Motor csörgés, kopogás szenzor, üzemanyagok

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Zolee11
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Maglód
Re: Motor csörgés, kopogás szenzor

Hozzászólás Szerző: Zolee11 » 2015 jún. 16, 01:48 pm

Sancy írta:Matyi kozelebb jar a valosaghoz.
Zolee-t kijavitanam annyival hogy az MM95 nem premium uzemanyag. Premium a 100, es attol folfele. (Pl osztrakoknal 102, 104 )
mindenfele kotekedes nelkul, ne irjunk olyanokat amiben nem vagyunk biztosak, a felrevezetes elkerulese erdekeben.

:wink:
Idézem az OMW oldaláról: OMV MaxxMotion 95 Prémium benzin korszerű adalékanyagokkal. "...ne irjunk olyanokat amiben nem vagyunk biztosak, a felrevezetes elkerulese erdekeben."
Kinek mi a prémium...
Hallgatunk... :twisted: :lol: :burnout:
'01 Toyota Corolla Sedan 1,4 Linea Terra ('12-)

Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Re: Motor csörgés, kopogás szenzor

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 » 2015 jún. 16, 04:24 pm

Zolee11 írta: A 100-as oktánszám lényege pont az lenne, hogy jobban összenyomható, (kisebb térfogat), nagyobb lefele tolás. De ha nincs kisebb térfogat és nincs nagyobb nyomás, akkor mitől tudna jobban teljesíteni, mitől égne jobban? Ha ezeket valaki el tudja magyarázni, akkor talán megértem és elfogadom, de jelenleg ne látom ezeknek a valódiságát. Nitro V-Power... Placebo hatás. :)
Néhány alap kémiai dolog, ami szinte axiómákként értelmezhetők. Az égéshez 3 dolog kell: éghető anyag, oxigén és égési hőmérséklet. Ezek együttese szükséges az égéshez.

Azt szerintem könnyen be lehet látni, hogy a benzin (éghető anyag) nem homogén (egyfajta) molekulákból áll. A benzin molekula-seregből, akár 100-200 különböző fajta kémiai anyagból tevődhet össze, ezek aránya eltérő lehet. Ez függ az eredeti kőolaj minőségétől, a desztillációs frakciók összekeverésétől, adalékoktól, stb. melyeket a gyártók eltérően kezelhetnek. A benzin sűrűsége is lehet több, vagy kevesebb, egy specifikációs range-be kell lennie 95-ös oktánszámon belül is. Ha a benzin sűrűsége inkább a speckó alján van tartva (miért tartanák a tetején?), rögtön ugyanannyi literből kevesebb anyagot tankolsz, azaz kevesebb 1 literben az éghető anyagod.

Másrészt: a benzin molekulái legfőképpen szén és hidrogén atomokból épülnek fel, de tartalmazhatnak olyan molekulákat, amelyek tartalmaznak pl. oxigén atomot is. No és itt jön a lényeg: az oxigén jelenléte nem csak a beszívott levegőből eredhet, hanem a benzin molekuláiból is: jobb égést, nagyobb hatásfokot, ergo nagyobb energiát biztosítanek ezek a molekulák.
nem beszélve arról, hogy a szerves szénhidrogén molekulák égéshője is eltérő: a policiklusos, vagy ciklusos (általában delokalizált elektronrendszerrel rendelkeznek) molekulák égéshője kisebb, mint ugyanolyan szénatomszámú nyilt láncú szénhidrogéneké, pont azért mert a delokalizált rendszer energetikailag stabilabb (alacsonyabb energiaszintű). Tehát nem mindegy a benzinben lévő aromás arány sem!
És még biztosan van vagy 20 egyéb paraméter, ami különbözhet és hat a benzinből robbanó motorok által kinyerhető energiára.
Tehát igenis lehetnek jelentős különbségek akár 95-ös "minőségű" benzinek között is, amely fogyaztásbeli különbséget okoz.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Motor csörgés, kopogás szenzor

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2015 jún. 16, 04:44 pm

Minden lefejtésnél kap az üzemanyagkút üzemeltető egy minőségi bizonyítványt.
Ez az adott üzemanyagra jellemző, ami konkrétan és gyakorlatban aznap a tartályautóba betöltésre, majd nálunk lefejtésre került.

Hogy értsük, pl a "téli-nyári" és átállásos gázolaj dermedéspontja is ezen van feltüntetve.
Ezen a papíron sok tényező szerepel (töredéke Bruce által mondottaknak), amiknek teljesíteniük kell a határértékeket.
Mindig mozognak, mindig mások (pl fajsúly, sűrűség).
Van benne játék és ki is használják. Nyilván nem fognak nekünk alap üzemanyag áron szuper minőséget prezentálni. Azt meg kell fizetni.

Krisz, ne hagyd abba az ilyen posztjaidat. Imádom olvasni. Egy ici-pici hátha rajtunk marad belőle.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Zolee11
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Maglód
Re: Motor csörgés, kopogás szenzor

Hozzászólás Szerző: Zolee11 » 2015 jún. 17, 09:57 am

Bruce E9 írta: Néhány alap kémiai dolog, ami szinte axiómákként értelmezhetők. Az égéshez 3 dolog kell: éghető anyag, oxigén és égési hőmérséklet. Ezek együttese szükséges az égéshez.

Azt szerintem könnyen be lehet látni, hogy a benzin (éghető anyag) nem homogén (egyfajta) molekulákból áll. A benzin molekula-seregből, akár 100-200 különböző fajta kémiai anyagból tevődhet össze, ezek aránya eltérő lehet. Ez függ az eredeti kőolaj minőségétől, a desztillációs frakciók összekeverésétől, adalékoktól, stb. melyeket a gyártók eltérően kezelhetnek. A benzin sűrűsége is lehet több, vagy kevesebb, egy specifikációs range-be kell lennie 95-ös oktánszámon belül is. Ha a benzin sűrűsége inkább a speckó alján van tartva (miért tartanák a tetején?), rögtön ugyanannyi literből kevesebb anyagot tankolsz, azaz kevesebb 1 literben az éghető anyagod.

Másrészt: a benzin molekulái legfőképpen szén és hidrogén atomokból épülnek fel, de tartalmazhatnak olyan molekulákat, amelyek tartalmaznak pl. oxigén atomot is. No és itt jön a lényeg: az oxigén jelenléte nem csak a beszívott levegőből eredhet, hanem a benzin molekuláiból is: jobb égést, nagyobb hatásfokot, ergo nagyobb energiát biztosítanek ezek a molekulák.
nem beszélve arról, hogy a szerves szénhidrogén molekulák égéshője is eltérő: a policiklusos, vagy ciklusos (általában delokalizált elektronrendszerrel rendelkeznek) molekulák égéshője kisebb, mint ugyanolyan szénatomszámú nyilt láncú szénhidrogéneké, pont azért mert a delokalizált rendszer energetikailag stabilabb (alacsonyabb energiaszintű). Tehát nem mindegy a benzinben lévő aromás arány sem!
És még biztosan van vagy 20 egyéb paraméter, ami különbözhet és hat a benzinből robbanó motorok által kinyerhető energiára.
Tehát igenis lehetnek jelentős különbségek akár 95-ös "minőségű" benzinek között is, amely fogyaztásbeli különbséget okoz.
No ez egy velős válasz, ezek alapján jelentős eltérések lehetnek, lehetnének a benzinek között. Egy dolgot hiányolok, (tudom, mindig elégedetlen vagyok) mégpedig konkrét adatokat, hogy mettől meddig terjed egy adott határérték, és ez milyen úton módon és milyen mértékben befolyásolja az adott üzemanyag tulajdonságait. Nyilván én mint normál felhasználó, sosem ugyanazt a fogyasztást mérem, ami 100 km-re vetítve akár 1l-es eltérést is jelenthet (hogyan lehet haladni a városban, mekkora a dugó, ellenszél, stb.), így eleve nem vennék észre fél literes eltérést sem 100km-en. Volt már 5,39 l/100km és 7,77 l/100km is a fogyasztásom.
Viszont az is nagyon érdekes, hogy gumitesztből annyi de annyi van, hogy folyik be az ablakon, de ha üzemanyag összehasonlító tesztet keres az ember nincs egy szál se, maximum fórumtémákat, vagy youtube videókat találni... Számomra érdekes, hogy miért nem támogatják a nagy gyártók ezeknek a teszteknek az elkészültét? Egy totalcaros TESZTET találtam, ami szintén "érdekes" eredményt hozott, majd annál érdekesebb az OMW reakciója (a cikk végén).

