Sebességmérõ hiba
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23931
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Ez a borsó szem.
1 a 3 közül.
Jó bele az 5W is. (nem olvadnak meg a mûanyagok az eddigi tapasztalatok alapján.)
1 a 3 közül.
Jó bele az 5W is. (nem olvadnak meg a mûanyagok az eddigi tapasztalatok alapján.)
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Na most kicsit megkavarodtam, elnézést érte Szóval, mind a 3 fajtából kell venni, vagy bármelyik megfelel és kiváltja a másikat? 20 db lefed mindent kb?Pacsker írta:Ez a borsó szem.
1 a 3 közül.
Jó bele az 5W is. (nem olvadnak meg a mûanyagok az eddigi tapasztalatok alapján.)
Toyota Corolla Verso 2002 E121 3ZZ
- pézsé
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 441
- Csatlakozott: 2013 dec. 10, 10:57 pm
- Autód gyártási éve: 1999
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Miskolc
Mielõtt tompa késsel nekiállsz az oldalának, próbáld meg a hamutartót kihúzni és alulról húzni kifelé a középrészt, persze ha már a két csavart és a kezelõket kivetted. Az enyémet korábban összebarmolták, holott simán ki lehet venni kés nélkül. Lehet hogy már az enyém könnyen jár, de egy próbát megér.Jorn írta:Leírtuk már párszor, úgyhogy csak röviden ismétlem meg...
A 3 tekerõgombot lehúzod, mögöttük van 2 csavar, azt kicsavarod.
A külsõ levegõ állítógombját is lehúzod.
Innentõl kezdve a konzol a két oldaláról benyúlva (pl. tompa késsel) kipattintható. Kihúzni csak picit kell, nagyon nem is lehet az elektromos csatlakozások bontása nélkül.
Ugyanolyan wedge izzó kell oda, én csipesszel szoktam benyúlni kivenni a régit és betenni az újat (2db).
- pézsé
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 441
- Csatlakozott: 2013 dec. 10, 10:57 pm
- Autód gyártási éve: 1999
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Miskolc
A KM órában egyfajta van az E11-ben tudtommal. A középrészbe ennél kisebbek mennek, a kapcsolók belsejébe még kisebbek.Han írta:Na most kicsit megkavarodtam, elnézést érte Szóval, mind a 3 fajtából kell venni, vagy bármelyik megfelel és kiváltja a másikat? 20 db lefed mindent kb?Pacsker írta:Ez a borsó szem.
1 a 3 közül.
Jó bele az 5W is. (nem olvadnak meg a mûanyagok az eddigi tapasztalatok alapján.)
Én szétborított kocsival mentem az Amero-hoz ott kaptam mindent, mihelyt megmutattam a régieket, még színesek is voltak. Mindet cseréld le, ne csak azt ami nem világít.
Köszönöm a segítséget én is ezt fogom tenni. Szétkapom és elugrok az Amerohoz, nincs messze szerencsére.pézsé írta:A KM órában egyfajta van az E11-ben tudtommal. A középrészbe ennél kisebbek mennek, a kapcsolók belsejébe még kisebbek.Han írta:Na most kicsit megkavarodtam, elnézést érte Szóval, mind a 3 fajtából kell venni, vagy bármelyik megfelel és kiváltja a másikat? 20 db lefed mindent kb?Pacsker írta:Ez a borsó szem.
1 a 3 közül.
Jó bele az 5W is. (nem olvadnak meg a mûanyagok az eddigi tapasztalatok alapján.)
Én szétborított kocsival mentem az Amero-hoz ott kaptam mindent, mihelyt megmutattam a régieket, még színesek is voltak. Mindet cseréld le, ne csak azt ami nem világít.
Toyota Corolla Verso 2002 E121 3ZZ
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
A tompa kés alatt valóban tompát értek, nem szokott gond lenni, szedtem már szét párszorpézsé írta:Mielõtt tompa késsel nekiállsz az oldalának, próbáld meg a hamutartót kihúzni és alulról húzni kifelé a középrészt, persze ha már a két csavart és a kezelõket kivetted. Az enyémet korábban összebarmolták, holott simán ki lehet venni kés nélkül. Lehet hogy már az enyém könnyen jár, de egy próbát megér.Jorn írta:Leírtuk már párszor, úgyhogy csak röviden ismétlem meg...
A 3 tekerõgombot lehúzod, mögöttük van 2 csavar, azt kicsavarod.
