Kuplung problémák
- pézsé
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 440
- Csatlakozott: 2013 dec. 10, 10:57 pm
- Autód gyártási éve: 1999
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Kuplung problémák
Ha jól tudom a váltót is a csillapított rezgésre méretezték. A gyakorlat azonban más, mint az elmélet, ha valakinek jól működik kettőstömegű nélkül is hosszútávon, akkor megérheti belenyúlni.Slemmy írta:Köszi szépen! Tuti van benne kettős tömegű! Eddig a legjobb ajánlat 170e kuplunggal együtt. Felújítás 80e.
Visszaalakítva nem tesz tönkre semmit?
Hol kapok hozzá alkatrészt?
Mindenesetre ezt érdemes elolvasni mit miért és hogyan.
http://totalcar.hu/magazin/technika/201 ... lendkerek/
Re: Kuplung problémák
Köszi szépen! Esetleg a kettős tömegű kiváltására való Valeo lendkerékkel van valakinek tapasztalata?
- bepi81
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2512
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2000
- Autód típusa (és generációja): Avensis
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: Wagon (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Re: Kuplung problémák
A 90 lovas 2.0 d-4d-ben nincs kettőstömegű lendkerék. Ennek ellenére, a Bárdi katalógusa hozza a lendkereket, igaz, nincs odaírva, hogy kettőstömegű, ez lehet sima is.Pacsker írta:Lehet butaságot írok, de úgy tudtam, hogy az első D4D-k némelyikében még nem volt kettős tömegű lendkerék.
Biztos, hogy van az E11-ben?
Egyébként felújítani nem hiszem, hogy megéri. Cseréje még jó minőségű utángyártott márkában is sok.
Legegyszerűbb visszaalakítani hagyományos lendkerekűre. (~100 ezer Ft esetleg kevesebb) Nagyon kultúráltan járnak. Sokszor még úgy is komfortosabban, mint egy Európai gyártású Dízel... Ha visszaalakítod, utána ezzel valószínűleg nem lesz sok gondod...
A Szakál-Metál katalógusa csak kuplung szettet hoz, lendkerék nélkül. Szerintem ez a helyes.
De így is 80e Ft körüli minimum a szett ára...
Visszaalakítani?! Ezt pont Te írod, aki maximalista?! Ha egy motorhoz a fejlesztőmérnökök kettőstömegű lendkereket találtak ki, terveztek meg, akkor annak oka van. Soha nem tanácsolnék (még csak sugallatban sem!) olyat, ami nem azonos műszaki színvonalú a gyári alkatrészekkel...
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23812
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Kuplung problémák
A vissszaalakítást sokan megejtették már kishazánkban (ha jól tudom még E12-ben is), méghozzá azért mert sok komfort érzet romlást (és velejáróját) nem okoz, viszont rengeteg pénzt spórol meg a tulaj vele. Ne feledjük, hogy jelenleg az E11 piaci ára közelebb van a fél millióhoz, mint az 1-hez, netán még kevesebb
és most akár egy több 100 ezres kiadásról beszélünk. Hát igazán nem mindegy, hogy mennyi lesz a számla végösszege...
Igen én vetettem fel a dolgot és továbbra sem gondolom, hogy szégyelnem kellenne. Bevált dolog (akár bontott gyári "1 tömegű"
lendkerékkel), többeknek már hosszú távú tapasztalata van róla és kedves Slemmy tulajunknak egy új lehetőség, amiről esetleg még nem is hallott.
Utánajár, érdeklődik... , majd nyilván ő dönt, hogy melyik megoldás szimpatikusabb számára. (komfort, gazdaságossági, megbízhatósági... tényező)

Igen én vetettem fel a dolgot és továbbra sem gondolom, hogy szégyelnem kellenne. Bevált dolog (akár bontott gyári "1 tömegű"

Utánajár, érdeklődik... , majd nyilván ő dönt, hogy melyik megoldás szimpatikusabb számára. (komfort, gazdaságossági, megbízhatósági... tényező)
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi





- Zolee11
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 239
- Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
- Autód gyártási éve: 2001
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Kuplung problémák
Nálam is megtörtént időközben a kuplungcsere, előtte a szerelővel is egyeztettem, neki mik a tapasztalatai a különböző utángyártott márkákról. Hát nem győzött meg, sőt. Így mindenképp a SACHS kuplung szettet vettem hozzá, ami túl van már 1500 km-en is, és maximálisan meg vagyunk vele elégedve. Nem kockáztattam, ha nem válik be akkor a még egy olcsóbb árával és a szerelési költséggel már rosszabbul jártam, főleg mert elég jó áron jutottam hozzá.
Nálam az egész mizéria onnan indult, hogy télen, de csakis télen nehéz volt 1-es illetve később a 2-est váltani. Teljesen mind1 volt, hogy álló vagy guruló helyzet, lefelé vagy fölfelé kellett váltani, olyan szinten akadt, hogy az már zavaró volt, az újra-kuplungolás sem segített. Elvittem megnézettem, állítottak a pedál hézagon, holtjátékon már attól jobb lett, de jelezte a szerelő, hogy nem véletlen az 1-es 2-es van gond, ugyanis azt használjuk a legtöbbet, ezek vannak a legjobban elkopva, így ezek érzékenyebbek már a kuplung pontatlanságaira is. Ugyanakkor jelezte, hogy nagyon fent fog a kuplung ez már a végét járja.
Elhatároztuk, ha idén télen is akad a váltó akkor nincs mese, kuplung csere. Jól döntöttünk, a gyári AISIN egyik oldalon szinte 0,0 mm-ig le volt kopva, a lendkerék felől még volt vagy 0,2-0,3 mm a szegecsekig.
Picit ugyan már hullámos volt a lendkerék is, de azt mondta a szerelő, ha eddig nem rángatott, akkor az ujjal sem fog, igaza is lett. Eddig ez a része tökéletes.
A váltó most még jobb lett, de néha azért visszaváltásnál meg meg akad egy picit, szóval ezt teljesen nem sikerült orvosolni, ott már szinkrongyűrű vagy egyéb más is kopott lehet annyira, hogy nem mindig pontos a váltó. Az az érdekes, hogy nem darál, egyszerűen megakad és kész, mintha nem ott és oda akarná tolni a fogaskerekeket a váltó mechanika ahová kellene, persze kívülről minden rendben van, esetleg még a váló bowdent lehet cserélni, hátha az segít valamit, de én nem hiszem, hogy azzal lenne gond. Egyelőre nem vészes, használható. (Természetesen olaj is volt cserélve a váltóban.)
Nálam az egész mizéria onnan indult, hogy télen, de csakis télen nehéz volt 1-es illetve később a 2-est váltani. Teljesen mind1 volt, hogy álló vagy guruló helyzet, lefelé vagy fölfelé kellett váltani, olyan szinten akadt, hogy az már zavaró volt, az újra-kuplungolás sem segített. Elvittem megnézettem, állítottak a pedál hézagon, holtjátékon már attól jobb lett, de jelezte a szerelő, hogy nem véletlen az 1-es 2-es van gond, ugyanis azt használjuk a legtöbbet, ezek vannak a legjobban elkopva, így ezek érzékenyebbek már a kuplung pontatlanságaira is. Ugyanakkor jelezte, hogy nagyon fent fog a kuplung ez már a végét járja.
Elhatároztuk, ha idén télen is akad a váltó akkor nincs mese, kuplung csere. Jól döntöttünk, a gyári AISIN egyik oldalon szinte 0,0 mm-ig le volt kopva, a lendkerék felől még volt vagy 0,2-0,3 mm a szegecsekig.

