Sebességmérõ hiba
- pézsé
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 441
- Csatlakozott: 2013 dec. 10, 10:57 pm
- Autód gyártási éve: 1999
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Sebességmérõ hiba
Nem tudom jó helyen van-e a kérdés.
Ha spirálos az óracsoport meghajtása, akkor a mechanikus km számlálót is ugyan az a spirál hajtja mint a fordulatszámmérőt?
Vagy az külön elektromotorról megy?
Szétszedés előtt gondoltam megkérdezem, mi miatt nem megy a napi számláló, ha a fordulatszámmérő működik.
Köszi.
Ha spirálos az óracsoport meghajtása, akkor a mechanikus km számlálót is ugyan az a spirál hajtja mint a fordulatszámmérőt?
Vagy az külön elektromotorról megy?
Szétszedés előtt gondoltam megkérdezem, mi miatt nem megy a napi számláló, ha a fordulatszámmérő működik.
Köszi.
- PiciPeti
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1538
- Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Sebességmérõ hiba
Biztos hogy nem... Milyen összefüggés van a fordulatszám, és a megtett km-ek között?
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
'07 E12 D-4D, Linea Luna
- Zolee11
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
- Autód gyártási éve: 2001
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Maglód
Re: Sebességmérõ hiba
A fordulatszámmérőnek semmi köze a megtett km számlálóhoz, viszont annál több a km/h mérőhöz, azaz ugyanaz az alapja, ha fizikailag nem is a sprirál hajtja, de a spirál forgása alapján lépteti a léptető motor. Gondolom nálad az a jelenség, hogy a sebességet ugyan méri, mutatja, csak a megtett távot nem.
'01 Toyota Corolla Sedan 1,4 Linea Terra ('12-)
- pézsé
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 441
- Csatlakozott: 2013 dec. 10, 10:57 pm
- Autód gyártási éve: 1999
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Sebességmérõ hiba
azaz! bocs a pongyolaságért.
Csak a km számláló van meghalva. Ezek szerint inkább elektromos gond lehet és nem mechanikus.
Csak a km számláló van meghalva. Ezek szerint inkább elektromos gond lehet és nem mechanikus.
- Bruce E9
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1836
- Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Re: Sebességmérõ hiba
Az E11-nél már elektromos jel megy az óracsoportba a sebesség mutatására, valszeg óracsere oldja meg a problémát.pézsé írta:azaz! bocs a pongyolaságért.
Csak a km számláló van meghalva. Ezek szerint inkább elektromos gond lehet és nem mechanikus.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Sebességmérõ hiba
E11-nél van elektromos és spirálos óracsoport is párhuzamosan.
E10-ből csak elektromosat láttam eddig
A logikát ne kérdezzétek...
E10-ből csak elektromosat láttam eddig
A logikát ne kérdezzétek...
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
-
- Visszajáró
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2009 márc. 08, 04:38 pm
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Sebességmérõ hiba
Kilóméteróra zörgés + ugrálás + 20- al többet mutat nekem is előjött sajnos. E 11 1,4 VVTI, 2000 04 hó. Remélem mechanikus meghajtás, azzal talán boldogulok.Pacsker írta:E11-nél van elektromos és spirálos óracsoport is párhuzamosan.
E10-ből csak elektromosat láttam eddig
A logikát ne kérdezzétek...
Majd jelentkezem.
-
- Visszajáró
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2009 márc. 08, 04:38 pm
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Sebességmérõ hiba
Kedves Corollások! Utána jártam, szétszedtem megcsináltam. Tehát: Fenti évjáratú corolla kilóméterórája és meghajtása mechanikus. Az óracsoportot kiszedtem (nem bonyolult), kilóméterórát kibontottam (pici csavarokra vigyázz, ez már műszer) majd a mindent tudó és mindenható WD40-el befújogattam, fúrógéppel meghajtottam egy kicsit és megjavult. Se kerregés, se ugrálás, csak méri amit mérni kell. Ha már kiszedtem az izzókat is kicseréltem benne, ilyen jó még sosem volt !!gaborheiling írta:Kilóméteróra zörgés + ugrálás + 20- al többet mutat nekem is előjött sajnos. E 11 1,4 VVTI, 2000 04 hó. Remélem mechanikus meghajtás, azzal talán boldogulok.Pacsker írta:E11-nél van elektromos és spirálos óracsoport is párhuzamosan.
E10-ből csak elektromosat láttam eddig
A logikát ne kérdezzétek...
Majd jelentkezem.