Ez a Fifth Gear Fuel test is érdekes eredményt hoz. Ha jól számolom, a legolcsóbb olcsó benya és a V-Power között számszerűen 2,16 % eltérés van a V-Power javára.
Egyszer majd én is kipróbálok valami hasonlót, kíváncsi vagyok, de nem vagyok meggyőzve arról, hogy bármilyen változást éreznék majd teljesítményben. :)
'01 Toyota Corolla Sedan 1,4 Linea Terra ('12-)

Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba
Re: Motor csörgés, kopogás szenzor

Hozzászólás Szerző: bepi81 » 2015 jún. 17, 10:53 am

Jó a téma és érdekes gondolatok születtek (BruceE9 írásának több mondatát sem értettem, de ez nem az Ő hibája :lol: ).

Én annyiban osztanám meg a tapasztalatomat, hogy az egyes üzemanyagok közötti - esetleges - különbségek leginkább a kis köbcentis szívó motoroknál és általánosságban a dízeleknél vehető jobban észre. Egy átlagos 1,6-1,8-2,0 literes szívó benzinesnél kevésbé, legalábbis, én nem éreztem semmi mérhető különbséget a MM100-tól. Igaz, ezt talán 1-2 teljes tanknyi mennyiségben használtam csak, manapság átálltam az MM95-re. És kizárólag erre.
Sem fogyasztásban, sem menetdinamikában nem érzek változást a Super95-höz képest, de egyik ismerősöm üzemelteti a helyi OMV kutat és Ő annyit mondott, hogy több, mint 20 év kútüzemeltetői tapasztalata alapján az OMV az egyetlen olyan üzemanyag gyártó az országban, amelyik folyamatosan tartja az előírt és elvárt magas minőséget. Az ellenőrök rendszeresen járnak hozzájuk a kútra tankolni is, és mintavételi szándékkal is és soha egyetlen egyszer sem fordult elő, hogy a független vizsgálatok eredménye bármelyik vizsgált jellemzőben ne felelt volna meg.
Az OMV kutak országszerte a Schwechati üzemből kapják az üzemanyagokat, a prémium dízel tartálykocsija egyenesen Schwechatról érkezik még Békéscsabára is, külön kísérő autóval, gyárilag plombázva! Az ettől eltérő üzemanyagtípusokat Mo.-n két helyen (újabban már Szajolon is) tárolják, de utólagos adalékolás kizárva, csak a schwecháti üzemben előállított termék kerülhet a kutakra. Na, én ezért maradok az OMV mellett.

Sancy, az OMV MM95 nagyon is prémium benzin, ugyanúgy, mint a 100-as is. A MM család jelzi a prémium termék vonalat náluk.

Tesómnak van egy 1,0 4 hengeres Yarisa. Az megérzi a benzinminőséget, pl. a Shell V-power Nitro-val szárnyra kel a kisautó, csendesebb az üzeme és dinamikusabb. A másik, dízel (PDTDI) autója is érzékeny az üzemanyag minőségre: A Lukoillal közel sem jár olyan rezonancia mentesen, mint az OMV-vel. Utóbbitól szintén csendesebb, alacsonyabb mechanikai zajok mellett működik a motor.
Fogyasztásban nem is annyira jelentős az eltérés, mint mondják, de ezeknél az autóknál csukott szemmel is megállapítható, hogy kb milyen üa. lehet benne.