A váltó most még jobb lett, de néha azért visszaváltásnál meg meg akad egy picit, szóval ezt teljesen nem sikerült orvosolni, ott már szinkrongyűrű vagy egyéb más is kopott lehet annyira, hogy nem mindig pontos a váltó. Az az érdekes, hogy nem darál, egyszerűen megakad és kész, mintha nem ott és oda akarná tolni a fogaskerekeket a váltó mechanika ahová kellene, persze kívülről minden rendben van, esetleg még a váló bowdent lehet cserélni, hátha az segít valamit, de én nem hiszem, hogy azzal lenne gond. Egyelőre nem vészes, használható. (Természetesen olaj is volt cserélve a váltóban.)
'01 Toyota Corolla Sedan 1,4 Linea Terra ('12-)
- szullosz
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
- Tartózkodási hely: Budapest, IV.
Re: Kuplung problémák
Engedjetek meg pár gondolatot a témában:bepi81 írta: Visszaalakítani?! Ezt pont Te írod, aki maximalista?! Ha egy motorhoz a fejlesztőmérnökök kettőstömegű lendkereket találtak ki, terveztek meg, akkor annak oka van. Soha nem tanácsolnék (még csak sugallatban sem!) olyat, ami nem azonos műszaki színvonalú a gyári alkatrészekkel...
1. Én lennék a legboldogabb, ha minden kedves klubtagunk megengedhetné magának a 15 éves autójához a kettőstömegű lendítőkereket ~250e-ért és a hozzá tartozó szettet még ~150e-ért! Ilyen összegeknél a munkadíj már ajándék...
2. Matyi MINDIG JÓT AKAR, még akkor is, ha ez látszólag nem maximalizmus...
3. 1CD motoros Toyota-t szereltek ezzel is és azzal is! Ha 2001-ben jó volt a "sima" lendítőkerék, akkor az jó lesz 2004-ben is!
4. A Valeo vagy a LUK (mindkettő TOYOTA beszállító) fejlesztőmérnökei full hüJék, ha egy típushoz gyártanak "visszaalakító" szettet ("sima" lendítőkerék, kinyomócsapágy, tárcsa és szerkezet)???!!!
4. Sajnos az autótechnikában láttunk már olyat, hogy egy jól működő konstrukciót tovább fejlesztettek és cserébe sz@r is lett! A mérnök urakat nagyon tisztelem, mert jót akartak! Csak nem jött össze! Ez még nem is lenne baj. A baj az, hogy ez a kis baki nagyon drága a kedves ügyfeleknek! (pl.: Eddig jellemzően külön volt a kinyomócsapágy és az alsó munkahenger! Ez nagyon szuper, munkahengert soha nem kellett cserélni, a gyári KOYO kinyomócsapágy meg volt ~15 ezüstből! Most egy szerkezeti egység ~50 ezerért! GRATULÁLOK!!!
Erőátviteli témánál maradva: FreeTronic aktuátor ~430e, módosított MMT ECU ~320e, módosított MMT villa, motor ~190e!!!)
Ha lehet választani, akkor inkább választom az olcsóbb (régebben gyári) technológiát és boldogan elégek a szakbarbárok pokoltüzén!!!
Összegezve:
Aki teheti keressen nettó 1 misit és élvezze a technikát, mindenki más tegyen a kettőstömegű lendítőkerék helyett gyári "simát" és hallgasson róla nagyokat! Senki sem fogja észrevenni a különbséget és cserébe örökre jó lesz az autója!
Maradok tisztelettel!
Szabber
CCH vezetőségi tag
DELTA
ToYODA MASTER
CUCCOS - PUCCSOS
DELTA
ToYODA MASTER
CUCCOS - PUCCSOS
- bepi81
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2512
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2000
- Autód típusa (és generációja): Avensis
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: Wagon (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Re: Kuplung problémák
Tök igazad van, Szullosz.
Csak én inkább azt vallom, hogy az ember a saját pénztárcájának megfelelően vegyen autót.
Olyat, amit fenn is tud tartani, hajlandó és képes is rá költeni adott esetben és ne kelljen anyagi megfontolásból a gyári megoldásoktól eltérő döntést hoznia. Mert az kompromisszum, méghozzá, nem biztos, hogy a pozitív értelemben.
Ha valakinek túl drága a modern dízel autók esetleges javítási költsége, akkor célszerűbb inkább benzinest vegyen. Szerintem. Legalábbis, én így teszek, miért mondanék mást?
A 4. pontot nem értem, én nem mondtam olyat, hogy hülyék lennének. Nyilván van rá igény, így olyat is gyártanak.
Az 5. pontoddal is egyetértek teljesen. Ezért sem vennék soha freetronic-os Yarist és MM-T-s Corollát. SOHA. Meg tudnám fizetni éppen ezeket az árakat, csak nagyon nem akarom, mert - mi meglepő - másra kell a pénz...
Abban egyet tudunk érteni, hogy a kettős tömegű lendítőkereket azért találták ki, hogy "bizonyos" rezgéseket csillapítson? Tehát, konkrét célja van, nem az ügyfelek utólagos legatyásítása... Ha ezt kiváltatja az ügyfél sima lendkerékkel, azzal ezek a rezgések nem lesznek szűrve, csillapítva, és eljuthatnak olyan alkatrészekhez, ahol legalább akkor, vagy nagyobb gondot is okozhatnak azonos hasznélat mellett? (persze, kérdés, hogy mindezt mennyi idő alatt, de akkor is...)
Igen, minden bizonnyal működhet észrevétlenül is a sima lendkerék, de szerintem ehhez kíméletesebb vezetési stílus lehet szükséges, nem?
Megtisztelnél, ha ezekre válaszolnál és elmagyaráznád, ha tévedek, hogy miért tévedek. Nem akarlak meggyőzni arról, ami tapasztalatok alapján esetleg mégsem igaz, tekints kérlek ezekre a felvetéseimre úgy, mintha, puszta "félelmek" lennének a részemről.
És, ugye, nem kell hangsúlyoznom, hogy én sem akarok rosszat senkinek? Párszor megszívtam már én is azzal, hogy "olcsóbb húsnak híg a leve" és valahogy hiszek abban, hogy az általában bonyolultabb egységek meghatározott rendszerben dolgoznak együtt megfelelően (lásd, ha egy motor-váltó páros közé kéttömegű lendkereket szerelnek a gyárban, akkor az úgy lesz optimális műszaki megoldás).
Csak én inkább azt vallom, hogy az ember a saját pénztárcájának megfelelően vegyen autót.

