Segítség kellene!
Re: Segítség kellene!
Sziasztok!
Észrevettem, hogy autóm főtengely szimeringje (ékszíjtárcsa alatt) kicsit ereszti az olajat. ELkezdtem kutatni Bárdi és Unix oldalakon, de kicsit megkeveredtem, mert írnak első, külső, belső, bal belső, jobb belső, homlokfali stb. megnevezéseket. Én úgy tudtam, hogy van egy első és hátsó (váltó felőli) főtengely szimering. Felhomályosítanátok, hogy melyiket is kell nézzem és milyen márka ajánlott ehhez a típushoz? (3ZZ-FE)
Illetve még azt is szeretném tudni, hogy tapasztalt, típust ismerő szerelőnek mennyi időbe telhet cserélni?
Köszönöm szépen!
Észrevettem, hogy autóm főtengely szimeringje (ékszíjtárcsa alatt) kicsit ereszti az olajat. ELkezdtem kutatni Bárdi és Unix oldalakon, de kicsit megkeveredtem, mert írnak első, külső, belső, bal belső, jobb belső, homlokfali stb. megnevezéseket. Én úgy tudtam, hogy van egy első és hátsó (váltó felőli) főtengely szimering. Felhomályosítanátok, hogy melyiket is kell nézzem és milyen márka ajánlott ehhez a típushoz? (3ZZ-FE)
Illetve még azt is szeretném tudni, hogy tapasztalt, típust ismerő szerelőnek mennyi időbe telhet cserélni?
Köszönöm szépen!
Toyota Corolla Verso 2002 E121 3ZZ
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Segítség kellene!
Corteco márkát érdemes, de csak azért, mert általában a NOK nevő japán gyártóét teszik a dobozukba, ami gyári (az én E11-emen legalábbis azHan írta:Sziasztok!
Észrevettem, hogy autóm főtengely szimeringje (ékszíjtárcsa alatt) kicsit ereszti az olajat. ELkezdtem kutatni Bárdi és Unix oldalakon, de kicsit megkeveredtem, mert írnak első, külső, belső, bal belső, jobb belső, homlokfali stb. megnevezéseket. Én úgy tudtam, hogy van egy első és hátsó (váltó felőli) főtengely szimering. Felhomályosítanátok, hogy melyiket is kell nézzem és milyen márka ajánlott ehhez a típushoz? (3ZZ-FE)
Illetve még azt is szeretném tudni, hogy tapasztalt, típust ismerő szerelőnek mennyi időbe telhet cserélni?
Köszönöm szépen!
Van többféle anyagból, de mivel nincs nagy árkülönbség, érdemes a drágábbat venni (HTC FPM, ez barna színű, az olcsóbb alapmodell fekete, de az is jó...)
Cseréje önmagában nem bonyolult, ha szakember csinálja, DE csak emiatt nem érdemes nekiállni, mert le kell hozzá bontani a vezérlést is (legalábbis 4A-FE motornál biztosan, én minden 2. vezérléscserekor a szimeringeket is cseréltetem).
Igen, csak kétféle van, de sok az elnevezés Nem a váltó oldali kell, egyébként azt onnan is megismerni, hogy sokkal drágább.
A webshopok egy káosz, nem csak a szimeringeknál, hanem általában is. Rendszeresen össze vannak keverve a facelift előtti és utáni alkatrészek... van ahol E10 és E11 alkatrészek is keverednek. Nagy neveknél is. Gáz.
Én ezt úgy oldottam meg, hogy elsőre olyan vezérlés szettet vettem, amiben vannak szimeringek is (SKF). Utána már tudtam a jó méreteket, illetve a kiszedett eredeti NOK szimeringeket is megtartottam, az alapján rendeltem legközelebb Corteco-t.
Neked lehet, hogy ez másképp fog működni, mert gyanítom, láncos a vezérlésed, de azért érdemes rákeresni vezérlés szettekre, hátha abból jön infó.
Ja, még egy lehetőség, nézd meg a ToyoDiy oldalon alvázszám szerint az autódat, utána a szimering gyári számát keresd ki (SEAL, ENGINE REAR OIL vagy hasonló lesz a rajzon), és az alapján keress a Bárdinál, stb.
Javaslom, a Kovács Autó oldalán is keress rá gyári cikkszám szerint, és hasonlítsd össze a találatokat a Bárdival...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Segítség kellene!
ZZ-s motorok mind láncosak nem?
Ahoz szerintem nem kell vezérlést bontani, csak az ékszíjtárcsát kell levenni.
Ahoz szerintem nem kell vezérlést bontani, csak az ékszíjtárcsát kell levenni.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
Re: Segítség kellene!
