Harc a rozsdával
- Zsoltee
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 464
- Csatlakozott: 2008 júl. 12, 01:23 am
- Autód gyártási éve: 2006
- Autód típusa (és generációja): Avensis
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: Wagon (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Harc a rozsdával
Sziasztok!
Alváz- és üregvédelemmel kapcsolatban szeretnék segítséget kérni tőletek.
A Rusztika Bt-t próbáltam először, de nekik erre az évre nincs már időpontjuk, júliusban kérhetek időpontot és "talán" kapok is 2019-re. A Totalcar-os cikk elég jól sikerült reklám lett nekik.
Jövő évig nem feltétlenül szeretném elhúzni a dolgot. Ezen a télen elég durva sózás volt amerre jártam (M0 rendszerint sónedves télen, és kell a hó elolvadása/hideg napok után is még néhány esős nap, hogy ne azt verje fel az összes autó).
A Rusztika ajánlotta Solymáron a Hazai szervízt. Valakinek van esetleg tapasztalata velük?
Vagy Bp környékén megbízható cég, aki foglalkozik ezzel?
Köszi előre is!
Alváz- és üregvédelemmel kapcsolatban szeretnék segítséget kérni tőletek.
A Rusztika Bt-t próbáltam először, de nekik erre az évre nincs már időpontjuk, júliusban kérhetek időpontot és "talán" kapok is 2019-re. A Totalcar-os cikk elég jól sikerült reklám lett nekik.
Jövő évig nem feltétlenül szeretném elhúzni a dolgot. Ezen a télen elég durva sózás volt amerre jártam (M0 rendszerint sónedves télen, és kell a hó elolvadása/hideg napok után is még néhány esős nap, hogy ne azt verje fel az összes autó).
A Rusztika ajánlotta Solymáron a Hazai szervízt. Valakinek van esetleg tapasztalata velük?
Vagy Bp környékén megbízható cég, aki foglalkozik ezzel?
Köszi előre is!
CCH vezetőségi tag
'97 Toyota Corolla Hatchback 1,3 Linea Terra ('07-'17)
'06 T25 Avensis Wagon 1,8 Sol Technic ('17-)
'97 Toyota Corolla Hatchback 1,3 Linea Terra ('07-'17)
'06 T25 Avensis Wagon 1,8 Sol Technic ('17-)
- mozso
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2048
- Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
- Autód gyártási éve: 2006
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: BP
- Kapcsolat:
Re: Harc a rozsdával
Facebook-on Kovács Attila linkelt egy meglehetősen részletes, német oldtimer csapat 5 éven át tartó alváz és üregvédő szer tesztet. A teszt német nyelven van, de korrekt, alapos.
Itt van az eredeti cikk sorozat, 28 alvázvédő szer mire képes 1, 2 majd 5 év után sós fürdőben áztatva, majd a szabad ég alatt tárolva.
https://www.oldtimer-markt.de/rostschutztest
--------
Itt pedig a saját hozzászólásom a témában:
Tök hasznos amit írtál (Kovács Attila), nem tudtam, hogy vannak ilyen alapos OldTimer csapatok, akik 28 alvázvédőt tesztelnek 5 éven keresztül. Ez atom.
Hasznos lett volna a saját alvázvédős projektem indulása előtt erről a tesztről tudni, de a teszt alapján jó helyre vittem szerencsére.
A cikket elolvasva azt látom, hogy az első 5 helyezett az lényegében nehéz zsír, ami 120 celsius fokra felmelegítve a karosszériába befújva véd. Ezen első öt helyezett zsír alapú megoldása szépen lassan lefolyik a falakról az évek során, ez jól látszik a teszt mintákon, 5 év után a legjobban védő zsír van legjobban áthelyeződve, lefolyva.
Ezen zsírok azonban 4-10x nehezebbek a teszt szerint, mint a legjobb helyezésű nem zsír alapú, évek során nem elfolyós cucc, ami a Dinitrol (hatodik az értékelésben).
Ez a Dinitrol alvázvédő mindig a hatodik, de átlagban egynegyed akkora tömegnövekedést okoz a felületvédelem felrakása után. Nekem volt Dinitrol kezelés az E12 Corollán, az kb 20kg tömegnövekedést okozott.
Ha 80-200kg növekedésért cserébe kapok olyan védelmet mint a fotó felső két részén látható zsíros cucc, az lehet kell a francnak, mivel nem látványos a különbség a védelemben, de tömegben igen!
A zsír alapú cuccok tömegnövekedése olyan, mint amikor folyamatosan 2-3 felnőtt bent ül az autóban. Meg le is folyik az a zsír, aztán kevésbe véd, de cserébe nehéz.
Az adatok szerint a Dinitrol 2009/2010/2013 években mindig a legjobb volt a nem zsír alapú megoldások mögött. Ez elég konzisztens viselkedés. Illetve ez a cikk ki is emeli mennyire nagyon jó, hogy régi autókhoz (modernekhez is) leírja a Dinitrol milyen fúvókával hova mit kell fújni, hogy jó legyen.
Itt van az eredeti cikk sorozat, 28 alvázvédő szer mire képes 1, 2 majd 5 év után sós fürdőben áztatva, majd a szabad ég alatt tárolva.
https://www.oldtimer-markt.de/rostschutztest
--------
Itt pedig a saját hozzászólásom a témában:
Tök hasznos amit írtál (Kovács Attila), nem tudtam, hogy vannak ilyen alapos OldTimer csapatok, akik 28 alvázvédőt tesztelnek 5 éven keresztül. Ez atom.
Hasznos lett volna a saját alvázvédős projektem indulása előtt erről a tesztről tudni, de a teszt alapján jó helyre vittem szerencsére.
A cikket elolvasva azt látom, hogy az első 5 helyezett az lényegében nehéz zsír, ami 120 celsius fokra felmelegítve a karosszériába befújva véd. Ezen első öt helyezett zsír alapú megoldása szépen lassan lefolyik a falakról az évek során, ez jól látszik a teszt mintákon, 5 év után a legjobban védő zsír van legjobban áthelyeződve, lefolyva.
Ezen zsírok azonban 4-10x nehezebbek a teszt szerint, mint a legjobb helyezésű nem zsír alapú, évek során nem elfolyós cucc, ami a Dinitrol (hatodik az értékelésben).
Ez a Dinitrol alvázvédő mindig a hatodik, de átlagban egynegyed akkora tömegnövekedést okoz a felületvédelem felrakása után. Nekem volt Dinitrol kezelés az E12 Corollán, az kb 20kg tömegnövekedést okozott.
Ha 80-200kg növekedésért cserébe kapok olyan védelmet mint a fotó felső két részén látható zsíros cucc, az lehet kell a francnak, mivel nem látványos a különbség a védelemben, de tömegben igen!
A zsír alapú cuccok tömegnövekedése olyan, mint amikor folyamatosan 2-3 felnőtt bent ül az autóban. Meg le is folyik az a zsír, aztán kevésbe véd, de cserébe nehéz.
Az adatok szerint a Dinitrol 2009/2010/2013 években mindig a legjobb volt a nem zsír alapú megoldások mögött. Ez elég konzisztens viselkedés. Illetve ez a cikk ki is emeli mennyire nagyon jó, hogy régi autókhoz (modernekhez is) leírja a Dinitrol milyen fúvókával hova mit kell fújni, hogy jó legyen.
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Harc a rozsdával
Köszönjük Attilának! Hasznos!
Neked meg, hogy beraktad ide az értékes tartalmat, így kéznél maradhat sokáig!
Neked meg, hogy beraktad ide az értékes tartalmat, így kéznél maradhat sokáig!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- mozso
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2048
- Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
- Autód gyártási éve: 2006
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: BP
- Kapcsolat:
Re: Harc a rozsdával
Kicsit részletesebb összefoglaló, sok képpel és infóval, ja meg 2 jó alváz és üregvédős műhellyel itt:
Kattints ide:
viewtopic.php?f=28&t=2241
Kattints ide:
viewtopic.php?f=28&t=2241
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
-
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 529
- Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
- Tartózkodási hely: Budapest, XXI.
Re: Harc a rozsdával
Még mielőtt elkezdődne a harc a rozsdával... Nemsokára fékdob csere lesz. Mivel érdemes alapozni majd festeni a dobot, hogy ne egye meg a rozsda? Nagyon szépen csillog a dobozban, de gondolom, ez múló állapot
Köszi a tanácsokat!
Köszi a tanácsokat!
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Harc a rozsdával
Annyira nem vagyok jártas benne, de biztos valamilyen hőálló 2k-s alapozót használnék a festék előtt. Természetesen előtte nagyon alapos zsírtalanítással, esetleg felület érdesítéssel.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
-
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 529
- Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
- Tartózkodási hely: Budapest, XXI.
Re: Harc a rozsdával
Vadonatúj a dob, így gondolom, zsírtalanítás, majd vmi alapozó, amit említettél, meg hőálló festék lesz. Ha nem préseltem volna be a csapágyakat, utánajárnék a porfestésnek, hátha...
Köszi a tippet!
Köszi a tippet!
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt, E11 Corolla kombi '98 volt
- bordasm
- Újonc
- Hozzászólások: 15
- Csatlakozott: 2019 jan. 09, 11:08 pm
- Autód gyártási éve: 2000
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re: Harc a rozsdával
Sziasztok!
A belinkelt képeken látható kisebb rozsdafoltokat egy átlagos nem profi szerelő meg tudja csinálni szerintetek? Érdemes lehet belevágnom, vagy inkább vigyem szakihoz?
A képek:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Mindenképp kezdeni akarok ezzel valamit, hogy ne terjedjen. Eddig garázsban tarották, mi tavaly szeptemberben vettük, azóta "csillag garázsban" áll.
Egyébként vettem már cuccokat a javításhoz, ezek listájáról is van kép a fenti linken.
És találtam is videót, hogy hogy lehet javítgatni.
https://www.youtube.com/watch?v=QyTA3c5 ... dex=2&t=0s
https://www.youtube.com/watch?v=AD42d6B ... 0s&index=3
https://www.youtube.com/watch?v=MJ8oxf8 ... dex=4&t=0s
https://www.youtube.com/watch?v=SZwikLb ... 0s&index=5
https://www.youtube.com/watch?v=7J5OfKQ ... dex=6&t=0s
A belinkelt képeken látható kisebb rozsdafoltokat egy átlagos nem profi szerelő meg tudja csinálni szerintetek? Érdemes lehet belevágnom, vagy inkább vigyem szakihoz?
A képek:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Mindenképp kezdeni akarok ezzel valamit, hogy ne terjedjen. Eddig garázsban tarották, mi tavaly szeptemberben vettük, azóta "csillag garázsban" áll.
Egyébként vettem már cuccokat a javításhoz, ezek listájáról is van kép a fenti linken.
És találtam is videót, hogy hogy lehet javítgatni.
https://www.youtube.com/watch?v=QyTA3c5 ... dex=2&t=0s
https://www.youtube.com/watch?v=AD42d6B ... 0s&index=3
https://www.youtube.com/watch?v=MJ8oxf8 ... dex=4&t=0s
https://www.youtube.com/watch?v=SZwikLb ... 0s&index=5
https://www.youtube.com/watch?v=7J5OfKQ ... dex=6&t=0s
Marci
JT-s alvázszámú békalámpás Toyota Corolla sedan E11 (gyártási év: 2000)
JT-s alvázszámú békalámpás Toyota Corolla sedan E11 (gyártási év: 2000)
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Harc a rozsdával
Szakembert javaslok..