Ha valakinek túl drága a modern dízel autók esetleges javítási költsége, akkor célszerűbb inkább benzinest vegyen. Szerintem. Legalábbis, én így teszek, miért mondanék mást?


A 4. pontot nem értem, én nem mondtam olyat, hogy hülyék lennének. Nyilván van rá igény, így olyat is gyártanak.
Az 5. pontoddal is egyetértek teljesen. Ezért sem vennék soha freetronic-os Yarist és MM-T-s Corollát. SOHA. Meg tudnám fizetni éppen ezeket az árakat, csak nagyon nem akarom, mert - mi meglepő - másra kell a pénz...

Abban egyet tudunk érteni, hogy a kettős tömegű lendítőkereket azért találták ki, hogy "bizonyos" rezgéseket csillapítson? Tehát, konkrét célja van, nem az ügyfelek utólagos legatyásítása... Ha ezt kiváltatja az ügyfél sima lendkerékkel, azzal ezek a rezgések nem lesznek szűrve, csillapítva, és eljuthatnak olyan alkatrészekhez, ahol legalább akkor, vagy nagyobb gondot is okozhatnak azonos hasznélat mellett? (persze, kérdés, hogy mindezt mennyi idő alatt, de akkor is...)
Igen, minden bizonnyal működhet észrevétlenül is a sima lendkerék, de szerintem ehhez kíméletesebb vezetési stílus lehet szükséges, nem?
Megtisztelnél, ha ezekre válaszolnál és elmagyaráznád, ha tévedek, hogy miért tévedek. Nem akarlak meggyőzni arról, ami tapasztalatok alapján esetleg mégsem igaz, tekints kérlek ezekre a felvetéseimre úgy, mintha, puszta "félelmek" lennének a részemről.


