Autoreszelgetes

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Zolee11
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 239
Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Zolee11 » 2015 aug. 03, 12:27 pm

No akkor én is kérdezek. :)

Ismét megvolt egy műszaki vizsga és ismét abba a nehézségbe ütköztünk mint az előzőn: a terheletlen emelt fordulatszámot azaz 2800-at nem lehet tartani. Szépen emelkedik odáig, majd hiába nem nyomom jobban a pedált akkor is emelkedik tovább egészen 3000 vagy picit a fölé, persze az ember próbálja ellensúlyozni kevesebb gázzal, de akkor meg túlságosan visszaesik. Gázpedállal nem lehet megtartani 30 mp-ig ezt a tartományt, a pillangószelep kézzel való forgatásával is csak nehezen, többször kellett megpróbálni, mire sikerült... ha jól emlékszem a lambda érték volt magas, amikor túlpörögött.
A motorral egyéb ilyen jellegű probléma nincs (alapjárat tökéletes), van olajfogyasztás 0,35-0,45 liter/1000km a teljes átlag most 1000 km-re vetítve 0,37l/1000 km. Főként pályás használat mellett szokott 0,45-re felmenni, az alacsonyabb fogyasztás is fele város fele M0-ás használat. Ezen kívül a fogyasztás sem nagy, jól húz, a típusra jellemző motorcsörgés megvan, MaxxMotion95-el elég szépen duruzsol. 190.000 km-t futott, az olajteknő és valószínűleg a hengerfej tömítésnél van némi olajpára, pontosabban az abba belerakódott por van, de folyni nem folyik semmi sehol. Alapjárat is jól működik, pillangószelep, légmennyiségmérő tiszta.
Valakinek vmi ötlete?
'01 Toyota Corolla Sedan 1,4 Linea Terra ('12-)

Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2015 aug. 03, 10:04 pm

Esetleg valahol rés van és ott fals levegőt szív.
Még hideg motornál, járatni kell, és féktisztítóval fújkálni a levegőcsövekre.
Ha valahová fújva változik a fordulatszám, akkor ott kell valami rést keresni és találni.
(meleg motornál ne, nehogy begyulladjon a féktisztító !)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Avatar
Zolee11
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 239
Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Zolee11 » 2015 aug. 09, 05:55 pm

Ma leszedtem a műanyag tetőt a motorblokkról, amennyire tudtam letakarítottam féktisztítóval, majd elindítva adtam neki a féktisztítót, de meg se röccent a fordulatszám, már kezdett visszaesni alapjárat felé, aztán nem próbáltam tovább. Felülről jól hozzáférhető ott mindenhol kapott, de az alsó fertály nagyon fedve van, csak a légcsövek között tudtam befújni, de elvileg úgy is be kellett volna szívnia, hisz ilyen melegben elég gyorsan párolog, és csak beszívta volna ha ott bejut valahol a levegő. De nem, legalábbis annyit nem, hogy fordulatszám változzon. Még vennem kell féktisztítót és akkor megnézem a szelepfedélből kivezetett csöveket is.
'01 Toyota Corolla Sedan 1,4 Linea Terra ('12-)

Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1654
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom
Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Lyani » 2016 máj. 04, 09:59 pm

Szelepfedél tömítés cserénél kell valami ragasztót használni, vagy csak a megtisztított felületekre szépen odailleszteni az új tömítést?
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback

Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2016 máj. 05, 06:57 am

Lyani írta:Szelepfedél tömítés cserénél kell valami ragasztót használni, vagy csak a megtisztított felületekre szépen odailleszteni az új tömítést?
A "kanyarokba" mindenképpen ajánlott a tömítőpaszta, de a biztos, ha teljesen körbe van kenve.
(nem ragasztó :) jellemzően piros, vagy fekete, vagy ezüst színű, hőálló tömítőpaszta kell, autószerelőknél mindig van)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Avatar
Gugyor
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1961
Csatlakozott: 2011 jan. 16, 07:21 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Gugyor » 2016 máj. 05, 12:09 pm