Igen, mind láncos. Én is erre gondoltam, hogy nem kell bolygatni a vezérlést.
Toyota Corolla Verso 2002 E121 3ZZ
Re: Segítség kellene!
Na úgy néz ki, hogy találtam egy Youtube-os videót, ahol 1ZZ motoron cserélnek első főtengely szimeringet és nagyjából 5-10 perc az egész. Hosszbordás szíj és tárcsa le, szimering csere, majd tárcsa és szíj vissza. Vezérlést nem bolygatják.
Mindenesetre köszönöm a segítséget, ToyoDiy-en kikutatom a cikkszámot.
Mindenesetre köszönöm a segítséget, ToyoDiy-en kikutatom a cikkszámot.
Toyota Corolla Verso 2002 E121 3ZZ
Re: Segítség kellene!
Sziasztok!
A projektből bemásolom ide a problémát, hátha van valakinek valami jó ötlete. Az autó Toyota Van(Model F) 2,2 (4Y-E) automata
"Csakhogy ne legyünk vidámak teljesen, a múlt hét óta szívat a busz. Persze csak engem, a feleségem soha. Nagyjából érezheti a zsebemben hordott címletek mértékét, ennek megfelelően produkál hibát.
- tehát a múlt héten elindultunk (volna) családi vacsorára, terv szerint a busszal. Ada délután hazajött vele néha fel-felvillant az összes visszajelző, ami gyújtáson szokott(általában hidegen produkálta) majd elaludtak. Semmi pánik a csatlakozóját a generátornak meg kell takarítani, gondoltam én. Emlékeztem, hogy mocskos. Szóval indulnánk, fények fel, majd se kép, se hang nem indít. Próbáltam sokszor pár óra múlva is sikertelenül. Másnap eljött Tamás barátom megbikázni, de ha már ott van, nézzünk rá az akksira. Persze pöccröff a busz.... Segáz alacsony a töltés, generátor le, elvisz és felújít.
- hétfő tesztnap, reggel munkába a Vannal(kb 10 km)
- délután el kellett gurulnom a garázshoz, illetve az unixba, ami a 13. kerületben 500m távolságra van, így a buszt levittem a rég látott teremgarázs parkolóba, minden szuperül működött bár az úton picit melegedett, így a fűtéscsapot kinyitottam.(kevés volt a hűtővíz, a sapka nem engedi vissza a kiegyenlítőből a motor irányába, sapkáért mentem az unixhoz)
- szóval autó legurít a mélygarázsba, 15 perc múlva beülök és gyanús lett, hogy az ajtókon levő piros fény nem ég. Ajjjaj, az utastérvilágítás sem. Gyújtás ráad, csak a töltés lámpa villan fel, indítózásnál valami relé még kattan de nem történt semmi.
- mikor kinyitottam az autót, fura szagot éreztem, de ennek akkor nem tulajdonítottam nagy jelentőséget, az események fényében viszont megvilágosodtam, ez "amper szag". Az akkumulátor jó!
Miután eldöntöttem, hogy mégsem gyújtom fel parázsló cigarettámmal a Vant, levettem a biztosíték fedelet. A biztosítékok jók, bár a semmirekellő korábbi tulaj sok helyre nagyobb értékűt rakott be.
Mi lehet a probléma???( Szerintem valamelyik relé halt meg, ma délután leveszem a kesztyűtartót rájuk nézek, méregetek)
Az eset pikantériája, hogy most csütörtökön kellene mennem a ToyoTeam-hez hibakódolvasásra....."
A projektből bemásolom ide a problémát, hátha van valakinek valami jó ötlete. Az autó Toyota Van(Model F) 2,2 (4Y-E) automata
"Csakhogy ne legyünk vidámak teljesen, a múlt hét óta szívat a busz. Persze csak engem, a feleségem soha. Nagyjából érezheti a zsebemben hordott címletek mértékét, ennek megfelelően produkál hibát.
- tehát a múlt héten elindultunk (volna) családi vacsorára, terv szerint a busszal. Ada délután hazajött vele néha fel-felvillant az összes visszajelző, ami gyújtáson szokott(általában hidegen produkálta) majd elaludtak. Semmi pánik a csatlakozóját a generátornak meg kell takarítani, gondoltam én. Emlékeztem, hogy mocskos. Szóval indulnánk, fények fel, majd se kép, se hang nem indít. Próbáltam sokszor pár óra múlva is sikertelenül. Másnap eljött Tamás barátom megbikázni, de ha már ott van, nézzünk rá az akksira. Persze pöccröff a busz.... Segáz alacsony a töltés, generátor le, elvisz és felújít.
