Termosztát csere - hűtőrendszer tisztítása / "Vizes topic"
- cslaci105
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 673
- Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
- Autód gyártási éve: 1987
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: XL
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kiskunhalas
Termosztát csere - hűtőrendszer tisztítása / "Vizes topic"
Ajánlott topic:
Melegedés, Hengerfejesség.. - viewtopic.php?t=1840
1.8D Liftback (CE90) esetében (de gondolom más típusnál is ugyanígy kell):
A munka megkezdése elõtt célszerû megvárni, hogy a motor, illetve a hûtõvíz visszahûljön normális hõmérsékletre, ne legyen forró, ellenkezõ esetben könnyen komoly égési sérüléseket lehet szerezni!!!
1. lépésben le kell engedni a hûtõfolyadékot. Vagy lehúzod az alsó gumicsövet (gyorsabb, de a hûtõfolyadék szétfolyik), vagy a vízhûtõ alján levõ leeresztõ csapot kinyitva szépen leereszted (ez elég lassú, sõt a csapban van egy gumi tömítõgyûrû is, ami nálam annyira jól tömít, hogy a csap 4-5 teljes fordulata után kezdett csak kifolyni a folyadék).
A vízhûtõ sapkáját is le kell venni! Ellenkezõ esetben nem folyik le a víz...
A termosztát az elmenõ csõvezeték mögött leledzik:
2. A csövet rögzítõ 2db csavar simán 10-es kulccsal (hosszabbított racsnis hajtókar) kihajtható.
A csõ levétele után elõkerül maga a termosztát:
A termosztát csúcsát kombinátfogóval megfogva az könnyen kihúzható. Na ekkor még vagy 0,5 liter folyadék kiömlik, úgyhogy óvatosan!
Összehasonlításképpen egy új és egy használt termosztát:
A termosztát tömítésére egy direkt hozzá való gumi gyûrû létezik, amit (a Toyotánál) nem kapsz alapból a termosztáthoz, hanem külön kell rendelni (~1500Ft). A gumigyûrût a termosztát tányérjának peremére kell ráhúzni.
3. Összerakás fordított sorrendben Termosztát bedug, csõ vissza csavarok be (Óvatosan a meghúzással! Egyáltalán nem szabad megtépni, könnyen beleszakadhat! Szerencsére a gumigyûrû nagyon jól tömít. Mikor elkezd szorulni, még 1/4 fordulatot csavarsz a csavarokon és kész.) Csöveket összedug, rendszer feltölt.
Ha már szét van szedve a rendszer, célszerû azt át is mosni, mielõtt belerakod az új termosztátot. Én utánanéztem többféle hûtõmosó adaléknak is, mindrõl mondtak jót is rosszat is. Végül nem kockáztattam, simán meleg (majdnem forró) vízzel átöblítettem a rendszert, valahogy így:
http://www.youtube.com/watch?v=qNnNG6uICbk
Lényeges, hogy jó meleg legyen a víz, mivel a motor belsejében még lehetnek magas hõmérsékletek, és a hideg vízzel blokkot is repeszthetünk!
A rendszer feltöltéséhez csak normális hûtõfolyadékot ajánlott alkalmazni, a kókány, nagyon olcsó hûtõfolyadékok szét is marhatják a csöveket, vízpumpát.
A csere apropója nálam az volt, hogy túl hamar nyitott a termosztát, a hõfokjelzõ a mûszerfalon nem ment a C fölé 2-3 mm-nél feljebb. A gumicsöveket szabad kézzel lehetett fogni, annyira "hideg" volt. A motor még a normális üzemi hõmérsékletet sem tudta elérni.
Csere után:
A hõfokjelzõ is szépen középen áll, illetve (ezt lehet, hogy csak képzelem) a motor is mintha erõsebb, dinamikusabb lenne.
Melegedés, Hengerfejesség.. - viewtopic.php?t=1840
1.8D Liftback (CE90) esetében (de gondolom más típusnál is ugyanígy kell):
A munka megkezdése elõtt célszerû megvárni, hogy a motor, illetve a hûtõvíz visszahûljön normális hõmérsékletre, ne legyen forró, ellenkezõ esetben könnyen komoly égési sérüléseket lehet szerezni!!!
1. lépésben le kell engedni a hûtõfolyadékot. Vagy lehúzod az alsó gumicsövet (gyorsabb, de a hûtõfolyadék szétfolyik), vagy a vízhûtõ alján levõ leeresztõ csapot kinyitva szépen leereszted (ez elég lassú, sõt a csapban van egy gumi tömítõgyûrû is, ami nálam annyira jól tömít, hogy a csap 4-5 teljes fordulata után kezdett csak kifolyni a folyadék).