Zolee, az én Corollám is csörgött, főleg 2-3000 ford/perc között. Amíg etanollal kevert 95-öst tankoltam, a csörgés elmúlt, teljesen. A 98-as, illetve 100-as benzinektől alig hallhatóan, egyes 95-ösökkel (nem prémium) hallhatóan csörgött. Az Avensis nem csörgős.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Motor csörgés, kopogás szenzor

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2015 jún. 17, 11:01 am

utólagos adalékolás kizárva, csak a schwecháti üzemben előállított termék kerülhet a kutakra.
Ez biza nem teljesen igaz, de én is az OMV-t preferálom és ajánlom másoknak is.
Konstans jó minőség.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Motor csörgés, kopogás szenzor

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2015 jún. 17, 05:47 pm

"Az OMV kutak országszerte a Schwechati üzemből kapják az üzemanyagokat"
Egy ismerősöm, aki a MOL százhalombattai finomítójában volt üzemvezető, azt mondta, hogy az ÖMV-nek is ők szállítják a sima 95-öst...
Ez évekkel ezelőtt volt, de lehet, hogy azóta változott a helyzet...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Motor csörgés, kopogás szenzor

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2015 jún. 17, 07:56 pm

Ez sem igaz, de legalább tágul a látómező.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba
Re: Motor csörgés, kopogás szenzor

Hozzászólás Szerző: bepi81 » 2015 jún. 18, 08:04 am

Jorn írta:"Az OMV kutak országszerte a Schwechati üzemből kapják az üzemanyagokat"
Egy ismerősöm, aki a MOL százhalombattai finomítójában volt üzemvezető, azt mondta, hogy az ÖMV-nek is ők szállítják a sima 95-öst...
Ez évekkel ezelőtt volt, de lehet, hogy azóta változott a helyzet...
A sima95-ről nem tudok, én a Maxxmotion-t írtam, illetve, a prémium dízelt. :roll:

Régebben volt, hogy itthon adalékolták, de ez mára megszűnt.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Motor csörgés, kopogás szenzor

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2015 jún. 18, 09:20 am

Kép

Maradjunk abban, hogy az OMV üzemanyag ~90%-a tényleg Ausztriából jön (uszályon) és kerül átfejtésre a hatalmas tartályokba a "Dunatárban", Csepelen.

Itt a Klacska tartályautói már hajnali 3 körül elkezdenek tölteni és egész nap fedik le az országot.
Az OMV kutakon kívül szerződött partnereknek is szállítanak! Sajnos más nagy hálózat nincs köztük, de 1-2 "TSZ"/Üzem (saját kutas cégek) és kisebb magánkutak vásárolnak tőlük.

5-6 évvel ezelőtt még az volt a módi, hogy az "alap olaj" (nyers benzin és gázolaj) beérkezett a Dunatárba, majd külön a bekevert adalékcsomagot (pl: Carrera/Maxxmotion 100) biztosító járművekkel körbevéve, fegyveres kísérettel hozták tartályautón, közúton.
Az alap benzin bekeveréséhez, ha jól emlékszem ~95 tízezred!! rész kellett a fent említett adalékból, hogy 100-assá válljon. Ha belegondolunk, hogy 1 tartályautóban ~32000 liter üzemanyag fér el hivatalosan, akkor 1 tartályautóhoz ~300 liter adalék kell, hogy mind 100-as benzinné válljon.
Akkor egy tartályautónyi kizárólag 100-as adalék BRUTÁLISAN nagy értéket (több, mint 100 millió Ft-ot) képviselt, így nem csoda, hogy fegyveres kísérettel szállították ezeket.
Jelen esetben maradjunk a 100-as adaléknál. A Klacskás tartályautók elejébe felszereltek egy kisebb (pár száz literes tartályt), amit mindig megtöltöttek ezzel az adalékkal.
Mikor megérkezett, a megrendelőhöz, a lefejtőcsonkja kiálló csöve tetejére csatlakoztatott egy kb kis benzincső keresztmetszetű kis csövet. Miközben történt a lefejtés, saját magát keverte így be a benzin és konkrétan a megrendelőnél vált Carrera 100-assá. Nyilván mindkettő tartálynak volt saját átfolyásmérő órája és pontos arányokban történt a bekeverés, de tényleg ezen a módon történt.
Az adalék mélykékes-zöldes brutál, szúrós szagú agresszív cucc volt a koncentrációja miatt. A kék Spuri hozzá képest finom, cukros tejci :)

Aztán ez a módszer valóban megszűnt. Azóta, ha jól tudom külön bekeverve, KÉSZEN érkeznek már az üzemanyagok Magyarországra.
A tartályautó a rekeszeibe betölti a megfelelőt, majd a megrendelőnél lefejti azt.