- hétfő tesztnap, reggel munkába a Vannal(kb 10 km)
- délután el kellett gurulnom a garázshoz, illetve az unixba, ami a 13. kerületben 500m távolságra van, így a buszt levittem a rég látott teremgarázs parkolóba, minden szuperül működött bár az úton picit melegedett, így a fűtéscsapot kinyitottam.(kevés volt a hűtővíz, a sapka nem engedi vissza a kiegyenlítőből a motor irányába, sapkáért mentem az unixhoz)
- szóval autó legurít a mélygarázsba, 15 perc múlva beülök és gyanús lett, hogy az ajtókon levő piros fény nem ég. Ajjjaj, az utastérvilágítás sem. Gyújtás ráad, csak a töltés lámpa villan fel, indítózásnál valami relé még kattan de nem történt semmi.
- mikor kinyitottam az autót, fura szagot éreztem, de ennek akkor nem tulajdonítottam nagy jelentőséget, az események fényében viszont megvilágosodtam, ez "amper szag". Az akkumulátor jó!
Miután eldöntöttem, hogy mégsem gyújtom fel parázsló cigarettámmal a Vant, levettem a biztosíték fedelet. A biztosítékok jók, bár a semmirekellő korábbi tulaj sok helyre nagyobb értékűt rakott be.
Mi lehet a probléma???( Szerintem valamelyik relé halt meg, ma délután leveszem a kesztyűtartót rájuk nézek, méregetek)
Az eset pikantériája, hogy most csütörtökön kellene mennem a ToyoTeam-hez hibakódolvasásra....."
- zEs
- Visszajáró
- Hozzászólások: 70
- Csatlakozott: 2014 szept. 28, 03:57 pm
- Autód gyártási éve: 1991
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GLi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Re: Segítség kellene!
Szia!
Akkumulátorra akkor mértél rá, miközben rajta volt a gyújtás?
Ha ilyenkor sem esett le a feszültsége, akkor rossz érintkezésre gyanakodnék.
Leírásod alapján úgy tűnt, hogy gyakorlatilag semmilyen elektromos berendezés nem működik, ezért én az akkumulátor közelében kezdeném a keresgélést (saruk, testpont csatlakozás, főbiztosíték környéke).
Ha "amperszagot" lehetett érezni, akkor erősen melegszik valami, esetleg ez is segíthet behatárolni a hiba helyét (csak néhány másodpercre adnám rá a gyújtást, nehogy tűz keletkezzen!).
Vagy próbaizzóval nézegetném végig, hogy meddig jut el az elektromosság.
Akkumulátorra akkor mértél rá, miközben rajta volt a gyújtás?
Ha ilyenkor sem esett le a feszültsége, akkor rossz érintkezésre gyanakodnék.
Leírásod alapján úgy tűnt, hogy gyakorlatilag semmilyen elektromos berendezés nem működik, ezért én az akkumulátor közelében kezdeném a keresgélést (saruk, testpont csatlakozás, főbiztosíték környéke).
Ha "amperszagot" lehetett érezni, akkor erősen melegszik valami, esetleg ez is segíthet behatárolni a hiba helyét (csak néhány másodpercre adnám rá a gyújtást, nehogy tűz keletkezzen!).
Vagy próbaizzóval nézegetném végig, hogy meddig jut el az elektromosság.
Re: Segítség kellene!
Tulajdonképpen nem lehet ráadni a gyújtást, semmilyen műszerfali visszajelző nem villan fel, csak a töltés lámpa, indítózásnál egy relé kattan, önindító nem teker. Gyakorlatilag semmilyen elektromos berendezés nem működik, csak a vészvillogó, illetve a fényszóró. Gondolom ez nem véletlen. Tegnap lebontottam mindent, ma egy villanyásszal térünk vissza. Egy főbiztosítékot(60A) nem lehet kihúzni a helyéről, természetesen a többit igen és azok jók is.
zEs írta:Szia!
Akkumulátorra akkor mértél rá, miközben rajta volt a gyújtás?
Ha ilyenkor sem esett le a feszültsége, akkor rossz érintkezésre gyanakodnék.
Leírásod alapján úgy tűnt, hogy gyakorlatilag semmilyen elektromos berendezés nem működik, ezért én az akkumulátor közelében kezdeném a keresgélést (saruk, testpont csatlakozás, főbiztosíték környéke).
Ha "amperszagot" lehetett érezni, akkor erősen melegszik valami, esetleg ez is segíthet behatárolni a hiba helyét (csak néhány másodpercre adnám rá a gyújtást, nehogy tűz keletkezzen!).
