Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás, magasam tartás...)

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1654
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom
Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Hozzászólás Szerző: Lyani » 2016 márc. 15, 02:40 pm

LaciFejos írta:A bowden állításával nem tudtam eredményt elérni a témában, az túlságosan durva hangolási mód.
Vagy ugyanúgy remeg, vagy túl magas a fordulat. Talán azzal a menetes szárral lehetne finomabban beállítani, ami abban a lemezben van amihez a bowden csatlakozik, a pillangószelep tengelyén. Viszont azt gyárilag beállították és látszólag letörték a fejét.
Nem tudom, hogyan tovább!? Van valakinek ötlete?
Ki kéne tisztítani a folytószelepházat, meg benne a pici megkerülőjáratokat, és utána talán jobb lenne.
Nem kell állítgatni, ha nem volt megbontva, akkor nem állítódott el.
A lerakódás lesz a probléma szerintem. Lehet, hogy minimálisnak tűnik első ránézésre, de simán lehet attól.
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback

arosa
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2016 jan. 02, 05:18 pm
Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Hozzászólás Szerző: arosa » 2016 márc. 16, 08:57 pm

Hali! van egy E8as corollam (1986 2E motorkodú, torlódugattyus karburátoros a motorja) és olyan hiba lépett fel hogy,hidegen mint egy ''tengelyes zsiguli'' olyan hangja van melegen meg alapjáratom 500 környékén van, nos olvastam itt hogy ezeknél még az alapjárat megoldása vizes termosztátos alapjárat állítóval van megoldva,ezt honan tudom kideriteni hogy rosz-e? Válaszokat előre is köszönöm.

Illetve merre találom? a termosztát a hűtőrendszerben 2éve volt cserélve.

Avatar
frank
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2015 jan. 09, 07:34 pm
Tartózkodási hely: Budapest-Kaposvár
Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Hozzászólás Szerző: frank » 2016 márc. 23, 10:43 am

LaciFejos írta:A bowden állításával nem tudtam eredményt elérni a témában, az túlságosan durva hangolási mód.
Vagy ugyanúgy remeg, vagy túl magas a fordulat. Talán azzal a menetes szárral lehetne finomabban beállítani, ami abban a lemezben van amihez a bowden csatlakozik, a pillangószelep tengelyén. Viszont azt gyárilag beállították és látszólag letörték a fejét.
Nem tudom, hogyan tovább!? Van valakinek ötlete?
Szia!
Sikerült valami megoldást találnod azóta? Én is ugyanezzel a "problémával" küzdök a megvásárlása óta. Alacsony alapjárat (nekem sokszor 600 alatt van), ettől beremegő kaszni, műanyag elemek, elinduláskor ügyelni, hogy le ne fulladjon, tolatáskor meg gázfröccs pont emiatt.
De csak ennyi a baja, tehát nem ingadozik meg kapja is rendesen az üzemanyagot. Illetve még az jutott eszembe, hogy hirtelen fékezéskor van úgy, hogy leesik egy rövid időre a fordulat 400-ra is, de nem fullad le akkor sem, mert aztán egyből vissza is áll a "normál" 600 (580?)-ra.
Még valami eszembe jutott: autóvillamosságis amikor emiatt elvittem hozzá, az első lambda-szonda hibát olvasta ki. Vettem is egy újat, ki is lett cserélve, de az alapjárat nem változott.

Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2016 márc. 24, 12:27 am

Fojtószelep- és alapjárati szelep tisztítást kapásból meg kell ejteni.
Addig felesleges állítgatni vagy cserélni bármit is...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Avatar
nova001
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2016 feb. 10, 08:42 pm
Tartózkodási hely: Bp
Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Hozzászólás Szerző: nova001 » 2016 máj. 28, 05:29 pm