És, ugye, nem kell hangsúlyoznom, hogy én sem akarok rosszat senkinek? Párszor megszívtam már én is azzal, hogy "olcsóbb húsnak híg a leve" és valahogy hiszek abban, hogy az általában bonyolultabb egységek meghatározott rendszerben dolgoznak együtt megfelelően (lásd, ha egy motor-váltó páros közé kéttömegű lendkereket szerelnek a gyárban, akkor az úgy lesz optimális műszaki megoldás).

Re: Kuplung problémák
Köszönöm szépen a véleményeket, segítségeket!
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23812
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Kuplung problémák
Hogyan győződtél meg arról, hogy kettős tömegű van az E11-edben?
Nem kukacoskodás, csak nehogy megvezessen valaki
Nem kukacoskodás, csak nehogy megvezessen valaki
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi





Re: Kuplung problémák
Induláskor a kelleténél jobban beremeg a motor, ha kinyomom a kuplungot, akkor a váltó felül csörömpölő hang van. Ha közben le is állítom, akkor mégjobban csörög valami a váltó környékéről. Ez több szerelő szerint és a net szerint is kettős tömegű! Ráadásúl menet közben is egyre jobban ráz a kocsi!
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23812
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Kuplung problémák
Elvileg ilyesmi lehet a tied (adhatnál alvázszámot)
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2001_T ... _1301.html


13405-27010
2004-es Angol, Japán E12-ig még hoz ugyanilyet
Egységesen 589 Euro-ba kerülnek.
2004/5 hótól angol E12-ben már ez
13450-0G010
2005/10 hótól pedig 13450-0G011
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2006_T ... _1301.html

Ezek pedig 1352 Euro-ba kerülnek.
Árukból kiindulva azt mondanám, hogy utóbbi a kettős tömegű és emiatt, amit már hárman is jeleztünk, továbbra is úgy gondolom valószínűleg NINCS az autódban kettős tömegű lendkerék.
Ha igazunk van, jössz egy fagyival
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2001_T ... _1301.html


13405-27010
2004-es Angol, Japán E12-ig még hoz ugyanilyet
Egységesen 589 Euro-ba kerülnek.
2004/5 hótól angol E12-ben már ez
13450-0G010
2005/10 hótól pedig 13450-0G011
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2006_T ... _1301.html

Ezek pedig 1352 Euro-ba kerülnek.
Árukból kiindulva azt mondanám, hogy utóbbi a kettős tömegű és emiatt, amit már hárman is jeleztünk, továbbra is úgy gondolom valószínűleg NINCS az autódban kettős tömegű lendkerék.
Ha igazunk van, jössz egy fagyival

Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi





- bepi81
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2512
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2000
- Autód típusa (és generációja): Avensis
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: Wagon (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Re: Kuplung problémák
Ennyiből még nem következik a kettőstömegűvel szereltség. Sima kuplung és lendkerék is produkálhat ilyen tüneteket. A kettőstömegű sem csörög általában leállításnál, hanem csattan egyet. Indulásnál ránt-rándul az autó egyet. A remegést az elhasználódott kinyomócsapágy is okozhatja.Slemmy írta:Induláskor a kelleténél jobban beremeg a motor, ha kinyomom a kuplungot, akkor a váltó felül csörömpölő hang van. Ha közben le is állítom, akkor mégjobban csörög valami a váltó környékéről. Ez több szerelő szerint és a net szerint is kettős tömegű! Ráadásúl menet közben is egyre jobban ráz a kocsi!
Re: Kuplung problémák
Sziasztok! Köszönöm a sok segítséget! Alvázszám: jt164deb000008059.
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23812
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Kuplung problémák
Ehhez is a harmad annyiba kerülőt hozza.
Szerintem nem kettős tömegű van benne, de erősítse meg más is.
A szerelőiden azért gondolkozz el
Szerintem nem kettős tömegű van benne, de erősítse meg más is.
A szerelőiden azért gondolkozz el

Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi





Re: Kuplung problémák
Köszi szépen! Akkor nincs más, mint szétbombázni a verdát és megnézni, mi van benne! 
