Minden ami feltöltés (Turbo, Kompresszor)
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Ha már box legyen box. Szuti féle TS meg van? Nézzétek meg a ringes videóit, hogy mi fogy el és, hogy hol. Értem, hogy mirõl beszéltek de még mindig túlzásnak tartom. Nincs mindenhol egyformán dolgozó belsõ égésû motor, ahogy PiciPeti is írta de az túlzás, hogy a kompresszor miatt el kéne fogyna 5000 felett.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- Yautja
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 323
- Csatlakozott: 2010 ápr. 02, 09:51 pm
- Tartózkodási hely: Érd
Én ahogy tudom, nem fogy el a TS 5000 felett..
A lift lejjebb kerül kb 5500-hoz, jobban húz alacsonyabb fordulaton is, de pont ugyanúgy 8200-n adja le maximum teljesítményt, 224 Le-t.
Legalábbis ez lehet olvasni a gyári TTE TS-ek leírásából.
A lift lejjebb kerül kb 5500-hoz, jobban húz alacsonyabb fordulaton is, de pont ugyanúgy 8200-n adja le maximum teljesítményt, 224 Le-t.
Legalábbis ez lehet olvasni a gyári TTE TS-ek leírásából.
E12 '05 2ZZ-GE 1,8 TS facelift (5 ajtós) 192 Lóerõ
Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés - gumiszerelés - autóhifi stb.
Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés - gumiszerelés - autóhifi stb.
- PiciPeti
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1538
- Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Itt azért az is benne van a képben, hogy a nyomaték, vagy a lóerõ fogy-e el? Mert a lekonyuló nyomatékgörbét szerintem jobban meg lehet érezni, mint az elfogyó lóerõt.
Fõleg egy turbódízelnél... Amolyan könnyen jött-könnyen ment érzés...
Szerintem teljesítménygörbék nélkül kár ezekrõl beszélgetni... Ahogy lóerõkról, meg nyomatékhegyekrõl. 1-1 teljesítménycsúcsot könnyû csinálni, de "fennsíkiktól" lesz jó egy motor sztem. Általában a görbe alatti terület többet elárul, mint a csúcsteljesítmény...
Egyszóval nem biztos, hogy amit érzel, azt igazolja a stopper, vagy fordítva...
Fõleg egy turbódízelnél... Amolyan könnyen jött-könnyen ment érzés...
Szerintem teljesítménygörbék nélkül kár ezekrõl beszélgetni... Ahogy lóerõkról, meg nyomatékhegyekrõl. 1-1 teljesítménycsúcsot könnyû csinálni, de "fennsíkiktól" lesz jó egy motor sztem. Általában a görbe alatti terület többet elárul, mint a csúcsteljesítmény...
Egyszóval nem biztos, hogy amit érzel, azt igazolja a stopper, vagy fordítva...
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
'07 E12 D-4D, Linea Luna
AE101 4agze (150ft-lbs = 203Nm)
AE101 4AGE 20V
mr2 4agze
Valóban veszít az érzésbõl a 4AGZE 6000 feletti fordulatnál.
Viszont amikor, errõl meséltem akkor még nem a GZE benzinpumpa dolgozott az autóban hanem a sima GTI.
Szívesen ülnék én is másik GZE-be, de eddig úgy tudtam, hogy csak az MR2 motoros GZE-k vannak itthon az enyémen kívül.
Ha van másik kérlek szóljatok érdekel!
Érdekességképpen, nekem tiltás elõtt van a töltés maximum a mûszer szerint.
Aki komolyan épít GZE-t az nagyobb kompresszort és/vagy turbót használ.
Az aki leveszi a kompresszort, az nem GZE-t épít.
A kompresszornak meg vannak a hátrányai, de polgári felhasználásra sokkal jobbnak tartom mint egy turbot.
AE92 GT-Z Liftback (Smallport MAP 4AGZE)
- PiciPeti
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1538
- Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Hát nekem ez nem tûnik olyan elfogyósnak, bár valóban konyul...
Nemtudom, hogy mértétek a töltés maximumot, de szerintem a töltõlevegõt meg inkább a motor minimális légszükségletéhez (tehát szívóként beszívott levegõmennyiséghez) mérve érdemes nézni.
Tehát lehet hogy mondjuk 4000 körül a légszükséglet 40g/s, és a feltöltõ itt nyom 80g/s-ot, de 6000Rpm-nél már 70g/s a légszükséglet, de a feltöltõ max 90g/s-ot tölt.
Számszerûleg ott a maximum, de ez lehet mégis kevés...
Gondolom valószínûtlen számokat írtam, de a lényeg talán érthetõ... (4 ütem nekem már túl sok... )
Nemtudom, hogy mértétek a töltés maximumot, de szerintem a töltõlevegõt meg inkább a motor minimális légszükségletéhez (tehát szívóként beszívott levegõmennyiséghez) mérve érdemes nézni.
Tehát lehet hogy mondjuk 4000 körül a légszükséglet 40g/s, és a feltöltõ itt nyom 80g/s-ot, de 6000Rpm-nél már 70g/s a légszükséglet, de a feltöltõ max 90g/s-ot tölt.
Számszerûleg ott a maximum, de ez lehet mégis kevés...
Gondolom valószínûtlen számokat írtam, de a lényeg talán érthetõ... (4 ütem nekem már túl sok... )
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
'07 E12 D-4D, Linea Luna
- [Walaki]D`Lair
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3604
- Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
- Autód gyártási éve: 1985
- Autód típusa (és generációja): Corolla E8
- Autód felszereltségi jelölése: GT
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Bp
csak annyival tudom cáfolni ezt, hogy utána jobb lett.[Walaki]D`Lair írta:Tökmindegy a motorodnak, hogy nem a 130 lóerõt, hanem a 170 lóerõt kiszolgáló pumpád van, a gyári GTi pumpa is bõven tudja amit kell (ÚJONNAN!)
Valamint az injektorok mérete alapján se mindegy hogy mennyit képes nyomni a pumpa.
javítás:
early bigport 4age's are 220cc @ 48psi (blue top), low ohm
later bigport 4age's are like 240cc @ 48psi (tan), low ohm
smallport 4age's are 250cc @ 48psi, high ohm
silvertop and blacktop use the same (side feed) are 270cc @ 48psi, high ohm
4agze is reddish and 365cc @ 48psi
7MGTE – 440cc
RX7 – 550cc
ez alapján mondhatjuk, hogy jóval több üzemanyagot képes átengedni...
AE92 GT-Z Liftback (Smallport MAP 4AGZE)
- bepi81
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2524
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
A kompresszor éppen azért jobb választás a TS-hez, mert a lift magas fordulaton elegendõ teljesítményt és nyomatékot ad, a kompresszor, viszont a gyári lift alatt adja a várt hatást, így alacsony fordulaton is erõs lesz a TS, nem kell mindig lift felett tartani ahhoz, hogy menjen. Ezt nekem még szuti mondta. A turbo a lift nélküli motorokhoz jelent jobb megoldást, mert azt el lehet pörgetni végig, a teljes fordulatszámtartományban, de ez biz. szint alatt gyenge (turbo lyuk), mert nem pörgött fel a csigabiga.Yautja írta:Én ahogy tudom, nem fogy el a TS 5000 felett..
A lift lejjebb kerül kb 5500-hoz, jobban húz alacsonyabb fordulaton is, de pont ugyanúgy 8200-n adja le maximum teljesítményt, 224 Le-t.
Legalábbis ez lehet olvasni a gyári TTE TS-ek leírásából.
Egy elviekben ideális megoldás a VW 1,4 TSI-je, ami turbo + kompresszoros. Kisebb fordulaton a kompresszor, nagyobb fordulaton a turbo erõsíti a motort.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
- [Walaki]D`Lair
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3604
- Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
- Autód gyártási éve: 1985
- Autód típusa (és generációja): Corolla E8
- Autód felszereltségi jelölése: GT
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Bp
Miért, a csere elõtt ÚJ volt a GTi pumpád? Mert ha használt, akkor természetes, hogy utána jobb lesz. De egy egészséges 115-130 lovas 4AGE pumpa bõven ki tud szolgálni 160-170 lóerõt is.Attila írta:csak annyival tudom cáfolni ezt, hogy utána jobb lett.[Walaki]D`Lair írta:Tökmindegy a motorodnak, hogy nem a 130 lóerõt, hanem a 170 lóerõt kiszolgáló pumpád van, a gyári GTi pumpa is bõven tudja amit kell (ÚJONNAN!)
Valamint az injektorok mérete alapján se mindegy hogy mennyit képes nyomni a pumpa.
javítás:
early bigport 4age's are 220cc @ 48psi (blue top), low ohm
later bigport 4age's are like 240cc @ 48psi (tan), low ohm
smallport 4age's are 250cc @ 48psi, high ohm
silvertop and blacktop use the same (side feed) are 270cc @ 48psi, high ohm
4agze is reddish and 365cc @ 48psi
7MGTE – 440cc
RX7 – 550cc
ez alapján mondhatjuk, hogy jóval több üzemanyagot képes átengedni...
1985 - Toyota Corolla AE86 GT - SR20DET BlackTop //// Trackday beater
2006 - KTM 640 LC4 Supermoto ///
2006 - KTM 640 LC4 Supermoto ///
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
4AGTZE tulaj mesél egy picit a Turbo-ról és a Kompresszorról:
http://www.youtube.com/watch?v=6Rblb_ANtrE
http://www.youtube.com/watch?v=6Rblb_ANtrE
http://www.youtube.com/watch?v=6Rblb_ANtrE
http://www.youtube.com/watch?v=6Rblb_ANtrE
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)