Rezonálás, vibráció
-
- Újonc
- Hozzászólások: 1
- Csatlakozott: 2017 okt. 09, 05:24 pm
- Autód gyártási éve: 2014
- Autód típusa (és generációja): Corolla E18
- Autód felszereltségi jelölése: Active
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Rezonálás, vibráció
Sziasztok,
Van egy 2014-es, automata váltós, benzines Toyota Corollám, aminek az eleje (motortér) felől 110 és 130 km/h között, de főleg 120-nál hangos és ütemes rezonálás hallható. 130 felett is lehet hallani, de akkor sokkal halkabb.
Ugyanez a hang hallatszik, mikor ezen a sebességen (110 felett) elengedjük a gázpedált, csak akkor hangosabb. Néha úgy veszem észre, mintha a rezonálással együtt a gázpedál is megremegne.
Valakinek nincs esetleg ötlete, hogy mitől rezonálhat?
Esetleg volt már valakinek hasonló problémája?
A szervizben semmit nem mondanak, nem tudják mi lehet a gond.
Az autót egyébként használtan vettem, így nem tudom, hogy már újkorában is megvolt-e ez a hiba.
Már attól tartok, hogy esetleg valami nagyobb gond van.
Minden segítséget, tippet, ötletet köszönök!
Van egy 2014-es, automata váltós, benzines Toyota Corollám, aminek az eleje (motortér) felől 110 és 130 km/h között, de főleg 120-nál hangos és ütemes rezonálás hallható. 130 felett is lehet hallani, de akkor sokkal halkabb.
Ugyanez a hang hallatszik, mikor ezen a sebességen (110 felett) elengedjük a gázpedált, csak akkor hangosabb. Néha úgy veszem észre, mintha a rezonálással együtt a gázpedál is megremegne.
Valakinek nincs esetleg ötlete, hogy mitől rezonálhat?
Esetleg volt már valakinek hasonló problémája?
A szervizben semmit nem mondanak, nem tudják mi lehet a gond.
Az autót egyébként használtan vettem, így nem tudom, hogy már újkorában is megvolt-e ez a hiba.
Már attól tartok, hogy esetleg valami nagyobb gond van.
Minden segítséget, tippet, ötletet köszönök!
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Rezonálás
A fordulatszám függvényében figyeld meg a jelenséget.
Amúgy ezer dolog lehet, hővédőlemez, rezgőcső stb.
Alá kell menni, és végigütögetni ököllel
Amúgy ezer dolog lehet, hővédőlemez, rezgőcső stb.
Alá kell menni, és végigütögetni ököllel
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Rezonálás, vibráció
Szervusz!
A távgyógyítás, főleg ilyen kérdésben igen nehézkes, ezt te is beláthatod
Fontos, hogy:
1. kis rezonancia okozta (beltér) cicegést, nyiszogást... hallassz
2. vagy komolyabb vibrációt, ami az egész autót berázza
Ha az első, akkor valószínűleg kisebb a baj. Jellemzően egy kerék centirozás és kész.
Ha komolyabb vibrációról beszélünk, akkor is inkább az egyszerűbb megoldás felé próbálkoznék.
Menj el gumishoz. Az alapos (5 grammig mérjen a gép!) centirozás mellett nézzétek meg a felni centrikusságát (ütések) és egyenesfutását (kóvályog) gumik oldalfalát és futófelületét. Simán lehet egy szálszakadás is (ami mellesleg életveszélyes). Ezek simán berázzák keményebben is az autót!
Ha jó gumisnál voltál és a kerekekkel tényleg minden rendben - bár szerintem itt van a kutya elásva!! - akkor lehet továbbmenni.
- Első körben, ha van téli kerék szetted, rakd fel próbának, vagy ha nincs cseréld fel az első és hátsó kerekeket. (ezzel akár a gumis bénasága/figyelmetlensége is kizárható)
- Féltengely csuklók (jellemzően a belsők), bár ezek inkább terhelésnél okoznak vibrációt.
- Csonkálványok/kerékagyak
...
Kritikus esetben lehet, hogy nem a gördülő alkatrészek okozzák a jellemzően 1. esetes kisebb rezonanciát, hanem mondjuk a menetszél belenget valami motor-zárhíd burkolatot haspáncélt, kipufogó hővédőt... és ennek a gyors libegése/verődése okoz rezonálást, zajt.
Érdemes egy aknán végignézni ezek tekintetében a hasát és a motorteret.
Most az elektromos szervokormányodba nem mennék bele, mert azért mégiscsak egy Toyotában ülsz. Szerintem menj el egy JÓ gumishoz és ott meglesz a hiba forrása!
A távgyógyítás, főleg ilyen kérdésben igen nehézkes, ezt te is beláthatod
Fontos, hogy:
1. kis rezonancia okozta (beltér) cicegést, nyiszogást... hallassz
2. vagy komolyabb vibrációt, ami az egész autót berázza
Ha az első, akkor valószínűleg kisebb a baj. Jellemzően egy kerék centirozás és kész.
Ha komolyabb vibrációról beszélünk, akkor is inkább az egyszerűbb megoldás felé próbálkoznék.
Menj el gumishoz. Az alapos (5 grammig mérjen a gép!) centirozás mellett nézzétek meg a felni centrikusságát (ütések) és egyenesfutását (kóvályog) gumik oldalfalát és futófelületét. Simán lehet egy szálszakadás is (ami mellesleg életveszélyes). Ezek simán berázzák keményebben is az autót!
Ha jó gumisnál voltál és a kerekekkel tényleg minden rendben - bár szerintem itt van a kutya elásva!! - akkor lehet továbbmenni.
- Első körben, ha van téli kerék szetted, rakd fel próbának, vagy ha nincs cseréld fel az első és hátsó kerekeket. (ezzel akár a gumis bénasága/figyelmetlensége is kizárható)
- Féltengely csuklók (jellemzően a belsők), bár ezek inkább terhelésnél okoznak vibrációt.
- Csonkálványok/kerékagyak
...
Kritikus esetben lehet, hogy nem a gördülő alkatrészek okozzák a jellemzően 1. esetes kisebb rezonanciát, hanem mondjuk a menetszél belenget valami motor-zárhíd burkolatot haspáncélt, kipufogó hővédőt... és ennek a gyors libegése/verődése okoz rezonálást, zajt.
Érdemes egy aknán végignézni ezek tekintetében a hasát és a motorteret.
Most az elektromos szervokormányodba nem mennék bele, mert azért mégiscsak egy Toyotában ülsz. Szerintem menj el egy JÓ gumishoz és ott meglesz a hiba forrása!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)