Önindító, Generátor
-
- Visszajáró
- Hozzászólások: 27
- Csatlakozott: 2013 máj. 24, 03:12 pm
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Re: Önindító, Generátor
Megoldva, 2 tized mm lecsiszolva és cuppant a helyére.
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Önindító, Generátor
Nem lehet, hogy a "dió" nem volt visszaütve alap helyzetre? Vagy a ház fix részével volt a baj?
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
-
- Visszajáró
- Hozzászólások: 27
- Csatlakozott: 2013 máj. 24, 03:12 pm
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Re: Önindító, Generátor
Diót helyre tettem még előtte, mintha a felújított generátor nyúlványa lett volna hajszálnyit szélesebb a réginél, ahogy összenéztem a kettőt.
-
- Újonc
- Hozzászólások: 23
- Csatlakozott: 2011 ápr. 23, 01:54 pm
- Autód gyártási éve: 2006
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Halásztelek
Re: Önindító, Generátor
Sziasztok! 170 ezer km után az eredeti (BOSCH) generátorom úgylátszik, hogy beadta a kulcsot, csak 12.5 V-ot mutat a szivargyújtóban lévő Volt mérő kütyü menetközben. Vettem egy új aksit is, mert azt hittem, hogy mivel már 8 éves (Varta Blue Dynamic D47), már biztosan túl terhelte a generátort esetleges cella zárlattal, de sajna az új aksi semmit nem változtatott a helyzeten és miután mindkét aksit feltöltöttem aksi töltővel (12.63-ról, 12,9-re ment fel mindkét aksi 1 óra alatt), rájöttem, hogy a 8 éves aksinak nincs semmi baja, hanem az utóbbi 1 évben már a generátorom haldoklott, csak nem vettem észre.
Egyébként melegen ajánlom mindenkinek ezt az aksi típust, most 25 ezerért vesztegetik sok helyen:
Varta Blue Dynamic 60Ah jobb+
Termékkód: 5604100543132 vagy 560 410 054 313 2
Megnéztem egy-két videót ennek a Bosch generátornak a felújításáról, úgy tűnik, hogy nem túl komplikált a dolog, még a csúszógyűrűket is ki lehet cserélni amikre a szénkefék adják át a feszültséget, csak kérdés, hogy hol lehet ilyen generátor alkatrészeket kapni.
Tehát most a generátorom sorsáról kellene döntenem holnap, mit javasoltok, újíttassam fel, vagy vegyek egy felújítottat?
Annak idején (1989 előtt), a felújított generátorok szart sem értek, nem tudom, hogy most mi a helyzet ilyen téren.
Egyébként melegen ajánlom mindenkinek ezt az aksi típust, most 25 ezerért vesztegetik sok helyen:
Varta Blue Dynamic 60Ah jobb+
Termékkód: 5604100543132 vagy 560 410 054 313 2
Megnéztem egy-két videót ennek a Bosch generátornak a felújításáról, úgy tűnik, hogy nem túl komplikált a dolog, még a csúszógyűrűket is ki lehet cserélni amikre a szénkefék adják át a feszültséget, csak kérdés, hogy hol lehet ilyen generátor alkatrészeket kapni.
Tehát most a generátorom sorsáról kellene döntenem holnap, mit javasoltok, újíttassam fel, vagy vegyek egy felújítottat?
Annak idején (1989 előtt), a felújított generátorok szart sem értek, nem tudom, hogy most mi a helyzet ilyen téren.
