Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás, magasam tartás...)

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2039
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:
Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Hozzászólás Szerző: mozso » 2017 jan. 19, 10:43 pm

Mi a tulzottan magas?

Csinal olyat hogy:
1. hidegben beinditod
2. felmegy 2000-2200 rpm-re
3. majd ciklikusan visszaejti 1000rpm-re es visszaemeli 2200rpm-re
4. harmas lepest masodpercenkent egyszer ismetli ugy 30-60mp-ig

Ha a fenti 4 lepest foleg az utolso kettot (3-4) csinalja, na akkor tul magas az alapjarati fordulat...
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb

Torpi
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2016 nov. 06, 07:45 pm
Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Hozzászólás Szerző: Torpi » 2017 jan. 21, 07:45 pm

A hiba pontos leírása:
Indítás után az alapjáratot megemeli 2800rpm-re majd 2600-2800rpm-en tartja 30-60mp-ig.
Majd ezt követően csökkenni kezd a fordulat, visszaesik 1200-1400rpm-re és ott is marad.

DavidG6
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2017 feb. 04, 06:30 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: G6
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Hozzászólás Szerző: DavidG6 » 2017 feb. 04, 07:04 pm

sziasztok!
Friss toyotás vagyok és sajna alapjárati problémák nálam is jelen voltak vagy még lehet hogy vannak mivel minusz 5 fok alatt nem igazán akar járni hidegen a kocsi de csak kizárolag minuszba csinálja beindul szépen de kb egy perc után leakar állni ha hagynám de nem hagyom pöcckölgetem a gázt és egy perc után megjavul minden és jár szépen magátol a kocsi de ez csak minuszba csinálja plusz fokba nem jelentkezik ez a jelenség!!
Az autóm egy 2001 corolla G6 3ZZ-FE motorral szerelt jármű! :)
amit eddig a kocsival csináltam hogy e jelenség megszunjon folytoszelepház (bowdenes gázpedál) le alapjárati motor le benzin féktisztito ecset és kitakarit plusz a tomités csere amit toyota márkakereskedésben 1500ft-ért be lehet szerezni! az alapjárati motor csavarjaival ovatosan kell bánni mert szeretnek belerohadni a helyukre nekem hál istennek szerencsém volt könnyen lazultak de kicseréltem oket uj csavarra rugosalátét és menetrogzitovel lett összerakva! tomitést szintén cseréltem a folytoszelepház és a szivosor között az is szintén gyári toyota 1500ft-kerult! plusz a szivosor alatti tomitést is kicseréltem az is szintén gyári toyota 2400ft! légtömegmérot is takaritottam a hozzávalo tisztito sprayel unixba vettem 2000 párszáz forintért!
nos a változás mivel már nincs minusz fok igy a leállos probléma nem jelentkezik! de plusz fokba az alapjáratom hidegen 1200ra lement az addigi 1500-1600 helyett! nem pörgeti fel a kocsi a motort 2000ig csak 1500ig és onnan ejti le 1200ra és ott tartja szépen! az árak amiket a tomitésekre irtam netto árak a három tomités kb 7000ft!
ha valami kérdés van vagy valamit értetlenul irtam irjatok nyugodtan! :) fogok irni ha esetleg még a minuszba valo leállos jelenség is megszunt mivel még mondanak minusz februárba! pacsi mindenkinek! :)

RoCru
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017 jún. 14, 02:38 pm
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Hozzászólás Szerző: RoCru » 2017 jún. 14, 07:10 pm

Sziasztok,
egy ’98-as, E11-es Corolla (1332 cm3, 4E-FE motor) produkálja a következő tüneteket:
egyrészt hidegindításkor fellövi az üresjárati fordulatszámot 2000-ig, olykor 3-ig és ott tartja. Terhelésre normalizálódik a dolog, illetve pár száz méter megtétele után teljesen elmúlik. Kánikulában mintha kevésbé lenne hajlamos csinálni, de tizen-huszon fokos külső hőmérséklet mellett még bőven (tehát nem csak hidegben). Korábban néha-néha fordult elő, most már mindig.
Másrészt üzemmeleg állapotban 600-800 körül lüktet, ugrál az alapjárat, az egész autó remeg bele. Gázadásra kisimul a járása, rángatás, fulladozás nélkül húz. Már öt évvel ezelőtt is érzékelhető volt ez a lüktetés, de akkor még alig észrevehetően és nem mindig jelentkezett, az alapjárati fordulatszám pedig a normális értéken, kicsivel 1000 fölött volt.
A szerelők sokáig azt mondták, nem kell foglalkozni vele. Aztán, ha jól emlékszem, kb. két éve, egy nagyobb eső után, hirtelen erősödött fel annyira a lüktetés, hogy többé már nem lehetett figyelmen kívül hagyni. A szakemberek pedig azóta vakon ötletelnek, nincs lehetőségük/türelmük alaposan végigmenni a lehetséges hibaforrásokon. Azt mondják, amíg nincs hibajelzés, addig nem tudnak mit kiolvasni sem. A fojtószelepházat (?) állítólag kipucolták, gyertyák és gyújtáskábelek, akksi cserélve lettek, de hiába. Párszor magasabbra állították az alapjáratot, ami kb. a hazautat bírta ki, utána megint jött a hullámzás és a lüktetés.
Nem tudom, hogy összefügg-e a két jelenség, de tény, hogy köztes állapot jelenleg nincs, hidegen az egyik, melegen a másik. A hidegindításos felpörgetés újabb keletű, de úgy saccolom, hogy nagyjából azóta állandósult, amióta a lüktetés is erősebb.
Volt-e valakinek ilyen problémája, és mi lett a megoldás? Vagy ha valaki megvilágosodik a fentiek alapján, beírná ide, hogy merre érdemes keresni a hibát?
Más: érdekelne a gyári javítási kézikönyv angolul vagy németül, valamilyen hozzáférhető formában, a Haynes-féle kiadvány nekem nem tűnik elég szisztematikusnak, és zavaróan rossz a képek minősége.
Előre is köszönöm, üdv,
T

DavidG6
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2017 feb. 04, 06:30 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: G6
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Hozzászólás Szerző: DavidG6 » 2017 jún. 15, 08:13 am

szia! alapjárati motort szedd le takarisd ki valoszinu tele van retekkel és szorul azért ingadozik az alapjárat plusz alacsony! igaz nekem vvti motoros a kocsim de én cseréltem szivosor tomitést plusz folytoszelepház és szivosor kozti tomitést és az alapmotor alatti tomtiést is cseréltem nekem lement hideginditási alapjáratom 1200ra és nem is pörgeti fel 2000ig csak 1500ig és onnan ejti vissza 1200ra és ott tartja! mindenképp az alapmotor körül kutakodnék! :)

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23812
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2017 jún. 15, 08:19 am

DavidG6 írta:sziasztok!
Friss toyotás vagyok és sajna alapjárati problémák nálam is jelen voltak vagy még lehet hogy vannak mivel minusz 5 fok alatt nem igazán akar járni hidegen a kocsi de csak kizárolag minuszba csinálja beindul szépen de kb egy perc után leakar állni ha hagynám de nem hagyom pöcckölgetem a gázt és egy perc után megjavul minden és jár szépen magátol a kocsi de ez csak minuszba csinálja plusz fokba nem jelentkezik ez a jelenség!!
Az autóm egy 2001 corolla G6 3ZZ-FE motorral szerelt jármű! :)
amit eddig a kocsival csináltam hogy e jelenség megszunjon folytoszelepház (bowdenes gázpedál) le alapjárati motor le benzin féktisztito ecset és kitakarit plusz a tomités csere amit toyota márkakereskedésben 1500ft-ért be lehet szerezni! az alapjárati motor csavarjaival ovatosan kell bánni mert szeretnek belerohadni a helyukre nekem hál istennek szerencsém volt könnyen lazultak de kicseréltem oket uj csavarra rugosalátét és menetrogzitovel lett összerakva! tomitést szintén cseréltem a folytoszelepház és a szivosor között az is szintén gyári toyota 1500ft-kerult! plusz a szivosor alatti tomitést is kicseréltem az is szintén gyári toyota 2400ft! légtömegmérot is takaritottam a hozzávalo tisztito sprayel unixba vettem 2000 párszáz forintért!
nos a változás mivel már nincs minusz fok igy a leállos probléma nem jelentkezik! de plusz fokba az alapjáratom hidegen 1200ra lement az addigi 1500-1600 helyett! nem pörgeti fel a kocsi a motort 2000ig csak 1500ig és onnan ejti le 1200ra és ott tartja szépen! az árak amiket a tomitésekre irtam netto árak a három tomités kb 7000ft!
ha valami kérdés van vagy valamit értetlenul irtam irjatok nyugodtan! :) fogok irni ha esetleg még a minuszba valo leállos jelenség is megszunt mivel még mondanak minusz februárba! pacsi mindenkinek! :)