A külsõ levegõ állítógombját is lehúzod.
Innentõl kezdve a konzol a két oldaláról benyúlva (pl. tompa késsel) kipattintható. Kihúzni csak picit kell, nagyon nem is lehet az elektromos csatlakozások bontása nélkül.
Ugyanolyan wedge izzó kell oda, én csipesszel szoktam benyúlni kivenni a régit és betenni az újat (2db).
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Han írta:Erre gondoltok?
http://novoparts.hu/gallery-773-Izzo_uv ... _1,2W.html
Nem szeretnék feleslegesen vásárolni ilyen ínséges idõkben
Igen, ez a wedge izzó. A valóságban kicsit hosszúkásabb az 1,2W-os, mert ezen a fotón 3...5W-os van.
Angol mûszerfalba csak 1,2W-os kell, ahogyan írtam korábban.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Köszönöm a segítséget!Jorn írta:Han írta:Erre gondoltok?
http://novoparts.hu/gallery-773-Izzo_uv ... _1,2W.html
Nem szeretnék feleslegesen vásárolni ilyen ínséges idõkben
Igen, ez a wedge izzó. A valóságban kicsit hosszúkásabb az 1,2W-os, mert ezen a fotón 3...5W-os van.
Angol mûszerfalba csak 1,2W-os kell, ahogyan írtam korábban.
Toyota Corolla Verso 2002 E121 3ZZ
Re: Sebességmérõ hiba
Sziasztok! Egy hónapja vettem egy 98-as e11-es corollát, munkába menet a pályán a km óra mutatója 100-110 körül elkezdett "darálni" és a mutató felugrott 180-200-ra,mire beértem a városba helyre állt de azóta is főleg reggel 40 környékén már kerregés hallatszik a műszerfalból és a mutató ugrál. Nyilván egy új műszer kéne, hol juthatnék hozzá?
Re: Sebességmérõ hiba
NBA10 írta:Sziasztok! Egy hónapja vettem egy 98-as e11-es corollát, munkába menet a pályán a km óra mutatója 100-110 körül elkezdett "darálni" és a mutató felugrott 180-200-ra,mire beértem a városba helyre állt de azóta is főleg reggel 40 környékén már kerregés hallatszik a műszerfalból és a mutató ugrál. Nyilván egy új műszer kéne, hol juthatnék hozzá?
Én a következő helyeken próbálnám meg:
http://www.japker.hu/japker_toyotabonto.html
http://toyota-alkatresz.hu/index.php
http://www.toyotabonto.hu/
itt vidéki bontók is vannak: http://toyota.bontodepo.hu/
Toyota Corolla Verso 2002 E121 3ZZ
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Sebességmérõ hiba
Vannak műszerek javításával foglalkozó cégek, érdemes elvinni, hátha nem olyan nagy a baj...
Bontóban találhatsz persze műszeregységet, de többféle létezik, szóval ez az út nem olyan egyszerű és nem is olcsó, plusz még a jelenlegi futott km óra állást átvarázsolni az újba...
(új műszeregység meg felejtős, 200 ezer Ft körül mérik tudtommal...)
Szerintem javíttasd.
Bontóban találhatsz persze műszeregységet, de többféle létezik, szóval ez az út nem olyan egyszerű és nem is olcsó, plusz még a jelenlegi futott km óra állást átvarázsolni az újba...
(új műszeregység meg felejtős, 200 ezer Ft körül mérik tudtommal...)
Szerintem javíttasd.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Re: Sebességmérõ hiba
Mondjuk a javítás tényleg jobb megoldás lehet és olcsóbb is. A jap-kernél tudtommal olyan 15 körül mérik a komplett óracsoportot, a javítás talán a harmadából is megvan.
Toyota Corolla Verso 2002 E121 3ZZ
- Zolee11
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
- Autód gyártási éve: 2001
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Maglód
Re: Sebességmérõ hiba
Sajnos nálam is jelentkezik a mutató ugrálás egy ideje, hol erősebben hol kevésbé. Csak 30-50 km/h között látszódik, leginkább 40 és 50 között mozog a legjobban, de nem tér ki jelentősen, csak látszik, hogy billeg, fölötte már teljesen stabil.
