Kuplung problémák

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
IceRocko
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 975
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
Autód gyártási éve: 1992
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re: g

Hozzászólás Szerző: IceRocko » 2014 jan. 12, 09:17 pm

kasznisvagyok írta:hello sziasztok nekem az lenne a problematika hogy ha megyek az autóval pl 2ezres fordulattól el kezdem neki tolni akkor olyat csinál hogy a motor felpörög mintha nyomnám a kuplungot de nem és közben nem gyorsul úgy az autó ahogy megszoktam ez egy ee101 1.3 16v sedán hidrokuplungos én a kinyomora gondolok hogy az lehet tipp valakivel volt már ilyen ??
Egyszerûen elkopott a kuplungtárcsád. Csere minél hamarabb, mert életveszélyes!
EE101 Sedan, 7A-FE

Lev988
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2014 jan. 29, 09:15 am
E12 váltó kiszerelés

Hozzászólás Szerző: Lev988 » 2014 jan. 29, 09:28 am

Hellosztok,

van egy 2002-es E12-es 1.4B Corollám. Kuplungot akarok benne cserélni. Így, ahogy átnéztem, hogy fogom csinálni, felmerült bennem egy kérdés.
Ahogy kinyitom a motorháztetõt, szembõl nézve van ugye a motor bal oldalán egy tartó bak/konzol, a motor és a váltó találkozásánál pedig van egy (csapos, hengeres) bak elõl és egy hátul a váltóhoz rögzítve.
Az alsó váz(ak) lecsavarozása nélkül hogyan tudom levenni a váltót? (amennyire észrevettem, ezeknek a bakoknak azok a csavarjai, amikkel ehhez az alsó vázhoz vannak rögzítve, nem nagyon férhetõek hozzá)
Elõre is köszönöm, ha segít vki.

Itt van egy video, amiben az arc kiveszi a bakokat (1:55-2:10, sajnos az egész videót pénzért árulja ebayen):
http://www.youtube.com/watch?v=UoYwXomqNk4
Itt ugyanannak a videója, és mutogat is az alsó váznál, de nem az odatartozó hang van alatta:
http://www.youtube.com/watch?v=hLKex6zRw0Y
Itt pedig egy, amiben lecsavarozzák az egész vázat:
http://www.youtube.com/watch?v=1hCL2s-Gv_0

Aztán, lehet, hogy egyik sem túl jó alap, mert ezek amcsiban készültek és ott nagyobb motorok vannak, így lehet a bakok is mások.
A váz felépítés sem ugyanolyan, mint amit az utolsó videóban lecsavarnak. De én azt nem akarnám bántani, mert hozzá van fogva a kormány rudazat és a felfüggesztéshez is megy rajta vmi. Azt néztem, hogy kiférne a váltó, ha a bakok nem lennének annyira útban.

üdv,
Levi

Avatar
doki
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 302
Csatlakozott: 2013 okt. 05, 10:22 pm
Tartózkodási hely: Magyarország

Hozzászólás Szerző: doki » 2014 feb. 02, 06:51 pm

Sziasztok.Corolla E9 1.3 amirõl szó lessz.
Minap tapasztaltam hogy váltásnál ha másodikba rakom koppan egyet a váltóbot,3.ba pedig szintén belekoppan,hátramenetet nagyon nehezen veszi be.
Nem nagyon értek hozzá abszolute szerelõ se látta még.
Mi lehet a probléma?

Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó » 2014 feb. 02, 08:07 pm

doki írta:Sziasztok.Corolla E9 1.3 amirõl szó lessz.
Minap tapasztaltam hogy váltásnál ha másodikba rakom koppan egyet a váltóbot,3.ba pedig szintén belekoppan,hátramenetet nagyon nehezen veszi be.
Nem nagyon értek hozzá abszolute szerelõ se látta még.
Mi lehet a probléma?
Szerintem az reccsenés inkább. Kuplung, vagy váltóolaj (Van benne elég ? Mikor volt cserélve ?)

Avatar
doki
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 302
Csatlakozott: 2013 okt. 05, 10:22 pm
Tartózkodási hely: Magyarország

Hozzászólás Szerző: doki » 2014 feb. 07, 11:47 am

Nem volt cserélve még.De hétvégén utánna nézek.

Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó » 2014 feb. 07, 12:04 pm

doki írta:Nem volt cserélve még.De hétvégén utánna nézek.
Az baj. Elvileg 60.000. km-enként kell, ha jól tudom.

Joyce
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2014 máj. 30, 11:28 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Harmony
Autód karosszéria variánsa: Wagon (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Salgótarján / Karcag
Re: Kuplung problémák

Hozzászólás Szerző: Joyce » 2014 aug. 08, 02:47 pm

Sziasztok!

Egy kis segìtsége szorulnék a vàltóm huncotkodik, 3asba nehezen megy be sokszor màsodik próbàlkozàsra csak, 4be néha van egy koppanó-reccsenő hang, 5ből kifelé kicsit trükkös mert kissé jobbra kell húzni kivétel előtt. Szerintetek egy vàltóolaj csere segítene, vagy az csak ideiglenes tűzoltàs lenne?
Segítséget előrre is köszönöm.
Szabi.

Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Kuplung problémák

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2014 aug. 08, 05:26 pm

Joyce írta:Sziasztok!

Egy kis segìtsége szorulnék a vàltóm huncotkodik, 3asba nehezen megy be sokszor màsodik próbàlkozàsra csak, 4be néha van egy koppanó-reccsenő hang, 5ből kifelé kicsit trükkös mert kissé jobbra kell húzni kivétel előtt. Szerintetek egy vàltóolaj csere segítene, vagy az csak ideiglenes tűzoltàs lenne?
Segítséget előrre is köszönöm.
Szabi.
Hát, nem hinném hogy váltóolaj probléma lenne.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Avatar
IceRocko
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 975
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
Autód gyártási éve: 1992
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re: Kuplung problémák

Hozzászólás Szerző: IceRocko » 2014 aug. 08, 07:21 pm

Hát olajcserével tényleg nem fogod tudni megoldani sajnos. :(
Milyen típus, évjárat?
Lehet nem cseréltek benne olajat, vagy nem rendszeresen és a szinkrongyűrűk koptak el.
Vagy a váltókulisszák koptak meg.
EE101 Sedan, 7A-FE

Joyce
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2014 máj. 30, 11:28 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Harmony
Autód karosszéria variánsa: Wagon (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Salgótarján / Karcag
Re: Kuplung problémák

Hozzászólás Szerző: Joyce » 2014 aug. 08, 10:36 pm

Először is nayon köszönöm a segìtséget.
97es évjàtú 1.6os lb corolla.
Mondjuk úgy volt, hogy a hónap elején lesz kuplungszet csere, de sajnos nem jött ki anyagiba. De remélem kibírja még.

Joyce
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2014 máj. 30, 11:28 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Harmony
Autód karosszéria variánsa: Wagon (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Salgótarján / Karcag
Re: Kuplung problémák

Hozzászólás Szerző: Joyce » 2014 okt. 03, 10:01 am

Holnap lesz egy hete hogyy meglett a telje kuplungszett csere (jakoparts) azóta fentebb említett hibák szinte meg is szünzek csak 5bõl jön ki nehezebben de az sem vészes.

Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Kuplung problémák

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2014 okt. 11, 12:19 pm

Már 1 év / 15000 km benne van az új Aisin kuplungszettemben, de még mindig érzek tolatásnál egy kis remegést...

Illetve, ha emelkedőn, csúsztatott kuplunggal indulok, akkor néha érzek egy kis büdöset az autó körül. Nem mindig, csak néha. Lehet, hogy katalizátor miatt is van ? Vagy, ha mégis kuplung, akkor ez még elfogadható ?

(Amúgy működik minden rendesen, előremenetben semmi rázás, nagyon jó, puha, de határozott a kuplung, szóval okés)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Slemmy
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2015 jan. 03, 03:04 pm
Re: Kuplung problémák

Hozzászólás Szerző: Slemmy » 2015 jan. 03, 03:46 pm

Sziasztok! Abban szeretnék segítséget kérni, hogy érdemes e kettős tömegű lendkereket felújíttatni, ha igen, akkor hol?
Ha nem érdemes, akkor hol érdemes újat keresni, ami jó minőség elfogadható árban?
Előre is köszönöm a segítséget!

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Kuplung problémák

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2015 jan. 03, 05:02 pm

Lehet butaságot írok, de úgy tudtam, hogy az első D4D-k némelyikében még nem volt kettős tömegű lendkerék.
Biztos, hogy van az E11-ben?

Egyébként felújítani nem hiszem, hogy megéri. Cseréje még jó minőségű utángyártott márkában is sok.
Legegyszerűbb visszaalakítani hagyományos lendkerekűre. (~100 ezer Ft esetleg kevesebb) Nagyon kultúráltan járnak. Sokszor még úgy is komfortosabban, mint egy Európai gyártású Dízel... Ha visszaalakítod, utána ezzel valószínűleg nem lesz sok gondod...
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Slemmy
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2015 jan. 03, 03:04 pm
Re: Kuplung problémák

Hozzászólás Szerző: Slemmy » 2015 jan. 03, 05:57 pm

Köszi szépen! Tuti van benne kettős tömegű! Eddig a legjobb ajánlat 170e kuplunggal együtt. Felújítás 80e.
Visszaalakítva nem tesz tönkre semmit?
Hol kapok hozzá alkatrészt?


Válasz küldése