Köszi a tapasztalataid megosztását! Biztosan segítségül szolgálnak majd más tulajdonosoknak.
Remélem sikerült megoldani a problémát. (jó volt az út, amin elindultál)
RoCru írta:Sziasztok,
egy ’98-as, E11-es Corolla (1332 cm3, 4E-FE motor) produkálja a következő tüneteket:
egyrészt hidegindításkor fellövi az üresjárati fordulatszámot 2000-ig, olykor 3-ig és ott tartja. Terhelésre normalizálódik a dolog, illetve pár száz méter megtétele után teljesen elmúlik. Kánikulában mintha kevésbé lenne hajlamos csinálni, de tizen-huszon fokos külső hőmérséklet mellett még bőven (tehát nem csak hidegben).
Szervusz!
Toyotáknál ez elfogadott jelenség. Gyárilag más gyártókhoz képest nagyon magas a hidegindítás utáni "szivatós alapjáratuk". Sokan azt mondják ez is közrejátszik a motorok kimagaslóan hosszú futásteljesítményéhez. (hamarabb melegszik, hamarabb "töri meg" az olajat és hamarabb jut is el mindenhova a nedű").

Ahogy DavidG6 is írta, az alapjárati motorod, illetve a fojtószelepházad (és kerülő levegőjáratok) alapos tisztítása azért nem árt.
Alapjáratot állítani ezeken a motorokon nem nagyon illik és elvileg nem is szabad. Az alapjárati motor oldja meg sok-sok tényező figyelembe vételével. Remélem bejelölte a szerelő az eredeti állást.
Ki lett villogtatva az autó? (diagnosztika) vagy csak arra várnak, hogy akkora baj legyen, hogy a check engine is felvillanjon?

Amiket első körben megnéznék a diagnosztikán és a tisztításokon kívül.
- Hűtőfolyadék mennyisége
- Hűtőfolyadék hőmérséklet jeladó
- Vákuum csövek (pl MAP szenzoré is)
- Fals levegő szívás a szívó oldalon.
- TPS és fojtószelep alaphelyzetbe állítása
- TPS kimérése (ellenállások)
- Csatlakozók tisztítása, lábaik ellenőrzése

Gyári service manual-t (gondolom Engine kellene) az angol-német ebayről szerintem tudsz vadászni.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

RoCru
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017 jún. 14, 02:38 pm
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Hozzászólás Szerző: RoCru » 2017 jún. 15, 04:35 pm

Szia, köszönöm a gyors és kimerítő választ!
Pacsker írta:Toyotáknál ez elfogadott jelenség. Gyárilag más gyártókhoz képest nagyon magas a hidegindítás utáni "szivatós alapjáratuk". Sokan azt mondják ez is közrejátszik a motorok kimagaslóan hosszú futásteljesítményéhez. (hamarabb melegszik, hamarabb "töri meg" az olajat és hamarabb jut is el mindenhova a nedű").
Olvastam már, talán itt a fórumon, hogy a magasabb alapjárat hidegindításkor normális. Csakhogy az autó öt éve van nálam, viszont két éve csinálja ezt. Nem emlékszem, korábban mennyire emelte meg hidegen a fordulatszámot, de az biztos, hogy nem két-háromezren bőgette folyamatosan. Ez a változás az, ami gyanús nekem.
Ki lett villogtatva az autó? (diagnosztika) vagy csak arra várnak, hogy akkora baj legyen, hogy a check engine is felvillanjon?
Azt mondták, hogy ebben a típusban még nem lehet a csatlakozón kiolvasni hibakódot, amíg nem világít a check engine. Kivillogtatás tudtommal nem volt.

