Gyári dísztárcsa
Gyári dísztárcsa
Mivel én sem vagyok eleresztve anyagilag túlzottan, és a régi gumik helyére nemsokára megérkeznek az új abroncsok, úgy döntöttem, hogy kicsit kipofozom a gyári dísztárcsákat. Vehettem volna párszáz forintért egyszerű dísztárcsákat, de szeretném megtartani az autó eredeti kinézetét amennyire csak lehet.
Elöljáróban elmondanám, hogy soha életemben nem festettem szinte semmit, de mivel annyira leharcoltak voltak a dísztárcsák, arra gondoltam hogy, ennél rosszabbak már nem lehetnek.
Sajnos a dísztárcsákat valamelyik extulaj már lefestette valamikor a múltban, sok helyen megfolyt a festés, és telibe durrantotta az egészet ezüsttel, eltüntetve ezzel a króm hatású “csavarokat” valamint a körbefutó fémkávát.
Az egészet egy alapos tisztítással indítottam, és mivel nincs se telkem, se garázsom, kénytelen voltam ezt a fürdőszobában elkövetni. Itt majdnem el is bukott a projekt, amikor a feleségem benézett a fürdőbe, hogy tulajdonképpen mit is csinálok.
Miután sikerült alaposan letisztítani a tárcsákat,3 különböző finomságú csiszolópapírral vizesen szépen átcsiszoltam őket. 150,400, majd a végén 800-assal mindenből egy ívet vettem, bőven elég volt mind a négyre és nem kerültek többe 400 forintnál. Ez a munka legkeményebb része, az hogy milyen minőségben végezzük ezt el, nagy hatással lesz a végeredményre.
Amikor kész voltam a tárcsákkal neki is álltam a “csavaroknak”,ahogy a képen is látjátok, egy élmény volt ….
Mivel a felni és a dísztárcsák nagyon okosan lettek megtervezve, ha meg is padkázzuk a kocsit a sérülés csak a dísztárcsa fémkávájára korlátozódik, így szerencsére nem kellett a felületen semmiféle sérülést javítani rajtuk. Ellenkező esetben időigényes glettelés és csiszolás várna még ránk. Mivel viszont a fémkáva kapta az összes ütést jó pár helyen rendesen megsérült, eldeformálódott, fogóval csavarhúzóval próbáltam visszafeszegetni-görbítgetni a helyére több kevesebb sikerrel.
Csiszolókoronggal kicsit megkínáltam, de mivel viszonylag vékony az anyag és iszonyat erős is, elég nehéz volt alakítgatni. Sajnos ide komolyabb türelem és tudás kellett volna, itt döntöttem úgy, hogy az eredeti tervel ellentétben kénytelen leszek lefújni ezeket is.
Volt itthon egy alig használt iszonyat márkás “Rally” keréktárcsa ezüst sprém amivel kellő távolságból nagyon óvatosan lefújtam őket.A festék meglepően gyorsan száradt, rétegről rétegre haladva,mindig forgatva őket, egyre jobban néztek ki, amíg egynél nem voltam elég óvatos és megfolyt a festék. Megvártam amíg megszárad majd vizesen szépen kicsiszoltam.Nem kell kétségbe esni, szépen helyre lehet hozni. A végén kb. 5 - 6 rétegben sikerült lefújnom az összeset mire a spré végleg kiürült.
Végeredményben elégedett vagyok a munkával, a következő már jobban fog sikerülni.Viszonylag olcsón és gyorsan sikerült megcsinálnom. Kb 900Ft(festék)+400(csiszolópapír) és 5-7 munkaóra van benne.
Minden véleményt, ötletet, tanácsot szívesen veszek, kíváncsian várom, ti mit gondoltok.
Elöljáróban elmondanám, hogy soha életemben nem festettem szinte semmit, de mivel annyira leharcoltak voltak a dísztárcsák, arra gondoltam hogy, ennél rosszabbak már nem lehetnek.
