Olaj ügyeink

Ha alkatrészre lenne szükséged, vagy meg szeretnél válni tőle nézz be ebbe a témakörbe!
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2013 nov. 15, 10:43 pm

MDaemon írta:Faterom E11-e (1,4 VVT-i, 213e km) egyre jobban eszi az olajat, lassan kb 1200-1500 km alatt lemegy a nívó aljáig a szint (Castrol 10w40 van benne). Már egy ideje folyamatosan elemkedik a fogyasztás, és az eddig összeszedett infók alapján csak a komplett szétszedés és dugattyúcsere jöhet szóba végleges megoldásként.
Van köztetek valaki, aki már sikeresen túl van egy ilyen mûtéten?
Esetleg egy szerelõt tudtok ajánlani, aki csinált már ilyet?
Egyelõre csak az információ gyûjtés fázisában vagyunk, ugyhogy ha bármi egyéb ötletetek van a problémára, azt is szívesen fogadom!
Szerintem hiba volt Castrol 10W-40-et beletenni, minimum 5W-40 fullszintetikust kíván az a motor... (amibõl vélhetõen kevesebbet is fogyasztana, ha még nem károsodott túlzottan...)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2013 nov. 15, 10:43 pm

vagy méginkább 5W-30
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Avatar
MDaemon
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 285
Csatlakozott: 2010 nov. 20, 04:41 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Harmony
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Bp, III ker

Hozzászólás Szerző: MDaemon » 2013 nov. 16, 11:45 am

Régebben 5w30-cal ment, de mivel abból már sokat evett, ezért váltott faterom a 10w40-re a szerelõje tanácsára. Mostmár felesleges lenne visszaállni, csak jobban nõne tõle a fogyasztás. :(
Sokan szokták emlegetni a korai VVT-i motorok olajproblémáját, ami miatt pár motort garanciában is cserélt a Toyota 7 év / 180e km-ig.
Egy másik fórumon (_itt_) találtam képeket a régi és az új fajta dugattyúról, amin több furat van, és a lehúzógyûrû hornyát is megnagyobbították, hogy ne tudjon eldugulni és lepatadni.
2001 Toyota Corolla Sedan, 1,4 VVT-i Harmony :)

Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2013 nov. 16, 06:01 pm

A típushiba persze más dolog, de amúgy nekem a békalámpás 4AFE kevesebbet eszik a a szintetikus 5W-40-ekbõl, mint a Castrol és egyéb félszintetikus 10W-40-ekbõl. Vagy pont ugyanannyit. Viszont jobban megy, halkabb, stb. szereti, nem sajnálom tõle :)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2013 dec. 04, 02:15 pm

5000 km után kezdte el csipegetni a total 10w 40 classic-ot. Azért vettem mert olcsó és nem vártam tõle csodákat. Pirosba forgatni már rég nem szoktam.
5000km-nél kellett korrigálni úgy 3 dl és 5000km-tõl 8000km-ig még 1,5 lityit de lehet, hogy a három rátöltésbõl egyszer, (vagy elõször, mert akkor nagyjából átlátszó az olaj) túltöltöttem és mellé is lögybölhettem 1 dl-t, mert ez nekem soknak tûnik. Fura. Most megvettem az egyel jobb (quartz) olajat. Szullosz szerint az már teljesen jó olaj. MAN filtert vettem és visszaalkítom a gyári légszûrõt is, tavasszal úgy is vizsga. Meglátjuk mit hoznak ezek a konyhára.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2512
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2000
Autód típusa (és generációja): Avensis
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Wagon (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 » 2013 dec. 04, 03:10 pm

MDaemon írta:Faterom E11-e (1,4 VVT-i, 213e km) egyre jobban eszi az olajat, lassan kb 1200-1500 km alatt lemegy a nívó aljáig a szint (Castrol 10w40 van benne). Már egy ideje folyamatosan elemkedik a fogyasztás, és az eddig összeszedett infók alapján csak a komplett szétszedés és dugattyúcsere jöhet szóba végleges megoldásként.
Ez azért már szerintem is beavatkozást kíván. Az anyagi vonzata csak akkor fog kiderülni, ha megbontják a motort. Lehet, hogy elegendõ csak egy szett új gyûrût venni bele a dugókat, és furatait pedig megtisztítani. És sajnos az is benne van a pakliban, hogy dugócsere is szükséges lehet...

Mindenesetre, ha túl vagytok rajta, mindenképpen 5W-30 olajjal használjátok, mert ez az elsõdleges gyári elõírás a vvt-i motorokhoz. Ezen belül is a Toyota ajánlással is rendelkezõ típusok...
E11 facelift Corolla Liftback 1,4 vvti terra
T22 facelift Avensis Wagon 1,8 vvti Sol
Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23812
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2013 dec. 11, 09:05 am

montoya írta:Kisebb olajszinttel kisebb lesz az olajnyomás. Persze nem minden tartományban, mert a maximum nyomás nem változik, csak kicsit magasabb fordulatra épül fel ugyanaz. Ez inkább akkor számít, ha tömítésnél nyomja ki valahol. Ha az égéstérben ég el, akkor hótmindegy...
:roll:
Azért ez meredek lenne, ha a gyakorlatban is mûködne. Min-Max üzemi állapot közt jobban, illetve kevésbé kopna a motor?
Itt nem folyadék oszlopról beszélünk. Ha a karterben van annyi olaj, ami erõs, hosszú kanyarban sem löttyen el és az olajpumpa "szívószála" beleér, ergo folyamatosan tud táplálkozni belõle, akkor teljesen mindegy, hogy fél literrel több van a karterba vagy sem. (maximum autópályán, nagy melegben a közeg hõfoka miatt lehet egy kevés eltérés, de errõl majd késõbb)
Aztán lehet, hogy tévedek...
Akkor valóban baj van, ha annyira kevés az olaj, hogy már néha "levegõt szív" a pumpa. Sajnos ilyet is tapasztaltam klubtagoknál, de még utolsó utáni pillanatban észre lett véve. Ilyenkor már csont száraz a nívó pálca és sokat kell rátölteni, hogy egyáltalán megjelenjen a szint.

