Corolla E11 műszercsoport csere
Corolla E11 műszercsoport csere
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Van egy 2001-es évjáratú e11-es Corollám, 1.4 vvt-i motorral, "J"-s alvázszámmal. Teljes alap felszereltség, azt hiszem annak idején Harmony névre hallgatott. A km órában a napi számláló tönkrement, és a műszerfal világítás összes izzója is kiégett. Arra gondoltam, ha már amúgy is szét kell szedni, jó lenne, ha a kocsiban lévő egyszerű óracsoportot a magasabb felszereltségű modellek fordulatszámmérős műszerfalára cserélem. Bontóbol sikerült is egy nagyon megkímélt műszerfalat vásárolnom. A műszarfalat szétszedtük, sajnos azonban az én autómban a km óra meghajtása hagyományos spirállal történik, a bontott műszerfalban pedig minden digitális. Sőt, az én autóm a fordulatszámmérőt sem vezérelte. A többi műszer viszont tökéletesen működött. Csatolok egy képet az autómban lévő, és a vásárolt bontott óracsoportól. Szeretném megkérdezni, tudtok valami megoldást javasolni, hogy lehetne a modernebb óracsoportot az autóba beépíteni? Egyáltalán lehetséges? Esetleg valaki találkozott már ilyen problémával? Köszi!
- K-Roy
- Visszajáró
- Hozzászólások: 58
- Csatlakozott: 2012 nov. 29, 10:28 pm
- Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.
Re: Corolla E11 műszercsoport csere
Szia!
Nem tudom, hogy aktuális-e még a téma, de én valamennyire jártas vagyok benne.
Nekem is egy ugyanilyen autóm van, én is cseréltem műszercsoportot.
Vannak dolgok, amikre érdemes figyelni:
Két fajta műszercsoportot tudsz berakni az autóba, vagy a hozzávalót, vagy a facelift előttihez valót. A legnagyobb különbség, hogy a hozzá tartozóban nincs benne a kijelző a fordulatszámmérő alatt, mivel ezen csak a külső hőmérséklet jelenik meg, ami a te esetedben a rádió kijelzőjén jelenik meg.
Ennek ellenére a régebbi változat is beszerelhető, de egy-két visszajelző furán fog működni, ezeket át kell kötögetni a megfelelő helyekre.
Mint az a képen is látható, még a kis kijelzőt is működésre lehet bírni, csak tovább kell húznod a két megfelelő kábelt a rádiótól a műszercsoportig és be kell kötni őket a megfelelő helyekre.
A kép ne tévesszen meg, az enyém is faceliftes, csak átépítettem a belsejét autóhifi beszerelés miatt.
Viszont sajnos mindenképp spirálos műszercsoportot kell venned, legalábbis én úgy tudom. Persze lehet, hogy még ez is megoldható valahogy.
A projektemben találsz még képet az autóról, amin nagyjából látszik a műszerfal is.
Nem tudom, hogy aktuális-e még a téma, de én valamennyire jártas vagyok benne.
Nekem is egy ugyanilyen autóm van, én is cseréltem műszercsoportot.
Vannak dolgok, amikre érdemes figyelni:
Két fajta műszercsoportot tudsz berakni az autóba, vagy a hozzávalót, vagy a facelift előttihez valót. A legnagyobb különbség, hogy a hozzá tartozóban nincs benne a kijelző a fordulatszámmérő alatt, mivel ezen csak a külső hőmérséklet jelenik meg, ami a te esetedben a rádió kijelzőjén jelenik meg.
Ennek ellenére a régebbi változat is beszerelhető, de egy-két visszajelző furán fog működni, ezeket át kell kötögetni a megfelelő helyekre.
Mint az a képen is látható, még a kis kijelzőt is működésre lehet bírni, csak tovább kell húznod a két megfelelő kábelt a rádiótól a műszercsoportig és be kell kötni őket a megfelelő helyekre.
A kép ne tévesszen meg, az enyém is faceliftes, csak átépítettem a belsejét autóhifi beszerelés miatt.
Viszont sajnos mindenképp spirálos műszercsoportot kell venned, legalábbis én úgy tudom. Persze lehet, hogy még ez is megoldható valahogy.
A projektemben találsz még képet az autóról, amin nagyjából látszik a műszerfal is.
'00 E11 4ZZ-FE, Harmony Sedan
Re: Corolla E11 műszercsoport csere
Szia!
