Sebességmérõ hiba

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2013 jún. 13, 11:21 am

yodamastah írta:Miután a szerelõm annyit mondott inkább vegyek egy másik mûszer egységet, gondoltam sokat nem veszíthetek ha ezt kipróbálom...

Fogtam és lehúztam a mutatót, majd elforgatva visszaraktam kb annyivel amennyit csal és jó lett.
Valószínûleg most sem teljesen pontos, de ez már nem zavar. A +1000 az eléggé zavart.

Nemnehéz szétszedni, pár pöcök tartja a plexit, és onnan elérhetõk a mutatók. Persze ki kellett szedni a mûszer egységet, de az is csak 5 csavar...

És ha már szétszedtem legalább ki lett takarítva (kicsit poros volt itt-ott) valamint belekerültek új izzók, így kb 3x fényereje lett a mûszerfal világításnak. Tiszta új lett :D
köszi a részleteket.
elsõre sikerült a megfelelõ helyre rakni, vagy van valami trükk ?
attól tartok, elmozdul közben az óra, aztán kísérletezhetek... :) pl. van valami tengelye a motornak, amit lehet tartani csipesszel, miközben le- és felrakom a mutatót ?
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Avatar
yodamastah
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 37
Csatlakozott: 2013 máj. 23, 03:15 pm

Hozzászólás Szerző: yodamastah » 2013 jún. 13, 02:35 pm

Nálam úgy nézett ki, hogy amikor ráadtam a gyújtást, beállt kb 1100ra a mutató. Azaz nulla helyett 1100at mutatott.
Szóval annyit csináltam, hogy kiszedtem az órát, de nem csatlakoztattam le. Leszereltem a plexit, és ekkor már hozzáférsz a mutatókhoz. Fogtam ráadtam a gyújtást, felment a mutató 1100-ra. Itt szépen óvatosan lehúztam a mutatót (elég nehezen jótt le). Majd visszaraktam úgy, hogy a ráadott gyújtással 0-ra mutasson. Ez után levettem a gyújtást, és beindítottam a motort. Na innentõl már kb jól mutatta a fordulatot. Mûködik azóta is ahogy kell. Valamivel többet mutat most is, de nem sokkal talán 100 fordulatot téved. Ez már nem zavaró számomra :)
E11 1999 Liftback - 4EFE - UK
Ex: E10 - 1992 Hatchback- 4AFE - JP

Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2013 jún. 13, 05:40 pm

oké, köszi, kipróbálom hamarosan én is a sebességmérõmön :)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2013 jún. 15, 06:05 pm

És mûködik, nekem is jó lett a sebességmérõm :)
Tényleg a mutató leszedése volt a legnehezebb rész, féltem hogy eltörik valami, de végülis lejött.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Zoli80
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2013 dec. 10, 02:51 pm
Re: sebességmérõ hiba

Hozzászólás Szerző: Zoli80 » 2013 dec. 10, 02:56 pm

Jorn írta:
Jorn írta:
Cor99 írta: Nekem pontosan ugyanez történik.
Gyújtás ráad és felugrik a mûszer 22 km/ó körûlre.

Mondjuk én pontosan tudom mitõl van, az akkusarú nem volt visszaszorítva és egy gödornél lemozdult,
illetve zárt nyitott folyamatosan, a mutatók kilenget, csapódtak, rémálom volt.

Mi lett nálad a megoldás?
Sziasztok !

Nekem is ugyanez a problémám. Tönkrement az akksi 2 éve, az indítózásnál csapkodtak a mûszerek mutatói, és azóta a gyújtást ráadva kb. 20-ról indul a sebességmérõ. Nyilván elfelejtette a kalibrációját...
Neten néztem, egy off autónál egy-két trükkös gombkombinációval simán újrakalibrálható a mutató, de sajnos a Toyotánál ez nem mûködik, vagy pedig más gombokat kell nyomogatni :)
Már megtanultam ezzel együtt élni, mûszerfalcserét nem ér meg, és végülis nem nagy dolog, a biztonságosabb irányba téved, de ha valaki rájön a házilagos megoldásra, elmondhatná :)
Idõközben esetleg valaki meg tudta oldani ezt a problémát ?
Ugyan ez lenne nekem is a kérdésem: Idõközben valaki meg tudta oldani ezt a problémát? Nekem is állt az autó egy hetet nem lett beindítva, lemerült. Megpróbáltuk betolni, sikertelenül, a végén behuzattuk, és beindult, nos innentõl kezdve 20 km/h-val többet mutat gyújtásnál!

Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: PiciPeti » 2013 dec. 10, 03:14 pm

Megírtam már párszor, de akkor megint. Az alacsony akkufesz miatt kalimpáló órán a mutatót elfordította a tengelyen a 0-nál lévõ ütközõ. Szét kell szedni a mûszeregységet, és visszafordítani a helyes pozícióba a mutatót.
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna

Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2013 dec. 10, 09:18 pm

Zoli80, ott van leírva pár hozzászólással feljebb :)

Húzd le a mutatót óvatosan, majd add rá a gyújtást (a mûszeregység normális pozícióban legyen, tehát a helyén, csak az "üvege" nélkül), és úgy tedd vissza a mutatót, hogy a 0-n álljon.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Avatar
pézsé
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 441
Csatlakozott: 2013 dec. 10, 10:57 pm
Autód gyártási éve: 1999
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Miskolc
Re: sebességmérõ hiba

Hozzászólás Szerző: pézsé » 2013 dec. 11, 12:05 am

Zoli80 írta:
Jorn írta:
Jorn írta: Sziasztok !

Nekem is ugyanez a problémám. Tönkrement az akksi 2 éve, az indítózásnál csapkodtak a mûszerek mutatói, és azóta a gyújtást ráadva kb. 20-ról indul a sebességmérõ. Nyilván elfelejtette a kalibrációját...
Neten néztem, egy off autónál egy-két trükkös gombkombinációval simán újrakalibrálható a mutató, de sajnos a Toyotánál ez nem mûködik, vagy pedig más gombokat kell nyomogatni :)
Már megtanultam ezzel együtt élni, mûszerfalcserét nem ér meg, és végülis nem nagy dolog, a biztonságosabb irányba téved, de ha valaki rájön a házilagos megoldásra, elmondhatná :)
Idõközben esetleg valaki meg tudta oldani ezt a problémát ?
Ugyan ez lenne nekem is a kérdésem: Idõközben valaki meg tudta oldani ezt a problémát? Nekem is állt az autó egy hetet nem lett beindítva, lemerült. Megpróbáltuk betolni, sikertelenül, a végén behuzattuk, és beindult, nos innentõl kezdve 20 km/h-val többet mutat gyújtásnál!
Hello,

nekem is ez volt a problémám így vettem és jártam vele. Nemrég eldöntöttem megjavítom az itt írtak szerint.
Az aksi amit használok nem hibás, gondolom a korábbi csapkodta meg a km mutatót.
Kiszereltem az egységet, levettem a burkolatot és a mutatót, kitakarítottam, kapott izzókat is.
Lekapcsolt gyújtásnál visszadugdostam az egységet (nem összeszerelve) és azonnal odavert a fordulatszámmérõnek, amint csatlakoztattam a vezetékeket.
Gyújtás ráadásakor 500-al többet mutatott.
Gyújtás és mutató le, Gyújtás vissza, mutatók vissza a tengelyre és nullába. A burkolatot csak tesztelés után pattintottam vissza.

Érdekes hogy odaverte csatlakoztatáskor gyújtás nélkül. A párom E10-esében izzócserekor nem csinált ilyesmit.
Szóval a tanulság hogy érdemes lehet az aksit lecsatlakoztatni ilyen mûveleteknél.
12/1998 TOYOTA COROLLA (EE111L-DLMDKW) TERRA UKP EUR LB LHD 4EFE MTM 5F
08/1979 TOYOTA COROLLA (TE71L-ELMEBW) XE EUR EUG LB LHD 2TB MTM 5F 2D

Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2013 dec. 11, 08:44 am

Nekem is akksicserekor verte oda a mutatót legutóbb.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Avatar
Han
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2014 jan. 13, 08:14 pm

Hozzászólás Szerző: Han » 2014 jan. 15, 04:06 pm

Hétvégén nekiállok 600-at csaló fordulatszámmérõm házilagos javításának :roll: Ha már szétborítom, izzókat is cserélnék. Meg tudjátok mondani, hogy milyen és hány darab kell bele? Megvenném elõre, hogy ne akkor kelljen rohangálni. Hogyan tudom kivenni a pöcköt a mutató alól és utána hova esik le a mutató? Elõre is köszi a segítséget! 8)
Az autó angol gyártmány!
Toyota Corolla Verso 2002 E121 3ZZ

Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2014 jan. 15, 09:55 pm

Han írta:Hétvégén nekiállok 600-at csaló fordulatszámmérõm házilagos javításának :roll: Ha már szétborítom, izzókat is cserélnék. Meg tudjátok mondani, hogy milyen és hány darab kell bele? Megvenném elõre, hogy ne akkor kelljen rohangálni. Hogyan tudom kivenni a pöcköt a mutató alól és utána hova esik le a mutató? Elõre is köszi a segítséget! 8)
Az autó angol gyártmány!
Ha angol, akkor valószínûleg 1,2W-os wedge izzók kellenek bele, vegyél nyugodtan kb. 20 darabot, jusson a visszajelzõ lámpákba és a középkonzolba is... (wedge: a lábai gyárilag vissza vannak hajtva az üvegtestére, tehát nem rizsszem izzó, amibõl kiáll 2 hosszú láb és neked kell hajtogatni...)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Avatar
Han
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2014 jan. 13, 08:14 pm

Hozzászólás Szerző: Han » 2014 jan. 15, 11:04 pm

Jorn írta:
Han írta:Hétvégén nekiállok 600-at csaló fordulatszámmérõm házilagos javításának :roll: Ha már szétborítom, izzókat is cserélnék. Meg tudjátok mondani, hogy milyen és hány darab kell bele? Megvenném elõre, hogy ne akkor kelljen rohangálni. Hogyan tudom kivenni a pöcköt a mutató alól és utána hova esik le a mutató? Elõre is köszi a segítséget! 8)
Az autó angol gyártmány!
Ha angol, akkor valószínûleg 1,2W-os wedge izzók kellenek bele, vegyél nyugodtan kb. 20 darabot, jusson a visszajelzõ lámpákba és a középkonzolba is... (wedge: a lábai gyárilag vissza vannak hajtva az üvegtestére, tehát nem rizsszem izzó, amibõl kiáll 2 hosszú láb és neked kell hajtogatni...)
Köszi szépen, ezt fogom tenni. Jól mondod, a középkonzol sajna nálam full sötét, csak nem tudom még hogy kell szétszedni. Találok itt esetleg mûszerfal vagy középkonzol szétszedésére vonatkozó rajzot, vagy képeket? Keresgéltem már, de még új vagyok és talán nem jó helyen néztem... :? A mûszerfal még szerintem csak-csak menni fog, de a középkonzolnál el fogok akadni.
Toyota Corolla Verso 2002 E121 3ZZ

Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2014 jan. 15, 11:36 pm

Leírtuk már párszor, úgyhogy csak röviden ismétlem meg... :)

A 3 tekerõgombot lehúzod, mögöttük van 2 csavar, azt kicsavarod.
A külsõ levegõ állítógombját is lehúzod.
Innentõl kezdve a konzol a két oldaláról benyúlva (pl. tompa késsel) kipattintható. Kihúzni csak picit kell, nagyon nem is lehet az elektromos csatlakozások bontása nélkül.
Ugyanolyan wedge izzó kell oda, én csipesszel szoktam benyúlni kivenni a régit és betenni az újat (2db).
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2014 jan. 16, 08:31 am

Ha rákeresel a fórumon, találsz több leírást is E11 beltérizzók cseréjérõl. Ezekben kép is van, ha jól emlékszem.
Nem egy nagy tudomány, csak nem szabad erõbõl dolgozni.

Rizsszem, borsószem és speckó Toyota (vagy kevés helyen kapható kiváltó) hajlítgatós lábú rizsszemnél még kicsivel kisebb izzó kell, hogy az összeset kicseréld. Az elektromos ablak világítás LED, így azzal nem kell foglalkoznod :) A zöld bugyikat nagyon óvatosan fejtegesd le az izzókról, hogy még vissza tudd rakni õket az újra. Gyáriba izzóstul van és darabja bõven több, mint 1000 Ft.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Han
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2014 jan. 13, 08:14 pm

Hozzászólás Szerző: Han » 2014 jan. 16, 01:35 pm

Erre gondoltok?

http://novoparts.hu/gallery-773-Izzo_uv ... _1,2W.html


Nem szeretnék feleslegesen vásárolni ilyen ínséges idõkben :D
Toyota Corolla Verso 2002 E121 3ZZ


Válasz küldése