Szerszámok, munkaruha
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Mindenrõl, akármikor, akárkivel
Arra kíváncsi vagyok én is.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- bepi81
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2524
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Re: Mindenrõl, akármikor, akárkivel
Rosszul írtam, 28-210Nm-ig használható.MDaemon írta:Köszi, terveztem venni egy ilyet egy-két éve, de akkor vmiért elmaradt, azóta meg nem láttam nyomatékkulcsot ennyiért.bepi81 írta:Nem tudom, jó helyre írom-e, de ha valakit érdekel nyomatékkulcs, március 23-ától lesz 4999Ft-ért akcióban a Lidlben (toldóval és 3db fejjel készletben).
24-280Nm-ig állítható, ha jól emlékszem...
Ha megvan, majd beviszem a munkahelyemre lemérni, kíváncsi vagyok hogy mennyire lesz használható (pontosság, tartósság)
Azt tanácsolták nekem, hogy használat után engedjem vissza alaphelzetbe, hogy ne feszüljön. Ekkor az évi 2 alkalommal le-fölcsavart 16db csavar csak nem fogja tönkretenni. A mérési pontosságával kapcsolatban nem tudok nyilatkozni, de feltételezem, hogy 10%-on belüli. Elvileg a szervizben, ahová az autómat szoktam vinni, azt mondta a szerelő srác, hogy az övékét fél évente küldik kalibráltatni, de azt muszáj is, hiszen munkaeszköz. Ez nyilván nem az a kategória, de nincs is annyit használva. Majd kiderül, mert ha megvettem, át is szerelem a nyári kerekeket.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
-
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 713
- Csatlakozott: 2011 jan. 30, 07:08 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tápiószecsõ
Re: Mindenrõl, akármikor, akárkivel
Én is.
E10/liftback 1.3 4efe
AE92/liftback GTI 1.6 4age
Hajts lassan és gyönyörködj a tájban, vagy nyomjad neki és épülj bele.
AE92/liftback GTI 1.6 4age
Hajts lassan és gyönyörködj a tájban, vagy nyomjad neki és épülj bele.
- MDaemon
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 285
- Csatlakozott: 2010 nov. 20, 04:41 pm
- Autód gyártási éve: 2001
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Harmony
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Bp, III ker
Re: Mindenrõl, akármikor, akárkivel
Mivel egy karbantartó cég kalibráló laborjában dolgozok, ahol többek között nyomatékkulcsokkal is foglalkozunk, van már némi rálátásom ezekre az eszközökre. Meg szokott fordunli nálunk Beta, Norban, Snapon, Stahlwille márkájú eszköz is, csak hogy az ismertebbeket említsem.
A bepi81 által említett 10% pontosság esetén el lehet dobni egy ilyen szerszámot (a vonatkozó szabvány max 4%-ot enged meg).
Megfelelően használva nehéz ezeket tönkretenni, a természetes kopást eltekintve a legfőbb ellenségük a nem megfelelő tárolás (tehermentesítve, minimumra letekerve kell), valamint az erős kezű, "hozzáértő" szerelők. Előfodrult már, hogy a kb 1,5 méter hosszú, 800 Nm-es kulcsot kiflibe hajlították, mert rátettek még egy vascsövet, hogy könnyebb legyen meghúzni...
A bepi81 által említett 10% pontosság esetén el lehet dobni egy ilyen szerszámot (a vonatkozó szabvány max 4%-ot enged meg).
Megfelelően használva nehéz ezeket tönkretenni, a természetes kopást eltekintve a legfőbb ellenségük a nem megfelelő tárolás (tehermentesítve, minimumra letekerve kell), valamint az erős kezű, "hozzáértő" szerelők. Előfodrult már, hogy a kb 1,5 méter hosszú, 800 Nm-es kulcsot kiflibe hajlították, mert rátettek még egy vascsövet, hogy könnyebb legyen meghúzni...
2001 Toyota Corolla Sedan, 1,4 VVT-i Harmony
-
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 713
- Csatlakozott: 2011 jan. 30, 07:08 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tápiószecsõ
Re: Mindenrõl, akármikor, akárkivel
Hasznos infók. Köszönöm.