A vízhûtõ sapkáját is le kell venni! Ellenkezõ esetben nem folyik le a víz...
A termosztát az elmenõ csõvezeték mögött leledzik:
2. A csövet rögzítõ 2db csavar simán 10-es kulccsal (hosszabbított racsnis hajtókar) kihajtható.
A csõ levétele után elõkerül maga a termosztát:
A termosztát csúcsát kombinátfogóval megfogva az könnyen kihúzható. Na ekkor még vagy 0,5 liter folyadék kiömlik, úgyhogy óvatosan!
Összehasonlításképpen egy új és egy használt termosztát:
A termosztát tömítésére egy direkt hozzá való gumi gyûrû létezik, amit (a Toyotánál) nem kapsz alapból a termosztáthoz, hanem külön kell rendelni (~1500Ft). A gumigyûrût a termosztát tányérjának peremére kell ráhúzni.
3. Összerakás fordított sorrendben Termosztát bedug, csõ vissza csavarok be (Óvatosan a meghúzással! Egyáltalán nem szabad megtépni, könnyen beleszakadhat! Szerencsére a gumigyûrû nagyon jól tömít. Mikor elkezd szorulni, még 1/4 fordulatot csavarsz a csavarokon és kész.) Csöveket összedug, rendszer feltölt.
Ha már szét van szedve a rendszer, célszerû azt át is mosni, mielõtt belerakod az új termosztátot. Én utánanéztem többféle hûtõmosó adaléknak is, mindrõl mondtak jót is rosszat is. Végül nem kockáztattam, simán meleg (majdnem forró) vízzel átöblítettem a rendszert, valahogy így:
http://www.youtube.com/watch?v=qNnNG6uICbk
Lényeges, hogy jó meleg legyen a víz, mivel a motor belsejében még lehetnek magas hõmérsékletek, és a hideg vízzel blokkot is repeszthetünk!
A rendszer feltöltéséhez csak normális hûtõfolyadékot ajánlott alkalmazni, a kókány, nagyon olcsó hûtõfolyadékok szét is marhatják a csöveket, vízpumpát.
A csere apropója nálam az volt, hogy túl hamar nyitott a termosztát, a hõfokjelzõ a mûszerfalon nem ment a C fölé 2-3 mm-nél feljebb. A gumicsöveket szabad kézzel lehetett fogni, annyira "hideg" volt. A motor még a normális üzemi hõmérsékletet sem tudta elérni.
Csere után:
A hõfokjelzõ is szépen középen áll, illetve (ezt lehet, hogy csak képzelem) a motor is mintha erõsebb, dinamikusabb lenne.
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Nagyon jó a leírás és köszönjük a jó képeket is!
Ha szabad még belekotyognom: Termosztátból csakis gyárit. Itt aklubban is sokan (köztük én is) befürödtem utángyártottal, ami nem hogy csak 2-3 hónapot bírt, hanem volt olyan is, ami már a beszerelés pillanatában nem nyitott ki teljesen.
Átmosással kapcsolatban. Ha hûtõtömítõ pasztával prbóbáltak kókányolni az autó elõzõ tulajainál (SOSE tedd!!), vagy bármilyen zsíros, olajos lerakódás van a rendszerben, akkor érdemes lúggal átmosni a rendszert. Az elején mondjuk 1 liter lúg, 3-4 víz majd egyre csökkentve a koncentrációt.
Egy mosás úgy néz ki, hogy fûtéscsap melegre állítva! (hogy a fûtõradiátorban és csöveiben is áramoljon a víz), motor járatva, amíg be nem kapcsol 2-3x a hûtõventi (termosztát már tuti nyitva van), vagy esetleg alapból már kivett termosztáttal melegíteni. Utóbbi esetben valami spirál füzet hátulját érdemes nagyjából kivágni tömítés gyanánt, mert a Cslaci105 leírásában található termosztát körüli gumitömítés vastagságát valamivel pótolni kell. Ebben az esetben már a hûtõfolyadék a melegedésnél is kering, így jobban átmossa a rendszert. Leengedni mindig óvatosan levett hûtõsapka után az alsó gumicsövet messzirõl hosszú fogóval lerántva. Az autóval párhuzamosan a csõ alatt 2 lavort elhelyezve nem folyik sok mellé. A gumicsövet feltöltés elõtt érdemes egyszer le föl venni (talán megzsírozni), hogy a forró rendszernél ne kelljen szenvedni vele és nehogy égési sérülés legyen belõle. Természetesen ehez érdemes levenni a bal elsõ motorvédõ mûanyag burkolatot (5db 6-os csavar...)
