Corolla elektronika probléma?
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Corolla elektronika probléma?
Köszi a tippeket, ma este átnézem a kábelezést.pézsé írta:ha jól tudom két egyforma kocsid is van akku szempontból. Így gyorsan kicserélheted őket és megnézheted az akku-e a gond.
Az E11-nél a fordulatszámot emelnie kell a fogyasztás (klíma refi stb) növekedésével. Ezzel kompenzálja a generátor alacsonyabb teljesítményét az alacsonyabb fordulaton. A feszültségszinteknél fontos a tized érték is.
Az akku sarkain mért töltőfeszültségnek minden üzemállapotban (alapjáraton fordulatszámon, fogyasztókkal terhelve és azok nélkül )13.6 V - 14.4 V között kell lennie, egy kis eltérés belefér azért...
A testvezetéket, esetleges feszültségesést néznék rajtuk, megnézném az izzó csatlakozónál mennyi a feszültség. Simán lehet hogy jó az akku, a töltés is rendben, de a műszernél meg gebasz van.
Amikor indítózol fix hogy leesik a feszültség tökéletes rendszernél is. A másik kocsinál nézd meg a világítás elhalványul-e indításkor.
Rátöltök az akkura is.
(akkucsere a két autó között egyelőre még nem, mert macera, és beindulnak a riasztók, a szomszédokat nem akarom este ezzel ijesztgetni
A műszer okés, használom rendszeresen másra is.
A liftbacknél is elhalványul indítózáskor, pedig abban új Exide Premium van.
A nagy fogyasztók bekapcsolására sem reagál a sedan annyira, hogy 13.6V fölött legyen a fesz.
Szóval, jobban átgondolva, ha nem kontakthiba, akkor inkább generátor/fesszabályzó hiba lesz ez...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- pézsé
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 441
- Csatlakozott: 2013 dec. 10, 10:57 pm
- Autód gyártási éve: 1999
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Corolla elektronika probléma?
Bocs nem volt egyértelmű amit írtam: Műszer, a műszerfalat jelentette nálam, simán lehet az is a ludas.
Hivatalosan ugye először a motort indítod be, azután kapcsolsz be bármilyen fogyasztót. Én emiatt nem látom hogy lecsökken-e a fényerő vagy nem, de majd kipróbálom. Fordulatszámra tuti nem változik nekem a fényerő.
Hivatalosan ugye először a motort indítod be, azután kapcsolsz be bármilyen fogyasztót. Én emiatt nem látom hogy lecsökken-e a fényerő vagy nem, de majd kipróbálom. Fordulatszámra tuti nem változik nekem a fényerő.
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Corolla elektronika probléma?
Nos, átnéztem, megmértem.
Csatlakozások rendben, nem találtam lelazult földelést és hasonlót.
Indítás után, alapjáraton közel 14.4V lesz az akksin, ami szép lassan csökken 13.4V-ra.
DE, ha bekapcsolok bármilyen komolyabb fogyasztót (tompított, hátsóablakfűtés) akkor leesik a feszültség, akár 13V alá is. Ez látszódik is, az utastér, a műszerfal világításán, ezek fénye lecsökken. A fordulatszám nem emelkedik meg a nagy fogyasztók felkapcsolásakor, sőt, folyamatosan csökken. Volt, hogy 600 alá ment a fordulatszám, majdnem lefulladt álló motornál.
Ha nyomom a gázt, azaz emelem a fordulatszámot 1000 fölé, akkor kezd normalizálódni a helyzet, megjön a világítások fényereje is.
Úton, sebességváltás közben is ugyanez, lecsökken az összes világítás.
Csatlakozások rendben, nem találtam lelazult földelést és hasonlót.
Indítás után, alapjáraton közel 14.4V lesz az akksin, ami szép lassan csökken 13.4V-ra.