Sajnos a dísztárcsákat valamelyik extulaj már lefestette valamikor a múltban, sok helyen megfolyt a festés, és telibe durrantotta az egészet ezüsttel, eltüntetve ezzel a króm hatású “csavarokat” valamint a körbefutó fémkávát.
Az egészet egy alapos tisztítással indítottam, és mivel nincs se telkem, se garázsom, kénytelen voltam ezt a fürdőszobában elkövetni. Itt majdnem el is bukott a projekt, amikor a feleségem benézett a fürdőbe, hogy tulajdonképpen mit is csinálok.
Miután sikerült alaposan letisztítani a tárcsákat,3 különböző finomságú csiszolópapírral vizesen szépen átcsiszoltam őket. 150,400, majd a végén 800-assal mindenből egy ívet vettem, bőven elég volt mind a négyre és nem kerültek többe 400 forintnál. Ez a munka legkeményebb része, az hogy milyen minőségben végezzük ezt el, nagy hatással lesz a végeredményre.
Amikor kész voltam a tárcsákkal neki is álltam a “csavaroknak”,ahogy a képen is látjátok, egy élmény volt ….
Mivel a felni és a dísztárcsák nagyon okosan lettek megtervezve, ha meg is padkázzuk a kocsit a sérülés csak a dísztárcsa fémkávájára korlátozódik, így szerencsére nem kellett a felületen semmiféle sérülést javítani rajtuk. Ellenkező esetben időigényes glettelés és csiszolás várna még ránk. Mivel viszont a fémkáva kapta az összes ütést jó pár helyen rendesen megsérült, eldeformálódott, fogóval csavarhúzóval próbáltam visszafeszegetni-görbítgetni a helyére több kevesebb sikerrel.
Csiszolókoronggal kicsit megkínáltam, de mivel viszonylag vékony az anyag és iszonyat erős is, elég nehéz volt alakítgatni. Sajnos ide komolyabb türelem és tudás kellett volna, itt döntöttem úgy, hogy az eredeti tervel ellentétben kénytelen leszek lefújni ezeket is.
Volt itthon egy alig használt iszonyat márkás “Rally” keréktárcsa ezüst sprém amivel kellő távolságból nagyon óvatosan lefújtam őket.A festék meglepően gyorsan száradt, rétegről rétegre haladva,mindig forgatva őket, egyre jobban néztek ki, amíg egynél nem voltam elég óvatos és megfolyt a festék. Megvártam amíg megszárad majd vizesen szépen kicsiszoltam.Nem kell kétségbe esni, szépen helyre lehet hozni. A végén kb. 5 - 6 rétegben sikerült lefújnom az összeset mire a spré végleg kiürült.
Végeredményben elégedett vagyok a munkával, a következő már jobban fog sikerülni.Viszonylag olcsón és gyorsan sikerült megcsinálnom. Kb 900Ft(festék)+400(csiszolópapír) és 5-7 munkaóra van benne.
Minden véleményt, ötletet, tanácsot szívesen veszek, kíváncsian várom, ti mit gondoltok.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára gaborbol 2008 máj. 28, 12:19 pm-kor.
Márc 29. ->USA
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Nagyon szép munka!
Igényes, precíz, finom munka! Jó látni, hogyha egy ember az időt nem sajnálja és valami régit felújít, nem pedig vesz potom pénzért újat!
Igényes, precíz, finom munka! Jó látni, hogyha egy ember az időt nem sajnálja és valami régit felújít, nem pedig vesz potom pénzért újat!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Zed Kristianz
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 820
- Csatlakozott: 2007 márc. 10, 04:20 am
- Tartózkodási hely: Budapest VII. -- Kárpátalja (UA)
Gaborbol!
Ha leszel vasárnap....
Szintén dísztárcsa vagánykodós vagyok egy ideje már. Amíg nincs alufelnim, ezzel vágok fel!
Sajnos kép most nincs nálam, csupán egészalakos, de legalább tudod, mit keress vasárnap! :D
http://img.carstyling.hu/usercars/00/03 ... 184110.jpg
A padka és egyéb nyalánkságok karistolják a dísztárcsát rendesen, lepattogzik miatta, bár a feketével előnyben vagyok. A Rally és társai akrilbázisú, 10 perc alatt szépségesen "szárazra" szárad, újrafújható, csak aztán kell neki egy nap ha tutira mész.
