Corolla e12 1.4 vvti olajfogyás, tempomat, klíma

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
tilatila
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2019 ápr. 13, 01:23 pm
Autód gyártási éve: 2003
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Wagon (5 ajtós)
Corolla e12 1.4 vvti olajfogyás, tempomat, klíma

Hozzászólás Szerző: tilatila » 2019 ápr. 13, 01:29 pm

Sziasztok,

Nem régiben lettem Toyota Corolla E12 wagon 1.4. VVTI (2003.09.) tulajdonos, az autóban óra szerint 175.000km van, mo.-i.
Több kérdés felmerült bennem az autóval kapcsolatban:

Észre vettem hogy eszi az olajat, pontos mennyiséget nem tudok mondani kb. 500 kilóméteren szűk 2 dl-t. Kipufogó füstje normális, gázadásnál nem kormol.
Utána olvastam a jelenségnek, sajnos típushiba (túl kicsi és kevés az olaj visszaeresztő furat a dugattyún, amit annó garanciába javítottak, ha valaki visszavitte).
Viszont olyat is olvastam, hogy másnál az olajlehúzó gyűrű okozott problémát és a csere orvosolt mindent (kollégámnak is hasonlóan eszi és a szerelője neki is az olajlehúzót említett 300.000 Ft javítási ktg.-en).
Még Toyota szakszervizbe nem jutottam el, hogy lekérdezzem esetleg az autó élőéletét, szervizkönyv alig 30.000 km-ig volt vezetve és már egy éves korában 10w40 olajról szóló szervizszámlák voltak, amit szintén olvastam hogy nem túl jó hír.

Mi lenne az ésszerű megoldás javítás tekintetében? Hogy megszűnjön az olaj fogyasztása és optimális legyen a motor működése.
Mert ahogy így számolok, elég sokban fog megállni a javítás.
- olajlehúzó gyűrűk, dugó cserék, szelepek tisztítása (szívószelep is) stb.

Az evidens, hogy a könyvben előírt 5w30 olaj használata és mihamarabbi cseréje, mert a benne lévő olaj szinte még sárga, de ilyen olajfogyasztás mellett nem is csoda, hogy nem a szokásos használt olaj sötét színű.

További kérdéseim:

Autóban nincs tempomat, hogyan lehetne megoldani nem márkaszerviz által beépíteni, esetleg lehet-e hozzá kapni után gyártottat, olvastam már korábban, hogy nem egyszerű művelet, de a márkaszervizben sem cserélnek komplett kábelköteget az autóban (evidens), hanem a motorvezérlőhöz forrasztanak vagy csatlakoztatnak és ugyanazt fogja produkálni, csak többször annyiba kerül. (Ezen szeretnék kicsit spórolni, ha lehetséges, a fentebb leírt hibák javítása fejében.)

Az autóba klíma sincs, nyilván itt be kell szerezni a szükséges eszközöket, meg ehhez úgy gondolom abszolút szakértelem szükséges, beszéltem autóvásárlás előtt Toyota kereskedéssel, ott is néztem egy 2005.-ös autót, be volt számítva egy újabba, a corolla wagen e12 1.4 vvti, amiben szintén nem volt klíma, s mondta az értékesítő, hogy már sok ügyfelet veszített el emiatt az autóval kapcsolatban, annó ezeknél nem alapfelszereltség volt a klíma és amikor 2003.-ba igazán felfutott ezek értékesítése, nagy divat volt utólag bele rakatni szakszerviz által a klímát és kifejezetten erre egy ilyen szakembert tartottak, aki 300.000 Ft.-ért meg is csinálta szakszerűen.

Na most nem mertem rákérdezni, hogy és most mennyibe fájna egy ilyen művelet ma? (Hozzá teszem, az autó irreális áron, a márkakereskedés szégyene is volt, nem gyengén le volt lakva a Toyota, annyi volt írható a számlájára, hogy komolyabb sérülés sehol nem volt rajta.) Itt gondolom egy általános autószerelő nem fog tudni nekem klímát beletenni, de szakszervizbe se csináltatnám, valahol a kettő között.
Valakinek ezzel kapcsolatban esetleg tapasztalat, vélemény? Esetleg konkrét ár?

Köszönöm szépen előre is a segítséget!

Avatar
Taki
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 945
Csatlakozott: 2010 ápr. 23, 09:48 am
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Tapolca
Re: Corolla e12 1.4 vvti olajfogyás, tempomat, klíma

Hozzászólás Szerző: Taki » 2019 ápr. 13, 08:07 pm

Helyedben erősen gondolkodnék egy Ausztriai, hátulról törött klímás, tempomatos, "újabb" nem olajevő motoros donor autón.
Willhaben.at
Ha van egy kis szerencséd, találsz ilyent olcsón.
(Végignéztem. Jelenleg nincs.)
Csak az az igazán bátor, aki be meri venni a hashajtóra az altatót!
1988 E9 Liftback 1.8D
1988 E9 Hachback 1.6Gti

Avatar
cslaci105
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 673
Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kiskunhalas
Re: Corolla e12 1.4 vvti olajfogyás, tempomat, klíma

Hozzászólás Szerző: cslaci105 » 2019 ápr. 14, 07:17 pm

Szia! A motor olajevés problémájának szervizelésével a Toyo Team Garage ajánlott: Megnövekedett olajfogyasztás szervizelése
Tempomatban és klímában nincs tapasztalatom.
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L

Avatar
domi007
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1233
Csatlakozott: 2014 jún. 15, 10:42 pm
Autód gyártási éve: 1983
Autód típusa (és generációja): Celica
Autód felszereltségi jelölése: GT
Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Re: Corolla e12 1.4 vvti olajfogyás, tempomat, klíma

Hozzászólás Szerző: domi007 » 2019 máj. 23, 11:09 pm

Abszolúte nem jó buli ezeket mind végigszenvedni a kocsival. Taki javaslata a legjobb ötlet amit hallottam, ha eltekintünk attól, hogy "add el, és vegyél egy klímás, tempomatos verziót belőle" :).
A klíma önmagában egy überszívás, szinte sosem éri meg betenni utólag. A tempomat az 1.4 motorhoz nehezen illeszthető, mivel nem elektronikus a gázpedál rajta. 1.6 facelifteseknél már elvileg egyszerűbb lenne, de gyakorlatilag ott is nagyon sok minden hiányzik, amennyire volt időm utána nézni.
AA63 Celica '83 -
ZZE121 Corolla '06 - 'A Felhő'

Ha nem látod a robbantott ábrákat ToyoDIY-en írj privát üzenetet, tudok neked segíteni!


Válasz küldése