Kipufogók

Ha alkatrészre lenne szükséged, vagy meg szeretnél válni tőle nézz be ebbe a témakörbe!
Avatar
Csocsó
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 519
Csatlakozott: 2010 feb. 21, 10:46 pm
Tartózkodási hely: Budapest
Kipufogók

Hozzászólás Szerző: Csocsó » 2010 ápr. 26, 07:24 pm

Mivel eddig ilyen témát nem láttam, bátorkodom most megnyitni.

A GT épül, most jutottam oda, hogy hátsó dobot kéne rá venni, mert a mostani Bosal oldalt kifúj és a csöve is szétrohadt.
Szétnéztem a piacon, de nem igazán tudok dûlõre jutni, hogy melyiket éri meg megvenni.

Tudnék megint Bosalt venni 35k - kedvezmény áron.

Ugyanennyiért van Quinton Hazel.

Beszéltem a Kipufogóklinikával, õk 31k-ért saját gyártmányt tesznek fel, ebben a szerelés is benne van. Õket ismerem, még faterom ajánlotta, hogy õ is mindig oda járt, és nem volt igazán probléma, ezt alá is támasztja az E8 régi kipufja, hogy ami 2 éve cserélve volt, az most is jól tartja magát.

A fórumban már láttam, hogy ajánlottátok a Polmo márkát, de amikor ezzel kapcsolatban érdeklõdtem a kereskedõnél, õ a motoromhoz nem tudott katalógus alapján ebbõl a márkából a kocsimhoz ajánlani.

Továbbá vannak még a hazai tuning kipuf márkák, Jano, Dinamit, Proex és társaik, de ezzel kapcs nincs sok információm.

Tehát a fentiek alapján egy olyan dobot szeretnék, ami:
- kompatibilis az autómmal - motorommal
- nem kerül sokba (nem igazán szeretnék 30k-nál többet kiadni rá, és igazából ha felesleges, akkor annyit se)
- nem túl hangos, de azért, ha nyomom neki szép hangja legyen
- nem fojtja a motort
- valamint a lehetõ legkésõbb rohad el.

Az autó, ha esetleg nem tudnátok: AE82 GT, 1.6 4A-GE moci.

Jöhetnek ötletek-tippek-tapasztalatok minden mennyiségben :)

Avatar
to4m5i
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1430
Csatlakozott: 2009 jan. 16, 08:01 pm
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: to4m5i » 2010 ápr. 26, 07:36 pm

Nekem is a kipufogóklinikán rakták fel a dobot, és a csövezést.
15k volt a HP racing dob, egy 1000-ért meg csöveztek, és feldobták.
Ajánlani tom csak õket, mert kiba olcsók.

ja amúgy itt nézz körül: www.frigate.hu
„Ha második vagy, te vagy az első, aki veszít.”
Kép 1980 - Toyota Corolla KE70 Liftback - 4AGE

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23783
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2010 ápr. 26, 07:38 pm

Proex és Janó is szerintem tûrhetõ dobokat csinál. 4-5 évig bírják, kicsit kevesebb ideig, mint az utángyártottak. Viszont! 25bõl akár fel is van szerelve és ha kell a kocsidhoz egyedit csinálnak! Szerintem mondja nekik dimenziókat, mond meg, hogy ne legyen full sport, de 50-es befolyásúnak kell lennie mindenképpen. Kérdezd meg mennyi, ha ott veszed és ott rakatod fel!

Proex száma:+3614319302
Janót fejbõl nem tudom, de ömlik a netbõl.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Birka
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1915
Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Birka » 2010 ápr. 26, 07:39 pm

Kb. 3 éve, mint mondottam volt, az akkor még Janó-dobnál készült a kipum. Az elmúlt télen szarrá rohadt a hátsó dob elõtt, le is szakadt.
Fater ma vitte vizsgaelõkészítésre a kocsiját õ a Proexéknél csináltatta nagyságrendileg ennyi ideje.
Tele volt a kicserélt csõdarab gyufafej méretû lyukakkal. A cserélt csõ nem erre volt méretezve. Szép mi? :?
Ezek alapján a számomra ismeretlen Kipuklinikát javaslom. Fõleg, ha velük már volt jó tapasztalat... :wink:

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23783
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2010 ápr. 26, 08:21 pm

Bohinak jobbak a tapasztalatai, de tényleg jobb egy utángyártott. Csak abból találni AE82 gt-hez 50-eset
na az kemény dió
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
XJS
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 382
Csatlakozott: 2008 jan. 09, 08:57 pm

Hozzászólás Szerző: XJS » 2010 ápr. 27, 12:09 pm

A Proexrol csak annyit, hogy a kupas Cliokon (44db egyforma auto) a versenyzok bevallasa szerint -10le volt az elso Proex rendszer. Persze kesobb reszeltek rajta, igy mar hozta kb a gyari ertekeket...

Csinaltattam ott komplett rendszert 323 4x4 1.8 turbo Mazdara. Miutan ok sajat bevallasuk szerint vekonyfalu savallo ("rozsdamentes") csovekbol dolgoznak, amit nem lehet hajlitani, ezert szeleteleses modszerrel keszitettek. Mintegy 3 het alatt, kozel 400eft-ert...Otodik nekifutasra lett elfogadhato. Ahany hegesztes, annyi meghibasodasi lehetoseg. Abban a rendszerben tobb szaz szelet volt, sejthetitek..

Dobot minden autora ugyanolyat tesznek fel, mas bemeno-kimeno atmerokkel, es mas hosszusagu dobtesttel, sajat tervezesuk, szinten vekonyfalu savallo anyagbol, "mer az konnyu", szerintem egy raketa porszivorol loptak a dizajnt.

Az exGaz hacsin amikor megvettem szinten Proex hatsodob volt, elviselhetetlenul rossz tonusu es uvolto hanggal. (Laci haverom hacsijan egy JDM Greddy DD rendszer van, ami meg hangosabb is, mint az a Proex volt, megsem akarsz tole a falra maszni, ergo nem a hangerovel volt a baj...) Az egyik elso lepes volt a kocsim rendbeszedesekor a Proex dob melyen elasasa...De nemcsak a hangja volt szar: kib@ kokanyul volt felteve magara a csovezesre is, hiaba a savallo bemenet, siman rohadt a hegesztes mellett.

Asszem kiderul a fentiekbol, hogy a Proexet nem javasolnam senkinek...

Akivel viszont (neha a stiluson kivul) nem volt meg gond, az a Karkus muhely (Walaki ismeri oket, nincs is nagy velemenye roluk :D), ok rendes vastagfalu savallo cuccbol dolgoznak, nem szeletelessel, hanem hajlitassal, de ok epp ezert nem olcsok.

Janoekrol is csak jokat hallani, nekem nincs szemelyes tapasztalatom meg veluk.

janikatuning
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 855
Csatlakozott: 2008 okt. 18, 04:29 pm
Tartózkodási hely: szikszó

Hozzászólás Szerző: janikatuning » 2010 ápr. 27, 12:22 pm

hali nem olvastam végig a topikot:DXD de én most csináltatok egyedi kipufogót török&török-el csak egyedivel foglalkoznak illetve régebbi tipusokhoz van mint pl lada zastava skoda...! Én nekem egy sport hátsó dobot csinálnak 60as bemenõcsõ benne 60as Y perforált csõ és kettõdarab tdi 60as dieselég ez így 7eft! jah és polírozható! nem saváló de nekem megfelel! a két tõgyet meg felpolírozom majd ha minden jó hétvégén felkerül!

Avatar
[Walaki]D`Lair
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3603
Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
Autód gyártási éve: 1985
Autód típusa (és generációja): Corolla E8
Autód felszereltségi jelölése: GT
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: [Walaki]D`Lair » 2010 ápr. 27, 02:06 pm

Nem saválló -> 1 év alatt fossá porlad. okos dolog volt megvenni....
1985 - Toyota Corolla AE86 GT - SR20DET BlackTop //// Trackday beater
2006 - KTM 640 LC4 Supermoto /// :twisted: :twisted: :twisted:

Avatar
Attila
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2181
Csatlakozott: 2008 máj. 04, 10:12 am

Hozzászólás Szerző: Attila » 2010 ápr. 27, 06:13 pm

Nekem proex rendszer van fent de nem volt még konkrét negativ tapasztalatom. De csak azt tudom mondani hogy velem rendesek!
AE92 GT-Z Liftback (Smallport MAP 4AGZE)

janikatuning
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 855
Csatlakozott: 2008 okt. 18, 04:29 pm
Tartózkodási hely: szikszó

Hozzászólás Szerző: janikatuning » 2010 ápr. 27, 08:23 pm

[Walaki]D`Lair írta:Nem saválló -> 1 év alatt fossá porlad. okos dolog volt megvenni....
igen? mert? lefestem hõálló feketére... am meg nem leszarom nem fogláccódni majd kidobom...

Avatar
DBandesz
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1126
Csatlakozott: 2007 nov. 22, 10:36 am
Tartózkodási hely: Szentes

Hozzászólás Szerző: DBandesz » 2010 ápr. 28, 07:53 am

A kipufogógázban némi savas kémhatású pára is kallódik ám. Walaki sztem erre gondolt. Belülrõl fog rohadni idõvel.

Avatar
[Walaki]D`Lair
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3603
Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
Autód gyártási éve: 1985
Autód típusa (és generációja): Corolla E8
Autód felszereltségi jelölése: GT
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: [Walaki]D`Lair » 2010 ápr. 28, 09:36 am

ott a pont :wink:
1985 - Toyota Corolla AE86 GT - SR20DET BlackTop //// Trackday beater
2006 - KTM 640 LC4 Supermoto /// :twisted: :twisted: :twisted:

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23783
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2010 máj. 18, 01:29 pm

Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Csocsó
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 519
Csatlakozott: 2010 feb. 21, 10:46 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Csocsó » 2010 máj. 18, 02:37 pm

Ez jó lenne az enyémre?

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23783
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2010 máj. 19, 12:47 pm

A fülek átrakásával lehet. Mindenképp mérni kéne, mert a hatchback-nek rövidebb a popúja és ez nemtudom mirõl van.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép


Válasz küldése