Milyen autót is keressek???
Milyen Toyoytával leszel? :D:D:D
u.i: rendes iparos munkát végeztél, gratulálok!
Ha leszel vasárnap....
Szintén dísztárcsa vagánykodós vagyok egy ideje már. Amíg nincs alufelnim, ezzel vágok fel!
Sajnos kép most nincs nálam, csupán egészalakos, de legalább tudod, mit keress vasárnap! :D
http://img.carstyling.hu/usercars/00/03 ... 184110.jpg
A padka és egyéb nyalánkságok karistolják a dísztárcsát rendesen, lepattogzik miatta, bár a feketével előnyben vagyok. A Rally és társai akrilbázisú, 10 perc alatt szépségesen "szárazra" szárad, újrafújható, csak aztán kell neki egy nap ha tutira mész.
Milyen autót is keressek???
Milyen Toyoytával leszel? :D:D:D
u.i: rendes iparos munkát végeztél, gratulálok!
ALAPÍTÓ TAG - Tiszteletbeli elnökségi tag
AE92 /Kyuni/ Liftback 4A-F '88
Karburátor Rulez!
Elporladva 2016...
AE92 /Kyuni/ Liftback 4A-F '88
Karburátor Rulez!
Elporladva 2016...
Örülök, hogy írtál,még soha nem csináltam ilyet előtte, úgy hogy minden ötletet, kiritikát szivesen veszek. 3 réteg szintelen selyemfényű lakk került rá, azt mondták az lesz a frankó, sem a matt sem a fényes. Igazából nem lehet látni rajta, ezért nem fénylépeztem le lakkozás után.Totya írta:grat;) én fényező szemmel nézem, rem nem haragszol
sztem elég lett volna 3 réteg festék is, plusz én a helyedbe fújnék rá színtelen lakkot:)
Márc 29. ->USA
- Lyani
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1676
- Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
- Autód gyártási éve: 2012
- Autód típusa (és generációja): Auris
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Szigethalom
Na Borsfey kollegával mi is beboltoltunk gyári dísztatyókat egész jó áron, úgyhogy a maradék kettővel, meg az új szerzeményekkel nekiállunk szépen mi is a felújításnak. Asszem én is a fürdőkádat választóm az első képés elvégzéséhet.
Az a baj, hogy nem teljesen ugyanolyan a 4, mert az egyik páron vannak kamucsavarok, a másik páron meg nem.
De elvégre egyszerre úgyis csak az egyik oldal látszik.
Az a baj, hogy nem teljesen ugyanolyan a 4, mert az egyik páron vannak kamucsavarok, a másik páron meg nem.
De elvégre egyszerre úgyis csak az egyik oldal látszik.
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Nem lehet, hogy pont a kamucsavarok hely hiánya miatt tolta ki az első erekeknél Borsfey dísztatyóját? Próbáljátok majd rá a tiedet neki előre.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Lyani
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1676
- Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
- Autód gyártási éve: 2012
- Autód típusa (és generációja): Auris
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Szigethalom
Na első fázison túl vagyok. Lefürgyöttek mind.
Most a kollegára várok, hogy mikor veszünk csiszolópapírt és állunk neki az esztergálásnak.
Meg cserélgetünk, hátha legalább neki lesz 4 teljesen egyforma.
Képre kattintva megtekinthető teljes méretben.
Képre kattintva megtekinthető teljes méretben.
Képre kattintva megtekinthető teljes méretben.
Képre kattintva megtekinthető teljes méretben.
Most a kollegára várok, hogy mikor veszünk csiszolópapírt és állunk neki az esztergálásnak.
Meg cserélgetünk, hátha legalább neki lesz 4 teljesen egyforma.
Képre kattintva megtekinthető teljes méretben.
Képre kattintva megtekinthető teljes méretben.
Képre kattintva megtekinthető teljes méretben.
Képre kattintva megtekinthető teljes méretben.
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30