Új és öreg olaj közti nyomáskülönbség az létezõ dolog. Szerintem jelentõs is lehet, ezért érdemes figyelni-tudakolózni, hogy pl mikor telitõdnek túl lebegõ anyaggal, mikor ürülnek ki az adalékaik nagy részébõl, vagy mikor "esnek össze" üzemi hõfokon. Van olyan, hogy 10 ezres csereperiódus elõtt jóval korábban csökken a hatékonyságuk.

Egy dolog érdekel. Van egy olyan elmélet, hogy a Toyota motorok (4 hengeresek átlaga), akár 1 liter olajjal is el tudnak evickélni úgy, hogy még legyen valamennyi nyomás, de ilyenkor már az a baj, hogy nagyon gyorsan túlhevül, összeesik a folyadék és ettõl lesz csapágyas a motor, hisz kevés a közeg. A nyomás fennmaradását magyarázná, hogy a szûrõkosár a "lehetõ legmélyebbre" van belógatva. Ellene szól, hogy a két 1.6-os, aminél a nyomáscsökkenést észleltem és a nívópálca nem ért bele az olajba, oda a pálcáig max 1 litert kellett tölteni. Tehát ~1,6-1,8 liter még volt a motorban, ami mondjuk nem versenypályás közlekedés mellett talán nem löttyen el, így lehet azért volt tapasztalható a mérõ mûszer kókadása, mert már túlhevült a kevés olaj? Bár Másfél liter abban a karterban nem sok... Nem tudom. A lényeg, hogy nagyon nem egészséges :)

Mindig figyeljünk a szintre!
A minimumot már csak azért sem érdemes kivárni, mert ha váratlanul el kell szaladnunk egy pár 100km-es autópályázásra és az út elõtt elfelejtünk rátölteni, akkor könnyen leeshet drasztikusan az olajszint. Az autópálya pedig pont hogy "meleg" szituáció, így fontos a közeg mennyisége --> olaj hõmérséklete is a nyomás mellett.

Olajlehúzó gyûrû letapadósok, figyeljétek még sûrûbben a szintet! 8)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

sprintike
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007 nov. 15, 10:00 pm
Tartózkodási hely: Vác közelében

Hozzászólás Szerző: sprintike » 2013 dec. 11, 12:05 pm

1C-be ki-mit használ?

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2764
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2013 dec. 11, 02:11 pm

10W40
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

sprintike
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007 nov. 15, 10:00 pm
Tartózkodási hely: Vác közelében

Hozzászólás Szerző: sprintike » 2013 dec. 11, 03:27 pm

Jó,jó...de márkára gondoltam ... :wink:

Wortex
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 713
Csatlakozott: 2011 jan. 30, 07:08 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tápiószecsõ

Hozzászólás Szerző: Wortex » 2013 dec. 11, 03:40 pm

10w40-bõl nekem a Castrol nagyon bevált.

Elõtte volt LiquiMoly, az nem annyira.
E10/liftback 1.3 4efe
AE92/liftback GTI 1.6 4age

Hajts lassan és gyönyörködj a tájban, vagy nyomjad neki és épülj bele.

Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2512
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2000
Autód típusa (és generációja): Avensis
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Wagon (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 » 2013 dec. 11, 04:46 pm

Ha tudsz TUTI forrásból Castrolt, akkor oké, de a helyzet az, hogy a 10W-40 Castrol a vélhetõen leginkább hamisított olajtípus. Annyira lutri, hogy mit fogsz ki, hogy jószívvel szerintem senki nem mondhatja, hogy "persze, nyugodtan vegyél Magnatec 10W-40-et"...

Az LM a Castrolhoz képest egy prémium termék minden jellemzõjében, ha megnézed az adatlapokat. Ha nem akarod megfizetni az árát, esetleg ott az Eneos olaj is, ami made in Japan.
E11 facelift Corolla Liftback 1,4 vvti terra
T22 facelift Avensis Wagon 1,8 vvti Sol
Kép

sprintike
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007 nov. 15, 10:00 pm
Tartózkodási hely: Vác közelében

Hozzászólás Szerző: sprintike » 2013 dec. 11, 11:38 pm

Ha Castrolt vennék a róna utcai mintaboltból az vajon mennyire tuti? :roll:

Avatar
Taki
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 939
Csatlakozott: 2010 ápr. 23, 09:48 am
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Tapolca

Hozzászólás Szerző: Taki » 2013 dec. 12, 04:54 am

Magnatec 10w40.
Régóta azzal járok. Én még nem találkoztam "gyanús" Castrollal. Mindíg egy helyen veszem és ismernek.
Csak az az igazán bátor, aki be meri venni a hashajtóra az altatót!
1988 E9 Liftback 1.8D
1988 E9 Hachback 1.6Gti

Avatar
to4m5i
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1430
Csatlakozott: 2009 jan. 16, 08:01 pm
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: to4m5i » 2013 dec. 12, 10:28 am

sprintike írta:Ha Castrolt vennék a róna utcai mintaboltból az vajon mennyire tuti? :roll:
vegyél tõlünk :D
„Ha második vagy, te vagy az első, aki veszít.”
Kép 1980 - Toyota Corolla KE70 Liftback - 4AGE


Válasz küldése