Ha a gumicsõ lehúzása után nagy slunggal kiömlik a víz -->jobb sodrás és esetleg szilárd szennyezõk: vízkõ, rozsda, kismadár... is tud távozni. Utána hûtõ betöltõjébe kb 1 liter forró vizet öntünk, amíg tiszta víz nem jön a hûtõ aljából.
Majd, ha szemben állunk az autóval, akkor szemben a blokk bal oldalán (4A-s motoroknál olajgomba melllett) találunk egy 10-es fejû kis csavart. Ez a blokk vízleeresztõje. Megnyitjuk és hagyjuk lefojni onnan is még a pár decit.
Aztán lehúzzuk a hûtõ felsõ vízcsövét, abba is öntünk 1, másfél liter forró vizet. Ez átfolyik a motoron és ugyancsak addig, amíg "tiszta" víz nem folyik a leeresztõ csavarnál és a lenti lehúzott gumicsõnél a lavorba.
Ne feledkezzünk meg a túlfolyó tartály kimosásáról sem!
Majd leeresztõ csavar meghúz óvatosan, gumicsövek visszadug és feltölt lassan forró vízzel. Utána járat és megint leereszt.
Mindezt addig ismételjük, amíg kristály tiszta víz nem jön le már elsõre.
- Fontos, hogy a vegyszeres mosás után (lúg, vízkõoldószerek, trisó...) vagy 2-3x mossuk át sima meleg vízzel!
- Mindig tûzforró vizet használjunk töltésnek (azt sem borítjuk, csak finoman öntjük, hogy a hûtõ, blokk, hengerfej, meg ne repedjen a hirtelen hõmérséklet változástól) A mosás erejéig bátran használhatunk csapvizet!
- A vegyszereknél mindig figyeljünk, hogy olyat vegyünk, ami nem vagy csak minimálisan habzik. Ha habzik, levegõsödik a rendszer és megforrhat a víz mosás közben!
Én ipari lúgos padlótisztítót használok kis koncentrációban. Ha kell valakinek az elérhetõség szóljon! Santalfa márka Újpesten van a nagyker.
- Mindig pillantsunk rá a vízhõmérõre, nehogy felkússzon. Okozhatja ezt, hogy keveset töltöttünk bele, vagy az imént említett habzás.
- A hûtõsapkát mindig ronggyal nagyon lassan vegyük/tekerjük le!
- Feltöltésnél ha már tele van a hûtõ, nyomkodjuk meg a két nagy vízcsövet, hogy kijöjjenek a légbuborékok, majd töltsük újra tele!
- Ahogy Cslaci is mondta, ne vegyünk gagyi fagyállót. Megeszi a fém csöveket, a gumi alkatrészeket!
Jómagam télen nyáron 2/3-ad rész fagyálló és 1/3-ad rész desztvízzel járok. Fontos tudni, hogy a fagyálló nyáron is kell, mert funkciója a kenés is (pl vízpumpa).
Tudom soknak tûnik, de így alaposan át lehet mosni a rendszert és télen még a fûtés is jobb lehet (bár a radiátorra más technika is van, ami sokkal jobb hatásfokú. Ha kell ezt is leírom.)
Ha valamit kihagytam szóljatok!
Megéri mindenkinek megcsinálni!
Ha szabad még belekotyognom: Termosztátból csakis gyárit. Itt aklubban is sokan (köztük én is) befürödtem utángyártottal, ami nem hogy csak 2-3 hónapot bírt, hanem volt olyan is, ami már a beszerelés pillanatában nem nyitott ki teljesen.
Átmosással kapcsolatban. Ha hûtõtömítõ pasztával prbóbáltak kókányolni az autó elõzõ tulajainál (SOSE tedd!!), vagy bármilyen zsíros, olajos lerakódás van a rendszerben, akkor érdemes lúggal átmosni a rendszert. Az elején mondjuk 1 liter lúg, 3-4 víz majd egyre csökkentve a koncentrációt.
Egy mosás úgy néz ki, hogy fûtéscsap melegre állítva! (hogy a fûtõradiátorban és csöveiben is áramoljon a víz), motor járatva, amíg be nem kapcsol 2-3x a hûtõventi (termosztát már tuti nyitva van), vagy esetleg alapból már kivett termosztáttal melegíteni. Utóbbi esetben valami spirál füzet hátulját érdemes nagyjából kivágni tömítés gyanánt, mert a Cslaci105 leírásában található termosztát körüli gumitömítés vastagságát valamivel pótolni kell. Ebben az esetben már a hûtõfolyadék a melegedésnél is kering, így jobban átmossa a rendszert. Leengedni mindig óvatosan levett hûtõsapka után az alsó gumicsövet messzirõl hosszú fogóval lerántva. Az autóval párhuzamosan a csõ alatt 2 lavort elhelyezve nem folyik sok mellé. A gumicsövet feltöltés elõtt érdemes egyszer le föl venni (talán megzsírozni), hogy a forró rendszernél ne kelljen szenvedni vele és nehogy égési sérülés legyen belõle. Természetesen ehez érdemes levenni a bal elsõ motorvédõ mûanyag burkolatot (5db 6-os csavar...)
Ha a gumicsõ lehúzása után nagy slunggal kiömlik a víz -->jobb sodrás és esetleg szilárd szennyezõk: vízkõ, rozsda, kismadár... is tud távozni. Utána hûtõ betöltõjébe kb 1 liter forró vizet öntünk, amíg tiszta víz nem jön a hûtõ aljából.
Majd, ha szemben állunk az autóval, akkor szemben a blokk bal oldalán (4A-s motoroknál olajgomba melllett) találunk egy 10-es fejû kis csavart. Ez a blokk vízleeresztõje. Megnyitjuk és hagyjuk lefojni onnan is még a pár decit.
Aztán lehúzzuk a hûtõ felsõ vízcsövét, abba is öntünk 1, másfél liter forró vizet. Ez átfolyik a motoron és ugyancsak addig, amíg "tiszta" víz nem folyik a leeresztõ csavarnál és a lenti lehúzott gumicsõnél a lavorba.
Ne feledkezzünk meg a túlfolyó tartály kimosásáról sem!
Majd leeresztõ csavar meghúz óvatosan, gumicsövek visszadug és feltölt lassan forró vízzel. Utána járat és megint leereszt.
Mindezt addig ismételjük, amíg kristály tiszta víz nem jön le már elsõre.
- Fontos, hogy a vegyszeres mosás után (lúg, vízkõoldószerek, trisó...) vagy 2-3x mossuk át sima meleg vízzel!
- Mindig tûzforró vizet használjunk töltésnek (azt sem borítjuk, csak finoman öntjük, hogy a hûtõ, blokk, hengerfej, meg ne repedjen a hirtelen hõmérséklet változástól) A mosás erejéig bátran használhatunk csapvizet!
- A vegyszereknél mindig figyeljünk, hogy olyat vegyünk, ami nem vagy csak minimálisan habzik. Ha habzik, levegõsödik a rendszer és megforrhat a víz mosás közben!
Én ipari lúgos padlótisztítót használok kis koncentrációban. Ha kell valakinek az elérhetõség szóljon! Santalfa márka Újpesten van a nagyker.
- Mindig pillantsunk rá a vízhõmérõre, nehogy felkússzon. Okozhatja ezt, hogy keveset töltöttünk bele, vagy az imént említett habzás.
- A hûtõsapkát mindig ronggyal nagyon lassan vegyük/tekerjük le!
- Feltöltésnél ha már tele van a hûtõ, nyomkodjuk meg a két nagy vízcsövet, hogy kijöjjenek a légbuborékok, majd töltsük újra tele!
- Ahogy Cslaci is mondta, ne vegyünk gagyi fagyállót. Megeszi a fém csöveket, a gumi alkatrészeket!
Jómagam télen nyáron 2/3-ad rész fagyálló és 1/3-ad rész desztvízzel járok. Fontos tudni, hogy a fagyálló nyáron is kell, mert funkciója a kenés is (pl vízpumpa).
Tudom soknak tûnik, de így alaposan át lehet mosni a rendszert és télen még a fûtés is jobb lehet (bár a radiátorra más technika is van, ami sokkal jobb hatásfokú. Ha kell ezt is leírom.)
Ha valamit kihagytam szóljatok!
