Kuplung problémák
- IceRocko
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 975
- Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
- Autód gyártási éve: 1992
- Autód típusa (és generációja): Corolla E10
- Autód felszereltségi jelölése: XLi
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re: g
Egyszerûen elkopott a kuplungtárcsád. Csere minél hamarabb, mert életveszélyes!kasznisvagyok írta:hello sziasztok nekem az lenne a problematika hogy ha megyek az autóval pl 2ezres fordulattól el kezdem neki tolni akkor olyat csinál hogy a motor felpörög mintha nyomnám a kuplungot de nem és közben nem gyorsul úgy az autó ahogy megszoktam ez egy ee101 1.3 16v sedán hidrokuplungos én a kinyomora gondolok hogy az lehet tipp valakivel volt már ilyen ??
EE101 Sedan, 7A-FE
E12 váltó kiszerelés
Hellosztok,
van egy 2002-es E12-es 1.4B Corollám. Kuplungot akarok benne cserélni. Így, ahogy átnéztem, hogy fogom csinálni, felmerült bennem egy kérdés.
Ahogy kinyitom a motorháztetõt, szembõl nézve van ugye a motor bal oldalán egy tartó bak/konzol, a motor és a váltó találkozásánál pedig van egy (csapos, hengeres) bak elõl és egy hátul a váltóhoz rögzítve.
Az alsó váz(ak) lecsavarozása nélkül hogyan tudom levenni a váltót? (amennyire észrevettem, ezeknek a bakoknak azok a csavarjai, amikkel ehhez az alsó vázhoz vannak rögzítve, nem nagyon férhetõek hozzá)
Elõre is köszönöm, ha segít vki.
Itt van egy video, amiben az arc kiveszi a bakokat (1:55-2:10, sajnos az egész videót pénzért árulja ebayen):
http://www.youtube.com/watch?v=UoYwXomqNk4
Itt ugyanannak a videója, és mutogat is az alsó váznál, de nem az odatartozó hang van alatta:
http://www.youtube.com/watch?v=hLKex6zRw0Y
Itt pedig egy, amiben lecsavarozzák az egész vázat:
http://www.youtube.com/watch?v=1hCL2s-Gv_0
Aztán, lehet, hogy egyik sem túl jó alap, mert ezek amcsiban készültek és ott nagyobb motorok vannak, így lehet a bakok is mások.
A váz felépítés sem ugyanolyan, mint amit az utolsó videóban lecsavarnak. De én azt nem akarnám bántani, mert hozzá van fogva a kormány rudazat és a felfüggesztéshez is megy rajta vmi. Azt néztem, hogy kiférne a váltó, ha a bakok nem lennének annyira útban.
üdv,
Levi
van egy 2002-es E12-es 1.4B Corollám. Kuplungot akarok benne cserélni. Így, ahogy átnéztem, hogy fogom csinálni, felmerült bennem egy kérdés.
Ahogy kinyitom a motorháztetõt, szembõl nézve van ugye a motor bal oldalán egy tartó bak/konzol, a motor és a váltó találkozásánál pedig van egy (csapos, hengeres) bak elõl és egy hátul a váltóhoz rögzítve.
Az alsó váz(ak) lecsavarozása nélkül hogyan tudom levenni a váltót? (amennyire észrevettem, ezeknek a bakoknak azok a csavarjai, amikkel ehhez az alsó vázhoz vannak rögzítve, nem nagyon férhetõek hozzá)
Elõre is köszönöm, ha segít vki.
Itt van egy video, amiben az arc kiveszi a bakokat (1:55-2:10, sajnos az egész videót pénzért árulja ebayen):
http://www.youtube.com/watch?v=UoYwXomqNk4
Itt ugyanannak a videója, és mutogat is az alsó váznál, de nem az odatartozó hang van alatta:
http://www.youtube.com/watch?v=hLKex6zRw0Y
Itt pedig egy, amiben lecsavarozzák az egész vázat:
http://www.youtube.com/watch?v=1hCL2s-Gv_0
Aztán, lehet, hogy egyik sem túl jó alap, mert ezek amcsiban készültek és ott nagyobb motorok vannak, így lehet a bakok is mások.