E10/liftback 1.3 4efe
AE92/liftback GTI 1.6 4age
Hajts lassan és gyönyörködj a tájban, vagy nyomjad neki és épülj bele.
AE92/liftback GTI 1.6 4age
Hajts lassan és gyönyörködj a tájban, vagy nyomjad neki és épülj bele.
- pézsé
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 441
- Csatlakozott: 2013 dec. 10, 10:57 pm
- Autód gyártási éve: 1999
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Mindenrõl, akármikor, akárkivel
Az intercars-ban vettem HANS 4170NM-ET 40-210nm tartományban. 3 ezerrel volt drágább kedvességgel és adnak hozzá kalibrálási tanúsítványt is.
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Mindenrõl, akármikor, akárkivel
Jó, azt írta, hogy 10%-on belül. A 0,000001% is 10-en belül van ahogy a 10 is 100-on belül csak nem elég pontos. Ha egy gyertyát szeretnék meghúzni egy ilyen eszközzel akkor a 10% valóban nem elég pontos. Kerékanyát meg aki nem tudja, hogy kézzel mennyire kell meghúzni... Világ életemben nyomatékkulcs nélkül húztam. A karomban ott van a nyomaték mérőm.
Ez a 10%-os dolog amúgy jó példa arra, hogy minden információt amit az interneten olvasunk némi fenntartással kell, hogy kezeljünk. Nem Bepi tehet arról ha ezt a tényt nem vesszük figyelembe.
Ez a 10%-os dolog amúgy jó példa arra, hogy minden információt amit az interneten olvasunk némi fenntartással kell, hogy kezeljünk. Nem Bepi tehet arról ha ezt a tényt nem vesszük figyelembe.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- pézsé
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 441
- Csatlakozott: 2013 dec. 10, 10:57 pm
- Autód gyártási éve: 1999
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Mindenrõl, akármikor, akárkivel
A karban lénő nyomatékról annyit, hogy én a kereket a levegőben a saját lendületével húzom meg, aztán még rá szoktam húzni akkor amikor már le van eresztve a földre, a gyári pipakulccsal érzésre érzésre.
Miután meglett a nyomatékkulcs, nem változtattam semmit: a levegőben lendülettel ahogy szoktam , de a földön már a nyomatékkulccsal húztam volna véglegesre, de 4-ből háromszor lekattogott mielőtt megmoccant volna, mert már a kellő erővel megvolt húzva.
Korábban egyértelműen túlhúztam a kerekeket. A műhelyek légkulcsairól már nem is mondok semmit, volt amit alig bírtam lelazítani.
Anno azt tanultuk a meghúzási nyomatékokról, hogy a kis csavarokat érzésre rendszerint túlhúzzuk, a nagyokat meg már nem eléggé.
Miután meglett a nyomatékkulcs, nem változtattam semmit: a levegőben lendülettel ahogy szoktam , de a földön már a nyomatékkulccsal húztam volna véglegesre, de 4-ből háromszor lekattogott mielőtt megmoccant volna, mert már a kellő erővel megvolt húzva.
Korábban egyértelműen túlhúztam a kerekeket. A műhelyek légkulcsairól már nem is mondok semmit, volt amit alig bírtam lelazítani.
Anno azt tanultuk a meghúzási nyomatékokról, hogy a kis csavarokat érzésre rendszerint túlhúzzuk, a nagyokat meg már nem eléggé.
- bepi81
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2524
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Re: Mindenrõl, akármikor, akárkivel
Ezzel nem tudok és nem is akarok vitatkozni.MDaemon írta:Mivel egy karbantartó cég kalibráló laborjában dolgozok, ahol többek között nyomatékkulcsokkal is foglalkozunk, van már némi rálátásom ezekre az eszközökre. Meg szokott fordunli nálunk Beta, Norban, Snapon, Stahlwille márkájú eszköz is, csak hogy az ismertebbeket említsem.
A bepi81 által említett 10% pontosság esetén el lehet dobni egy ilyen szerszámot (a vonatkozó szabvány max 4%-ot enged meg).
