Corolla E110 4WD ABS probléma
- teglaalatt
- Újonc
- Hozzászólások: 4
- Csatlakozott: 2020 jún. 09, 10:14 am
- Autód gyártási éve: 2002
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: Wagon (5 ajtós, 4WD)
- Tartózkodási hely: Budapest
Corolla E110 4WD ABS probléma
Üdv Mindenki!
Friss és boldog corolla tulajként és használóként keveredtem ide egy kérdéssel az ABS-szel kapcsolatban. Ha esetleg van már ilyen topic csak nem találtam meg, köszönöm ha valaki átnavigál a témához és bocs, hogy újat nyitok. Ezesetben törlöm majd a megszólalást. : )
Egy állandó összkerékhajtású zöld, kombi, 2001-es 7A-FE motorkódú corolláról van szó. Leírom a jelenségeket, az előjel azt jelenti, hogy örülök-e neki, vagy sem:
(-) az ABS lámpa felgyullad tartós 110km/h-s vagy afölötti haladásnál és úgy is marad (+) egész addig, amíg nem közlekedek ezalatt a sebesség alatt kb 5 percet, ilyenkor kialszik. (-) amikor világít a lámpa, nem működik az ABS, de (+) a fék természetesen fog rendesen. Ez a jelenség kicsit aggasztóbb: normális, szinte nagypapás vezetés mellett, amikor csak lassítani kell, megállni kb a 20-80km/h-s sebességtartományból, vagy csak lassítani (-) a fékpedál visszarúg, úgy hiszi, mint amikor valamelyik gumi megcsúszik. Elég sokat vezettem hóban/fagyban/csúszós úton, próbálgattam az autózás határait, de abban biztos vagyok, hogy ilyenkor nem csúszik meg egyik kerék sem, annyira lassan és higgadtan közlekedek. (+) Emellett próbáltam az ABS-t, amikor nem világít a lámpa jól számol, jól működik. Nem engedi a kereket megcsúszni és nagyon jól egyenesben tartja az autót ha a két oldal különböző tapadású felületen gurul ( pl ha a baloldal az aszfalton, a jobboldal pedig az útszéli murván fut és ráállok a fékre ).
Van esetleg valami tippetek? ez valami speciálisan corollás téma? Azért kérdezem, mert járt szerelőnél ezzel a jelenséggel, cserélt jeladót, a bal1-en a fogaskereket (?) is amit a jeladó néz, cserélt fékcsövet, de nem lett megoldás. Én nem állnék neki otthon megcsinálni, de nem szeretném a gatyámat kifizetni amíg megtalálják a probléma okát, ha esetleg van valami speciálisan erre a modellre jellemző tippetek.
Nagyon kösz és remélem releváns a kérdés.
legjobbakat,
Jankó
Friss és boldog corolla tulajként és használóként keveredtem ide egy kérdéssel az ABS-szel kapcsolatban. Ha esetleg van már ilyen topic csak nem találtam meg, köszönöm ha valaki átnavigál a témához és bocs, hogy újat nyitok. Ezesetben törlöm majd a megszólalást. : )
Egy állandó összkerékhajtású zöld, kombi, 2001-es 7A-FE motorkódú corolláról van szó. Leírom a jelenségeket, az előjel azt jelenti, hogy örülök-e neki, vagy sem:
(-) az ABS lámpa felgyullad tartós 110km/h-s vagy afölötti haladásnál és úgy is marad (+) egész addig, amíg nem közlekedek ezalatt a sebesség alatt kb 5 percet, ilyenkor kialszik. (-) amikor világít a lámpa, nem működik az ABS, de (+) a fék természetesen fog rendesen. Ez a jelenség kicsit aggasztóbb: normális, szinte nagypapás vezetés mellett, amikor csak lassítani kell, megállni kb a 20-80km/h-s sebességtartományból, vagy csak lassítani (-) a fékpedál visszarúg, úgy hiszi, mint amikor valamelyik gumi megcsúszik. Elég sokat vezettem hóban/fagyban/csúszós úton, próbálgattam az autózás határait, de abban biztos vagyok, hogy ilyenkor nem csúszik meg egyik kerék sem, annyira lassan és higgadtan közlekedek. (+) Emellett próbáltam az ABS-t, amikor nem világít a lámpa jól számol, jól működik. Nem engedi a kereket megcsúszni és nagyon jól egyenesben tartja az autót ha a két oldal különböző tapadású felületen gurul ( pl ha a baloldal az aszfalton, a jobboldal pedig az útszéli murván fut és ráállok a fékre ).
Van esetleg valami tippetek? ez valami speciálisan corollás téma? Azért kérdezem, mert járt szerelőnél ezzel a jelenséggel, cserélt jeladót, a bal1-en a fogaskereket (?) is amit a jeladó néz, cserélt fékcsövet, de nem lett megoldás. Én nem állnék neki otthon megcsinálni, de nem szeretném a gatyámat kifizetni amíg megtalálják a probléma okát, ha esetleg van valami speciálisan erre a modellre jellemző tippetek.
Nagyon kösz és remélem releváns a kérdés.
legjobbakat,
Jankó
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Corolla E110 4WD ABS probléma
Kedves Jankó!