Nekem nincs kenve és nem folyik
Corolla AE92 GTI HB
Toyota carina e gli

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23724
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2016 máj. 05, 01:44 pm

Nem a kanyarokba, hanem a vezérműtengely alagutak törésének töveibe GYÁRI service manual szerint is KELL rakni két kis paszta pötyit. (ne sokat)
A felület pedig legyen gyönyörűen tiszta és zsírmentes. (a szelepfedél vályata is!)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1654
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom
Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Lyani » 2016 máj. 05, 09:01 pm

A tiszta felület az magától értetődő, csak a pasztában nem voltam biztos. A Loctite rezes paszta akkor jó lesz. Offos autó, nincsenek vezérműtengelyEK. ;)
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23724
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2016 máj. 05, 09:09 pm

És akkor hova is akarsz rakni? :roll:
(mert hogy nem kell)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1654
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom
Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Lyani » 2016 máj. 05, 09:16 pm

Csak egy vezérmű tengely van a Dájhácu Sárádban, de amúgy meglepően jól autózható az 1.3 injektor.
Ha nem lenne egy rusnya és félelmetes szappantartó, akkor azt mondanám, hogy fasza.
Így azt mondom rá, hogy japán tália, de még ez is sértő.
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback

Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1654
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom
Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Lyani » 2016 máj. 07, 09:04 pm

Lezajlott szépen a szelepfedél tömítés csere, a gyertyapipa szimeringek cseréjével együtt.
Megpucoltam kívül belül, szép is lett.
Aztán összerakásnál, mielőtt betöltöttem volna az olajat, vettem észre, hogy nem azért szivárgott, mert a tömítés volt szar, hanem mert az alumínium öntvény repedt. Csavarokat belülről kifelé, átellenben, negyed fordulatonként húztam finoman...
Meg lehet azt valahol szakszerűen javíttatni hegesztéssel? Vagy szerezzek valami bontottat?
Eléggé bosszant a dolog, ráadásul sürgős is lenne.
Plíz help! :(
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback

Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1654
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom
Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Lyani » 2016 máj. 11, 10:45 pm

Meghegesztve, felrakva. Nem merem meghúzni a csavarokat, de nem folyik, úgyhogy nem is kell jobban. Fasza.
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback

Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2016 máj. 17, 11:31 am

Sziasztok !

Azt vettem ma észre, hogy az utastéri levegő ventillátora az 1. és 2. állásban nem fúj semmit, csak a 3. és 4. állásban működik, de ott rendesen.

Korábban, off autómon is volt hasonló, ott a fűtőmotor-ellenállás lazult le. Gondolom, a Corollában is hasonló lehet, na de hol keressem ? :) Az off autóban a motortérben volt a ventilator, oldalán az elektronikája, az könnyű volt...

Ha valaki javított már ilyet, kérem ossza meg a tapasztalatot, szeretném gyorsan megjavítani, a 3. állás már nagyon sok és hangos is :)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: PiciPeti » 2016 máj. 17, 11:36 am

Előtét ellenállásod lefőtt jó eséllyel.
Ha leveszed a kesztyűtartót akkor a fűtésboxon, pont szemben, egy állított téglalap alakú alkatrész, csati megy bele, és 2 csavar fogja. Egyértelmű lesz. :wink:
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna

Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Autoreszelgetes

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2016 máj. 17, 11:42 am

PiciPeti írta:Előtét ellenállásod lefőtt jó eséllyel.
Ha leveszed a kesztyűtartót akkor a fűtésboxon, pont szemben, egy állított téglalap alakú alkatrész, csati megy bele, és 2 csavar fogja. Egyértelmű lesz. :wink:
Gyors válasz volt, nagyon köszönöm :)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)


Válasz küldése