Köszönöm szépen a hozzászólást és a segítséget! Elég sokat kutakodtam a témában, annyi mindenesetre nyilvánvalóvá vált, hogy spirális km óra meghajtású műszeregységet kell szereznem, a meglévő, digitális nem lesz jó. Sikerült azt is kiderítenem, hogy van olyan műszeregység, ami spirállal hajtja a km órát, de a fordulátszámmérőben nincs digitális kijelző. Most találtam egy ilyet az OLX-en. Kicsit bizonytalan vagyok, mert arra senkitől sem kaptam egyértelmű választ, hogy az autóm vezérelni fogja-e a fordulatszámmérőt... A km órát a spirál tutira hajtja, a vízhőfokmérő és az üzemanyagszintjelző tutira működni fog, a kontrollámpák felől sincs kétségem, de a fordulatszámmérőben nem vagyok biztos. Szerinted az én alap, Harmony kivitelem kábelkötege megegyező lehet a magasabb felszereltségű autókéval (van kábel a fordulatszámmérőhöz)? Vagy a fedélzeti számítógépet kell beállítani (átállítani) a fordulatszámmérő vezérléséhez? Mit lehet tenni, ha összerakom, minden működik, csak a fordulatszámmérő nem?
Megnéztem a képeket az autódról, nagyon jól néz ki! Az enyémben a fejegység már lekerült, a középkonzol közepére, amúgy minden hasonló
Köszönöm szépen a hozzászólást és a segítséget! Elég sokat kutakodtam a témában, annyi mindenesetre nyilvánvalóvá vált, hogy spirális km óra meghajtású műszeregységet kell szereznem, a meglévő, digitális nem lesz jó. Sikerült azt is kiderítenem, hogy van olyan műszeregység, ami spirállal hajtja a km órát, de a fordulátszámmérőben nincs digitális kijelző. Most találtam egy ilyet az OLX-en. Kicsit bizonytalan vagyok, mert arra senkitől sem kaptam egyértelmű választ, hogy az autóm vezérelni fogja-e a fordulatszámmérőt... A km órát a spirál tutira hajtja, a vízhőfokmérő és az üzemanyagszintjelző tutira működni fog, a kontrollámpák felől sincs kétségem, de a fordulatszámmérőben nem vagyok biztos. Szerinted az én alap, Harmony kivitelem kábelkötege megegyező lehet a magasabb felszereltségű autókéval (van kábel a fordulatszámmérőhöz)? Vagy a fedélzeti számítógépet kell beállítani (átállítani) a fordulatszámmérő vezérléséhez? Mit lehet tenni, ha összerakom, minden működik, csak a fordulatszámmérő nem?
Megnéztem a képeket az autódról, nagyon jól néz ki! Az enyémben a fejegység már lekerült, a középkonzol közepére, amúgy minden hasonló
- MDaemon
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 285
- Csatlakozott: 2010 nov. 20, 04:41 pm
- Autód gyártási éve: 2001
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Harmony
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Bp, III ker
Re: Corolla E11 műszercsoport csere
Szia!
Tavasszal megcsináltam már ugyanezt a cserét:
viewtopic.php?p=104496#p104496
A fordulatszám mérő jele is benne van a kábelkötegben: régi óracsoport ki, új óracsoport be, és fogja mutatni azt is.
Otthon megpróbálok összedobni egy részletes leírást fotókkal a folyamartól.
Tavasszal megcsináltam már ugyanezt a cserét:
viewtopic.php?p=104496#p104496
A fordulatszám mérő jele is benne van a kábelkötegben: régi óracsoport ki, új óracsoport be, és fogja mutatni azt is.
Otthon megpróbálok összedobni egy részletes leírást fotókkal a folyamartól.
2001 Toyota Corolla Sedan, 1,4 VVT-i Harmony
Re: Corolla E11 műszercsoport csere
Szia!
Nagyon szépen köszönöm a segítséget! Akkor a kérdés egyszerű: ha sikerül E49-a jelű műszeregységet szereznem, akkor csak simán kicserélem a meglévővel, és működni fog
Műszerfalizzót már én is cseréltem, többször is, úgy gondolom, a szerelési részével nem lesz gond. Azért nagyon örülnék, ha tudnál küldeni képeket információkat!
