kézifékprobléma újfent

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Marko
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2012 márc. 19, 08:42 pm
Tartózkodási hely: Budapest
kézifékprobléma újfent

Hozzászólás Szerző: Marko » 2012 márc. 19, 08:56 pm

Üdv mindenki!

Új tagként ne haragudjatok, hogy rögtön tanácsot kérek azonban mielõtt beszámolnék én és legkedvesebb autóm közel 100.000 együtt futott kilométerérõl a javaslataitokat szeretném meghallgatni.

A gépem egy 2003 decemberi ferdehátú 1.4 corolla. Mindezidáig a létezõ legmegbízhatóbb autónak tartottam azonban a kézifék kifogott rajtam és valamennyi szakin akihez eddig elvittem.

Az eset mindössze annyi, hogy cserés lett a hátsó tárcsa ily módon újak kerültek fel. Azonban a tárcsán lévõ dobféket lassan már 1 éve nem sikerül beállítani és így már a 4. fékpofaszettet fogyasztottam el, illetve egy valag ideget is megettem mikor füstölõsre dörzsöltem a hátsó kerekeket az autópályán 130-nál.

3 teljesen különbözõ szerelõ látta (köztük toyotás is) az ország más-más szegletébõl és senkinek nem sikerült tartósan beállítani, épphogy átment a vizsgán a napokban. (azóta megint elfüstölt)

Mi van akkor most ezzel? Fékpofát raktunk bele eddig ferrodot, meg ate-t is, a tárcsa ferrodo. Márkaszervízben azt mondták megcsinálják de csak ha mindenbõl gyárít rakhatnak bele plusz 10.000-es rezsióradíj amit megköszöntem és elköszöntem, akkor inkább nem lesz fékem.

Több verzió lehet: Nem tudok vezetni, minden szerelõ hülye akihez vittem, rossz alkatrészeket vásárolok, abnormális egyedi hibáról van szó?

Várom válaszaitokat, javaslataitokat és ha úgy érzitek a lecseszéseteket is, jól bírom a kritikát.

Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel
Re: kézifékprobléma újfent

Hozzászólás Szerző: Sancy » 2012 márc. 19, 10:47 pm

Marko írta:Üdv mindenki!
Az eset mindössze annyi, hogy cserés lett a hátsó tárcsa ily módon újak kerültek fel. Azonban a tárcsán lévõ dobféket lassan már 1 éve nem sikerül beállítani és így már a 4. fékpofaszettet fogyasztottam el, illetve egy valag ideget is megettem mikor füstölõsre dörzsöltem a hátsó kerekeket az autópályán 130-nál.
.
Szia. Ne haragudj, de én nem értem amit ide leírtál, sztem más sem :wink:
Most akkor dobfékes vagy tárcsás? Mi a probléma pontosan, mikor jekentkezik?
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban

Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó » 2012 márc. 19, 11:05 pm

Tárcsás, és a tárcsa belsejében van kialakítva egy "dobfék", kis fékpofákkal. Az a rögzítõfék.

Nekem az a gyanúm, hogy az elfüstölést valaminek a megszorulása okozza. Behúzod a kézit, és kiengedéskor nem tér vissza alaphelyzetbe. Ez egyértelmû. Csak így tud elfüstölni. Vagy bowden szorul, vagy a hátsó fék mechanikájában valami.....

Még egy dolog eszembe jutott. Amikor elõször javították, lehet hogy valamit rosszul raktak össze, utána pedig senkinek sem tûnt fel a szerelési hiba. Össze kéne lesni egy ugyanilyen tipussal. E12-t nem ismerem, de erre is tudok gondolni.

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2012 márc. 20, 10:03 am

Bowdent cseréltek már benne a szerelõk? Ha minden volt már cserélve, akkor tuti valami szerelési hiba van. Vagy még esetleg nagyon rá lett állítva, aztán egy idõ után befog vagy valami hasonló. Nemtom én cserélnék bowdent, ha még nem volt.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

Marko
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2012 márc. 19, 08:42 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Marko » 2012 márc. 20, 08:37 pm

Köszi srácok a segítséget. A kötél is már új a kocsiban ráadásul az gyári benne horror pénzért de így sem jó.

Igazából arra lettem volna leginkább kíváncsi, hogy más is találkozott-e már ezzel a problémával vagy egyedi esetrõl van szó...

Tovább harcolok...

Avatar
cslaci105
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 673
Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kiskunhalas

Hozzászólás Szerző: cslaci105 » 2012 márc. 20, 08:56 pm

Kézifék bowden-je nálam is szorult már meg. Jelenség: amikor behúztam a kéziféket, még kemény és feszes volt, amikor kiengedtem, a kar csak lötyögött, és semmi ellenállása, feszessége nem volt. A problémát az okozta, hogy a jobb hátsó keréknél a kézifék bowden burkolata pont azon a részen, ahol bemegy a dobfék "házába", megrepedt/elszakadt, így be tudott jutni a nedvesség, mind a bowden-be, mind pedig a dobfékben levõ visszafeszítõ rugóba, és gyönyörûen elrozsdásodott az a rész. Negyed flakon Berner Multispray nyomtam bele a bowdenbe, és a visszafeszítõ rugóra, és közben szaladgáltam a kézifékkart behúzni-kiengedni, majd hátra a bowdent visszatolni, mire szépen kioldotta annyira, hogy azóta is tökéletesen jár, nincs megszorulás.
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L

Avatar
Yautja
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 323
Csatlakozott: 2010 ápr. 02, 09:51 pm
Tartózkodási hely: Érd

Hozzászólás Szerző: Yautja » 2012 márc. 21, 10:02 pm

Marko írta:Köszi srácok a segítséget. A kötél is már új a kocsiban ráadásul az gyári benne horror pénzért de így sem jó.

Igazából arra lettem volna leginkább kíváncsi, hogy más is találkozott-e már ezzel a problémával vagy egyedi esetrõl van szó...

Tovább harcolok...
Gyere be egyszer hozzám, aztán szétbontjuk...
E12 '05 2ZZ-GE 1,8 TS facelift (5 ajtós) 192 Lóerõ :)

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés - gumiszerelés - autóhifi stb.

Marko
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2012 márc. 19, 08:42 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Marko » 2012 márc. 31, 10:58 am

Üdv mindenki!

Megoldódott a kézifék probléma. Tapasztalataimat megosztom hátha valaki valaha ugyanígy járna. Szóval végig nem a kötéllel, kézifékpofával stb.-vel volt a gond hanem a kvázi új dobbal. Ugyanis a legelsõ esetben amikor megszorult a fék akkor olyan hõhatás érte a vadi új dobot belülrõl amely miatt eldeformálódott. A deformáció szabad szemmel sõt még tolómérõvel sem volt látható csak mûszer tudta kimutatni. Viszont ez a deformitás épp elegendõ volt ahhoz, hogy képtelenség legyen beállítani a féket.

Szóval 2 új fékdob (és ezzel tárcsa is) került fel a gépre és azóta gyönyörûen muzsikál.

Valóban a mi hülyeségünk volt, hogy egy éve ez nem jutott eszünkbe és azóta 3 szett fékpofát tettem tönkre.

Jó tanulópénz volt.


Válasz küldése