- bordasm
- Újonc
- Hozzászólások: 15
- Csatlakozott: 2019 jan. 09, 11:08 pm
- Autód gyártási éve: 2000
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re:
Sziasztok!Cor99 írta: ↑2013 máj. 06, 03:12 pmHello,kleingy írta:Wow, ez szuper ár! De akkor most megint jól mûködik minden és hibátlan? Vagy ez csak olyan "gányolás" volt? Engem nem zavarna, ha gyújtás nélkül lógnának a mutatók, csak mutatna végre helyes km/óra állást.
Hol csináltattad helyileg és mennyi idõt vett igénybe?
A XIII. ker Alig u. 12 ben, Haudek autómûszer, 40 éve nyomják, Szabi ajánlotta.
A West-Enddel szemben egy kis utcában.
Felhívtam elõtte, hogy ez a probléma és megvárnám, mondtak, hogy másnap 10 után vihetem.
Jobb kiszerelve vinni, mert, nem szeretik kiszerelni, macerás és pénz.
kb. 5 csavar, 2 csati, ha van rövid szárú csavarhúzód, semmi bukta, ilyen amatõrnek sem, mint én.
Oda vittem kézben az óracsoportot, ahogy van, 30 perc múlva kézbe adták vissza.
A mûszer beállítás nem nagy dolog, mert az ütõdéstõl a mutató forgott-csúszott el a tengelyen vagy a tengellyel együtt a mozgató motorban, ezt nem pontosan értettem, de újra beállítható.
Ha a két ütközõt kiveszik, akkor gyújtáselvételnél (és csapódásoknál) a mutatók nem ütköznek semminek, hanem a motor természetes alapállásába tudnak visszamenni és ezért nem rongálódnak tovább a motorok és a mutatók sem állítódnak el sohasem. ??
Én 3 ezer pár száz forintot fizettem,
de csak azért, mert nem égett csak 1 kis izzó a mûszerfalon, vakon repültem.
Szóval gondoltam egyben azokat is kicseréltetem velük, amit meg is tettek 300 ft/ db áron
(mondták hogy nem olcsó) ez így kb. 1.500 Ft ba fájt, de ha már ott voltam, egyszer élünk, de ha te kicseréled kicsit gazdaságosabb.
Szóval 1,5 - 2 k ra saccolom a beavatkozást izzók nélkül, gondolom a mûszerek szétszedése, tisztítása macerás, de kértem és el lehet hinni nekik, hogy megcsinálták és tip-top tisztítva kaptam vissza és végre látom mennyivel megyek és mutat a fordulatszámmérõ és karácsonyfa is lett, amit az ért aki így jár, finom érzés.
Amit feltétlenül javaslok, hogy a két kis ütközõ kivétele után maradt kis lyukakat, dugózni vagy hátulról takarni kell, mert este átjön rajtuk a mûszerfal világítás fénye, ez utólaos tapasztalat.
Sok sikert,
Most csatlakoztam a csoporthoz, és örömmel olvastam ezt a témát. Nekünk 2000-es gyártású E11-es sedan-unk van. A km órában csak az országúti kék lámpája világít, a normál világítás zöld visszajelzője nem. A leírások alapján megpróbálom majd megcsinálni, ha jól sejtem, sima izzócsere lesz.
Viszont a km óra csinál egy olyan furcsaságot, hogy álló helyzetből indulva kb. 50 km/h-nál kezdi csak el mutatni a sebességet, és ezután jó nagyjából, egészen megállásig, ahol ugyanúgy "beragad". Lehet, hogy tényleg ragad? Találkoztatok már ilyennel? Ha szétszedem, szerintetek ráakadhatok a hiba okára? Vagy inkább érdemesebb a nevezett Haudek autóműszert keresni? (Találtam élő honlapot: https://automuszer.eu/)
Marci
JT-s alvázszámú békalámpás Toyota Corolla sedan E11 (gyártási év: 2000)
JT-s alvázszámú békalámpás Toyota Corolla sedan E11 (gyártási év: 2000)
- cslaci105
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 673
- Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
- Autód gyártási éve: 1987
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: XL
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kiskunhalas
Re: Sebességmérõ hiba
Az alábbi videón látható jelenségre mi lehet a magyarázat? Spirálok rendben vannak, váltó felőli is és a műszeregység felőli is! Ha akkus csavarbehajtó tokmányába befogom a spirál végét, és úgy hajtom meg állandó egyenletes fordulattal, akkor a mutató is szépen egy helyben mutat, de ha visszacsatlakoztatom a váltóba, és úgy megyek a kocsival, akkor össze-vissza ugrál, meg fals értéket mutat, mint az a lenti videón is látszik. 40 km/óránál többel biztos nem mentem a videó készítése közben!
https://youtu.be/TwyLVvIRxvM
https://youtu.be/TwyLVvIRxvM
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Sebességmérõ hiba
Nem lehet, hogy a váltóban letört 1-2 fog a műanyag kerékről? Vagy még azt tudom elképzelni, hogy az óra ment tönkre. Bár, ha azt mondod, hogy fúróval működik. Azért egy próbát megérne annak is a cseréje.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
- cslaci105
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 673
- Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
- Autód gyártási éve: 1987
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: XL
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kiskunhalas
Re: Sebességmérõ hiba
Jól látom itt a robbantott ábrákon, hogy a sebességmérő mechanikája a váltóba csak egy lemezzel (33485) és az azt rögzítő csavarral van rögzítve, és azokat eltávolítva egész egyszerűen kivehető/cserélhető?
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
-
- Visszajáró
- Hozzászólások: 33
- Csatlakozott: 2017 feb. 05, 11:30 am
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Szada
Re: Sebességmérõ hiba
Valóban csak egy csavarral és egy lemezzel van rögzítve.
Amikor én csináltam ugyanezt a műveletet a váltó a satupadon volt kiszerelt állapotban.
A 33404-es foglalat kiszedéséhez meglehetősen durva eszközöket kellett bevetnem, annyira bele volt gyógyulva. A 33404A O-gyűrű is bennmaradásra akarja bírni a foglalatot.
Első körben csavarhúzóval próbáltam kifelé feszíteni, belekapaszkodva a foglalat külső palástján kialakított horonyba (ebbe a horonyba kapaszkodik a rögzítőlemez (33485) is. Közepes erejű feszítésre már el is pattant a horony felső pereme, ezzel el is veszítettem az egyetlen belekapaszkodási lehetőséget. Nem túl nagy kár érte, érdemben nem befolyásolja a rögzítőlemez rögzítő funkcióját, hiszen az a horony alsó peremébe kapaszkodik.
Ezt követően kalapáccsal erőteljesen végigpofoztam a váltóházat kívülről azon a részen ahol befogja a foglalatot. Bíztam benne, hogy egy kicsit megnyúlik az anyag, talán enged egy kicsit. Érdemes egy kis csavarlazítót is segítségül hívni.
Aztán csiszolóvásznat tekertem a foglalat váltóházból kiálló menetére, amire a sebességmérő spirál hollanderét tekerjük. A csiszolóvászonnal betekert menetes külső palástra erősen rászorítottam vízpumpa fogóval és elkezdtem ide-oda forgatni. Néhány mozdulat után engedett és a kezemben volt. Ha nem jött volna ki, talán még a melegítés jöhetett volna szóba, de csak óvatosan, O-gyűrű és műanyag fogaskerekek vannak odabent.
A meneten nem múlik el nyomtalanul a beavatkozás, a fogó nyomot hagy rajta de kis reszelővel néhány mozdulattal kozmetikázható. Attól sem kell félni, hogy összeroppan a menetes rész, nálam kibírta. Mondom ezt úgy, hogy kétszer kellett az említett műveletet elvégeznem, mert igazából két váltó között cseréltem meg a sebességmérő mechanikákat.
Fentiek alapján azt állítom, hogy helyére szerelt váltóból én nem tudtam volna így kiszedni, nincs mozgástér erőteljes kalapáláshoz és fogóval való belekapaszkodáshoz.
Kívánom, hogy a Tiéd ne legyen így belegyógyulva és ne kelljen hasonló eszközökhöz folyamodni.
Amikor én csináltam ugyanezt a műveletet a váltó a satupadon volt kiszerelt állapotban.
A 33404-es foglalat kiszedéséhez meglehetősen durva eszközöket kellett bevetnem, annyira bele volt gyógyulva. A 33404A O-gyűrű is bennmaradásra akarja bírni a foglalatot.
Első körben csavarhúzóval próbáltam kifelé feszíteni, belekapaszkodva a foglalat külső palástján kialakított horonyba (ebbe a horonyba kapaszkodik a rögzítőlemez (33485) is. Közepes erejű feszítésre már el is pattant a horony felső pereme, ezzel el is veszítettem az egyetlen belekapaszkodási lehetőséget. Nem túl nagy kár érte, érdemben nem befolyásolja a rögzítőlemez rögzítő funkcióját, hiszen az a horony alsó peremébe kapaszkodik.