DE, ha bekapcsolok bármilyen komolyabb fogyasztót (tompított, hátsóablakfűtés) akkor leesik a feszültség, akár 13V alá is. Ez látszódik is, az utastér, a műszerfal világításán, ezek fénye lecsökken. A fordulatszám nem emelkedik meg a nagy fogyasztók felkapcsolásakor, sőt, folyamatosan csökken. Volt, hogy 600 alá ment a fordulatszám, majdnem lefulladt álló motornál.
Ha nyomom a gázt, azaz emelem a fordulatszámot 1000 fölé, akkor kezd normalizálódni a helyzet, megjön a világítások fényereje is.
Úton, sebességváltás közben is ugyanez, lecsökken az összes világítás.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- pézsé
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 441
- Csatlakozott: 2013 dec. 10, 10:57 pm
- Autód gyártási éve: 1999
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Corolla elektronika probléma?
nagyon fapadosan fogalmazva: ha jól tudom az ECU kap jelet a fogyasztóktól (klíma refi) és ennek megfelelően állítja be az alapjáratot, hasonlóan, mint amikor érzékeli, hogy hideg a motor és rak rá egy kis szivatót.
Hogy ez a része hogyan működik pontosan, és hogy kell diagnosztizálni az összetett téma. Ezt gondolom egy probléma forrásnak. Hibakódot kiolvastad?
Meg kéne nézni a generátort mi a helyzet vele. Ha egyszer tud 14v felettit akkor fesszabályzót megnézném.
Hogy ez a része hogyan működik pontosan, és hogy kell diagnosztizálni az összetett téma. Ezt gondolom egy probléma forrásnak. Hibakódot kiolvastad?
Meg kéne nézni a generátort mi a helyzet vele. Ha egyszer tud 14v felettit akkor fesszabályzót megnézném.
- Thebreak
- Visszajáró
- Hozzászólások: 68
- Csatlakozott: 2014 jan. 14, 12:12 pm
- Tartózkodási hely: Kõszeg
Re: Corolla elektronika probléma?
Ugyan ez a problémám volt annó .....
Semmiféle más technikai probléma nem volt CSAK az akksi volt gyenge .... csere és megoldódótt.
Nem komplikálod egy kicsit túl a dolgot?
Semmiféle más technikai probléma nem volt CSAK az akksi volt gyenge .... csere és megoldódótt.
Nem komplikálod egy kicsit túl a dolgot?
pézsé írta:nagyon fapadosan fogalmazva: ha jól tudom az ECU kap jelet a fogyasztóktól (klíma refi) és ennek megfelelően állítja be az alapjáratot, hasonlóan, mint amikor érzékeli, hogy hideg a motor és rak rá egy kis szivatót.
Hogy ez a része hogyan működik pontosan, és hogy kell diagnosztizálni az összetett téma. Ezt gondolom egy probléma forrásnak. Hibakódot kiolvastad?
Meg kéne nézni a generátort mi a helyzet vele. Ha egyszer tud 14v felettit akkor fesszabályzót megnézném.
Tedd, vagy ne tedd ....de soha ne próbáld!
- pézsé
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 441
- Csatlakozott: 2013 dec. 10, 10:57 pm
- Autód gyártási éve: 1999
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Corolla elektronika probléma?
úgy látom jó emberismerő vagy Akkucserét javasoltam a két kocsi között még a legelején, de a riasztó miatt ki lett lőve ez a próba.
- Thebreak
- Visszajáró
- Hozzászólások: 68
- Csatlakozott: 2014 jan. 14, 12:12 pm
- Tartózkodási hely: Kõszeg
Re: Corolla elektronika probléma?
Nem tudom, hogy melyik autóban van a riasztó, de amiben van, egy "bikakábel" segítségével, meg lehet oldani, hogy szünetmentes legyen az áram ellátás ...
Tedd, vagy ne tedd ....de soha ne próbáld!
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Corolla elektronika probléma?
Köszi mindenkinek a hozzászólást, megejtem hamarosan az akksicserét a két autó között, hátha...
