Corolla E11 műszercsoport csere
Re: Corolla E11 műszercsoport csere
Sziasztok!
Pont ugyanilyen óracsoport cserét hajottam végre, sima fordulatszámmérő nélkülit cseréltem, méhrácsos (fordulatszámmérős, hőmérséklet kijelzős) óracsoportra. Fényerőszabályzóm sajnos nincs a kocsiban, nem tudom az orvosolná-e, de annyi a problémám, hogy vásároltam zöldre színezett W3W izzókat (elvileg Bosma), de annyira gyenge fényerőt adnak, hogy sötétben is szinte alig látni vele a számlapot, mutatókat.
Kipróbáltam, hogy sima W3W Hellát tettem be zöld gumiborítással (nem a gyárival), azzal is ugyanez volt a helyzet, nagyon lefogta a 3W-os izzó 22 lumenes teljesítményét, szóval most a 4 db sima Hella izzó van bent, ezzel elértük a kielégítő fényerő alját, magyarán leglább látom, hogy mennyivel megyek, de így melegfehér, azaz narancssárgás színezetű lett a világításom. (Amúgy a gyári 3,4W-os fényereje is csak 26-28 lumen kb, ha jól tudom, amit még a zöld bugyi tompít. Az 5W-os 50 lument tud.)
Most ilyen: https://imgur.com/a/4ik8S
Valaki találkozott ilyennel már, hogy a W3W (főleg színezett) harmatgyenge volt? Fényerőszabályzó segítene rajta?
Üdv.: kgdh3h
Pont ugyanilyen óracsoport cserét hajottam végre, sima fordulatszámmérő nélkülit cseréltem, méhrácsos (fordulatszámmérős, hőmérséklet kijelzős) óracsoportra. Fényerőszabályzóm sajnos nincs a kocsiban, nem tudom az orvosolná-e, de annyi a problémám, hogy vásároltam zöldre színezett W3W izzókat (elvileg Bosma), de annyira gyenge fényerőt adnak, hogy sötétben is szinte alig látni vele a számlapot, mutatókat.
Kipróbáltam, hogy sima W3W Hellát tettem be zöld gumiborítással (nem a gyárival), azzal is ugyanez volt a helyzet, nagyon lefogta a 3W-os izzó 22 lumenes teljesítményét, szóval most a 4 db sima Hella izzó van bent, ezzel elértük a kielégítő fényerő alját, magyarán leglább látom, hogy mennyivel megyek, de így melegfehér, azaz narancssárgás színezetű lett a világításom. (Amúgy a gyári 3,4W-os fényereje is csak 26-28 lumen kb, ha jól tudom, amit még a zöld bugyi tompít. Az 5W-os 50 lument tud.)
Most ilyen: https://imgur.com/a/4ik8S
Valaki találkozott ilyennel már, hogy a W3W (főleg színezett) harmatgyenge volt? Fényerőszabályzó segítene rajta?
Üdv.: kgdh3h
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Corolla E11 műszercsoport csere
Irtam itt a gyári izzókról és bugyijaikról izzókról:
viewtopic.php?f=4&t=969&start=240
Meg itt:
viewtopic.php?f=7&t=2125
Vegyél 3,4W-ost és rakj rá bugyit.
Nyilván nem éri el az új Optitronos, LED-es autók műszeregység világítás fényerejét, de azért nem láthatatlan. Kitalálták azt a gyárban és legalább nem fárasztja le autópályán a szemed.
viewtopic.php?f=4&t=969&start=240
Meg itt:
viewtopic.php?f=7&t=2125
Vegyél 3,4W-ost és rakj rá bugyit.
Nyilván nem éri el az új Optitronos, LED-es autók műszeregység világítás fényerejét, de azért nem láthatatlan. Kitalálták azt a gyárban és legalább nem fárasztja le autópályán a szemed.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Re: Corolla E11 műszercsoport csere
Szia!
Igen, köszönöm, ezeket olvastam, de nem jutottam sokkal előbbre beszerzési oldalon.
Jelen pillanatban úgy vagyok, hogy a gyári izzóknál túlzónak érzem, hogy bruttó kisker áron 2650 Ft-ba kerüljön egy darab bugyizott izzó az említettből, szóval igyekeznék valami olcsóbb megoldás felé hajlani, mert ez már a nevetségesen drága árkategória szerintem.
Legrosszabb esetben egy bontott fényerő szabályzó 4000 Ft, s veszek mellé 4 jó minőségű W5W-t, amit aztán beállítok a feles teljesítményre, ahogy itt írták. Ettől függetlenül kíváncsi voltam, hogy másnál is volt-e már ilyen probléma a sima W3W izzóval. (Jelenleg a színezetlen fényt 4 db W3W Hella adja, nekem ez a fényerő már elég lenne, de a kipróbált termékekkel annyira halvány volt, hogy sötétben szinte nem lehetett látni a mutatókat, számlapot, ami már inkább a „veszélyes” kategbe sorolható, nem a „nem praktikusba”, szóval egyáltalán nem arról van szó, hogy az Optironos fényerőt keresem.)
A vásárolt műszeregységben lévő izzókról megpróbálnám forró vízzel lehalászni a bugyit, de még nem tettem meg. A japán beszállítót én nem kerestem, csak azt találtam, hogy USA-ban van a TAE (TAECAP500-817) bugyi, ami képről színben nagyon hasonlít a gyárihoz, de a 300 Ft-os darabár mellé, 5-6000 Ft a posta, s egy barátom meg múlt héten jött haza USA-ból, szóval az ingyen fuvart buktam.
Az izzókkal ugyanez a helyzet, hogy itthon nem találtam 3,4W-ost. Koito, Kawasaki, Toshiba azt hiszem az oroszoktól rendelhető, német és angol amazonon 5 euóra/font a 10 db SPAHN posta nélkül, illetve angoloknál van a mymotoparts, továbbá Honda (34908-MCB-611) is van amazonon, de Toyotába Hondát? Eretnekség!
Szóval nem keresgéltem halálra magam a témában, de azért igyekeztem utánanézni a reális árú lehetőségeknek, mert Angliában is van barátom és jövő hónapban jön haza.
Üdv.: kgdh3h
Igen, köszönöm, ezeket olvastam, de nem jutottam sokkal előbbre beszerzési oldalon.
Jelen pillanatban úgy vagyok, hogy a gyári izzóknál túlzónak érzem, hogy bruttó kisker áron 2650 Ft-ba kerüljön egy darab bugyizott izzó az említettből, szóval igyekeznék valami olcsóbb megoldás felé hajlani, mert ez már a nevetségesen drága árkategória szerintem.
Legrosszabb esetben egy bontott fényerő szabályzó 4000 Ft, s veszek mellé 4 jó minőségű W5W-t, amit aztán beállítok a feles teljesítményre, ahogy itt írták. Ettől függetlenül kíváncsi voltam, hogy másnál is volt-e már ilyen probléma a sima W3W izzóval. (Jelenleg a színezetlen fényt 4 db W3W Hella adja, nekem ez a fényerő már elég lenne, de a kipróbált termékekkel annyira halvány volt, hogy sötétben szinte nem lehetett látni a mutatókat, számlapot, ami már inkább a „veszélyes” kategbe sorolható, nem a „nem praktikusba”, szóval egyáltalán nem arról van szó, hogy az Optironos fényerőt keresem.)
A vásárolt műszeregységben lévő izzókról megpróbálnám forró vízzel lehalászni a bugyit, de még nem tettem meg. A japán beszállítót én nem kerestem, csak azt találtam, hogy USA-ban van a TAE (TAECAP500-817) bugyi, ami képről színben nagyon hasonlít a gyárihoz, de a 300 Ft-os darabár mellé, 5-6000 Ft a posta, s egy barátom meg múlt héten jött haza USA-ból, szóval az ingyen fuvart buktam.
Az izzókkal ugyanez a helyzet, hogy itthon nem találtam 3,4W-ost. Koito, Kawasaki, Toshiba azt hiszem az oroszoktól rendelhető, német és angol amazonon 5 euóra/font a 10 db SPAHN posta nélkül, illetve angoloknál van a mymotoparts, továbbá Honda (34908-MCB-611) is van amazonon, de Toyotába Hondát? Eretnekség!
Szóval nem keresgéltem halálra magam a témában, de azért igyekeztem utánanézni a reális árú lehetőségeknek, mert Angliában is van barátom és jövő hónapban jön haza.
Üdv.: kgdh3h
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Corolla E11 műszercsoport csere
Nekem van 3.4w-os uj Koitom. 500Ft-ert adok, mond mennyi kell. Bugyim is van Koito. Irj privit es megbeszeljuk.
A fenyerejuk nekem tokeletes az e7-ben szabalyzo nelkuli zold az e9ben szabalyzos feherito bugyikkal.
A fenyerejuk nekem tokeletes az e7-ben szabalyzo nelkuli zold az e9ben szabalyzos feherito bugyikkal.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
-
- Visszajáró
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2009 márc. 08, 04:38 pm
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Corolla E11 műszercsoport csere
Sziasztok! 2000.04 havi 1,4 VVTI wagonban a km óra durva hangot ad és nagyon ugrál. Mechanikus meghajtású km óra az óracsoporton négy elektromos csatlakozó van. Tudom-e javítani az órát? Vagy tudom-e cserélni? Van-e valakinek ilyen órája esetleg, vagy óracsoport?
Előre is köszi.
Előre is köszi.
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Corolla E11 műszercsoport csere
E11-ből volt elektromos sebesség jeladós és mechanikus, spirálos is. Ha utóbbi, akkor okozhatja a gondot a spirál is.
Megpörgetném egy fokozatszabályozós csavarbehajtóval az órát. Ha azzal is kattog/ugrál, akkor műszercsoport (nem javítanám..), ha nem, akkor jó eséllyel spirál csere.
Megpörgetném egy fokozatszabályozós csavarbehajtóval az órát. Ha azzal is kattog/ugrál, akkor műszercsoport (nem javítanám..), ha nem, akkor jó eséllyel spirál csere.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
-
- Visszajáró
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2009 márc. 08, 04:38 pm
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Corolla E11 műszercsoport csere
Köszi a választ, spirált kb fél éve cseréltem. Jön a csavarbehajtós meghajtás, oszt meglátom. Köszi még egyszer.
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Corolla E11 műszercsoport csere
Láttam már olyat, hogy nem volt teljesen feltolva a spirál a műszeregység hátuljára és amiatt szétment a hajtás..
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
-
- Visszajáró
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2009 márc. 08, 04:38 pm
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Corolla E11 műszercsoport csere
Értem, viszont mindig csak hidegben csinálja. Ha bemelegszik 15-20 km után már nem zörög, csak csal egy kicsit. kb. 10 km/h.
Re: Corolla E11 műszercsoport csere
Sziasztok!
98-as E11-em van spirálos műszercsoport, világítás csere miatt szedtem szét már nem először eddig össze is tudtam rakni, ám most egy eddig nem tapasztalt dologgal találkoztam a spirált nem tudom csatlakoztatni a műszercsoporttal.
Olvasom, h ki kell csavarni a spirált a váltónál, de eddig se így szedtem szét és simán összeraktam nem is emlékeztem erre a spirál problémára.
Szóval ha spirálos műszercsoportot akarok visszarakni nincs semmi más trükk, a váltónál le kell csavarni, felül kihúzni, óracsoport vissza majd váltónál vissza? Bruttó 4órát vajudtam ma vele, h eddig h csináltam
98-as E11-em van spirálos műszercsoport, világítás csere miatt szedtem szét már nem először eddig össze is tudtam rakni, ám most egy eddig nem tapasztalt dologgal találkoztam a spirált nem tudom csatlakoztatni a műszercsoporttal.
Olvasom, h ki kell csavarni a spirált a váltónál, de eddig se így szedtem szét és simán összeraktam nem is emlékeztem erre a spirál problémára.
Szóval ha spirálos műszercsoportot akarok visszarakni nincs semmi más trükk, a váltónál le kell csavarni, felül kihúzni, óracsoport vissza majd váltónál vissza? Bruttó 4órát vajudtam ma vele, h eddig h csináltam
E11 Liftback 4E-FE
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Corolla E11 műszercsoport csere
Nekem még sosem kellett lecsaavrnom.
Ha a spirál végén a műanyag klipsz nem törött, akkor fel kell mennie.
Ha ki van véve a műszercsoport, nézd meg, hogy a spirál központosan van-e, hogy a műanyag nincs-e hátracsúszva/eltörve és bebólintva, esetleg nézd meg a kockák állását, hogy a lehető legjobban passzoljanak.
Amikor dugod rá, forgasd kicsit és a lehető legmerőlegesebben próbálkozz.
Gondolom ezeken mind túl vagy.
Akkor vagy újrapróbálod (újboli nekifutásra úgyis elsőr emegy majd) vagy elengeded a váltónál, hogy vizuálisan is lásd mi történik.
Ha a spirál végén a műanyag klipsz nem törött, akkor fel kell mennie.
Ha ki van véve a műszercsoport, nézd meg, hogy a spirál központosan van-e, hogy a műanyag nincs-e hátracsúszva/eltörve és bebólintva, esetleg nézd meg a kockák állását, hogy a lehető legjobban passzoljanak.
Amikor dugod rá, forgasd kicsit és a lehető legmerőlegesebben próbálkozz.
Gondolom ezeken mind túl vagy.
Akkor vagy újrapróbálod (újboli nekifutásra úgyis elsőr emegy majd) vagy elengeded a váltónál, hogy vizuálisan is lásd mi történik.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Re: Corolla E11 műszercsoport csere
Szia!
A pobléma a következő, a bovdent nem tudom kihúzni mert rövid, tehát ott fityeg a semmibe arra kéne rátolni az óracsoportot, de hogy?
A pobléma a következő, a bovdent nem tudom kihúzni mert rövid, tehát ott fityeg a semmibe arra kéne rátolni az óracsoportot, de hogy?
E11 Liftback 4E-FE
-
- Újonc
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2017 nov. 20, 11:08 pm
- Autód gyártási éve: 1999
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: LT
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Re: Corolla E11 műszercsoport csere
Sziasztok!
Ha km órát szeretnék cserélni, mert lehet alakul egy váltó csere ami jeladós. Akkor az E111-JP spirálos km óráját kicserélhetem egy TOYOTA COROLLA Compact (_E10_) 1.3 XLI 16V (EE101) ból származó JP km órájára? Ránézésre ugyanaz. Ha jól értettem a leírást, akkor kitudom csak a sebességmérő órát cserélni és kész?
Előre is köszi a segítséget.
Üdv Zsolt
Ha km órát szeretnék cserélni, mert lehet alakul egy váltó csere ami jeladós. Akkor az E111-JP spirálos km óráját kicserélhetem egy TOYOTA COROLLA Compact (_E10_) 1.3 XLI 16V (EE101) ból származó JP km órájára? Ránézésre ugyanaz. Ha jól értettem a leírást, akkor kitudom csak a sebességmérő órát cserélni és kész?
Előre is köszi a segítséget.
Üdv Zsolt
E11(JP) Hatchback - Linea Terra