2006 Corolla E12 1.6 liter 3ZZ-FE 5sp. Sedan Terra Plus Limusine, metál szürke
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Önindító, Generátor
Érdeklődj utána szerintem, hogy egy felújított cseredarabos, nem-e olcsóbb, mint beszerezni az alkatrészeket. Ha, szét van szedve, akkor én a csapágyakat is cserélném benne.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
-
- Újonc
- Hozzászólások: 23
- Csatlakozott: 2011 ápr. 23, 01:54 pm
- Autód gyártási éve: 2006
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Halásztelek
Re: Önindító, Generátor
Hát, ma délelőtt már kész is volt a generátorom. Egy ismerősöm ajánlotta nekem Neuwirth György autóvillamossági szakembert (XXII. kerületben, tel: 1 362-4584), 1 nap alatt kész lett az autó. A fesz.szabályzóját kellett kicserélni, nem Bosch-t tett bele hanem Transpo IB236-ot. Azt mondta, hogy a kefékben még volt legalább 20-30 ezer km, maga a feszültségszabályzó ment tönkre.
A csúszógyűrűt meghagyta, kérdeztem tőle miért, 170 ezer km után, azt válaszolta, hogy semmi baja, amikor kérdeztem, hogy ez hogyan lehetséges, azt válaszolta, hogy a motor csont száraz, egy csepp olajfolyás nincs rajta, ebből következik, hogy a generátorba sem csöpögött bele semmi olaj, mert az szokott megégni és elkokszosítani a csúszógyűrűt is.
A generátor hátsó csapágyát is kicserélte mert az már egy kicsit lógott, elmondása szerint ő csak KOYO csapágyat használ, az első csapágynak semmi baja, kérdeztem, hogy-hogy hiszen ott van a bordásszíjtárcsa is, azt válaszolta, hogy azért, mert épp azért a gyár oda masszívabb csapágyat tett mint hátra.
A bordásszíjat is kicserélte, Dayco, (mondjuk, ha én veszek szíjat az általában Contitech, de erre nem kellett várnia), kérdeztem, hogy milyen állapotban van a feszítőkerék csapágya, azt mondta, hogy tökéletes állapotban, se lógás, se zaj. Szóval egy-két dolgon ma meglepődtem a Corollámmal kapcsolatban.
A mester szívesen válaszolt a kérdéseimre és látszik, hogy szereti amit csinál és ért is hozzá. Az egészért (munka+fesz.szab+bordásszíj) 34 rongyom "bánta" de nem bántam meg.
Ezt mind csak azért írtam meg, hogy legközelebb valaki keres ezen a fórumon autóvillamossági szakit, őt melegen ajánlom.
A csúszógyűrűt meghagyta, kérdeztem tőle miért, 170 ezer km után, azt válaszolta, hogy semmi baja, amikor kérdeztem, hogy ez hogyan lehetséges, azt válaszolta, hogy a motor csont száraz, egy csepp olajfolyás nincs rajta, ebből következik, hogy a generátorba sem csöpögött bele semmi olaj, mert az szokott megégni és elkokszosítani a csúszógyűrűt is.
A generátor hátsó csapágyát is kicserélte mert az már egy kicsit lógott, elmondása szerint ő csak KOYO csapágyat használ, az első csapágynak semmi baja, kérdeztem, hogy-hogy hiszen ott van a bordásszíjtárcsa is, azt válaszolta, hogy azért, mert épp azért a gyár oda masszívabb csapágyat tett mint hátra.
A bordásszíjat is kicserélte, Dayco, (mondjuk, ha én veszek szíjat az általában Contitech, de erre nem kellett várnia), kérdeztem, hogy milyen állapotban van a feszítőkerék csapágya, azt mondta, hogy tökéletes állapotban, se lógás, se zaj. Szóval egy-két dolgon ma meglepődtem a Corollámmal kapcsolatban.
A mester szívesen válaszolt a kérdéseimre és látszik, hogy szereti amit csinál és ért is hozzá. Az egészért (munka+fesz.szab+bordásszíj) 34 rongyom "bánta" de nem bántam meg.
Ezt mind csak azért írtam meg, hogy legközelebb valaki keres ezen a fórumon autóvillamossági szakit, őt melegen ajánlom.
2006 Corolla E12 1.6 liter 3ZZ-FE 5sp. Sedan Terra Plus Limusine, metál szürke