Vagy próbaizzóval nézegetném végig, hogy meddig jut el az elektromosság.
- Pepe
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 531
- Csatlakozott: 2010 jan. 20, 08:44 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Segítség kellene!
Sziasztok
Van a családban egy E10 wagon 4A-FE motorral és az elmúlt időben megemelkedett az alapjárata.
Minap nézegettem a motort mi lehet vele és lehúzogattam mind a 4 pipát is. Az 1-es hengerben a gyertya körül szinte teljesen tele volt olajjal. A többi az teljesen száraz. Itt a szelepfedélre menet közben ki is nyomja az olajat.
Van valakinek ötlete mitől lehet meg mit kéne cserélni hozzá?
Van a családban egy E10 wagon 4A-FE motorral és az elmúlt időben megemelkedett az alapjárata.
Minap nézegettem a motort mi lehet vele és lehúzogattam mind a 4 pipát is. Az 1-es hengerben a gyertya körül szinte teljesen tele volt olajjal. A többi az teljesen száraz. Itt a szelepfedélre menet közben ki is nyomja az olajat.
Van valakinek ötlete mitől lehet meg mit kéne cserélni hozzá?
MR2 - 2001
Re: Segítség kellene!
Szia!Pepe írta:Sziasztok
Van a családban egy E10 wagon 4A-FE motorral és az elmúlt időben megemelkedett az alapjárata.
Minap nézegettem a motort mi lehet vele és lehúzogattam mind a 4 pipát is. Az 1-es hengerben a gyertya körül szinte teljesen tele volt olajjal. A többi az teljesen száraz. Itt a szelepfedélre menet közben ki is nyomja az olajat.
Van valakinek ötlete mitől lehet meg mit kéne cserélni hozzá?
Ha jól tévedek, akkor szelepfedél tömítés készletet kell cserélned.
Toyota Corolla Verso 2002 E121 3ZZ
- csgeri80
- Visszajáró
- Hozzászólások: 111
- Csatlakozott: 2015 ápr. 27, 07:39 pm
- Autód gyártási éve: 1996
- Autód típusa (és generációja): Corolla E10
- Autód felszereltségi jelölése: XLi
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Csíkszereda
Re: Segítség kellene!
Sziasztok! Fékbetéteket kell cseréljek, ATE lesz az új, de tanácstalan vagyok a típust illetően, ugyanis van belőle Akebono és Sumitomo fékrendszerhez is. Ezek szerint van eltérés E10 fékrendszerekben?
Előre is köszönöm.
Előre is köszönöm.
EE101 Royal Special
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Segítség kellene!
Elképzelhető, mert E11-en ugyanez van (ráadásul ott van egy harmadik gyártó is, a Lucas).csgeri80 írta:Sziasztok! Fékbetéteket kell cseréljek, ATE lesz az új, de tanácstalan vagyok a típust illetően, ugyanis van belőle Akebono és Sumitomo fékrendszerhez is. Ezek szerint van eltérés E10 fékrendszerekben?
Előre is köszönöm.
Ha szerencséd van, a féknyeregre rá van írva, hogy Sumitomo vagy Akebono.
A webshopoknak ne higgy, nagy a zűrzavar, keverik a két rendszert. Csak az a biztos, ha a jelenlegi betéted formáját és fő méreteit leméred, és azt hasonlítod a kiszemelt betét méreteihez, a gyártó oldalán rákeresve.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- csgeri80
- Visszajáró
- Hozzászólások: 111
- Csatlakozott: 2015 ápr. 27, 07:39 pm
- Autód gyártási éve: 1996
- Autód típusa (és generációja): Corolla E10
- Autód felszereltségi jelölése: XLi
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Csíkszereda
Re: Segítség kellene!
Lenne még egy komoly kérésem, mert elképzelhető, hogy a közeljövőben rászánom majd magam egy új szelepszár szimering készlet illetve gyűrűkészletre. Akkor nyilván hengerfejtömítésből is új kell.
Azt szeretném kérdezni, hogy tudtok ajánlani jó után gyártott márkát ezekből ami kapható is? Ha nem akkor érdekelne az angol elnevezése ezeknek, hogy tudjak gyárit rendelni.
Köszi a türelmet.
Azt szeretném kérdezni, hogy tudtok ajánlani jó után gyártott márkát ezekből ami kapható is? Ha nem akkor érdekelne az angol elnevezése ezeknek, hogy tudjak gyárit rendelni.
Köszi a türelmet.
EE101 Royal Special
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Segítség kellene!
Hengerfejtömítésből a "csak gyárit" a biztos, a többiből meg innen tudsz válogatni: viewtopic.php?f=4&t=1262
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport