Autoreszelgetes

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
zsoe12
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2017 jan. 04, 09:37 pm
Autód gyártási éve: 2005
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Sol Plus 2
Autód karosszéria variánsa: Wagon (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Dorog
Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: zsoe12 » 2017 jan. 05, 06:25 pm

Tanácsot szeretnék kérni. Nyáron vettem meg első disel corollámat 2.0 D4D 2005-ös 190e km van benne nagyon jól szuperál. Igaz kuplung kemény valószínűleg cserés lesz... De nem ez a lényeg szeretnék benne olajat cserélni milyet ajánlotok. Melyik a legjobban bevált. Eneos szerintetek ?

ksz315
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 765
Csatlakozott: 2008 márc. 28, 01:33 am
Tartózkodási hely: Budapest
Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: ksz315 » 2017 jan. 11, 06:43 am

Megnéztem, hibakód nincs eltárolva.
Közben jelentkezett még egy problémám: generátor felől erős "daráló" csapágy hang jön. Webshopokban (bárdi, unix) nem találtam külön csapágyat. Valahol lehet külön kapni? Nincs kedvem az egészet kicserélni 60-70 ezerért.
E11 liftback 4E-FE 1998 JT.... Volt

Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2017 jan. 11, 08:17 am

ksz315 írta:Megnéztem, hibakód nincs eltárolva.
Közben jelentkezett még egy problémám: generátor felől erős "daráló" csapágy hang jön. Webshopokban (bárdi, unix) nem találtam külön csapágyat. Valahol lehet külön kapni? Nincs kedvem az egészet kicserélni 60-70 ezerért.
Autóvillamossági műszerész meg tudja javítani a generátort.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2017 jan. 11, 08:21 am

zsoe12 írta:Tanácsot szeretnék kérni. Nyáron vettem meg első disel corollámat 2.0 D4D 2005-ös 190e km van benne nagyon jól szuperál. Igaz kuplung kemény valószínűleg cserés lesz... De nem ez a lényeg szeretnék benne olajat cserélni milyet ajánlotok. Melyik a legjobban bevált. Eneos szerintetek ?
Ezt a topikot olvasgasd: "Jó (gyári) minőségű utángyártott márkák"
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1671
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom
Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Lyani » 2017 jan. 11, 07:22 pm

Sziasztok!

Kérlek segítsetek, bár kicsit off, de talán mégsem annyira.
Daihatsu Charade 1.3 injetkor 1992 HCE motorkóddal. Végül is ez is Toyota.
3. henger nem megy hidegen, de melege se nagyon.
Cseréltem gyújtáselosztófedelet, és rotort, meg kapott új belevaló Denso gyertyákat (igazolhatóan mind érettek voltak a cserére).
Szikra van is, (meg is baszott) de mégsem megy. Talán a 3. kicsit gyengébb..
Talán a kábel lehet szar? Megmozgattam mindent, de semmi. Az injektor kábelét is megmozgattam, de valszeg az jó, mert fincsi benzinszagú a kipuffógógáz.
Most nem járattam sokat, csak azt reméltem meggyógyul a cseréktől, de sajnos a várt csoda elmaradt. :(
Várjam meg amíg rendesen bemelegszik és akkor "magától meggyógyul"?
Tippek?
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2764
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2017 jan. 11, 08:01 pm

Lehet mechanikai hiba is, kompressziót mértél? Rosszabb esetben motorvezérlő is előfordulhat. Próbáld először átcserélni másik hengerrel az injektorokat, kábeleket, gyertyákat. Vezetékeket is nézd át. Zárj ki minden egyszerűbb hibát kezdésnek.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1671
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom
Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Lyani » 2017 jan. 11, 10:13 pm

Köszi Tomi!
Sajnos az eszközparkom erősen limitált, egy 40 darabos kék kofferben ki is merül nagyjából.
A kábelt tudom még esetleg átcserélni a 4-es hengerről, de akkor arra nem ér el a hármasé. Szerencsére 2 hengerrel is megy. :D
Azt még holnap megpróbálom, de most a -12 fok keményebb mint én.

Amúgy az elosztófedél olyan korrodált volt, hogy darabosan pattogzott az érintkező, a rotoron meg multiméterrel nem tudtam ellenállást mérni, mert nem vezette az áramot. :? Ezért gondoltam, hogy ez lehet a baj.
Gyertyák újak, vezérléshez meg senki nem nyúlt. Mechanikailag meg semmi nem indokolná, hogy baja legyen. Nem lett megfőzve, meg olaj is van benne.
Lehet hogy külső segítséghez kell folyamodnom.
Bár ez így 3 darab 25 év feletti járműparkkal egyszer-kétszer még bele kell férjen.
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30

Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1671
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom
Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Lyani » 2017 feb. 02, 07:16 pm

Na!
Fő gyújtáskábel áthúzott. Most vettem végre észre a félhomályban, még lámpa nélkül.
Csere után a trafó is áthúz picit néha. Poros, párás.
Takarítás és érintkezők pucolása segíthet, vagy cserélni kell?
Unixnál van csak 18-ert EPS-FACET. Az lehet jó minőségű? Denso az eredeti gyártó azt hiszem.
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2764
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2017 feb. 02, 09:56 pm

Na! :)

Mondtam én, hogy nem kell egyből a legrosszabra gondolni. Nem hinném, hogy szar lenne annyira. Ami most van benne attól biztos jobb lesz :)
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2928
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel
Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Sancy » 2017 feb. 03, 10:52 am

Elvileg van zsir uj gyari gyujrltaskabel szettem...
Ha erdekel nezd meg az alkatresz listamat a gyari alkatreszek topicban..
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban

Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2928
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel
Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Sancy » 2017 feb. 03, 10:56 am

Jah, amugy van jo minosegu 8mm Tesla szilikon szettem is. Az kb 1 hetig sem volt az automban, aztan kerultek be a Kugler verseny kabelek.
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban

Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1671
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom
Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Lyani » 2017 feb. 03, 10:50 pm

HCE motorkódú 1.3i Daihatsu Charade a beteg, de azért köszikehh. (^,^)
Szóval érdemes javítással próbálkozni a trafóval, vagy csere?
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2764
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2017 feb. 03, 10:57 pm

Csere.
Egyszerűbb, gyorsabb.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1671
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom
Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Lyani » 2017 feb. 08, 09:55 pm

Csere megvolt. (15ezer)
Jelenség maradt. Viszont már rájöttem, hogy gyújtást sötétben kell szerelni (vagy hagyni a francba és venni dízel corsát :D).
Az összes gyújtás kábel, olyan, mint a csillagszóró. A vadi új főkábel is áthúz. Csak a 2-es henger nem akar menni, és most félig felcserélt kábelekkel is kipróbáltam milyen.
Ha a 2-es kábele a 3-as hengerhez megy, akkor egész jó. Igaz egy 2 centit meg kell ugráltatni a szikrát a teszthez, meg erősen kell fogni, mert csipked a rohadék. :D
Azt gyanítom, hogy az a kábel rossz, szakad a vége fele és az elektronkák visszafelé keresik az útjukat a többi kábelen keresztül.

Az egész procedúrát azért kezdtem gyertyacserével, mert előjött a hiba, tehát a gyertyát kizárnám és mivel egyre melegebben egyre jobb a mechanikai gondokat is kicsuknám.

Marad a kábelszett csere, csak az nagyon drága. Unix kedvezményben valaki tud segíteni? :(
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30

Avatar
Atanen
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 213
Csatlakozott: 2007 márc. 17, 12:38 pm
Autód gyártási éve: 1999
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: G6R
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Bécs
Kapcsolat:
Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Atanen » 2017 feb. 15, 12:40 pm

Szevasztok hölgyek és urak!

Tudja esetleg valaki fejből,hogy a 4A-GE smallport hengerfej tömítése jó-e az E11-es Corollában található (2.gen) 4A-FE-re?
Igazából ilyen nagyon szupi többrétegű fém hengerfej tömítést akarok használni (Cometic márka),de -FE-hez nem árulnak.
Ő lenne az:
http://www.ebay.com/itm/311688727248
- Toyota Starlet P7 és P9 (1E 2E és 4E-FE motorokkal)
- Toyota Carina E (4A-FE és 3S-FE motorokkal) (irodalom van!) :rock:
- Toyota Corolla E9 (1C) és E10-E11 (4A-FE és 4E-FE motorokkal)

:e11hb: AE111L G6R a Vadászbékaaa!!! :karorom:
- Faternak időközben Prius 2
- OFF Wheeler 8000 Cr-Mo acél MTB
- OFF Merida Kalahari 570 Cr-Mo acél MTB

Nyisd a folytószelepet!Fék?Ne hülyülj!
fanatik-amse.uw.hu
atanen.xfree.hu


Válasz küldése