Szerintem kerékjel probléma. Az ABS-ek alacsony (x km/h alatti) és magas sebességű vezérléssel vannak ellátva. Lehet, hogy az egyik körnek a kerékfordulati idő miatt már kielégítő a jel, míg a másiknak még nem.
Találkoztam már olyannal, hogy a csonkállvány rozsdásodott, a jeladó acél gyűrű fészkét elkezdte a lemezes rozsda deofrmálni és az úgy ferdült, hogy idővel szépen leesztergálta a féltengelyen elhelyezkedő jeladó fogainak magasságát. Az impulzusok így nem voltak kielégítőek és emiatt kapcsolt alacsony sebességnél az ABS.
Kevesen tudják, de a te autódnál is jó eséllyel ki lehet villogtatni az ABS hibakódját. Ez már segítség lehet arra vonatkozóan, hogy melyik keréknél, vagy netán máshol kell keresni a hibát. 2 jegyű hibakódok, jobb, mint vakon repülni.
A neten biztosan megtalálod a módját, hol kell rövidre zárni, hogy az ABS kontroll lámpa villogását számold.
Hajrá!
(És gratula az autóhoz, főleg, hogy nem VVT-i-t vettél)
Szerintem kerékjel probléma. Az ABS-ek alacsony (x km/h alatti) és magas sebességű vezérléssel vannak ellátva. Lehet, hogy az egyik körnek a kerékfordulati idő miatt már kielégítő a jel, míg a másiknak még nem.
Találkoztam már olyannal, hogy a csonkállvány rozsdásodott, a jeladó acél gyűrű fészkét elkezdte a lemezes rozsda deofrmálni és az úgy ferdült, hogy idővel szépen leesztergálta a féltengelyen elhelyezkedő jeladó fogainak magasságát. Az impulzusok így nem voltak kielégítőek és emiatt kapcsolt alacsony sebességnél az ABS.
Kevesen tudják, de a te autódnál is jó eséllyel ki lehet villogtatni az ABS hibakódját. Ez már segítség lehet arra vonatkozóan, hogy melyik keréknél, vagy netán máshol kell keresni a hibát. 2 jegyű hibakódok, jobb, mint vakon repülni.
A neten biztosan megtalálod a módját, hol kell rövidre zárni, hogy az ABS kontroll lámpa villogását számold.
Hajrá!
(És gratula az autóhoz, főleg, hogy nem VVT-i-t vettél)
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- teglaalatt
- Újonc
- Hozzászólások: 4
- Csatlakozott: 2020 jún. 09, 10:14 am
- Autód gyártási éve: 2002
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: Wagon (5 ajtós, 4WD)
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Corolla E110 4WD ABS probléma
Köszönöm!
Olvastam korábban, csak nem szerettem volna válaszolni amíg nem kerülök közelebb a megoldáshoz.
Összehozott a sors most egy autószerelővel, aki nagyon lelkiismeretesen nézett utána a problémának, és igen, nagyon hasonló a probléma ahhoz amit írtál, sőt, nagyon triviális is. A jobb első abs gyűrű alá valószínűleg került némi nedvesség és ahogy a térfogatnövekedéssel járó rozsda megjelent, elpattant a gyűrű. Mivel a hiba az abs szerint nem is hiba ( úgy érzékeli, hogy valóban megcsúszott a kerék ), ezért nem tárolt hibát.
Tényleg köszönöm a választ és az elismerést is. : ) néha ismét nagyon megszeretem az autót, olajat minimálisan eszik (kb fél centit a nívópálcán 12E km után), országúton levihető a fogyasztása 6,3 körülre és az az érzésem, hogy akárhova el mernék vele indulni, mert elvinne. : )
Belinkelek egy youtube csatornát, van egy másik is, ahol nagyon részletesen foglalkoznak 7/4A-FE motorokkal, én nem állnék neki, mert nem értek hozzá, de nagyon szórakoztató látni, hogy milyen alkatrészek mozgatják az autót. Hátha valakinek hasznos lehet.
https://youtu.be/_4DDPfUGsEs
Olvastam korábban, csak nem szerettem volna válaszolni amíg nem kerülök közelebb a megoldáshoz.
Összehozott a sors most egy autószerelővel, aki nagyon lelkiismeretesen nézett utána a problémának, és igen, nagyon hasonló a probléma ahhoz amit írtál, sőt, nagyon triviális is. A jobb első abs gyűrű alá valószínűleg került némi nedvesség és ahogy a térfogatnövekedéssel járó rozsda megjelent, elpattant a gyűrű. Mivel a hiba az abs szerint nem is hiba ( úgy érzékeli, hogy valóban megcsúszott a kerék ), ezért nem tárolt hibát.
Tényleg köszönöm a választ és az elismerést is. : ) néha ismét nagyon megszeretem az autót, olajat minimálisan eszik (kb fél centit a nívópálcán 12E km után), országúton levihető a fogyasztása 6,3 körülre és az az érzésem, hogy akárhova el mernék vele indulni, mert elvinne. : )
Belinkelek egy youtube csatornát, van egy másik is, ahol nagyon részletesen foglalkoznak 7/4A-FE motorokkal, én nem állnék neki, mert nem értek hozzá, de nagyon szórakoztató látni, hogy milyen alkatrészek mozgatják az autót. Hátha valakinek hasznos lehet.
https://youtu.be/_4DDPfUGsEs