Egyébként lehet olcsóbban találsz bontott elemeket, mint amibe a javítás kerül.
Egyébként lehet olcsóbban találsz bontott elemeket, mint amibe a javítás kerül.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- bordasm
- Újonc
- Hozzászólások: 15
- Csatlakozott: 2019 jan. 09, 11:08 pm
- Autód gyártási éve: 2000
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re: Harc a rozsdával
Köszönöm (azt is, hogy ilyen alap/amatőr kérdésekre is kaphatok választ)! Akkor szétnézek a Fényezők és polírozók ill. Az alkatrészek topic-okban.
Marci
JT-s alvázszámú békalámpás Toyota Corolla sedan E11 (gyártási év: 2000)
JT-s alvázszámú békalámpás Toyota Corolla sedan E11 (gyártási év: 2000)
- bordasm
- Újonc
- Hozzászólások: 15
- Csatlakozott: 2019 jan. 09, 11:08 pm
- Autód gyártási éve: 2000
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re: Harc a rozsdával
A képen látható rozsdafoltokkal alvázvédelmi szakembert érdemes keresni vagy fényezőt?
Marci
JT-s alvázszámú békalámpás Toyota Corolla sedan E11 (gyártási év: 2000)
JT-s alvázszámú békalámpás Toyota Corolla sedan E11 (gyártási év: 2000)
- cslaci105
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 673
- Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
- Autód gyártási éve: 1987
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: XL
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kiskunhalas
Re: Harc a rozsdával
Olyan karosszériást keress, aki fényez is.
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
- bordasm
- Újonc
- Hozzászólások: 15
- Csatlakozott: 2019 jan. 09, 11:08 pm
- Autód gyártási éve: 2000
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re: Harc a rozsdával
Na, találtam is ilyet. Itt a fórumon ajánlották Glázer Ferencet (itt, rögtön az első poszt: viewtopic.php?f=28&t=2146), őt hívva azt mondták, hogy már nem foglalkoznak ilyesmivel, ha jól értettem, de lehet, hogy csak rengeteg a munkájuk. Ajánlottak egy Vaskó Norbert nevű szakit. Ma voltam nála, egy fiatal srác a 1165 Bp. Inas közben.
Mielőtt elmentem, azért átnéztem alaposabban, és a küszöbök hátsó keréknél levő részeinél találtam rozsdafoltokat (mindkét oldalon), és a csomagtér jobb oldalán, a szerszámtartó rész előtt. Mindezt megmutattam neki. Mondta, hogy a 2 küszöb hátsó részét lakatolni kell, mint a csomagtartó tér rozsdás részét is. A bal első lámpánál levő koccanásos sérülés nyomai eltüntetéséről és beszéltünk, a motorház kőfelverődéseivel együtt. Lakatolás, festés, fényezés. Erre adott egy 245 000 Ft-os ajánlatot. Azt mondta, hogy ez a maximum, ha mindenben a rosszabb eset merülne fel, pl. az ajtót is le kell szedni, hogy a lakatoláskor elég hely legyen stb. Ennél elvileg valamennyivel kevesebb lehet. ~ 1,5-2 hetes munka. Mindent fényképez és el is küldi a munkafázisok során nekem e-mail-ban. Ha valahol nagyobb rozsdafolotot talál, előre nem láthatót, akkor azt megcsinálja. Ha ez emeli az árat, akkor szól, odamegyek, és megbeszéljük.
Figyelembe véve, hogy 500 000 Ft-ért vettük az autót, és még azért 5-10 évig legalább szeretném használni (ha ennek van realitása), akkor szerintetek ez megéri?
Marci
JT-s alvázszámú békalámpás Toyota Corolla sedan E11 (gyártási év: 2000)
JT-s alvázszámú békalámpás Toyota Corolla sedan E11 (gyártási év: 2000)