Segítség kellene!

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
csgeri80
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2015 ápr. 27, 07:39 pm
Autód gyártási éve: 1996
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Csíkszereda
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: csgeri80 » 2016 júl. 19, 07:18 am

Köszi szépen, sejtettem én is, hogy hengerfejtömítésből csak a gyárit érdemes. Esetleg nem tudsz cikkszámot vagy az angol elnevezését, hogy megtaláljam a toyodiy-en?

Ha jól látom a linken amit küldtél, gyűrűkből illetve szelepszár szimeringből ezek a kiemelten ajánlottak: NDC, DAIDO METAL, NPR
EE101 Royal Special

Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: Sancy » 2016 júl. 20, 04:04 pm

Szelepszar szimmering : valve (stam) seal
Gyurukeszlet: piston ring set
Hengerfej tom: head gasket
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban

Avatar
csgeri80
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2015 ápr. 27, 07:39 pm
Autód gyártási éve: 1996
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Csíkszereda
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: csgeri80 » 2016 júl. 20, 08:21 pm

Köszönöm Sancy! A szelepszár szimeringet nem találom még így sem sajnos(béna vagyok) a többit megtaláltam tegnap. Vagyis amit találtam 8-8 darab a Toyodiyen az nem hiszem, hogy ez lennem, mert gyanús, hogy csak 5 euró:
13711A SEAL OR RING, O(FOR VALVE STEM OIL)
90913-02086 INTAKE SIDE 8 € 5.22
90913-02088 EXHAUST SIDE 8 € 5.22

Ha mégis jó helyen kapisgálok akkor is hiányzik még valami nem?

Azon agyaltam, hogy mindenből gyárit veszek, legalábbis ebből a 3 dologból.

Jó lenne majd egy kis segítség abban is, hogy milyen tömítést/szimeringet vagy bármit kell még megvenni egy ilyen műtétnél.(szelepszár szimering csere, újragyűrűzés)
Nyilván nem én fogom csinálni, hanem szakember, de szeretném én beszerezni hozzá a cuccokat.

Edit: csináltak ma egy kompresszió mérést, aminek az eredménye az lett, hogy az 1-es hengerben 11,5 a másik háromban pedig egyformán 12-t mértek.
Ez elég jónak mondható nem? Lehet teljesen felesleges gyűrűzésben illetve szelepszár szimering cserében gondolkodnom..
EE101 Royal Special

Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: Sancy » 2016 júl. 21, 02:30 pm

Alljunk meg egy szora.
Keken fustol a motor?
Zabalja az olajat? Zabalas=1liternel tobb/10e km
Olajter/vizter keveredik egymassal?
Esetleg kifele szivarog vmi a hengerfejtomitesnel?

A kompressziod teljesen jo!
Ha a fentiekre mind NEM a valasz, akkor ne bantsd a motort. Szerintem.
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban

Avatar
csgeri80
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2015 ápr. 27, 07:39 pm
Autód gyártási éve: 1996
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Csíkszereda
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: csgeri80 » 2016 júl. 21, 02:48 pm

Mindegyikre nem a válasz, kivéve az olajat. Kb 0,3-0,35 deci /1000Km. (5W40)
Igazából ebből indult ki az egész, ezért gondoltam a szelepszár szimeringre.
Van ugyan egy kis szivárgás a vezérlés oldalon, de nem hiszem, hogy az sokat nyomna latba.
De vezérlés hamarosan cserélve lesz és ezzel együtt szimering is.

Ha valakinek van még ötlete, hogy mi okozhatja a túlzott olajfogyasztást, akkor ne tartsa magába. :)

Edit: egyszer hallottam valakitől vagy olvastam valahol egy olyat, hogy, ha járatom kicsit alapjáraton az autót és aztán nyomok egy hirtelen gázt és ha akkor kékes füst jön ki hátul, az a szelepszár szimeringek tömítetlenségére utal. Ez vajon igaz?
Még így nem néztem, de más esetben egyáltalán nincs kékes füst.
EE101 Royal Special

Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: PiciPeti » 2016 júl. 21, 04:14 pm

Igen, a leírt "eljárással" előcsalogatható a szelepszár szimm. hiba. De biztosabb megoldás ha valakit megkérsz, menjetek ki egy körre. Kinézel valami kevésbé forgalmas szakaszt, ahol motorfékkel sokat tudsz gurulni és gyorsítani. Nagyobb tempóról lassíts motorfékkel 5-10mp-ig, ha utána gyorsításnál köpi a kéket, akkor elég nagy valószínűséggel szelepszár szimm. a gond. Ha minden gyorsításnál füstöl, motorfékes szakasz nélkül is, akkor viszont hengerfal, gyűrű kopás, sérülés, kokszosodás is lehet...
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna

Avatar
csgeri80
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2015 ápr. 27, 07:39 pm
Autód gyártási éve: 1996
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Csíkszereda
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: csgeri80 » 2016 júl. 21, 06:13 pm