A többi javaslatnak utánanézek illetve mondom a szerelőknek is. Legutóbb arra tippeltek, hogy talán trafóhiba, de szerintük ezt nem lehet kimérni (?), ezért szereznem kellene egyet és kipróbálni. Ez nem tetszik, mert mi van, ha nem ez a baj illetve ha a bontott trafó is hibás?

Én nem merek nekiállni bütykölni, mert nincs benne rutinom, és ez az egyetlen autónk, tehát ha elakadok a szereléssel, nem tudunk közlekedni. A service manual arra kellene, hogy megismerjem a rendszer elemeit, aztán utánanézzek a működésüknek, hátha rájövök a megoldásra. Az európai Toyota-oldalon láttam pdf-formátumban elég drágán, eBay-en még nem néztem.

Azt jól gondolom, hogy a lüktetés, amitől az egész autó beremeg, attól lehet, hogy egy vagy két henger nem dolgozik?

Köszönöm még egyszer, üdv,

T
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára RoCru 2017 jún. 15, 04:48 pm-kor.

RoCru
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017 jún. 14, 02:38 pm
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Hozzászólás Szerző: RoCru » 2017 jún. 15, 04:46 pm

DavidG6 írta:szia! alapjárati motort szedd le takarisd ki valoszinu tele van retekkel és szorul azért ingadozik az alapjárat plusz alacsony! igaz nekem vvti motoros a kocsim de én cseréltem szivosor tomitést plusz folytoszelepház és szivosor kozti tomitést és az alapmotor alatti tomtiést is cseréltem nekem lement hideginditási alapjáratom 1200ra és nem is pörgeti fel 2000ig csak 1500ig és onnan ejti vissza 1200ra és ott tartja! mindenképp az alapmotor körül kutakodnék! :)
Kösz, megnézem, illetve megpróbálom rávenni a szerelőket, hogy nézzenek rá, ha még nem tették. Én nem merek belevágni, mert ha elakadok vele, nem tudunk közlekedni, de végül lehet, hogy mégis ez lesz, ahogy lassan jogásznak, könyvelőnek, orvosnak, kőművesnek, burkolónak, szobafestőnek, villanyszerelőnek, asztalosnak, vízszerelőnek is ki kell képeznem magam :)
T

Avatar
Taki
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 939
Csatlakozott: 2010 ápr. 23, 09:48 am
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Tapolca
Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Hozzászólás Szerző: Taki » 2017 okt. 11, 09:05 am

RoCru írta: ahogy lassan jogásznak, könyvelőnek, orvosnak, kőművesnek, burkolónak, szobafestőnek, villanyszerelőnek, asztalosnak, vízszerelőnek is ki kell képeznem magam :)
Ez mennyire igaz és Magyar dolog!!! :taps:
Csak az az igazán bátor, aki be meri venni a hashajtóra az altatót!
1988 E9 Liftback 1.8D
1988 E9 Hachback 1.6Gti

Jepont
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2017 nov. 28, 10:01 am
Autód gyártási éve: 2000
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: Jepont » 2017 nov. 28, 11:19 am

Sziasztok!

Van egy 2000-es évjáratú 1.6-os benzines Corollám melynek az alapjáratával küzdöm több éve. Több szerelőhöz is, több szak szervizbe is vittem már de senki nem tudott rajta segíteni. Mivel most találtam ezt a fórumót, teszek egy próbát hátha itt lesz valaki aki tudna segíteni.
Nyáron illetve elindítom a hideg motort az alapjárat egyből felmegy 1400-1500 magasságába. Utána lemegy 700-800 ra, majd vissza megy 1400-ra és majd amíg be nem melegszik annyival jár a motor. Ha bemelegszik a motor akkor azt csinálja, ha megállok vele egy kereszteződésben akkor olyan 1000 fordulat körül pörög. El kell telni kb. 20 másodpercnek hogy az alapjárat vissza álljon a normális 650-700 ra.
Cseréltem benne több alapjárati motort, több folytószelepházat, vízgombát, légmennyiség mérőt, lambdaszondát, szívósor tömítést. Sajnos hiába. Természesen ezeket mindet szerelők csinálták. Bármit mérnek, jó értéket mutat..... Természetesen az autó fogyasztása nagyon változó. Van hogy városban 9-12 között fogyaszt.
Találkozott valaki már ilyen problémával? Tudna valaki segíteni mit próbáljak meg hogy megszűnjön ez a hiba jelenség???
Segítő válaszokat várom, és előre is köszönöm.

Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2039
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: mozso » 2017 nov. 28, 09:26 pm

Jepont írta:Sziasztok!

Van egy 2000-es évjáratú 1.6-os benzines Corollám melynek az alapjáratával küzdöm több éve. Több szerelőhöz is, több szak szervizbe is vittem már de senki nem tudott rajta segíteni. Mivel most találtam ezt a fórumót, teszek egy próbát hátha itt lesz valaki aki tudna segíteni.
Nyáron illetve elindítom a hideg motort az alapjárat egyből felmegy 1400-1500 magasságába. Utána lemegy 700-800 ra, majd vissza megy 1400-ra és majd amíg be nem melegszik annyival jár a motor. Ha bemelegszik a motor akkor azt csinálja, ha megállok vele egy kereszteződésben akkor olyan 1000 fordulat körül pörög. El kell telni kb. 20 másodpercnek hogy az alapjárat vissza álljon a normális 650-700 ra.
Cseréltem benne több alapjárati motort, több folytószelepházat, vízgombát, légmennyiség mérőt, lambdaszondát, szívósor tömítést. Sajnos hiába. Természesen ezeket mindet szerelők csinálták. Bármit mérnek, jó értéket mutat..... Természetesen az autó fogyasztása nagyon változó. Van hogy városban 9-12 között fogyaszt.
Találkozott valaki már ilyen problémával? Tudna valaki segíteni mit próbáljak meg hogy megszűnjön ez a hiba jelenség???
Segítő válaszokat várom, és előre is köszönöm.
Szia!

A hibaleírás egy része normális működés (3zz-fe motornál):
- magasabb alapjárat gurulva, váltó üresben (lefulladásgátló)
- hidegen indítva, elindúlva, majd egyáltalán nem megállva amíg a motor be nem melegszik, majd meleg motornál magasabb az alapjárat az első megállásnál 10mp-ig, de utána már soha többet

A többit meg kell nézni alaposabban, diagnosztikai műszerrel, rendes szerelővel. Helyileg merre vagy?
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb

Jepont
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2017 nov. 28, 10:01 am
Autód gyártási éve: 2000
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Hozzászólás Szerző: Jepont » 2017 nov. 29, 08:57 am

Szia.
Győri vagyok. Győrben mind két szakszervízben nézték az autót.

DavidG6
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2017 feb. 04, 06:30 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: G6
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Hozzászólás Szerző: DavidG6 » 2018 jan. 16, 08:48 pm