Ezt követően kalapáccsal erőteljesen végigpofoztam a váltóházat kívülről azon a részen ahol befogja a foglalatot. Bíztam benne, hogy egy kicsit megnyúlik az anyag, talán enged egy kicsit. Érdemes egy kis csavarlazítót is segítségül hívni.
Aztán csiszolóvásznat tekertem a foglalat váltóházból kiálló menetére, amire a sebességmérő spirál hollanderét tekerjük. A csiszolóvászonnal betekert menetes külső palástra erősen rászorítottam vízpumpa fogóval és elkezdtem ide-oda forgatni. Néhány mozdulat után engedett és a kezemben volt. Ha nem jött volna ki, talán még a melegítés jöhetett volna szóba, de csak óvatosan, O-gyűrű és műanyag fogaskerekek vannak odabent.
A meneten nem múlik el nyomtalanul a beavatkozás, a fogó nyomot hagy rajta de kis reszelővel néhány mozdulattal kozmetikázható. Attól sem kell félni, hogy összeroppan a menetes rész, nálam kibírta. Mondom ezt úgy, hogy kétszer kellett az említett műveletet elvégeznem, mert igazából két váltó között cseréltem meg a sebességmérő mechanikákat.
Fentiek alapján azt állítom, hogy helyére szerelt váltóból én nem tudtam volna így kiszedni, nincs mozgástér erőteljes kalapáláshoz és fogóval való belekapaszkodáshoz.
Kívánom, hogy a Tiéd ne legyen így belegyógyulva és ne kelljen hasonló eszközökhöz folyamodni.
- cslaci105
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 673
- Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
- Autód gyártási éve: 1987
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: XL
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kiskunhalas
Re: Sebességmérõ hiba
Nagyon hasznos leírás, köszönöm szépen!
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
- pézsé
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 441
- Csatlakozott: 2013 dec. 10, 10:57 pm
- Autód gyártási éve: 1999
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: sebességmérõ hiba
Update 2021:pézsé írta: ↑2013 dec. 11, 12:05 amHello,Zoli80 írta:Ugyan ez lenne nekem is a kérdésem: Idõközben valaki meg tudta oldani ezt a problémát? Nekem is állt az autó egy hetet nem lett beindítva, lemerült. Megpróbáltuk betolni, sikertelenül, a végén behuzattuk, és beindult, nos innentõl kezdve 20 km/h-val többet mutat gyújtásnál!Jorn írta:
Idõközben esetleg valaki meg tudta oldani ezt a problémát ?
nekem is ez volt a problémám így vettem és jártam vele. Nemrég eldöntöttem megjavítom az itt írtak szerint.
Az aksi amit használok nem hibás, gondolom a korábbi csapkodta meg a km mutatót.
Kiszereltem az egységet, levettem a burkolatot és a mutatót, kitakarítottam, kapott izzókat is.
Lekapcsolt gyújtásnál visszadugdostam az egységet (nem összeszerelve) és azonnal odavert a fordulatszámmérõnek, amint csatlakoztattam a vezetékeket.
Gyújtás ráadásakor 500-al többet mutatott.
Gyújtás és mutató le, Gyújtás vissza, mutatók vissza a tengelyre és nullába. A burkolatot csak tesztelés után pattintottam vissza.
Érdekes hogy odaverte csatlakoztatáskor gyújtás nélkül. A párom E10-esében izzócserekor nem csinált ilyesmit.
Szóval a tanulság hogy érdemes lehet az aksit lecsatlakoztatni ilyen mûveleteknél.
Idén megint cseréltem izzókat és a csalást is meg kellett csinálni mert a kasznis levette az aksisarukat és odaverte megint a mutatókat amikor visszarakta.
Szóval most nem vettem le a tengelyről őket, hanem
- aksi a helyén gyújtás le, kulcs a helyén.
- kibontottam az egységet, csatik le.
- elforgattam a kiszerelt műszerenységet egy teljes kört balra.
- így a mutatók lefelé flityegtek, középen, jóval a pöckök mögött az alsó holtponton.
- Aztán vissza a helyére,
- Rádugtam a csatikat és gyujtáskor odacsapódtak alulról a pöckökhöz.
- Ekkor gyujtás le, beestek ismét az alsó holtpontra.
- műszeregység ki,csatik le
- Elforgattam az egységet most jobbra (visszafelé), hogy visszamenjenek a mutatók a pöckök tetejére.
- műszeregység vissza,Csatlakozók vissza,
- gyújtás rá és láss csodát, minden nullán áll és azóta is pontos.