Nagyon szépen köszönöm a segítséget! Akkor a kérdés egyszerű: ha sikerül E49-a jelű műszeregységet szereznem, akkor csak simán kicserélem a meglévővel, és működni fog
Műszerfalizzót már én is cseréltem, többször is, úgy gondolom, a szerelési részével nem lesz gond. Azért nagyon örülnék, ha tudnál küldeni képeket információkat!
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Corolla E11 műszercsoport csere
Kértelek már titeket, hogy valaki szedje össze az E11 műszeregység cseréhez szükséges infokat és írjon egy képekkel tűzdelt beszámolót
Itt az ideje.
Ezekre érdemes odafigyelni
Itt az ideje.
- Csatlakozó típusok és elhelyezkedésük
- Spirálos/elektromos sebesség jel
- Zenki / Kouki
- Manuális / elektromos számlálós
- Kijelző funkciói
- Hátlap és mutatók mintái/színei
- Visszajelző lámpák elhelyezkedése
Ezekre érdemes odafigyelni
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- MDaemon
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 285
- Csatlakozott: 2010 nov. 20, 04:41 pm
- Autód gyártási éve: 2001
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Harmony
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Bp, III ker
Re: Corolla E11 műszercsoport csere
E11 Műszeregység csere
A műszeregység kiszerelésére alapvetően a következő okok miatt lehet szükség:
- háttérvilágytás és visszajelző izzók cseréje
- sebességmérő és/vagy fordulatszámmérő hibás értékmutatása
- fordulatszám mérő nélküliről fordulatszámmérős egységre való csere
- Facelift előtti, kijelzős óracsoport beépítése faceliftes modellbe
Az E11 Corolla-kban gyártástól függően mechanikus (spirálos) és elektronikus sebesség jeladóval ellátott műszeregységeket alkalmaztak.
A német eBay-en böngészve nem találtam összefüggést a km számláló kijelzése és a meghajtás módja között: mechanikus számlálós óra volt spirállal és elektonikus jeladóval meghajtva is.
Ahhoz, hogy eldöntsük hogy milyen meghajtás van az autóban, a motortérben a váltón meg kell keresni a sebességmérő kihajtását a váltó tűzfal felőli oldalán.
[table=][tr=][td=][/td][td=][/td][/tr]
[tr=][td=]Spirál kihajtás[/td][td=]Elektromos kihajtás[/td][/tr][/table]
A műszeregységek csatlakozói között is van két különböző fajta, cserélnél erre mindenképpen figyelni kell!
Angol autóba szerelt, 2 elektromos csaltakozóval, elektronikus meghajtással
Japán autóba szerelt, 4 elektromos csaltakozóval, mechanikus meghajtással
Japán autóba szerelt, 4 elektromos csaltakozóval, elektronikus meghajtással
A Facelift előtti modellekben a fordulatszámmérő órán előfordul egy kijelző (egy vagy kétsoros), amin a külső hőmérséklet látható (az alsó sorban talán az óra volt?); az ilyen óracsoport berakható a faceliftes egységbe is. (lásd a poszt végén)
Kiszerelés
A kiszereléshez először nézzük meg, hogy az autóban milyen meghajtású műszeregység van. Spirálos meghajtás esetén tekerjük ki a rögzítő anyát, és húzzuk ki a spirál végét a váltóból. Így a szerelés során könnyebb lesz kiemelni az óracsoportot a műszerfalból, és mögé lehet nyúlni annyira, hogy le lehessen csatlakoztatni a műszeregységről a másik végét.
Elektronikus meghatás esetén erre nincs szükség, ott elég hosszúak és rugalmasak a vezetékek a kiemeléshez.
Amennyiben állítható a kormányoszlop magassága, tegyük a legalacsonyabb pozícióba.
Fix kormányoszloppal is kifér minden, maximum egy kicsit jobban elő kell szedni a Tetris-tudását az embernek.
A műszerfal vezető felé kinyúló árnyékolójából hajtsuk ki a két csavart, ami az óracsoport keretét tartja.
Az óracsoportot 3 csavar tartja a helyén: egy felül középen, kettő pedig alul két oldalt. A bal oldali kiszedésénél vigyázni kell, hogy ne essen be az alatta lévő lyukon keresztül a műszerfal mögé, mert akkor rosszabb esetben lehet kibontani a kormány alatti műanyag elemet is.