Hali! Már egy éve tartozom a válaszal hogy megoldodott e a minusz 5 fok alatti hideginditási problémám! :)
Ugye azt volt a bajom higy minusz 5 fok alatt beindult a kocsi szépen de kb olyan 30mp utána leakart állni egy kid gázpöckölgetéssel életben tudtam tartani kb 30mp-ig kellett a gázzal játszannom mire megtartotta saját magának az alapjáratot! van rola video is de azt csak facebookra tudtam feltölteni de igazábol mind1 is! ott kaptam egy-két tippet tanácsot és elkezdtem kutakodni cseréltem üzemanyagszüröt meg a légtömegméröt kipucoltam de semmi! utána elkezdtem agyalni gondolkodni és arra jutottam mivan ha a vizhofokjelado ad rossz jelet az ecunak és emiatt rakoncátlankodik telefon alkatrészvásárlás este haza gyorsan lámpafénynél csere kb 20 perc volt az egész de mire végeztem a kezemet nem éreztem mert elfagyott! :D jött a reggel inditok ugyanolyan már akkor durrant az agyam kb! kaptam olyan tippet is hogy alapjáratimotort is pucoljak nah mondom akkor legyen ez a következö lépés! ehez a muvelethez már bekéreckedtem haveromhoz a garázsba ahol volt kompresszor meg meleg is legalább! :D elötte megvettem minden tömitést a toyota kereskedésbe oda ahova kell és ugy mentem haverhoz! :) nekiálltam leszedtem szétszedtem takaritottam tömitést cseréltem összeraktam! változás a hideg alapjáratomba lett ezek után mivel 1200ra lement az addig 1500rol igy már valami változást értem el és éreztem hogy jo uton haladok a hiba megoldásához! mivel itt már elmultak a minuszok a kocsi nem produkált semmit már! de kaptam facebookon egy tippet egy ottani csoporttagtol hogy neki igy ilyen volt az 1.6 vvti motoros e11 corollaja és neki a szivosortomités és a lambdaszonda volt a ludas de neki már plusz fokokba is csinálta a kocsi hogy hidegen nem akart járni! nah erre felbuzdulva gondoltam kezdem az olcsobb javitásal vettem egy szivosor tomitést ebbol is csak gyárit szigoruan. jött a hétvége szivosort levettem tomités kirepedezve alatta meg kikeményedve mint a beton letakaritottam a felfekvo részt meg a szivosort is és összeraktam és vártam az ujabb telet az ujabb minusz fokokkal ami a héten eljött minusz 10 fok volt nálunk hétfo reggel kicsit félve inditottam a kocsit hogy nah vajon mit csináltam de jo lett mukodik szépen jár 1200 fordulaton nem akar leállni tökéletes! :D :D
Tudjátok van az a kép mikor egy kisgyerek áll egy auto elött széttárt karokkal és oda van irva a képre hogy "igy érzem magam amikor megjavitok valamit" nah kb ugy éreztem magam én is! :D igazhogy mondták hogy hova nyuljak de akkor is megcsináltam magamnak! :) bocs ha hosszu lett! ;) :) pacsi fiuk ✌✌

keveszoltan
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2019 jan. 06, 06:37 pm
Autód gyártási éve: 2005
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Coupe (3 ajtós)
Magas hidegüzemi alapjárat Corolla 1.4 vvti 2005

Hozzászólás Szerző: keveszoltan » 2019 feb. 03, 08:47 pm

Szevasztok.
Tud valaki segíteni abban, hogy mi okozhat hideg motornàl magas alapjáraton?

Hideg időben kb. 8 fok alatt, illetve több napos állást követően indítás után 2500 körül van a fordulat és ott is marad 10-20 másodpercig. Terhelésre beáll 1200-re, de gázadásra magasra emeli és tartja is magasan a fordulatot.

Indulás után hideg motornàl is nehézen ejti a fordulatot a váltások után, ami elég bosszantó. Váltás előtt a kinyomott kuplungnál még emel is 300-400 fordulatot.

A Toyota szerviz tisztította a fojtószelep házat, a légtömeg mérőt, de nem lett jobb. A gázbowden nem szorul.

A másik kérés tud-e valaki Debrecenben Toyota Corollàhoz hozzáértő szerelőt?

Köszönettel!

Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2039
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:
Re: Magas hidegüzemi alapjárat Corolla 1.4 vvti 2005

Hozzászólás Szerző: mozso » 2019 feb. 11, 09:47 pm

Tipikus alapjárati problémák forrása a te motorodnál:
alapjárati motor koszolódás
alapjárati motor tömítés (tisztítás / szétszedés esetén új kell)
folytószelep rossz állása, koszolódása (ezt részben megnézték)
légtömegmérő koszolódása (ezt kitisztították, de az akksi lekötése törli csak a megtanult alapjárati adatokat...)
folytószelep -> szívósor tömítés (tisztítás / szétszedés esetén új kell)
szívósor -> hengerfej tömítés (tisztítás / szétszedés esetén új kell)
légtömegmérő -> folytószelep közötti szívócső tömítetlenség
folytószelep környéki vákuum csövek tömítetlensége
hibásan - rossz irányba vagy nagy mértékben eltekert 5 lapfejű (belső nyílású) csavar a gázbowden végén a folytószelepnél - ez a csavar nem az alapjárat állítására való
hibás vízhőfok jeladó
hibás beszívott levegő hőmérséklet jeladó (egyben van a légtömegmérővel)
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb


Válasz küldése