Sebességmérõ hiba
Sebességmérõ hiba
Sziasztok!
izzókat cseréltem a mûszeregységben,ezt követõen vettem észre,hogy a sebességmérõ óra,igaz feszültség nélkül"0"áll,de ha a gyújtás ráadom,felugrik 20-ra,és onnan is mér.Feltûnt,hogy poroszkálok a városban 70-80km/ó sebességgel,nosza elõ a GPS és valóban 20km csal felfelé,valami javaslat,vagy ötlet kéne.
izzókat cseréltem a mûszeregységben,ezt követõen vettem észre,hogy a sebességmérõ óra,igaz feszültség nélkül"0"áll,de ha a gyújtás ráadom,felugrik 20-ra,és onnan is mér.Feltûnt,hogy poroszkálok a városban 70-80km/ó sebességgel,nosza elõ a GPS és valóban 20km csal felfelé,valami javaslat,vagy ötlet kéne.
Corolla E-11 liftback Linea Terra 1.6 1999
-
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 529
- Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
- Tartózkodási hely: Budapest, XXI.
A mutatót nem vetted le véletlenül, vagy nem mozdítottad el? Nekem akkor csalt ekkorát, amikor mûszercsere közben levettem és nem jól raktam vissza (összerakás után hasonlóan viselkedett, valós 50-re 70-et mutatott) Nekem akkor sikerült pontosra beállítanom, GPS-hez. Ha érdekel, én így csináltam meg
klikk
De itt a lényeg:
"Visszakanyarodva az elejére, ugye levettem a mutatót a seb. mérõrõl. Összerakva GPS szerinti 50-nél pont 70-et mutatott. Plexi le, mutató le, irány melózni, közben GPS folyamatosan megy, majd M6 hosszú egyenesében forgalommentes szakaszon mutató vissza, na még egy kis finomítás, mutató le, GPS figyel, forgalom figyel, mutató fel, és igen. Ez is meg van. 20 km/h-tól 130-ig pontosan mutat, nem csal semerre (afölött nem tudom, mert olyat én nem szoktam...) "
klikk
De itt a lényeg:
"Visszakanyarodva az elejére, ugye levettem a mutatót a seb. mérõrõl. Összerakva GPS szerinti 50-nél pont 70-et mutatott. Plexi le, mutató le, irány melózni, közben GPS folyamatosan megy, majd M6 hosszú egyenesében forgalommentes szakaszon mutató vissza, na még egy kis finomítás, mutató le, GPS figyel, forgalom figyel, mutató fel, és igen. Ez is meg van. 20 km/h-tól 130-ig pontosan mutat, nem csal semerre (afölött nem tudom, mert olyat én nem szoktam...) "
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
Szia!
Nem vettem le,a plexi burkolatot le sem vettem,csak a hátlapon a bajonettzáras foglalatokban cseréltem izzót,ez ugye már nem spirálos,hanem elektronikus,de a csatlakozókat sem szedtem le és feszültség sem volt rá kapcsolva,fogalmam nincs mitõl romlott el,igaz a kivételnél fejre kellett fordítanom mert csak úgy fért ki,lehet ha ráadott gyújtás állásban fordítom fejre a tekercs megtartotta volna a mutatót..
Nem vettem le,a plexi burkolatot le sem vettem,csak a hátlapon a bajonettzáras foglalatokban cseréltem izzót,ez ugye már nem spirálos,hanem elektronikus,de a csatlakozókat sem szedtem le és feszültség sem volt rá kapcsolva,fogalmam nincs mitõl romlott el,igaz a kivételnél fejre kellett fordítanom mert csak úgy fért ki,lehet ha ráadott gyújtás állásban fordítom fejre a tekercs megtartotta volna a mutatót..
Corolla E-11 liftback Linea Terra 1.6 1999
- Yautja
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 323
- Csatlakozott: 2010 ápr. 02, 09:51 pm
- Tartózkodási hely: Érd
Sajnos valószínûleg motort kell benne cserélni.