A csavarok kiszedése után az elektronikus jeladós műszeregységet az elektromos csatlakozók lehúzása nélkül is ki lehet emelni a kormány mögötti helyéről.
A spirálos műszeregység anyósülés felőli oldalát fordítsuk ki, és innen benyúlva csatlakoztassuk le a spirált. Ha a művelet elején a motortérben kiszabadítottuk a másik végét, ki lehet billenteni annyira, hogy beférjen a kéz. Az elektromos csatlakozókat ezután már egyszerűen lehúzhatók.
Világítás csere
A műszeregység világításában is van különbség a japán és az angol gyártású között:
A japánokban a műszerek háttérvilágítását 4 db 3,4 W-os, zöld gumibugyival színezett izzó adja. Méretben megegyezik vele a W5W és a W3W izzó is, ezek közül érdemesebb a 3 W-osat belerakni. Elég fényt ad, valamint a foglalatot sem károsítja.
Az angoloknál annyival egyszerűbb a helyzet, hogy a háttérvilágítás is 1,2 W-os izzók adják, valamint a színezést sem bugyikkal oldották meg. Ekkor viszont összesen 23 db kell a cseréhez.
Sebességmérő / fordulatszámmérő hibás értékmutatás korrigálása
Ezzel a hibával szerencsére még nem találkoztam, de többen belefutottak már:
Csere Fordulatszámmérős műszeregységre
A cseréhez elég kivenni a régi műszeregységet, és betenni az újat a helyére: minden szükséges vezeték benne van a kábelkorbácsban, egyszerű Toyota-lego az egész.
Mechanikus km számlálós óránál ahhoz, hogy a megtett km számláló ne változzon, át lehet cserélni az egységet a két óracsoport között.
A műszeregység kiszerelésére alapvetően a következő okok miatt lehet szükség:
- háttérvilágytás és visszajelző izzók cseréje
- sebességmérő és/vagy fordulatszámmérő hibás értékmutatása
- fordulatszám mérő nélküliről fordulatszámmérős egységre való csere
- Facelift előtti, kijelzős óracsoport beépítése faceliftes modellbe
Az E11 Corolla-kban gyártástól függően mechanikus (spirálos) és elektronikus sebesség jeladóval ellátott műszeregységeket alkalmaztak.
A német eBay-en böngészve nem találtam összefüggést a km számláló kijelzése és a meghajtás módja között: mechanikus számlálós óra volt spirállal és elektonikus jeladóval meghajtva is.
Ahhoz, hogy eldöntsük hogy milyen meghajtás van az autóban, a motortérben a váltón meg kell keresni a sebességmérő kihajtását a váltó tűzfal felőli oldalán.
[table=][tr=][td=][/td][td=][/td][/tr]
[tr=][td=]Spirál kihajtás[/td][td=]Elektromos kihajtás[/td][/tr][/table]
A műszeregységek csatlakozói között is van két különböző fajta, cserélnél erre mindenképpen figyelni kell!
Angol autóba szerelt, 2 elektromos csaltakozóval, elektronikus meghajtással
Japán autóba szerelt, 4 elektromos csaltakozóval, mechanikus meghajtással
Japán autóba szerelt, 4 elektromos csaltakozóval, elektronikus meghajtással
A Facelift előtti modellekben a fordulatszámmérő órán előfordul egy kijelző (egy vagy kétsoros), amin a külső hőmérséklet látható (az alsó sorban talán az óra volt?); az ilyen óracsoport berakható a faceliftes egységbe is. (lásd a poszt végén)
Kiszerelés
A kiszereléshez először nézzük meg, hogy az autóban milyen meghajtású műszeregység van. Spirálos meghajtás esetén tekerjük ki a rögzítő anyát, és húzzuk ki a spirál végét a váltóból. Így a szerelés során könnyebb lesz kiemelni az óracsoportot a műszerfalból, és mögé lehet nyúlni annyira, hogy le lehessen csatlakoztatni a műszeregységről a másik végét.
Elektronikus meghatás esetén erre nincs szükség, ott elég hosszúak és rugalmasak a vezetékek a kiemeléshez.
Amennyiben állítható a kormányoszlop magassága, tegyük a legalacsonyabb pozícióba.
Fix kormányoszloppal is kifér minden, maximum egy kicsit jobban elő kell szedni a Tetris-tudását az embernek.
A műszerfal vezető felé kinyúló árnyékolójából hajtsuk ki a két csavart, ami az óracsoport keretét tartja.
Az óracsoportot 3 csavar tartja a helyén: egy felül középen, kettő pedig alul két oldalt. A bal oldali kiszedésénél vigyázni kell, hogy ne essen be az alatta lévő lyukon keresztül a műszerfal mögé, mert akkor rosszabb esetben lehet kibontani a kormány alatti műanyag elemet is.
A csavarok kiszedése után az elektronikus jeladós műszeregységet az elektromos csatlakozók lehúzása nélkül is ki lehet emelni a kormány mögötti helyéről.
A spirálos műszeregység anyósülés felőli oldalát fordítsuk ki, és innen benyúlva csatlakoztassuk le a spirált. Ha a művelet elején a motortérben kiszabadítottuk a másik végét, ki lehet billenteni annyira, hogy beférjen a kéz. Az elektromos csatlakozókat ezután már egyszerűen lehúzhatók.
Világítás csere
A műszeregység világításában is van különbség a japán és az angol gyártású között:
A japánokban a műszerek háttérvilágítását 4 db 3,4 W-os, zöld gumibugyival színezett izzó adja. Méretben megegyezik vele a W5W és a W3W izzó is, ezek közül érdemesebb a 3 W-osat belerakni. Elég fényt ad, valamint a foglalatot sem károsítja.
Neten lehet találni a 3W-os izzóból zöld színűt is, érdemes ilyet beszerezni a színesek helyére (ekkor nem kell a szines bugyik leszedésével szenvedni).
Az ikonok visszajelzőjét W1,2W izzók adják, az összes kicseréléséhez 12 db kell.pézsé írta:Óvatosan kell mert az izzó hegyénél ég rá a legjobban és a félegyenesben szakadnak el a színezők. Megpróbálom majd lágyítani valamivel pl meleg vízzel, hátha akkor jobban tűri a műveletet.
Update:
A forró vízbe mártás bejött sokkal lágyabb és hajlékonyabb lett a bugyi, a víz miatt jobban siklik az üvegen. Szóval ez is megmentve.
Az angoloknál annyival egyszerűbb a helyzet, hogy a háttérvilágítás is 1,2 W-os izzók adják, valamint a színezést sem bugyikkal oldották meg. Ekkor viszont összesen 23 db kell a cseréhez.
Sebességmérő / fordulatszámmérő hibás értékmutatás korrigálása
Ezzel a hibával szerencsére még nem találkoztam, de többen belefutottak már:
yodamastah írta:Nekem az E11 műszer csinál olyat, hogy kb 1000-el többet mutat a fordulatszámmérõ. Stabilan pontosan el van tolódva az érték.
PiciPeti írta:A 0-ás pöcök üti el a mutatót a tengelyen, amikor az "visszazuhan". Ha meg is csináltatod, akkor vetesd ki a pöcköket (km órából is).
yodamastah írta:Szóval annyit csináltam, hogy kiszedtem az órát, de nem csatlakoztattam le. Leszereltem a plexit, és ekkor már hozzáférsz a mutatókhoz. Fogtam ráadtam a gyújtást, felment a mutató 1100-ra. Itt szépen óvatosan lehúztam a mutatót (elég nehezen jótt le). Majd visszaraktam úgy, hogy a ráadott gyújtással 0-ra mutasson. Ez után levettem a gyújtást, és beindítottam a motort. Na innentõl már kb jól mutatta a fordulatot. Mûködik azóta is ahogy kell. Valamivel többet mutat most is, de nem sokkal talán 100 fordulatot téved. Ez már nem zavaró számomra
pézsé írta:nekem is ez volt a problémám így vettem és jártam vele. Nemrég eldöntöttem megjavítom az itt írtak szerint.
Az aksi amit használok nem hibás, gondolom a korábbi csapkodta meg a km mutatót.
Kiszereltem az egységet, levettem a burkolatot és a mutatót, kitakarítottam, kapott izzókat is.
Lekapcsolt gyújtásnál visszadugdostam az egységet (nem összeszerelve) és azonnal odavert a fordulatszámmérőnek, amint csatlakoztattam a vezetékeket.
Gyújtás ráadásakor 500-al többet mutatott.
Gyújtás és mutató le, Gyújtás vissza, mutatók vissza a tengelyre és nullába. A burkolatot csak tesztelés után pattintottam vissza.
Érdekes hogy odaverte csatlakoztatáskor gyújtás nélkül. A párom E10-esében izzócserekor nem csinált ilyesmit.
Szóval a tanulság hogy érdemes lehet az aksit lecsatlakoztatni ilyen műveleteknél.
Csere Fordulatszámmérős műszeregységre
A cseréhez elég kivenni a régi műszeregységet, és betenni az újat a helyére: minden szükséges vezeték benne van a kábelkorbácsban, egyszerű Toyota-lego az egész.
Mechanikus km számlálós óránál ahhoz, hogy a megtett km számláló ne változzon, át lehet cserélni az egységet a két óracsoport között.
Facelift előtti, kijelzős óracsoport beépítése faceliftes modellbe:MDaemon írta:A sebességmérő kicseréléséhez le kellett szedni a plexit és a fekete plexitartó keretet is (pár fül tartja körbe, könnyen lejön), utána kellett kitekerni spirál melletti 4 db csavart a hátlapon.
Annyit csináltam még, hogy a számlapot is átcseréltem, hogy a km óra alján lévő kód stimmeljen a műszeregységhez (E49-z volt a fordszámmérő nélkülinél, E49-a pedig az újnál). Ehhez pedig a mutatót is le kellett szedni. A számlapot a fényvetővel együtt a mutató mellett lévő két csavar tartja.
Ezekben az órákban nincs ütköző a 0 helyzetnél, így viszonylag könnyen vissza lehetett tenni pontosan a helyére. Természetesen elvittem egy tesztkörre utána hogy lássam mennyit csal az óra, 100-nál kb 3-5 km/h-n belül van.
K-Roy írta:Egyébként ha valakit érdekel, ez a műszeregység működik a facelift-es e11-ben is, 1-2 kábelt kell csak megcserélni.
Egyedül a kijelzővel van bajom. Mivel a hőmérséklet érzékelő a faceliftben nem a műszeregységhez van kábelezve, hanem a középkonzolhoz, ezért a kijelzőn egy "-E" felirat jelenik meg.
Tudja esetleg valaki, hogy melyik kábelt kéne átvinni oda, hogy működjön.
Mielőtt megkérdezné valaki, hogy miért: Azért, mert kiszereltem a gyári rádiót és a saját fejegységemet raktam be, úgy ahogy facelift előtt volt.
K-Roy írta:Sziasztok!
Elkészültem az autóm belterével, gondoltam, megmutatom milyen lett, hátha mások is kedvet kapnak az átalakításhoz.
Az autóm facelift-es szedán, 1.4 vvti motorral.
Nem túl jó a képminőség, de a lényeg így is látszik.
K-Roy írta:Annyi volt, hogy a wiring diagram-ból kinéztem, hogy melyik két kábel jön a hőmérőtől és azokat a műszeregységen rákötöttem a megfelelő lábakra a csatlakozókon. Annyi volt a trükk, hogy ugyanaz a két kábel, ami a régi corollákban van, a fedélzeti computer csatlakozójára megy, mert ott írja a hőmérsékletet alapból.
Összességében az egyetlen dolog, amit buktam, az a fogyasztásmérő.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára MDaemon 2015 máj. 31, 11:38 am-kor.
2001 Toyota Corolla Sedan, 1,4 VVT-i Harmony
- MDaemon
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 285
- Csatlakozott: 2010 nov. 20, 04:41 pm
- Autód gyártási éve: 2001
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Harmony
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Bp, III ker
Re: Corolla E11 műszercsoport csere
Megpróbáltam a lényeget összeszedni, minden szükséges témakörben.
A későbbiekben igény szerint lehet bővíteni / javítani a leírást.
Bármilyen kiegészítés jöhet!
A későbbiekben igény szerint lehet bővíteni / javítani a leírást.
Bármilyen kiegészítés jöhet!
2001 Toyota Corolla Sedan, 1,4 VVT-i Harmony
- K-Roy
- Visszajáró
- Hozzászólások: 58
- Csatlakozott: 2012 nov. 29, 10:28 pm
- Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.
Re: Corolla E11 műszercsoport csere
Szerintem tökjó a leírás.
A facelift előtti műszerfalról még egy gondolat:
Sajnos, mint azt korábban is írtam, egy-két visszajelző lámpa bekötése nem egyezik meg a két modellben.
Annyi eszem nem volt, hogy dokumentáljam az átépítést, de arra határozottan emlékszem, hogy a refi kék visszajelzője teljesen összevissza működött.