A váz felépítés sem ugyanolyan, mint amit az utolsó videóban lecsavarnak. De én azt nem akarnám bántani, mert hozzá van fogva a kormány rudazat és a felfüggesztéshez is megy rajta vmi. Azt néztem, hogy kiférne a váltó, ha a bakok nem lennének annyira útban.
üdv,
Levi
- Lackó
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3459
- Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
- Autód gyártási éve: 2017
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Crossover
Szerintem az reccsenés inkább. Kuplung, vagy váltóolaj (Van benne elég ? Mikor volt cserélve ?)doki írta:Sziasztok.Corolla E9 1.3 amirõl szó lessz.
Minap tapasztaltam hogy váltásnál ha másodikba rakom koppan egyet a váltóbot,3.ba pedig szintén belekoppan,hátramenetet nagyon nehezen veszi be.
Nem nagyon értek hozzá abszolute szerelõ se látta még.
Mi lehet a probléma?
-
- Újonc
- Hozzászólások: 14
- Csatlakozott: 2014 máj. 30, 11:28 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Harmony
- Autód karosszéria variánsa: Wagon (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Salgótarján / Karcag
Re: Kuplung problémák
Sziasztok!
Egy kis segìtsége szorulnék a vàltóm huncotkodik, 3asba nehezen megy be sokszor màsodik próbàlkozàsra csak, 4be néha van egy koppanó-reccsenő hang, 5ből kifelé kicsit trükkös mert kissé jobbra kell húzni kivétel előtt. Szerintetek egy vàltóolaj csere segítene, vagy az csak ideiglenes tűzoltàs lenne?
Segítséget előrre is köszönöm.
Szabi.
Egy kis segìtsége szorulnék a vàltóm huncotkodik, 3asba nehezen megy be sokszor màsodik próbàlkozàsra csak, 4be néha van egy koppanó-reccsenő hang, 5ből kifelé kicsit trükkös mert kissé jobbra kell húzni kivétel előtt. Szerintetek egy vàltóolaj csere segítene, vagy az csak ideiglenes tűzoltàs lenne?
Segítséget előrre is köszönöm.
Szabi.
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Kuplung problémák
Hát, nem hinném hogy váltóolaj probléma lenne.Joyce írta:Sziasztok!
Egy kis segìtsége szorulnék a vàltóm huncotkodik, 3asba nehezen megy be sokszor màsodik próbàlkozàsra csak, 4be néha van egy koppanó-reccsenő hang, 5ből kifelé kicsit trükkös mert kissé jobbra kell húzni kivétel előtt. Szerintetek egy vàltóolaj csere segítene, vagy az csak ideiglenes tűzoltàs lenne?
Segítséget előrre is köszönöm.
Szabi.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- IceRocko
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 975
- Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
- Autód gyártási éve: 1992
- Autód típusa (és generációja): Corolla E10
- Autód felszereltségi jelölése: XLi
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re: Kuplung problémák
Hát olajcserével tényleg nem fogod tudni megoldani sajnos.
Milyen típus, évjárat?
Lehet nem cseréltek benne olajat, vagy nem rendszeresen és a szinkrongyűrűk koptak el.
Vagy a váltókulisszák koptak meg.
Milyen típus, évjárat?
Lehet nem cseréltek benne olajat, vagy nem rendszeresen és a szinkrongyűrűk koptak el.
Vagy a váltókulisszák koptak meg.
EE101 Sedan, 7A-FE
-
- Újonc
- Hozzászólások: 14
- Csatlakozott: 2014 máj. 30, 11:28 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Harmony
- Autód karosszéria variánsa: Wagon (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Salgótarján / Karcag
Re: Kuplung problémák
Először is nayon köszönöm a segìtséget.