Ha pesti vagy, a XIII. kerület, Alig utca eleje.
De meg kell próbálni azért ki venni még egyszer, csatikat lehúzni, és úgy megnézni.
Elõtte akku saru le, mûvelet után vissza.
Ha pesti vagy, a XIII. kerület, Alig utca eleje.
De meg kell próbálni azért ki venni még egyszer, csatikat lehúzni, és úgy megnézni.
Elõtte akku saru le, mûvelet után vissza.
E12 '05 2ZZ-GE 1,8 TS facelift (5 ajtós) 192 Lóerõ
Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés - gumiszerelés - autóhifi stb.
Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés - gumiszerelés - autóhifi stb.
Ha Te megtudod csinálni,akkor nálad Érden,jómagam is érdi vagyok csak 4éve lakom Fejérmegyében (persze lehet hogy félre értelmezem az aláírásod)
Ma elviszem vezérlés cserére,és utána összehozhatnánk.Körülbelül mennyibe fog ez nekem fájni?
Persze elõbb végigcsinálom amit mondtál
Ma elviszem vezérlés cserére,és utána összehozhatnánk.Körülbelül mennyibe fog ez nekem fájni?
Persze elõbb végigcsinálom amit mondtál
Corolla E-11 liftback Linea Terra 1.6 1999
- Yautja
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 323
- Csatlakozott: 2010 ápr. 02, 09:51 pm
- Tartózkodási hely: Érd
Szia!
Beszéljük meg privátban.
Pesten cserélnek ilyesmit, ha tényleg azt kell, amire én gondolok.
De betudom vinni (a mûszeregységet), de elõbb mérjük le az autót, ha neked nem jön össze amit mondtam.
Beszéljük meg privátban.
Pesten cserélnek ilyesmit, ha tényleg azt kell, amire én gondolok.
De betudom vinni (a mûszeregységet), de elõbb mérjük le az autót, ha neked nem jön össze amit mondtam.
E12 '05 2ZZ-GE 1,8 TS facelift (5 ajtós) 192 Lóerõ
Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés - gumiszerelés - autóhifi stb.
Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés - gumiszerelés - autóhifi stb.
- kleingy
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 646
- Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
- Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
- Kapcsolat:
Esetleg én is kérnék akkor helpet a saját problémámhoz.
A sebességmérõm jó ideje hülyéskedik, konkrétan pl. 40-60 km/h között konstans 60-at mutat (kb 80 km/h-tól pontos és alig szórakozik). Néha kocogtatásra normálra visszaesik a mutató, néha fel-le mutat rapszodikusan (40, 60, 40, 60 és így tovább), így jó ideje rpm alapján közlekedem. Kicsit unom. Van tuti tipp ennek a megoldására vagy inkább várjam meg, amíg teljesen bedöglik a diszanaja és csak akkor csináltassam meg? Mivel a kiszerelés, majd mûszeregység Alig utcába vitele enyhén macerás, fõleg a saját autóval való közlekedés eme módon:D így örülnék, ha lenne más megoldás.
A sebességmérõm jó ideje hülyéskedik, konkrétan pl. 40-60 km/h között konstans 60-at mutat (kb 80 km/h-tól pontos és alig szórakozik). Néha kocogtatásra normálra visszaesik a mutató, néha fel-le mutat rapszodikusan (40, 60, 40, 60 és így tovább), így jó ideje rpm alapján közlekedem. Kicsit unom. Van tuti tipp ennek a megoldására vagy inkább várjam meg, amíg teljesen bedöglik a diszanaja és csak akkor csináltassam meg? Mivel a kiszerelés, majd mûszeregység Alig utcába vitele enyhén macerás, fõleg a saját autóval való közlekedés eme módon:D így örülnék, ha lenne más megoldás.