Megéri mindenkinek megcsinálni!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Pacsker 2012 márc. 22, 02:29 pm-kor.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Fordított irányban is!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Ha eszembe marad, lefotózom. Úgyis szét van füzve a blokk
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- vadaspörkölt
- Visszajáró
- Hozzászólások: 63
- Csatlakozott: 2009 aug. 25, 01:40 pm
- Tartózkodási hely: Debrecen
nekem azt javasolták pl vizkõellen h nyomassam át ecettel.errõl vélemény?a radiatorom már rottyon van a vizkõtõl.most jöttem haza kb 15 fok vol a viharban és kellett volna egy kis meelglevegõ a párásodas ellen de igy is csak langyos volt a levegõ.télen igy nemtom mi lesz :D.termosztat nekem is érdekes.néha jó a motor hõfok néha meg nem .szoval olyan mintha csak néha mûködne rendesen.uj termosztat.nem a legolcsobbat vettem de nem is a legdragabbat.89Celsiusnal nyit elméletileg.gumit nekem sem adtak hozzá de vhogyan megoldottam h jo legyen.de most majd szétszedem megint mert vizkövet ki akarom szedni belõle.meg a kismadarakat .
-
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 267
- Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
- Tartózkodási hely: Érd
Szerintem nem lehet vízkõ a rendszerben. Ha lelkesen évente lecserélik a csapvizet csapvízre és abból minden vízkõ kiválik az is minimális mennyiség. Azt inkább el tudom képzelni hogy a rossz minõségû fagyállóból lerakódtak részek, vagy valahogy másképp került kosz a rendszerbe, azt meg ki lehet mosni a fent leírt módon.
'99-es lépcsõshátú E11, 4E-FE motorral
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Ellent kell mondjak. Vízkõ az, ahogy vadaspöri is írja. Sûrû jelenség ilyen idõs autóknál.
Ezért sem rakunk soha csapvizet, maximum a mosás erejéig.
Elvileg a forró ecet jó lehet, csak nem tudom milyen PH-ja van és ez mennyire káros a gumi/alu/fém alkatrészekre.
Járj utána más úton is!
Ezért sem rakunk soha csapvizet, maximum a mosás erejéig.
Elvileg a forró ecet jó lehet, csak nem tudom milyen PH-ja van és ez mennyire káros a gumi/alu/fém alkatrészekre.
Járj utána más úton is!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- vadaspörkölt
- Visszajáró
- Hozzászólások: 63
- Csatlakozott: 2009 aug. 25, 01:40 pm
- Tartózkodási hely: Debrecen
nekem javasolták az ecetet többen.gyorsulni jarnk meg ilyen tuningmaniasok.sajat maguk javitjak az autoikat szoval eléggé értenek hozzá.vagyis remélem mert tuti megküldöm ecettel .fütésem egyaltalan semmi.most h jöttem egy viharban haza akartam meleget fujni az ablakra de 15 fokban nem tudott meleg levegõt fujni.a motorhõfok jo volt.bár sztem a termosztatom sem szuperal.pedig még fél éves sincs.de lassan melegszik fel a motor bár egész jol tartja menet közben.de szét fogom kapni ettõl függetlenül mert van egy gyanum h a gumitömités mellett folyik el a viz.
- vadaspörkölt
- Visszajáró
- Hozzászólások: 63
- Csatlakozott: 2009 aug. 25, 01:40 pm
- Tartózkodási hely: Debrecen
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Termosztátból csak gyárit. Nem azért mert kõfejûek vagyunk, hanem, mint fentebb olvasható, volt, hogy az új utánygyártott már alapból rossz volt!
Fûtésed simán lehet ettõl rossz, plussz oda-vissza ki kéne mosni a fûtõradiátort. Csodákra képes.
Ha a hûtõsapka rugói nem jók, gumitömítései nem zárnak, akkor forrhat/melegedhet a víz, a túlfolyóba és ból nem tud áramolni a víz. Megéri azt is átjáratni (mindkét rugóját) és a gumigyûrût, ha netán megnagyobbotdott, méretre vágni!
Fûtésed simán lehet ettõl rossz, plussz oda-vissza ki kéne mosni a fûtõradiátort. Csodákra képes.
Ha a hûtõsapka rugói nem jók, gumitömítései nem zárnak, akkor forrhat/melegedhet a víz, a túlfolyóba és ból nem tud áramolni a víz. Megéri azt is átjáratni (mindkét rugóját) és a gumigyûrût, ha netán megnagyobbotdott, méretre vágni!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- vadaspörkölt
- Visszajáró
- Hozzászólások: 63
- Csatlakozott: 2009 aug. 25, 01:40 pm
- Tartózkodási hely: Debrecen
hát akkor majd ha iveszem a termot az ecetezésnél akkor melegitek vizet kb 90 fokra és belerakom h nyit e vagy zár e.ha nem csinal semmit vagy szinte semmit akkor kuka.visszarakom a régit.aztan veszek egy masikat. elméletileg ha 5 liter ecettel szépen végigjaratom majd a rendszert akkor fasza lesz aztan vehetek majd fagyallot :S.