Sebességmérõ hiba
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: sebességmérõ hiba
Idõközben esetleg valaki meg tudta oldani ezt a problémát ?Jorn írta:Sziasztok !Cor99 írta:Nekem pontosan ugyanez történik.hispan66 írta:Sziasztok!
izzókat cseréltem a mûszeregységben,ezt követõen vettem észre,hogy a sebességmérõ óra,igaz feszültség nélkül"0"áll,de ha a gyújtás ráadom,felugrik 20-ra,és onnan is mér.Feltûnt,hogy poroszkálok a városban 70-80km/ó sebességgel,nosza elõ a GPS és valóban 20km csal felfelé,valami javaslat,vagy ötlet kéne.
Gyújtás ráad és felugrik a mûszer 22 km/ó körûlre.
Mondjuk én pontosan tudom mitõl van, az akkusarú nem volt visszaszorítva és egy gödornél lemozdult,
illetve zárt nyitott folyamatosan, a mutatók kilenget, csapódtak, rémálom volt.
Mi lett nálad a megoldás?
Nekem is ugyanez a problémám. Tönkrement az akksi 2 éve, az indítózásnál csapkodtak a mûszerek mutatói, és azóta a gyújtást ráadva kb. 20-ról indul a sebességmérõ. Nyilván elfelejtette a kalibrációját...
Neten néztem, egy off autónál egy-két trükkös gombkombinációval simán újrakalibrálható a mutató, de sajnos a Toyotánál ez nem mûködik, vagy pedig más gombokat kell nyomogatni
Már megtanultam ezzel együtt élni, mûszerfalcserét nem ér meg, és végülis nem nagy dolog, a biztonságosabb irányba téved, de ha valaki rájön a házilagos megoldásra, elmondhatná
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- kleingy
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 646
- Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
- Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
- Kapcsolat:
Re: sebességmérõ hiba
Én azóta sem foglalkoztam vele.Jorn írta:Idõközben esetleg valaki meg tudta oldani ezt a problémát ?
Re: sebességmérõ hiba
Sziasztok,Jorn írta:Sziasztok !Cor99 írta:Nekem pontosan ugyanez történik.hispan66 írta:Sziasztok!
izzókat cseréltem a mûszeregységben,ezt követõen vettem észre,hogy a sebességmérõ óra,igaz feszültség nélkül"0"áll,de ha a gyújtás ráadom,felugrik 20-ra,és onnan is mér.Feltûnt,hogy poroszkálok a városban 70-80km/ó sebességgel,nosza elõ a GPS és valóban 20km csal felfelé,valami javaslat,vagy ötlet kéne.
Gyújtás ráad és felugrik a mûszer 22 km/ó körûlre.
Mondjuk én pontosan tudom mitõl van, az akkusarú nem volt visszaszorítva és egy gödornél lemozdult,
illetve zárt nyitott folyamatosan, a mutatók kilenget, csapódtak, rémálom volt.
Mi lett nálad a megoldás?
Nekem is ugyanez a problémám. Tönkrement az akksi 2 éve, az indítózásnál csapkodtak a mûszerek mutatói, és azóta a gyújtást ráadva kb. 20-ról indul a sebességmérõ. Nyilván elfelejtette a kalibrációját...
Neten néztem, egy off autónál egy-két trükkös gombkombinációval simán újrakalibrálható a mutató, de sajnos a Toyotánál ez nem mûködik, vagy pedig más gombokat kell nyomogatni
Már megtanultam ezzel együtt élni, mûszerfalcserét nem ér meg, és végülis nem nagy dolog, a biztonságosabb irányba téved, de ha valaki rájön a házilagos megoldásra, elmondhatná
2 év után sorra került végre a sebességmérõ óra hiba.
Egy régi, profi mûszerfal javító mûhelybe vittem a kiszerelt mûszerfalat.
A mûszerekben lévõ mutató mozgató motorokat kellene cserélni,
mert elfáradnak, azt, hogy mennyire úgy lehet ellenõrizni, hogy a mûszerfalat
hirtelen fejre állítva figyelni kell mennyire szabadon zuhannak a mutatók,
vagy van e még csillapításuk.
Ilyen motorok vannak még valamilyen francia meg egyéb autók mûszereiben is.
Sajnos NEM lehet beszerezni, rendelni sehogyan sem.
Fõleg a két nagy mûszer motorja megy elõször tönkre, a két kisebb jobban, tovább bírja.
Azért is mert többet mozognak és van kis alap állás pöckük és ez a baj, mert a mutató alapállása
nem a pöcöknél van, hanem sokkal lejjebb.
Vagy bontott mûszerfal, de az ugyanúgy rizikós, ellenõrizni kell a fejre állítással a motorok állapotát.
Vagy amit nekem is javasoltak, csináltak, beállították a motorokat és kiszedték a kis fekete ütközõ pöcköket és így nem ütõdnek neki minden leállításnál a mutatók, ezért nem teszi tovább tönkre a kis motort
ugyan így amikor áll az autó,lógnak a mutatók, de nem lesz vele baj.
Mûszerfal izzók cseréjével együtt kb. 3e Ft volt.
Toyota forever
Corolla Liftback 99-1332/86
-
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 529
- Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
- Tartózkodási hely: Budapest, XXI.