Megfelelően használva nehéz ezeket tönkretenni, a természetes kopást eltekintve a legfőbb ellenségük a nem megfelelő tárolás (tehermentesítve, minimumra letekerve kell), valamint az erős kezű, "hozzáértő" szerelők. Előfodrult már, hogy a kb 1,5 méter hosszú, 800 Nm-es kulcsot kiflibe hajlították, mert rátettek még egy vascsövet, hogy könnyebb legyen meghúzni...
Úgy gondolom, hogy az otthoni célra elég lesz ez az eszköz is.
Nekem sem az erőmmel van a gond, épp ellenkezőleg. De a gyakorlatlanságom miatt inkább bízom egy ilyen - olcsó - kulcs erejében, mint a saját érzésemben, hogy mikor elég.
Egy gyakorlott ember bizonyos esetben lehet, hogy nem érzi szükségét a nyomatékkulcsnak, de mégis, amikor a szerelőnél azt láttam, hogy pontos értékre állítva húzta meg a srác az autóm olajleeresztő csavarját (is), az azért adott felé egy nagy löket bizalmat, hogy az autó jó kezekben van. Még mondanom sem kellett neki, nyúlt a kulcsért beállította az értéket és meghúzta az első kattanásig.
Mindig öröm számomra, ha bármelyik szakmában hasonló igényességgel találkozok, terjesztem is a hírnevét.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
- MDaemon
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 285
- Csatlakozott: 2010 nov. 20, 04:41 pm
- Autód gyártási éve: 2001
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Harmony
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Bp, III ker
Re: Mindenrõl, akármikor, akárkivel
Természetesen nem támadólag írtam az általad kimelt részt (remélem nem is vetted annak ), csak arra akartam célozni, hogy egy ilyen mértékű hiba akár hamis biztonságérzetet is adhat: azt hiszed hogy lehúztad szépen nyomatékra, közben pedig pl 10%-kal előbb oldott le a kulcs, és laza maradt az anya... Ha túlhúzod, jó esetben csak nehéz lesz legközelebb leszedni a kereket
Emiatt kell ezeket a cégeknek rendszeresen kalibráltatni.
Otthoni célra szerintem is bőven elegendő egy ilyen kulcs, még ha két-három autón is cseréli vele az ember a kereket, akkor se fog egyhamar elkopni.
Emiatt kell ezeket a cégeknek rendszeresen kalibráltatni.
Otthoni célra szerintem is bőven elegendő egy ilyen kulcs, még ha két-három autón is cseréli vele az ember a kereket, akkor se fog egyhamar elkopni.
2001 Toyota Corolla Sedan, 1,4 VVT-i Harmony
- bepi81
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2524
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Re: Mindenrõl, akármikor, akárkivel
Nem, egyáltalán nem vettem annk, sőt. Köszönöm, hogy pontosítottad az információt.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
- MDaemon
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 285
- Csatlakozott: 2010 nov. 20, 04:41 pm
- Autód gyártási éve: 2001
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Harmony
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Bp, III ker
Re: Mindenrõl, akármikor, akárkivel
Tegnap megvettem a nyomatékkulcsot a Lidl-ben. Első fogásra érezni, hogy van benne anyag, ami egy ilyen szerszámnál nem hátrány. A szerszám kialakítása és fogása is jó, ezzel az erőkarral a 200 Nm-t sem nehéz lekattintani. A laborban kipróbáltam a nyomaték teszterünkön is: jól érezhetően és pontosan old le, valamint az egymást követő leoldások között sincs jelentős eltérés.
Pl beálított 100 Nm-nél az egymást követő leoldások mindegyike kb 98,2 és 102,3 Nm között volt.
Egyik kollega, aki ezeket szokta mérni és szabályozni, kérdezte is hogy hol vettem, mert újítana egyet magának is otthonra
Pl beálított 100 Nm-nél az egymást követő leoldások mindegyike kb 98,2 és 102,3 Nm között volt.