97es évjàtú 1.6os lb corolla.
Mondjuk úgy volt, hogy a hónap elején lesz kuplungszet csere, de sajnos nem jött ki anyagiba. De remélem kibírja még.
97es évjàtú 1.6os lb corolla.
Mondjuk úgy volt, hogy a hónap elején lesz kuplungszet csere, de sajnos nem jött ki anyagiba. De remélem kibírja még.
-
- Újonc
- Hozzászólások: 14
- Csatlakozott: 2014 máj. 30, 11:28 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Harmony
- Autód karosszéria variánsa: Wagon (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Salgótarján / Karcag
Re: Kuplung problémák
Holnap lesz egy hete hogyy meglett a telje kuplungszett csere (jakoparts) azóta fentebb említett hibák szinte meg is szünzek csak 5bõl jön ki nehezebben de az sem vészes.
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Kuplung problémák
Már 1 év / 15000 km benne van az új Aisin kuplungszettemben, de még mindig érzek tolatásnál egy kis remegést...
Illetve, ha emelkedőn, csúsztatott kuplunggal indulok, akkor néha érzek egy kis büdöset az autó körül. Nem mindig, csak néha. Lehet, hogy katalizátor miatt is van ? Vagy, ha mégis kuplung, akkor ez még elfogadható ?
(Amúgy működik minden rendesen, előremenetben semmi rázás, nagyon jó, puha, de határozott a kuplung, szóval okés)
Illetve, ha emelkedőn, csúsztatott kuplunggal indulok, akkor néha érzek egy kis büdöset az autó körül. Nem mindig, csak néha. Lehet, hogy katalizátor miatt is van ? Vagy, ha mégis kuplung, akkor ez még elfogadható ?
(Amúgy működik minden rendesen, előremenetben semmi rázás, nagyon jó, puha, de határozott a kuplung, szóval okés)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Re: Kuplung problémák
Sziasztok! Abban szeretnék segítséget kérni, hogy érdemes e kettős tömegű lendkereket felújíttatni, ha igen, akkor hol?
Ha nem érdemes, akkor hol érdemes újat keresni, ami jó minőség elfogadható árban?
Előre is köszönöm a segítséget!
Ha nem érdemes, akkor hol érdemes újat keresni, ami jó minőség elfogadható árban?
Előre is köszönöm a segítséget!
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Kuplung problémák
Lehet butaságot írok, de úgy tudtam, hogy az első D4D-k némelyikében még nem volt kettős tömegű lendkerék.
Biztos, hogy van az E11-ben?
Egyébként felújítani nem hiszem, hogy megéri. Cseréje még jó minőségű utángyártott márkában is sok.
Legegyszerűbb visszaalakítani hagyományos lendkerekűre. (~100 ezer Ft esetleg kevesebb) Nagyon kultúráltan járnak. Sokszor még úgy is komfortosabban, mint egy Európai gyártású Dízel... Ha visszaalakítod, utána ezzel valószínűleg nem lesz sok gondod...
Biztos, hogy van az E11-ben?
Egyébként felújítani nem hiszem, hogy megéri. Cseréje még jó minőségű utángyártott márkában is sok.
Legegyszerűbb visszaalakítani hagyományos lendkerekűre. (~100 ezer Ft esetleg kevesebb) Nagyon kultúráltan járnak. Sokszor még úgy is komfortosabban, mint egy Európai gyártású Dízel... Ha visszaalakítod, utána ezzel valószínűleg nem lesz sok gondod...
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Re: Kuplung problémák
Köszi szépen! Tuti van benne kettős tömegű! Eddig a legjobb ajánlat 170e kuplunggal együtt. Felújítás 80e.
Visszaalakítva nem tesz tönkre semmit?
Hol kapok hozzá alkatrészt?
Visszaalakítva nem tesz tönkre semmit?
Hol kapok hozzá alkatrészt?