Több modernebb autóban is csak lógnak a mutatók, ha nincs gyújtás, már csak azt kellene megcsinálni, hogy gyújtásra menjen egyet végállástól végállásig azt meg sem merem kérdezni, esetleg E10 óra motorjai jók lennének-e, mert már kidobtam... pedig kleingy-nek felajánlottam anno
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
Hello,kleingy írta:Wow, ez szuper ár! De akkor most megint jól mûködik minden és hibátlan? Vagy ez csak olyan "gányolás" volt? Engem nem zavarna, ha gyújtás nélkül lógnának a mutatók, csak mutatna végre helyes km/óra állást.
Hol csináltattad helyileg és mennyi idõt vett igénybe?
A XIII. ker Alig u. 12 ben, Haudek autómûszer, 40 éve nyomják, Szabi ajánlotta.
A West-Enddel szemben egy kis utcában.
Felhívtam elõtte, hogy ez a probléma és megvárnám, mondtak, hogy másnap 10 után vihetem.
Jobb kiszerelve vinni, mert, nem szeretik kiszerelni, macerás és pénz.
kb. 5 csavar, 2 csati, ha van rövid szárú csavarhúzód, semmi bukta, ilyen amatõrnek sem, mint én.
Oda vittem kézben az óracsoportot, ahogy van, 30 perc múlva kézbe adták vissza.
A mûszer beállítás nem nagy dolog, mert az ütõdéstõl a mutató forgott-csúszott el a tengelyen vagy a tengellyel együtt a mozgató motorban, ezt nem pontosan értettem, de újra beállítható.
Ha a két ütközõt kiveszik, akkor gyújtáselvételnél (és csapódásoknál) a mutatók nem ütköznek semminek, hanem a motor természetes alapállásába tudnak visszamenni és ezért nem rongálódnak tovább a motorok és a mutatók sem állítódnak el sohasem. ??
Én 3 ezer pár száz forintot fizettem,
de csak azért, mert nem égett csak 1 kis izzó a mûszerfalon, vakon repültem.
Szóval gondoltam egyben azokat is kicseréltetem velük, amit meg is tettek 300 ft/ db áron
(mondták hogy nem olcsó) ez így kb. 1.500 Ft ba fájt, de ha már ott voltam, egyszer élünk, de ha te kicseréled kicsit gazdaságosabb.
Szóval 1,5 - 2 k ra saccolom a beavatkozást izzók nélkül, gondolom a mûszerek szétszedése, tisztítása macerás, de kértem és el lehet hinni nekik, hogy megcsinálták és tip-top tisztítva kaptam vissza és végre látom mennyivel megyek és mutat a fordulatszámmérõ és karácsonyfa is lett, amit az ért aki így jár, finom érzés.
Amit feltétlenül javaslok, hogy a két kis ütközõ kivétele után maradt kis lyukakat, dugózni vagy hátulról takarni kell, mert este átjön rajtuk a mûszerfal világítás fénye, ez utólaos tapasztalat.
Sok sikert,
Corolla Liftback 99-1332/86
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Cor99, köszi az infót
(egyébként biztos, hogy a mutatót igazították meg fizikailag ? én a szoftveres kalibrációra tippeltem volna, mert eléggé érdekes egybeesés, hogy minden érintettnek 22km/h-val ment arrébb a sebességmérõje...
(egyébként biztos, hogy a mutatót igazították meg fizikailag ? én a szoftveres kalibrációra tippeltem volna, mert eléggé érdekes egybeesés, hogy minden érintettnek 22km/h-val ment arrébb a sebességmérõje...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
mostanában vettem észre, hogy ritkán ugyan, de a sebességmérõ, illetve a fordulatszámmérõ mutató is ugrándozik picit...
az autó hangján ez nem hallatszik, tehát inkább valami kontakthiba lehet a kijelzõben...
pl. megyek stabil 60-al, és a sebességmérõ felugrik 65-re, majd 55-re, aztán visszaáll, és ennyi, napokig nincs ilyesmi
vagy pl. a fordulatszámmérõ mutató, beindítom az autót, szép egyenletes az alapjárat, de a mutató felugrik közben 1300-ra majd vissza, de a motorhang nem változik, tehát kijelzési probléma... ez is kb. hetente 1x van
tipp valakinek ?
az autó hangján ez nem hallatszik, tehát inkább valami kontakthiba lehet a kijelzõben...
pl. megyek stabil 60-al, és a sebességmérõ felugrik 65-re, majd 55-re, aztán visszaáll, és ennyi, napokig nincs ilyesmi
vagy pl. a fordulatszámmérõ mutató, beindítom az autót, szép egyenletes az alapjárat, de a mutató felugrik közben 1300-ra majd vissza, de a motorhang nem változik, tehát kijelzési probléma... ez is kb. hetente 1x van
tipp valakinek ?
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
És hogyan végzõdött ?kleingy írta:Ugyanígy kezdõdött nekem is... Elõször csak ugrált.
(amúgy ez az az autóm, ami már 3 éve mutat 22km/h-val többet, akkor ment tönkre a Varta akksi, és kapott egy Exide Excell-t...)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Ezt hogy érted, adjam el az autót most ?montoya írta:Ezt en is tapasztaltam a Crollanal neha, de nem nagyobb gond nem volt veluk eladasig.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)