Egyik kollega, aki ezeket szokta mérni és szabályozni, kérdezte is hogy hol vettem, mert újítana egyet magának is otthonra
2001 Toyota Corolla Sedan, 1,4 VVT-i Harmony
-
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 713
- Csatlakozott: 2011 jan. 30, 07:08 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tápiószecsõ
Re: Mindenrõl, akármikor, akárkivel
Jó ezt hallani.MDaemon írta:Tegnap megvettem a nyomatékkulcsot a Lidl-ben. Első fogásra érezni, hogy van benne anyag, ami egy ilyen szerszámnál nem hátrány. A szerszám kialakítása és fogása is jó, ezzel az erőkarral a 200 Nm-t sem nehéz lekattintani. A laborban kipróbáltam a nyomaték teszterünkön is: jól érezhetően és pontosan old le, valamint az egymást követő leoldások között sincs jelentős eltérés.
Pl beálított 100 Nm-nél az egymást követő leoldások mindegyike kb 98,2 és 102,3 Nm között volt.
Egyik kollega, aki ezeket szokta mérni és szabályozni, kérdezte is hogy hol vettem, mert újítana egyet magának is otthonra
Nagy köszönet bepi81-nek, nekem is lett.
E10/liftback 1.3 4efe
AE92/liftback GTI 1.6 4age
Hajts lassan és gyönyörködj a tájban, vagy nyomjad neki és épülj bele.
AE92/liftback GTI 1.6 4age
Hajts lassan és gyönyörködj a tájban, vagy nyomjad neki és épülj bele.
- pézsé
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 441
- Csatlakozott: 2013 dec. 10, 10:57 pm
- Autód gyártási éve: 1999
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Mindenrõl, akármikor, akárkivel
Egyik spanomnak vettem én is egyet a lidl-ben, külön előnye hogy van egy rövidszár és 3 szem (talán 17-19-21 ) is hozzá, így tudja az alufelnit pakolászni magának és nem kell külön szemet és szárat venni a kerékcseréhez.
Német márka valamelyik ázsiai bérgyártótól. 4% pontosságot ír, tanúsítvány nincs hozzá. A boltban kb 10 db-volt, nem nagyon kapkodtak érte, a kisgépek körül több ember lomolt.
A hans-nál egy kicsit gyengébbnek tűnik, könnyebb, nehezebben lehet tekergetni, a lock gyárilag nyitva volt és jó erősen ki volt nyitva, alig bírtam zárás irányba tekerni, de meglazult. A kattanása elég halk, a kar alig csuklik így zajban figyelni kell, mert alig érezni a kattanást. Vissza engedéskor nem kattan még egyet.
Ha egy évben kétszer kell elővenni bőven megfelel.
Német márka valamelyik ázsiai bérgyártótól. 4% pontosságot ír, tanúsítvány nincs hozzá. A boltban kb 10 db-volt, nem nagyon kapkodtak érte, a kisgépek körül több ember lomolt.
A hans-nál egy kicsit gyengébbnek tűnik, könnyebb, nehezebben lehet tekergetni, a lock gyárilag nyitva volt és jó erősen ki volt nyitva, alig bírtam zárás irányba tekerni, de meglazult. A kattanása elég halk, a kar alig csuklik így zajban figyelni kell, mert alig érezni a kattanást. Vissza engedéskor nem kattan még egyet.
Ha egy évben kétszer kell elővenni bőven megfelel.
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Mindenrõl, akármikor, akárkivel
Egyik tatabányai Lidl-ben sem volt nyomatékkulcskészlet
Már épp a panaszkönyvet kerestem, amikor az egyik eladó mondta, hogy írjak a honlapjukon keresztül nekik (vagy hívjam őket fel) és ha van még valahol, akkor leszállítják a tatabányai üzletbe.
Írtam most nekik, kíváncsi leszek a válaszra...
Már épp a panaszkönyvet kerestem, amikor az egyik eladó mondta, hogy írjak a honlapjukon keresztül nekik (vagy hívjam őket fel) és ha van még valahol, akkor leszállítják a tatabányai üzletbe.
Írtam most nekik, kíváncsi leszek a válaszra...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)