Az autó szépen indul, de korábbról tudom, hogy 6V-ról is képes indulni, szóval... még én sem zártam ki az akku hibát teljesen.
Azért az furcsa, hogy sebességváltásnál minden elsötétül, a tompított is. Ha meg rendesen megyek, akkor erősen világít minden.
Elméletileg 20km alatt fel kellene, hogy töltse az akksit egy kicsit, de amikor leállítom az autót, ugyanaz a jelenség, mint indításkor, semmivel sem jobb...
Majd beszámolok, mi lett az eredmény.
Az autó szépen indul, de korábbról tudom, hogy 6V-ról is képes indulni, szóval... még én sem zártam ki az akku hibát teljesen.
Azért az furcsa, hogy sebességváltásnál minden elsötétül, a tompított is. Ha meg rendesen megyek, akkor erősen világít minden.
Elméletileg 20km alatt fel kellene, hogy töltse az akksit egy kicsit, de amikor leállítom az autót, ugyanaz a jelenség, mint indításkor, semmivel sem jobb...
Majd beszámolok, mi lett az eredmény.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Corolla elektronika probléma?
Amúgy én komplikálom túl, lehet
De jó lenne, ha én magam meg tudnám csinálni, kell a sikerélmény
De jó lenne, ha én magam meg tudnám csinálni, kell a sikerélmény
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Corolla elektronika probléma?
Sziasztok,
Voltam autóvillamossági szerelőnél, sajnos úgy néz ki, leégett a generátorom
Kívülről én is láttam, hogy mintha a tekercselés el lenne színeződve sötétre, forró, és beteges a hangja. A szerelő szét is szedte, neki egyértelmű.
A szerelő felajánlott egy utángyártott típust, 38 ezer Ft... én inkább bontóban nézelődök majd első körben. Japán Denso generátor.
Állítólag típushiba ez a leégés... Ti már hallottatok erről ?
(a bontott alkatrész miatt kérdezem főleg...)
Voltam autóvillamossági szerelőnél, sajnos úgy néz ki, leégett a generátorom
Kívülről én is láttam, hogy mintha a tekercselés el lenne színeződve sötétre, forró, és beteges a hangja. A szerelő szét is szedte, neki egyértelmű.
A szerelő felajánlott egy utángyártott típust, 38 ezer Ft... én inkább bontóban nézelődök majd első körben. Japán Denso generátor.
Állítólag típushiba ez a leégés... Ti már hallottatok erről ?
(a bontott alkatrész miatt kérdezem főleg...)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Corolla elektronika probléma?
Nem, nem hallottam róla
Ha még ez is a baj?.. nem jobb egy felújítás, mint egy bontott? Új lesz a csapágya, a szénkeféje és az sem lesz 38 ezer.
Ki lehet fogni jó bontottat is simán, csak kicsit időigényesebb.
Ha még ez is a baj?.. nem jobb egy felújítás, mint egy bontott? Új lesz a csapágya, a szénkeféje és az sem lesz 38 ezer.
Ki lehet fogni jó bontottat is simán, csak kicsit időigényesebb.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- pézsé
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 441
- Csatlakozott: 2013 dec. 10, 10:57 pm
- Autód gyártási éve: 1999
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Corolla elektronika probléma?
Az ollx-en van elég sok, nem is túl drágák. Nem tudom mennyibe fáj egy felújítás, de ha rendbe van téve, kisebb a lutri.
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Corolla elektronika probléma?
Köszi a válaszokat.
Hát az autóvillamossági szerelő mondta, hogy csere, nincs értelme javítani. Le van égve az egész, gondolom újratekercselés stb. macera.
Majd még beszélek vele.
Hát az autóvillamossági szerelő mondta, hogy csere, nincs értelme javítani. Le van égve az egész, gondolom újratekercselés stb. macera.
Majd még beszélek vele.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Corolla elektronika probléma?
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Corolla elektronika probléma?
Esélyes, igen, köszi
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)