Köszi a tippet. Abban biztos vagyok, hogy minden gyorsításnál nem füstöl. De ezt a motorfékes dolgot kipróbálom, nem is lesz oly nehéz, mert Csíkszeredában élek, ahol elég sok az emelkedő illetve szerpentin. Bár nem biztos, hogy egy lejtőn lefelé szakasznál sokat tudok gyorsítani motorfékezés után, szóval lehet inkább keresek egy síkabb szakaszt. :)

Néztem Toyodiyen egyébként a gyári szelepszár szimeringet:

13711A SEAL OR RING, O(FOR VALVE STEM OIL)
90913-02086 INTAKE SIDE 8 € 5.22
90913-02088 EXHAUST SIDE 8 € 5.22

Az lehet, hogy ennyi az egész és ilyen olcsó? Ha jól látom ez 16 db és összesen alig több, mint 10 euró.
Ami azért furcsa egy kicsit nekem, mert neten a szelepszár szimering készletek 3-8 ezer FT között vannak. Valami nem stimmel.
EE101 Royal Special

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2016 júl. 21, 06:49 pm

8-8db kell belole de az darab ar!!!
Olvasd el a jo minosegu utangyartott markak temakort... ort a gyari mas csomagolasban
Kulon is kiveseztuk
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
csgeri80
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2015 ápr. 27, 07:39 pm
Autód gyártási éve: 1996
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Csíkszereda
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: csgeri80 » 2016 júl. 21, 07:03 pm

Ja, hogy darabár.. :) Ok.

Amúgy végigolvastam már többször azt a topikot is, sőt amikor tehetem puskázok onnan, nagyon hasznos az összeírás.
Szóval Corteco a javasolt, mert abban elvileg NOK van, de az a bajom ezzel, hogy kb fé éve amikor pont emiatt megvettem hátsó főtengely szimeringből a Cortecot, akkor nem NOK volt benne, hanem Corteco... Szóval ez egy kicsit így zsákbamacska. Azóta mentem vele mondjuk kb 10ezer km-t és kopp-kopp nem folyik, szóval remélem így is marad.

Lehet, hogy ettől függetlenül megkockáztatom a Cortecot megint szelepsz. sz-ből is, mert nem drága. Hátha szerencsém lesz.
EE101 Royal Special

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2016 júl. 21, 07:38 pm

Berendeled, kibontod, belenézel a dobozba.
Ha jó kifizeted, ha nem nem... ;)

De anyagilag nagyon nem mindegy
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
csgeri80
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2015 ápr. 27, 07:39 pm
Autód gyártási éve: 1996
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Csíkszereda
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: csgeri80 » 2016 júl. 21, 07:50 pm

Jogos! :)
EE101 Royal Special

Avatar
HDaDiD
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2016 jan. 19, 01:21 pm
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: HDaDiD » 2017 feb. 10, 12:25 pm

Azthiszem tipushibarol fogok irni most, olyan gaz van nalam, hogy jobb oldali szellozo nem kepes meleget fujni....viszont az osszes tobbi igen.... mi lehet a problema vagy talalkozott mar valaki ugyanezzel?

Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2048
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: mozso » 2017 feb. 17, 10:36 am

Fűtőradiátorral szokott gond lenni meg a szellőzést vezérlő rendszerrel.
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb

Avatar
csazso
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2008 júl. 10, 05:38 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Harmony
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: csazso » 2017 márc. 11, 09:13 am

Sziasztok ! Segítséget szeretnék kérni. Tavaly vettünk az asszonynak is egy Corolla E11-et. Vonóhorog van rajta, de nincs felszerelve utánfutó index visszajelző. Eddig valahogy mindig átment a műszakin. Jövőhéten műszaki, nem kockáztatok, vettem egy BLINK márkájú , Magyar visszajelzőt. Hol bontsam meg a dolgokat, hová kössem be ? Az irányjelző kapcsoló vezetékét kell elvágni / nem tudom a vezeték színét / vagy az indexautomatához menő betáp vezetéket? / ennek sem tudom a színét, és azt sem, hogy hol keressem az indexautomatát / Szerelt már be valamelyikőtök utánfutó visszajelzőt? A Toyota kábelek színjelölése , megegyezik a Bosch színjelöléssel?
Találtam egy ilyen bekötés leírást a Ford Mondeo klub oldalon / mert Mondeo is van a családban /, de nem tudom az ott megjelölt 49-es vezeték lila alapon kék csíkkal, megegyezik e a Toyota vezeték színével. http://www.ndsmondeo.hu/fitting/ufc/ufc.htm


Köszönöm előre is.
Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul !!!

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2017 márc. 11, 10:49 am

Természetesen nem egyezik a Ford és a Toyota színkód :)
Azt javaslom mindenképp keress megy egy szakembert és vele köttesd be. Linkelhetünk EWD-t, de lehet, hogy hiányoznak olyan alapok, ami miatt nem lenne a bekötés végén siker, netán bajt is okoznál az akcióval. Nem sértés, csak javaslat.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép


Válasz küldése