Amikor felkapcsoltam a tompítottat, elkezdett világítani, amikor villogtam vagy refire kapcsoltam, elaludt.
Ezen kívül ami még eltérő, az a számlapok színe. Ha valaki beköti a régebbi óracsoportot és meg akarja tartani a km óra állást (és miért ne akarná), mindenképp cseréljen számlapot úgy, ahogy azt MDaemon leírta. Nekem emiatt kellett mégegyszer szétszednem mindent.
A facelift előtti műszerfalról még egy gondolat:
Sajnos, mint azt korábban is írtam, egy-két visszajelző lámpa bekötése nem egyezik meg a két modellben.
Annyi eszem nem volt, hogy dokumentáljam az átépítést, de arra határozottan emlékszem, hogy a refi kék visszajelzője teljesen összevissza működött.
Amikor felkapcsoltam a tompítottat, elkezdett világítani, amikor villogtam vagy refire kapcsoltam, elaludt.
Ezen kívül ami még eltérő, az a számlapok színe. Ha valaki beköti a régebbi óracsoportot és meg akarja tartani a km óra állást (és miért ne akarná), mindenképp cseréljen számlapot úgy, ahogy azt MDaemon leírta. Nekem emiatt kellett mégegyszer szétszednem mindent.
'00 E11 4ZZ-FE, Harmony Sedan
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Corolla E11 műszercsoport csere
Köszi MDaemon! Jó leírás!
Nagy segítség lesz a jövőben a vállalkozó szellemű (főként Terra-s ) tagoknak.
Nagy segítség lesz a jövőben a vállalkozó szellemű (főként Terra-s ) tagoknak.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- bepi81
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2524
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Re: Corolla E11 műszercsoport csere
A Terra-ban volt fordulatszámmérő gyárilag, a Harmonyban nem. Nem a Harmony tulajokra gondoltál?Pacsker írta:Köszi MDaemon! Jó leírás!
Nagy segítség lesz a jövőben a vállalkozó szellemű (főként Terra-s ) tagoknak.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Corolla E11 műszercsoport csere
A leggyengébbet szerettem volna írni, igen
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Re: Corolla E11 műszercsoport csere
Sziasztok!
Köszönöm szépen a segítséget és a hozzászólásokat!
Sikerült szereznem egy facelift előtti, digitális kijelzős műszerfalat.
K-Roy, szeretném megkérdezni, miket kellett átkötni a visszajelzők vezetékelésén? Esetleg tudnál információt, képet, rajzot küldeni?
Az én autómban középen ott van a külső hőmérséklet kijelző, így nem tudom, lenne- érelme, vagy egyáltalán lehetséges lenne-e ugynezt a jelet a fordulatszámmérő alatt is megjeleníteni. Arra gondoltam, veszek egy hőmérséklet szenzort, de azt az utastérben helyzem el... Így a fordulatszámmérő alatt a belső hőmérséklet jelenne meg Szerinted ez kivitelezhető lenne?
Köszönöm szépen a segítséget és a hozzászólásokat!
Sikerült szereznem egy facelift előtti, digitális kijelzős műszerfalat.
K-Roy, szeretném megkérdezni, miket kellett átkötni a visszajelzők vezetékelésén? Esetleg tudnál információt, képet, rajzot küldeni?
Az én autómban középen ott van a külső hőmérséklet kijelző, így nem tudom, lenne- érelme, vagy egyáltalán lehetséges lenne-e ugynezt a jelet a fordulatszámmérő alatt is megjeleníteni. Arra gondoltam, veszek egy hőmérséklet szenzort, de azt az utastérben helyzem el... Így a fordulatszámmérő alatt a belső hőmérséklet jelenne meg Szerinted ez kivitelezhető lenne?
- MDaemon
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 285
- Csatlakozott: 2010 nov. 20, 04:41 pm
- Autód gyártási éve: 2001
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Harmony
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Bp, III ker
Re: Corolla E11 műszercsoport csere
A leírásba betettem a képet az elektromos sebesség jeladó kihajrásáról is, így mostmár látszik a különbség spriáloshoz képest.
2001 Toyota Corolla Sedan, 1,4 VVT-i Harmony
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Corolla E11 műszercsoport csere
Gondolatolvasó!
Köszi szépen!!!
Köszi szépen!!!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)