frank írta:
LaciFejos írta:A bowden állításával nem tudtam eredményt elérni a témában, az túlságosan durva hangolási mód.
Vagy ugyanúgy remeg, vagy túl magas a fordulat. Talán azzal a menetes szárral lehetne finomabban beállítani, ami abban a lemezben van amihez a bowden csatlakozik, a pillangószelep tengelyén. Viszont azt gyárilag beállították és látszólag letörték a fejét.
Nem tudom, hogyan tovább!? Van valakinek ötlete?
Szia!
Sikerült valami megoldást találnod azóta? Én is ugyanezzel a "problémával" küzdök a megvásárlása óta. Alacsony alapjárat (nekem sokszor 600 alatt van), ettől beremegő kaszni, műanyag elemek, elinduláskor ügyelni, hogy le ne fulladjon, tolatáskor meg gázfröccs pont emiatt.
De csak ennyi a baja, tehát nem ingadozik meg kapja is rendesen az üzemanyagot. Illetve még az jutott eszembe, hogy hirtelen fékezéskor van úgy, hogy leesik egy rövid időre a fordulat 400-ra is, de nem fullad le akkor sem, mert aztán egyből vissza is áll a "normál" 600 (580?)-ra.
Még valami eszembe jutott: autóvillamosságis amikor emiatt elvittem hozzá, az első lambda-szonda hibát olvasta ki. Vettem is egy újat, ki is lett cserélve, de az alapjárat nem változott.

a problémám ugyan ez nekem is :S alapjárat 600, remegés és hiba kódom van "a káros anyag kibocsájtás tul magas". Mikor kitörölték a hiba kodot mintha eltünt volna ez a jelenség
E12 2002 1.6 VVTI

Avatar
Atanen
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 166
Csatlakozott: 2007 márc. 17, 12:38 pm
Autód gyártási éve: 1999
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: G6R
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Bécs
Kapcsolat:
Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Hozzászólás Szerző: Atanen » 2016 máj. 29, 12:45 pm

nova001 írta:
frank írta:
LaciFejos írta:A bowden állításával nem tudtam eredményt elérni a témában, az túlságosan durva hangolási mód.
Vagy ugyanúgy remeg, vagy túl magas a fordulat. Talán azzal a menetes szárral lehetne finomabban beállítani, ami abban a lemezben van amihez a bowden csatlakozik, a pillangószelep tengelyén. Viszont azt gyárilag beállították és látszólag letörték a fejét.
Nem tudom, hogyan tovább!? Van valakinek ötlete?
Szia!
Sikerült valami megoldást találnod azóta? Én is ugyanezzel a "problémával" küzdök a megvásárlása óta. Alacsony alapjárat (nekem sokszor 600 alatt van), ettől beremegő kaszni, műanyag elemek, elinduláskor ügyelni, hogy le ne fulladjon, tolatáskor meg gázfröccs pont emiatt.
De csak ennyi a baja, tehát nem ingadozik meg kapja is rendesen az üzemanyagot. Illetve még az jutott eszembe, hogy hirtelen fékezéskor van úgy, hogy leesik egy rövid időre a fordulat 400-ra is, de nem fullad le akkor sem, mert aztán egyből vissza is áll a "normál" 600 (580?)-ra.
Még valami eszembe jutott: autóvillamosságis amikor emiatt elvittem hozzá, az első lambda-szonda hibát olvasta ki. Vettem is egy újat, ki is lett cserélve, de az alapjárat nem változott.

a problémám ugyan ez nekem is :S alapjárat 600, remegés és hiba kódom van "a káros anyag kibocsájtás tul magas". Mikor kitörölték a hiba kodot mintha eltünt volna ez a jelenség
Az az érzésem,hogy nem elég egyszerűen szerelőhöz vinni,mert sz...nak bele,hanem Toyotás szerelőhöz kell vinni.Pesten tudok olyat,másfelé problémásabb.
No!
Fékezéskor a motor vákuumával működő fékszervó miatt esik az alapjárat,az normális.
Az E11 alapból a béka Corolla,
de E11 facelift is van,ami duplakörlámpás,új motorok (VVTi és D4D),ezt 2000-2001 között gyártották.
Az E12 a csinos Corolla,amit a tévében már büszkeséggel reklámoztak,és teljesen új kaszni,nagyobb is mint az addigiak.

