Corolla 2002-2007 hézag a felső műszerfal párna és a rádió / szellőző között
- mozso
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2048
- Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
- Autód gyártási éve: 2006
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: BP
- Kapcsolat:
Corolla 2002-2007 hézag a felső műszerfal párna és a rádió / szellőző között
Több esetben az E12 Corolla (2002-2007) középkonzoljának felső részén a felső műszerfal párna és a rádiót befoglaló középső szellőzők között nagyobb rés van, mint amit a szem tetszetősnek tartana.
Erre a Toyota is rájött és egy hivatalos javítási procedúra készült 2003 középén, kiküldve minden márkaszervíznek. Ezzel párhuzamosan 2004-től áttervezték picit a felső műszerfal párnát.
Sajnos ezt a belső szervíz leírást én letöröltem sok évvel ezelőtt, miután a lépéseit követve a 2006-os Corollámon is jobb lett a hézag...
Most ismét kinyomoztam nektek mit kell tenni. Az internetet archiváló Wayback Machine (https://web.archive.org/) csinált mindössze egy (1!) darab mentést 2004-2018 között, arról a weboldalról ahol fent volt pár fénykép a hivatalos javításról. Ezeket most itt megosztom veletek.
Amúgy a hivatalos Toyota Service Bulettin (TSB) 2003 májusából:
Corolla TSB BO014-03 - Interior - Radio Bezel/A/C Vent Gap Improvement
Illetve, az amerikai közlekedési hatóság 10002005 számú TSB-je megegyezik a Toyota BO014-03-al, de ezt sem lehet már letölteni sehol.
Az eredmény ügyes kezekkel akár ilyen is lehet:
Lépések:
Hamutartó kivétele, váltógomb le, váltószoknya ki, középkonzol kivétele, majd rádió alatti 4 csavar kiszedése és a rádió + szellőzők óvatos kiemelése (alulról megtámasztva, csatlakozókat lehúzva, az egészet picit felfelé húzva).
Sajnos ezeket a rossz minőségű képeket tudtam csak megmenteni:
Elsőnek a gyári rádió rögzítő füleket kell 10 fokkal hátra hajtani. Ne derékszöget zárjanak be, hanem hátrafelé hajoljanak kb 10 fokkal. Emiatt a fejegység eleje magasabban lesz.
Utána a rádió keret alsó tartó füleinek alsó részére kell rakni 1-1.5mm vastag keményebb szigetelő szalagot. (13-as lépés, sárgával jelölve)
Ezután a felső műszerfal párna puha borításának levágása jön, ezt nagyon el lehet rontani!!!
Éles pengekéssel le tudjátok vágni a puha kb. 0.7-1.0mm vastag borítást a sárgával jelölt helyeken a kemény műanyag alapról. Nagyon kell figyelni, mert a puha felső borítás alatt ott van a nem javítható alsó "kemény" műanyag. Ha túl rámenősek vagytok és az alsó műanyagot is megsértitek, akkor felső műszerfal párna csere kell....az sok pénz!!!!
Összerelésnél a fejegységet kézzel alulról megtámasztva csavarjátok be először a két középső csavart (1)(2), majd a két szélsőt (3)(4). Végig kézzel alátámasztva és kicsit felfelé nyomva tartsátok a fejegységet amíg a csavarok meg nincsenek húzva.
Arra készüljetek fel, hogy a középkonzol (klíma + óra) és a szellőzőnyílások alsó része között esetenként 2-3mm-es rés is keletkezhet, ezért oda érdemes vágni egy fekete szivacsot. Mint ahogy én is tettem. A szivacs egyik oldala öntapadós és én a középkonzol (klíma + óra) tetejére ragasztottam egy 5mm széles, 2-3mm magas csíkot. Hasznos, ha van extra alátámasztás a fejegységnek, erre kiválóan alkalmas méretre vágott parafa vagy más kemény palack dugó, amit a két előre nyúló műanyag csap és a fejegység alja közé szorítottam be.
Erre a Toyota is rájött és egy hivatalos javítási procedúra készült 2003 középén, kiküldve minden márkaszervíznek. Ezzel párhuzamosan 2004-től áttervezték picit a felső műszerfal párnát.
Sajnos ezt a belső szervíz leírást én letöröltem sok évvel ezelőtt, miután a lépéseit követve a 2006-os Corollámon is jobb lett a hézag...
Most ismét kinyomoztam nektek mit kell tenni. Az internetet archiváló Wayback Machine (https://web.archive.org/) csinált mindössze egy (1!) darab mentést 2004-2018 között, arról a weboldalról ahol fent volt pár fénykép a hivatalos javításról. Ezeket most itt megosztom veletek.
Amúgy a hivatalos Toyota Service Bulettin (TSB) 2003 májusából:
Corolla TSB BO014-03 - Interior - Radio Bezel/A/C Vent Gap Improvement
Illetve, az amerikai közlekedési hatóság 10002005 számú TSB-je megegyezik a Toyota BO014-03-al, de ezt sem lehet már letölteni sehol.
Az eredmény ügyes kezekkel akár ilyen is lehet:
Lépések:
Hamutartó kivétele, váltógomb le, váltószoknya ki, középkonzol kivétele, majd rádió alatti 4 csavar kiszedése és a rádió + szellőzők óvatos kiemelése (alulról megtámasztva, csatlakozókat lehúzva, az egészet picit felfelé húzva).
Sajnos ezeket a rossz minőségű képeket tudtam csak megmenteni:
Elsőnek a gyári rádió rögzítő füleket kell 10 fokkal hátra hajtani. Ne derékszöget zárjanak be, hanem hátrafelé hajoljanak kb 10 fokkal. Emiatt a fejegység eleje magasabban lesz.
Utána a rádió keret alsó tartó füleinek alsó részére kell rakni 1-1.5mm vastag keményebb szigetelő szalagot. (13-as lépés, sárgával jelölve)
Ezután a felső műszerfal párna puha borításának levágása jön, ezt nagyon el lehet rontani!!!
Éles pengekéssel le tudjátok vágni a puha kb. 0.7-1.0mm vastag borítást a sárgával jelölt helyeken a kemény műanyag alapról. Nagyon kell figyelni, mert a puha felső borítás alatt ott van a nem javítható alsó "kemény" műanyag. Ha túl rámenősek vagytok és az alsó műanyagot is megsértitek, akkor felső műszerfal párna csere kell....az sok pénz!!!!
Összerelésnél a fejegységet kézzel alulról megtámasztva csavarjátok be először a két középső csavart (1)(2), majd a két szélsőt (3)(4). Végig kézzel alátámasztva és kicsit felfelé nyomva tartsátok a fejegységet amíg a csavarok meg nincsenek húzva.
Arra készüljetek fel, hogy a középkonzol (klíma + óra) és a szellőzőnyílások alsó része között esetenként 2-3mm-es rés is keletkezhet, ezért oda érdemes vágni egy fekete szivacsot. Mint ahogy én is tettem. A szivacs egyik oldala öntapadós és én a középkonzol (klíma + óra) tetejére ragasztottam egy 5mm széles, 2-3mm magas csíkot. Hasznos, ha van extra alátámasztás a fejegységnek, erre kiválóan alkalmas méretre vágott parafa vagy más kemény palack dugó, amit a két előre nyúló műanyag csap és a fejegység alja közé szorítottam be.
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb