Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul!! Vagy mégis...?
Re: Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul!! Vagy mégis...?
Sziasztok, a bemutatkozás is jönni fog de először SOS segítséget szeretnék kérni.
2001 E11 1.4 VVTi két nappal ezelőtt reggel nem indult. Semmi előjel, előző nap még pöccre röffent. Tudom sok minden lehet a probléma, a furcsa az hogy indítózás előtt néhányat pörögnek a hűtőventilárok. Az aksi erős (kb fél éves), pörget is de nem indul.
A ventilátor utalhat valami hibára?
Köszönöm a segítséget előre is.
Üdv
Tibi
2001 E11 1.4 VVTi két nappal ezelőtt reggel nem indult. Semmi előjel, előző nap még pöccre röffent. Tudom sok minden lehet a probléma, a furcsa az hogy indítózás előtt néhányat pörögnek a hűtőventilárok. Az aksi erős (kb fél éves), pörget is de nem indul.
A ventilátor utalhat valami hibára?
Köszönöm a segítséget előre is.
Üdv
Tibi
Corolla E11 2001
Re: Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul!! Vagy mégis...?
Sziasztok, kérdésem lenne 4AFE olyant csinál, hogy hidegen szépen elindul, de ahogy ejti vissza a fordulatot nagyon lemegy kb 5-600 körül, utána felkapja megint 1300-1400 körül, akkor megint elkezdi engedni 5-600-ig, és ez így megy ciklikusan. Meleg motornál betonbiztos egyenletes alapjárat van. Találkozott valaki esetleg ilyen hibával? Amire gondolok felsőholtponti jeledó (de az benne van a gyújtás elosztóban) vagy alapjárati motor/szelep, De azt meg nem találom esetleg egy képet valaki?
AE92, 1992 Liftback
Re: Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul!! Vagy mégis...?
közben azt megtaláltam hogy az európai modellnél a fojtószelep ház alatt helyezkedik el, de az USA -n ott amennyire látom nincs ilyen. Van a szívótorok végén egy szelep lehet hogy az lesz az, majd holnap megvizuálomcuccolós írta:Sziasztok, kérdésem lenne 4AFE olyant csinál, hogy hidegen szépen elindul, de ahogy ejti vissza a fordulatot nagyon lemegy kb 5-600 körül, utána felkapja megint 1300-1400 körül, akkor megint elkezdi engedni 5-600-ig, és ez így megy ciklikusan. Meleg motornál betonbiztos egyenletes alapjárat van. Találkozott valaki esetleg ilyen hibával? Amire gondolok felsőholtponti jeledó (de az benne van a gyújtás elosztóban) vagy alapjárati motor/szelep, De azt meg nem találom esetleg egy képet valaki?
Illetve még egy kérdésem lenne. Az EU modellekben is van MAP (gondolom igen) mert annak az elektromos csatlakozója hiányzik nálam és akkor találok itthon bontóban csatit. DENSO számot nézek holnap.
AE92, 1992 Liftback
Re: Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul!! Vagy mégis...?
Na újabb fejlemény leszedtem a fojtószelep házat, mert csak ott kellene lenni valami pótlevegő tolattyúnak. Az USA modelleken egy termosztát van, mindjárt ott ahol a fojtószelepházba belép a hűtővíz, ami egy kúpos tolattyút tol ki ha meleg a motor, és akkor zár a megkerülő, vagy egy rugó visszanyomja a termosztátot hideg állapotban, és ilyenkor nyitva a megkerülő, tehát van plusz levegő. Viszont a kúpos szelep üléke menetesen állítható (most hideg motornál is majdnem teljesen zárt volt, lehet hogy ezért nem volt alapjárat), így szabályozható mennyi plusz levegő legyen hidegen amikor nyitva a szelep. Na erre nem találok infót a neten...cuccolós írta:közben azt megtaláltam hogy az európai modellnél a fojtószelep ház alatt helyezkedik el, de az USA -n ott amennyire látom nincs ilyen. Van a szívótorok végén egy szelep lehet hogy az lesz az, majd holnap megvizuálomcuccolós írta:Sziasztok, kérdésem lenne 4AFE olyant csinál, hogy hidegen szépen elindul, de ahogy ejti vissza a fordulatot nagyon lemegy kb 5-600 körül, utána felkapja megint 1300-1400 körül, akkor megint elkezdi engedni 5-600-ig, és ez így megy ciklikusan. Meleg motornál betonbiztos egyenletes alapjárat van. Találkozott valaki esetleg ilyen hibával? Amire gondolok felsőholtponti jeledó (de az benne van a gyújtás elosztóban) vagy alapjárati motor/szelep, De azt meg nem találom esetleg egy képet valaki?
Illetve még egy kérdésem lenne. Az EU modellekben is van MAP (gondolom igen) mert annak az elektromos csatlakozója hiányzik nálam és akkor találok itthon bontóban csatit. DENSO számot nézek holnap.
AE92, 1992 Liftback
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul!! Vagy mégis...?
Én bármilyen csavargatás, elállítás előtt egy tisztítást javasolnék.
És megvizsgálnám a csövek állapotát, nincs-e valahol rés, sérülés stb.
És megvizsgálnám a csövek állapotát, nincs-e valahol rés, sérülés stb.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul!! Vagy mégis...?
Nem az USA modelleken, hanem minden E9-en "termosztátos" vizes alapjárat állítás van és NEM alapjárati motor.
Ha már leszedted, tessék a gáztűzhelynél, forró-hideg vízben megjáratni alapos tisztítás után. Vízkő és trutyi is lehet arra.
Amennyiben látványosan teljesen kinyit (megfelelő hőfokra) és be is zár, be lehet szerelni.
Ha minden egyéb (vákuumos VSV alapjárat emelő szelepek), vákkumcsövek, fals levegők, termosztát, folytószelep végállás, fordulat visszaejtő késleltető...) rendben van, akkor a menetes alapjárat állító lapos fejű csavarral teljesen üzem meleg motornál!, nulla fogyasztóval, jó TPS és előgyújtás állással beállítod a kívánt fordulatszámot és pont.
Ha már leszedted, tessék a gáztűzhelynél, forró-hideg vízben megjáratni alapos tisztítás után. Vízkő és trutyi is lehet arra.
Amennyiben látványosan teljesen kinyit (megfelelő hőfokra) és be is zár, be lehet szerelni.
Ha minden egyéb (vákuumos VSV alapjárat emelő szelepek), vákkumcsövek, fals levegők, termosztát, folytószelep végállás, fordulat visszaejtő késleltető...) rendben van, akkor a menetes alapjárat állító lapos fejű csavarral teljesen üzem meleg motornál!, nulla fogyasztóval, jó TPS és előgyújtás állással beállítod a kívánt fordulatszámot és pont.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Re: Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul!! Vagy mégis...?
Köszi, ez természetes és túl vagyok rajta.Jorn írta:Én bármilyen csavargatás, elállítás előtt egy tisztítást javasolnék.
És megvizsgálnám a csövek állapotát, nincs-e valahol rés, sérülés stb.
AE92, 1992 Liftback
Re: Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul!! Vagy mégis...?
Köszi, Pacsker akkor ezt benéztem a youtube-on Mondjuk 4AFE motorkódra kerestem rá, és valszeg nem E9-ben voltak már a videókon szereplő motorok. A "termosztát" tiszta a működését le fogom mindjárt ellenőrizni, csak a beállítását nem tudom, mert menetesen állíthatok hideg állapotban alaphelyzeti nyitást bármekkorát.Pacsker írta:Nem az USA modelleken, hanem minden E9-en "termosztátos" vizes alapjárat állítás van és NEM alapjárati motor.
Ha már leszedted, tessék a gáztűzhelynél, forró-hideg vízben megjáratni alapos tisztítás után. Vízkő és trutyi is lehet arra.
Amennyiben látványosan teljesen kinyit (megfelelő hőfokra) és be is zár, be lehet szerelni.
Ha minden egyéb (vákuumos VSV alapjárat emelő szelepek), vákkumcsövek, fals levegők, termosztát, folytószelep végállás, fordulat visszaejtő késleltető...) rendben van, akkor a menetes alapjárat állító lapos fejű csavarral teljesen üzem meleg motornál!, nulla fogyasztóval, jó TPS és előgyújtás állással beállítod a kívánt fordulatszámot és pont.
AE92, 1992 Liftback
Re: Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul!! Vagy mégis...?