Valahol mintha olvastam volna, hogy okozhatja a spirál kopása is, habár nem tudom az hogyan jelentkezik ilyen szűk tartományban, de mind1. A kérdésem az lenne, hogy ez biztos a motor gyengélkedése, vagy lehet a spirál hibája is? GPS-el hasonlítva van, hogy 100-nál maximum 3 km/h-val mutat többet, de van hogy 8-10-el is, de ez az utóbbi ritka.
Lehet valamit kezdeni vele, jelenleg még nem zavaró, de később rosszabbra fordulhat.
Valahol mintha olvastam volna, hogy okozhatja a spirál kopása is, habár nem tudom az hogyan jelentkezik ilyen szűk tartományban, de mind1. A kérdésem az lenne, hogy ez biztos a motor gyengélkedése, vagy lehet a spirál hibája is? GPS-el hasonlítva van, hogy 100-nál maximum 3 km/h-val mutat többet, de van hogy 8-10-el is, de ez az utóbbi ritka.
Lehet valamit kezdeni vele, jelenleg még nem zavaró, de később rosszabbra fordulhat.
'01 Toyota Corolla Sedan 1,4 Linea Terra ('12-)
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Sebességmérõ hiba
Úgy érted, hogy a mutatót mozgató motor gyengélkedése, vagy a motorház alatti motor gyengélkedése ?Zolee11 írta:Sajnos nálam is jelentkezik a mutató ugrálás egy ideje, hol erősebben hol kevésbé. Csak 30-50 km/h között látszódik, leginkább 40 és 50 között mozog a legjobban, de nem tér ki jelentősen, csak látszik, hogy billeg, fölötte már teljesen stabil.
Valahol mintha olvastam volna, hogy okozhatja a spirál kopása is, habár nem tudom az hogyan jelentkezik ilyen szűk tartományban, de mind1. A kérdésem az lenne, hogy ez biztos a motor gyengélkedése, vagy lehet a spirál hibája is? GPS-el hasonlítva van, hogy 100-nál maximum 3 km/h-val mutat többet, de van hogy 8-10-el is, de ez az utóbbi ritka.
Lehet valamit kezdeni vele, jelenleg még nem zavaró, de később rosszabbra fordulhat.
Mondjuk szerintem egyik sem
Az angolon (Denso) szokott ugrálni nekem is a sebességmérő és a fordulatszámmérő évente egyszer, de az üzemanyagszint jelző is, az mondjuk gyakrabban. Inkább kontakthiba lehet... Nem is spirálosak az enyémek. A japán sosem csinált még ilyet.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Zolee11
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
- Autód gyártási éve: 2001
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Maglód
Re: Sebességmérõ hiba
Természetesen a mozgató motorra gondoltam. Itt visszaolvasva nekem az jött le, hogy a mozgatómotor egy idő után, főként a sok támasztópöcökre való ütközés miatt tönkremegy... Nekem nem világos, hogy egy elektromotor mitől megy tönkre, ha lekapcsolt állapotban ütés éri, inkább csak enyhe pöckölés.
Az enyém Japán és spirálos, azért érdeklődök, mert nemsokára tervezem, hogy szétkapom, cserélem az izzókat, és akkor már kezdenék ezzel is valamit, esetleg kitisztítom a spirál mechanikáját is amennyire tudom, nyomhatnék bele egy kis olajat is hadd folyjon végig a spirálon, csak nem biztos, hogy ez segít, ha maga a spirál akadna, akkor a teljes tartományban ugrálnia kellene a mutatónak, de leginkább alacsonyabb sebesség mellett, és gyorsítva csökkenne a kilengés mértéke, legalábbis szerintem.
Ha csak kontakthiba, akkor a csatlakozók átmozgatása meg kellene oldja a problémát.
Az enyém Japán és spirálos, azért érdeklődök, mert nemsokára tervezem, hogy szétkapom, cserélem az izzókat, és akkor már kezdenék ezzel is valamit, esetleg kitisztítom a spirál mechanikáját is amennyire tudom, nyomhatnék bele egy kis olajat is hadd folyjon végig a spirálon, csak nem biztos, hogy ez segít, ha maga a spirál akadna, akkor a teljes tartományban ugrálnia kellene a mutatónak, de leginkább alacsonyabb sebesség mellett, és gyorsítva csökkenne a kilengés mértéke, legalábbis szerintem.
Ha csak kontakthiba, akkor a csatlakozók átmozgatása meg kellene oldja a problémát.
'01 Toyota Corolla Sedan 1,4 Linea Terra ('12-)