A hibakód törlés után nem jött újra a jelenség?
Milyen körülmények között szoktál leggyakrabban járni az autóval?
Vidék,város,vagy túlnyomó részt autópálya?Ha város,akkor bemelegszik rendesen míg odaérsz mindennap mondjuk a munkahelyedre?
Sportosan vezetsz,vagy spórolósan,vagy valahol a kettő között?
Ezeket a
"a káros anyag kibocsájtás tul magas"
miatt kérdem.
KépKép
AE111L G6R a Vadászbékaaa!!! :karorom:

Nyisd a folytószelepet!Fék?Ne hülyülj!
fanatik-amse.uw.hu
atanen.xfree.hu

Avatar
nova001
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2016 feb. 10, 08:42 pm
Tartózkodási hely: Bp
Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Hozzászólás Szerző: nova001 » 2016 máj. 30, 05:26 am

valahol a kettő között vezetek. van hogy odalépek neki de átlag 2ezernél már váltok.

városba használom, bemelegszik mire beérek a munkahelyre. 15-20 km a táv kb.
a hiba kód most visszajött azóta megint rángat. toyoteamhez viszem majd megnézetni, 2 hete is náluk volt ők törölték a hibát és takaritottak valamit akkor a motoron. akkor jó volt minden de 30km után visszajött a check lámpa és megint elkezdte a bajokat.
E12 2002 1.6 VVTI

Avatar
Atanen
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 166
Csatlakozott: 2007 márc. 17, 12:38 pm
Autód gyártási éve: 1999
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: G6R
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Bécs
Kapcsolat:
Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Hozzászólás Szerző: Atanen » 2016 máj. 30, 07:42 am

nova001 írta:valahol a kettő között vezetek. van hogy odalépek neki de átlag 2ezernél már váltok.

városba használom, bemelegszik mire beérek a munkahelyre. 15-20 km a táv kb.
a hiba kód most visszajött azóta megint rángat. toyoteamhez viszem majd megnézetni, 2 hete is náluk volt ők törölték a hibát és takaritottak valamit akkor a motoron. akkor jó volt minden de 30km után visszajött a check lámpa és megint elkezdte a bajokat.
Pont öket ajànlottam volna, :D
de érdemes lenne pàrhetente felhajts az autòpàlyàra egy legalàbb 30 perces 130-as menetre,szerintem csak kezd elkoszolòdni a rendszered,"ki kéne kormolni"! :D
KépKép
AE111L G6R a Vadászbékaaa!!! :karorom:

Nyisd a folytószelepet!Fék?Ne hülyülj!
fanatik-amse.uw.hu
atanen.xfree.hu

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2016 máj. 30, 10:20 am

Az a baj, hogy az sem csodaszer. Nyilván jobb egy kicsit tőle, de ez csak ideig oráig hatásos. Ha meg
gazdasági oldalról nézzük, akkor meg az a jobb ha kizárólag közlekedésre használod az autót. Ha be kell iktatni üresjáratokat, hogy rendesen működjön, akkor az nem az igazi. Egy rendesen szervizelt autónak, nem kell, hogs baja legyen attól, ha használod. Hallottam megbízhatatlannak bélyegzett offos furgonról egy sztorit. Az autógyár saját furgonja volt. Alapjárat / padló volt az élete de minden időszakos szervízt megkapott. 400 sok volt benne és még mindig semmi baja nem volt a motorjának. Elgondolkodtató!
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
Atanen
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 166
Csatlakozott: 2007 márc. 17, 12:38 pm
Autód gyártási éve: 1999
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: G6R
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Bécs
Kapcsolat:
Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Hozzászólás Szerző: Atanen » 2016 máj. 30, 08:57 pm

bubidisc írta:Az a baj, hogy az sem csodaszer. Nyilván jobb egy kicsit tőle, de ez csak ideig oráig hatásos. Ha meg
gazdasági oldalról nézzük, akkor meg az a jobb ha kizárólag közlekedésre használod az autót. Ha be kell iktatni üresjáratokat, hogy rendesen működjön, akkor az nem az igazi. Egy rendesen szervizelt autónak, nem kell, hogs baja legyen attól, ha használod. Hallottam megbízhatatlannak bélyegzett offos furgonról egy sztorit. Az autógyár saját furgonja volt. Alapjárat / padló volt az élete de minden időszakos szervízt megkapott. 400 sok volt benne és még mindig semmi baja nem volt a motorjának. Elgondolkodtató!
Ennek a motornak sincs semmi baja,csak van ma már olyan elektronika,ami kifogásol némi lerakódást.A nagyvárosi forgalom,spórolós vezetés az enyémen is okozott már ilyet (már a G6R-en,előző műszakin)! :hehe:
KépKép
AE111L G6R a Vadászbékaaa!!! :karorom:

Nyisd a folytószelepet!Fék?Ne hülyülj!
fanatik-amse.uw.hu
atanen.xfree.hu

Toyapo
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2016 aug. 07, 07:46 pm
E9 alapjárat ingadozás

Hozzászólás Szerző: Toyapo » 2016 aug. 07, 07:56 pm

Heló! Nemrég vásároltam egy 87-es Corollát eleinte 3 hengerrel működött, de ezt gyertya csere megoldotta azóta viszont egy olyan probléma áll fenn, hogy miután a szívató leáll és a motor az üzemi hőfokot elérte az alapjárat a normálról hirtelen leesik majdnem lefullad, nagyobb sebességről lassítva benyomott kuplungnál néha le is fullad. Azt szeretném megkérdezni tőletek, hogy esetleg tudtok-e valamilyen megoldást a problémámra.
Előlre is köszönöm válaszaitokat.

Avatar
Toki
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2015 nov. 14, 01:42 am
Autód gyártási éve: 1985
Autód típusa (és generációja): Corolla E8
Autód felszereltségi jelölése: GL
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Győr
Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Hozzászólás Szerző: Toki » 2016 aug. 17, 03:14 pm

Nekem is ezt csinálja most a 2E. Sokat állt, egy-másfél percig van alapjárat, aztán konkrétan nincs. Nekem még csak az üzemmelegséget sem éri el, pirosnál én tartom a fordulatot...volt másnak is ilyen? Talált erre valaki megoldást?
'85 E8 Hatchback

Magus
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2015 jan. 11, 11:11 am
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Hozzászólás Szerző: Magus » 2016 aug. 17, 04:50 pm

Üdv Toyapo és Toki!

Mind a kettőtöknek azt javaslom, hogy a fojtószelep házat és az alapjárat állító motor csatornáit belülről takarítsátok ki! Pl. féktisztító sprayvel és tiszta ronggyal. (Természetesen álló motornál!) A kissé korosabb járgányoknál szinte minden esetben a beáramló levegő útját a szűk keresztmetszeteknél elzárja a lerakódott koksz. Gyakorlatilag alapjáraton nem kap levegőt a motor. Na, ezt a kokszot kell eltávolítani. Utána szinte meg fog táltosodni a járgány. Egyelőre ez csak egy tipp, 32 év autószerelői tapasztalattal.

U.i. Ha beszámolót küldtök a dologról, nem fogok megsértődni.

Üdv Pali.

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23724
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2016 aug. 17, 05:04 pm

Az egyik biztosan karburátoros, de lehet, hogy a másik is...
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Magus
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2015 jan. 11, 11:11 am
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Re: Alapjárati problémák (vissza/nem/ejtés, ingadozás...)

Hozzászólás Szerző: Magus » 2016 aug. 18, 04:56 pm

Üdv!

Karburátoros? Oóóóóó! Az más.
Azoknál pedig előfordulhat olyan probléma, hogy a pillangószelep, vagy más néven fojtószelep tengelyének a perselyezése kopik meg. Alig észrevehetően mozog sugárirányba a tengely. Ott tud fals levegő bejutni a szívó rendszerbe, ahol értelem szerűen tovább hígul a levegő-üzemanyag keverék. Ez okozhatja a márkatársak által leírt élményt (hibajelenséget). Erre a hibára megoldás? Háááááát? Szép és nemes feladat. Megperselyezni a pillangószelep tengelyét. Szerintem ez az egyetlen egy JÓ megoldás létezik. A karburátor cserét NEM javasolnám. Mégpedig azért NEM, mert senki nem tudja megmondani, hogy a másik karburátorban (bontott karburátorra gondolok) mennyire lehet megkopva ez a persely!!! Új karburátorra nem is merek gondolni.

Üdv. Pali.


Válasz küldése