Teszteltem, szépen mozog a termo szelep. Összeraktam, gázzal tökély, benyával ugyanaz a helyzet, mérek nyomást szállítást, lehet hogy megdöglött megint az AC...cuccolós írta:Köszi, Pacsker akkor ezt benéztem a youtube-on Mondjuk 4AFE motorkódra kerestem rá, és valszeg nem E9-ben voltak már a videókon szereplő motorok. A "termosztát" tiszta a működését le fogom mindjárt ellenőrizni, csak a beállítását nem tudom, mert menetesen állíthatok hideg állapotban alaphelyzeti nyitást bármekkorát.Pacsker írta:Nem az USA modelleken, hanem minden E9-en "termosztátos" vizes alapjárat állítás van és NEM alapjárati motor.
Ha már leszedted, tessék a gáztűzhelynél, forró-hideg vízben megjáratni alapos tisztítás után. Vízkő és trutyi is lehet arra.
Amennyiben látványosan teljesen kinyit (megfelelő hőfokra) és be is zár, be lehet szerelni.
Ha minden egyéb (vákuumos VSV alapjárat emelő szelepek), vákkumcsövek, fals levegők, termosztát, folytószelep végállás, fordulat visszaejtő késleltető...) rendben van, akkor a menetes alapjárat állító lapos fejű csavarral teljesen üzem meleg motornál!, nulla fogyasztóval, jó TPS és előgyújtás állással beállítod a kívánt fordulatszámot és pont.
AE92, 1992 Liftback
- doki
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 302
- Csatlakozott: 2013 okt. 05, 10:22 pm
- Tartózkodási hely: Magyarország
Re: Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul!! Vagy mégis...?
Sziasztok!
Probléma a következő.
Melegindításnál átlagosan,sokat kell indítózni hogy járjon a motor.Néha annyira meggyengül hogy azt hiszem.hogy nem fog beindulni.Viszont van amikor meg pöcre indul melegen is.
Régi probléma ez de csak most jutottam el oda.hogy segítséget kérjek.
Ha segít,karbim elméletileg sok üzemanyagot.kap,ezért durrog.
Probléma a következő.
Melegindításnál átlagosan,sokat kell indítózni hogy járjon a motor.Néha annyira meggyengül hogy azt hiszem.hogy nem fog beindulni.Viszont van amikor meg pöcre indul melegen is.
Régi probléma ez de csak most jutottam el oda.hogy segítséget kérjek.
Ha segít,karbim elméletileg sok üzemanyagot.kap,ezért durrog.
E9 Sedan 2E
- Bruce E9
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1836
- Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Re: Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul!! Vagy mégis...?
Klasszikus E9 indítási probléma előjött. Motor 4AFE (benzin, injektor).
Kulcs elfordítására csak kattan egyet a relé és meg se moccan az önindító, aztán néhányszor ismételve, próbálgatva egyszer csak beindul. Mi lehet a probléma? Kontakt hiba? Önindító saru, akkumulátor saru?
Kulcs elfordítására csak kattan egyet a relé és meg se moccan az önindító, aztán néhányszor ismételve, próbálgatva egyszer csak beindul. Mi lehet a probléma? Kontakt hiba? Önindító saru, akkumulátor saru?
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul!! Vagy mégis...?
Én első körben az önindító felöl kezdeném a vizsgálást. Összes pozitív és negatív csatlakozást felpucolni, 50-es kábelt megnézni, hogy passazntos-e. Aztán, ha továbbtra is van probléma belenézni az önindítóba, a behúzó tekercs kis félhold alakú ülékei nincsenek-e elkopva. Ha az is jó, akkor gyújtáskapcsolót. Ha az is jó, csak akkor keresgélnék más hibaforrás után. Relék, befecskendezés, gyújtás.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul!! Vagy mégis...?
Az akku vezetékeit is nézd meg, ahogy a kasznihoz illetve a generátorhoz mennek, nincs-e lelazulva valamelyik.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Re: Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul!! Vagy mégis...?
bruce, ez öninditó behúzómágnes hiba. nekem is volt. autóvill. szerelő meg tudja csinálni nem kell másik öninditó.
Re: Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul!! Vagy mégis...?
doki írta:Sziasztok!
Probléma a következő.
Melegindításnál átlagosan,sokat kell indítózni hogy járjon a motor.Néha annyira meggyengül hogy azt hiszem.hogy nem fog beindulni.Viszont van amikor meg pöcre indul melegen is.
Régi probléma ez de csak most jutottam el oda.hogy segítséget kérjek.
Ha segít,karbim elméletileg sok üzemanyagot.kap,ezért durrog.
ha a karbis motor és melegem nem indul , totál benyomott gázpedállal indítozz. írja is a manual.