele, nekem az óra szerint a nyomás is oké, de nyilván csak a hozzámkerülési állapotból tudok kiindulni. Azokat az "értékeket" hozza, sőt, felette van. Illetve az se mindegy, hogy nekem előbb telik le az 1 év, mint a km (havi 100 kilométert megy az autó, átlagban). Szóval nem tudom mennyire vagy beljebb ezekkel az infókkal, de hátha segíthettem.toytomi írta: ↑2022 feb. 04, 07:27 pmTudom, hogy unalmas a kérdés , de 4A-GE-be melyik olajat érdemes belerakni, ami kibírja a csereperiódus végéig?
Motul X-Cess 8100 5W40 van benne már 3-4 ciklus óta, de azt figyeltem meg, hogy olyan 5000 km után már nem megy fel annyira az olajnyomás. Kb 8000 km környékén szoktam cserégetni. 10000et nem merem benne hagyni. Liqui Moly egyszer volt eddig benne, de azt még akkor tettem bele, amikor volt az olajnyomásos sztori nálam és nem futott végig.
Ismeretlen olajjal a nyomás, sajnos erről csak fordulaton fotózott állapot van:
10w40 Liqui Molyval, közel hasonló fordulaton:
Alapjáraton:
Érdekesség hogy emlékeim szerint a régi olajjal alapjáraton pár pár tizeddel "feljebb" állt a mutató, viszont fordulaton kb egyforma pozíción maxol a mutató.
Hozzáteszem, nulla rutinom van ezzel az olajnyomás órával kapcsolatban, csak a saját autómból tudok kiindulni. Manualra ránézek majd, de gyanítom abban nincs ezzel kapcsolatos infó. Kell majd egy rendes óra
1981 - Toyota Starlet KP62
1983 - Toyota Corolla AE86
1983 - Toyota Corolla AE86
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Olaj ügyeink
Nyilván ez csak tájékoztató jellegű műszer, meg a gombák is igencsak idősek ugye már és nem biztos, hogy jól mutatnak. De az azért látszik így visszajelezve, hogy az olaj nem igazán áll a helyzet magaslatá. Olajcsere után többet mutat.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Olaj ügyeink
Ugyan azt a Motul olajat használom már hosszú-hosszú évek óta Toytomi. 8-10 ezrenként cserélem, hosszú távokon jártam vele, azonban az utóbbi másfél évben minimálisat fut a kocsi.
Ha ütni kívánod, akkor valami 50-55-60 melegoldal, de szerintem utcai használatra, 1-1 leforgatásra tökély az 5W40 is.
Ha ütni kívánod, akkor valami 50-55-60 melegoldal, de szerintem utcai használatra, 1-1 leforgatásra tökély az 5W40 is.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Olaj ügyeink
Akkor marad ez bele
Ütni vágni azért nem szeretném, de nem sajnálom a piros mező felé terelgetni néha a mutatót
Ütni vágni azért nem szeretném, de nem sajnálom a piros mező felé terelgetni néha a mutatót
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
-
- Újonc
- Hozzászólások: 23
- Csatlakozott: 2011 ápr. 23, 01:54 pm
- Autód gyártási éve: 2006
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Halásztelek
Melyik A3/B4 szintetikus olajat vegyem az E12-es Corollámnak
Sziasztok!
A 2006-os benzines Corollámban 205 ezer km van, 2010 óta enyém az autó azóta Castrol Magnatec 5w-30-as olajat raktam bele általában 10000 km-enként.
Az utolsó olajcserénél vettem észre, hogy a Castrol flakkonjáról már lekerültek a "Full Synthetic" szavak aminek biztosan meg van az oka, hogy miért kerültek le, de minden esetret már nincs többé bizodalmam a Castrol Magnatec termékben, más Castrol olaj meg nincs amelyik A3/B4 ACEA specifikus.
Tehát gondolom felteszem itt a klubban a kérdést, hogy ti melyik A3/B4-es olajat használjátok és már hány km van mögöttetek generál nélkül?
A 2006-os benzines Corollámban 205 ezer km van, 2010 óta enyém az autó azóta Castrol Magnatec 5w-30-as olajat raktam bele általában 10000 km-enként.
Az utolsó olajcserénél vettem észre, hogy a Castrol flakkonjáról már lekerültek a "Full Synthetic" szavak aminek biztosan meg van az oka, hogy miért kerültek le, de minden esetret már nincs többé bizodalmam a Castrol Magnatec termékben, más Castrol olaj meg nincs amelyik A3/B4 ACEA specifikus.
Tehát gondolom felteszem itt a klubban a kérdést, hogy ti melyik A3/B4-es olajat használjátok és már hány km van mögöttetek generál nélkül?
2006 Corolla E12 1.6 liter 3ZZ-FE 5sp. Sedan Terra Plus Limusine, metál szürke
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Olaj ügyeink
Szervusz!
Szerintem az eddigi gyakorlatod elismerésre méltó volt, kiemeltképp, hogy ugyan már javított motoros az autód, de nagyon oda kell figyelni a kenőanyagok minőségére és a csereintervallumra.
Szerintem a viszkozitás és a periódus is jó lesz a jövőben, a gyártó választása pedig szubjektív.
Motullal járok ~1 évtizede több autónál is. Tetszik. Ezen felül preferálom a Liqui Mollyt és a Mobil1-et is. A Castrolhoz képest hamisításuk is csekélyebb és, mivel a GT-ben és a GT-i-ben olajnyomás visszajelző műszer is van, látom, hogy ~7000km vagy tartós autópályázás után a Castrollal ellentétben a Motul nem "esik össze" magas hőmérsékleten. Tapasztaltam hasonló pozitívumokat a másik két márkánál is.
Szerintem az eddigi gyakorlatod elismerésre méltó volt, kiemeltképp, hogy ugyan már javított motoros az autód, de nagyon oda kell figyelni a kenőanyagok minőségére és a csereintervallumra.
Szerintem a viszkozitás és a periódus is jó lesz a jövőben, a gyártó választása pedig szubjektív.
Motullal járok ~1 évtizede több autónál is. Tetszik. Ezen felül preferálom a Liqui Mollyt és a Mobil1-et is. A Castrolhoz képest hamisításuk is csekélyebb és, mivel a GT-ben és a GT-i-ben olajnyomás visszajelző műszer is van, látom, hogy ~7000km vagy tartós autópályázás után a Castrollal ellentétben a Motul nem "esik össze" magas hőmérsékleten. Tapasztaltam hasonló pozitívumokat a másik két márkánál is.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)