Re: sebességmérõ hiba
Nekem pontosan ugyanez tõrténik.hispan66 írta:Sziasztok!
izzókat cseréltem a mûszeregységben,ezt követõen vettem észre,hogy a sebességmérõ óra,igaz feszültség nélkül"0"áll,de ha a gyújtás ráadom,felugrik 20-ra,és onnan is mér.Feltûnt,hogy poroszkálok a városban 70-80km/ó sebességgel,nosza elõ a GPS és valóban 20km csal felfelé,valami javaslat,vagy ötlet kéne.
Gyújtás ráad és felugrik a mûszer 22 km/ó körûlre.
Mondjuk én pontosan tudom mitõl van, az akkusarú nem volt visszaszorítva és egy gödornél lemozdult,
illetve zárt nyitott folyamatosan, a mutatók kilenget, csapódtak, rémálom volt.
Mi lett nálad a megoldás?
Corolla Liftback 99-1332/86
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: sebességmérõ hiba
Sziasztok !Cor99 írta:Nekem pontosan ugyanez történik.hispan66 írta:Sziasztok!
izzókat cseréltem a mûszeregységben,ezt követõen vettem észre,hogy a sebességmérõ óra,igaz feszültség nélkül"0"áll,de ha a gyújtás ráadom,felugrik 20-ra,és onnan is mér.Feltûnt,hogy poroszkálok a városban 70-80km/ó sebességgel,nosza elõ a GPS és valóban 20km csal felfelé,valami javaslat,vagy ötlet kéne.
Gyújtás ráad és felugrik a mûszer 22 km/ó körûlre.
Mondjuk én pontosan tudom mitõl van, az akkusarú nem volt visszaszorítva és egy gödornél lemozdult,
illetve zárt nyitott folyamatosan, a mutatók kilenget, csapódtak, rémálom volt.
Mi lett nálad a megoldás?
Nekem is ugyanez a problémám. Tönkrement az akksi 2 éve, az indítózásnál csapkodtak a mûszerek mutatói, és azóta a gyújtást ráadva kb. 20-ról indul a sebességmérõ. Nyilván elfelejtette a kalibrációját...
Neten néztem, egy off autónál egy-két trükkös gombkombinációval simán újrakalibrálható a mutató, de sajnos a Toyotánál ez nem mûködik, vagy pedig más gombokat kell nyomogatni
Már megtanultam ezzel együtt élni, mûszerfalcserét nem ér meg, és végülis nem nagy dolog, a biztonságosabb irányba téved, de ha valaki rájön a házilagos megoldásra, elmondhatná
UPDATE: elüti a mutatót a tengelyen. Megoldás: műszerfal plexi levesz, mutató lehúz, gyújtás ráad, mutató vissza nulla pozícióba
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Jorn 2019 jan. 13, 08:07 am-kor.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
nekem is volt ilyen hibám..kmóra spirál cseréjével megoldódott..jobb esetben annak a vége kopik el,rosszabb esetben az óra csatlakozása..Petergodor írta:Sziasztok!
Egy 1999-es évjáratú 4EFE motoros 1.4 szedánom van 180.000 kilométerrel, idáig teljesen hibátlan.
A ma reggeli indulás után (-10fok) a következõt kezdte játszani az autó:
Kb 110 ig minden rendeben a mûszerfalon, minden mûködik, majd ahogy elérem a 120-at, iszonyatos sikító,
kerregõ hangot ad, mint amikor valami egyszerre csapágyas, és átugrik fogaskerék.
Az óra 120 +- 5 között elkezd ugrálni, a napi számláló meg nem megy, vagy csak nagyon lassan.
Ha 110 alá megyek, megint minden rendben.
A mûszercsoport még spirálos kivitelû, én elõsször arra gondoltam hogy a spirál vége elforog a foglalatban,
de akkor nem menne az óra sem, nem csak a napi számláló.
Így valami fogaskerék áttétel ugálhat talán az óra meg a napi számláló között?
Ha addig nem is, legkésõbb hétvégén szétszedem, megnézem, egyszer kb két éve volrt már kint az óra izzócsere miatt.
Örömmel várok ötleteket, tapasztalatokat.
Elõre is köszi a segítséget.
Petya
-
- Újonc
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2012 jan. 27, 08:22 am