Ez az alap felállás.

Azonban, kritikus esetekben:
- ha pl túl alacsony vagy magas a Duna vízállása (nem tud lehajózni az uszály),
- vagy pl jövedéki adó/nagyobb áremelésnél (mindenki az emelés napja előtt spejzol) nem tudják biztosítani a kívánt mennyiséget
- vagy ha bármi üzemzavar van a töltőnél

akkor
az OMV, a MOL-tól vásárol alap üzemanyagot.
Ilynekor a Klacskás autók vagy Csepelen, vagy Száhalombattán töltenek a MOL-nál és szállítják ki az üzemanyagot.
A megrendelő észre se veszi. Nem mondják neki, hisz az OMV garantál egy minőséget és a saját hátát tartja, egyedül ha az Egyszerűsített Kísérő Okmányban ("szállítólevél") megnézi a megrendelő a töltés helyszínét, akkor látja, hogy nem Dunatár..
Őszintén szólva nem tudom biztosan, hogy ilyenkor az adalékolt üzemanyagokkal mi lesz, de ha jól tudom van még arra mód, hogy utólagosan OMV adalékolják itthon. De az is lehet, hogy ilyenkor max pár napig nem tudják teljesíteni a prémium üzemanyagok iránti igényeket.
De mondom ez a "bérüzemanyag" nagyon ritka esetben fordul csak elő.

Nem vagyok OMV alkalmazott, így nem biztos, hogy 100%-osak az információim, de azért remélem, hogy tudtam segíteni.


Jómagam csak OMV-nél tankolok, ha tehetem. Ifjú titán koromban dolgoztam is több kútjukon, láttam, hogy NEM volt játék az üzemanyagokkal és tényleg konstans jó a minőségük.
Az E7 GT néha (kizárólag a tiszta üzemanyagrendszer fenntartása szempontjából kap néha Maxxmotion 95-öst, oly ritkán (téli álmok után) pedig 100-ast, hogy a tankban lévő "párolgott" oktánszám kicsit helyre álljon.
Az E9 GT-i pedig vegyesen 40-30%-ban Maxxmotion 95-öt, 100-at és 30%-ban Super 95-öt kap.
Szeretem, nem csalódtam még sosem.

Azonban még egyszer hangsúlyozom. Van itthon máshol is meglepően jó minőségű üzemanyag. A MOL "olaj" sem rossz, SŐT! (Itt nem a MOL kutakra gondolok, hanem arra, hogy az üzemanyag forgalmazók 70%-a az ő terméküket vásárolja és árusítja)
A döntő ok a kútválasztásnál inkább az legyen, hogy ne legyen "játékos" a személyzet, fizetés hiányában ne kényszerüljenek rá, hogy ügyeskedjenek, hogy nagy legyen a forgalma az adott kútnak, hogy netán jól ismerjük a kútbérlőt, esetleg a személyzetet. Az extra szuper, ha tudjuk a tartálytisztítások rendszerességét és időpontját, ha netán új létesítmény maga a kút és a tartályok. Jó eséllyel a fenékkészlet még nem teljesen használhatatlan, így lefejtéseknél sem "kavarodik bele" az eladható készletbe a víz és a trutyi még ha ez elviekben elképzelhetetlen is.
Általános igazságnak vehető, hogy kicsi az esélye annak, hogy egy valóban forgalmas, nagy, fiatal, ismert nevű kútnál pórul járjunk üzemanyag minőség tekintetében.
A többi szerencse, hit és tapasztalat kérdése.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba
Re: Motor csörgés, kopogás szenzor, üzemanyagok

Hozzászólás Szerző: bepi81 » 2015 jún. 18, 01:53 pm

Tökéletesen egyetértek azzal, amit leírtál. :wink:

A kritikus esetekről (magas vízállás) nem infromálódtam.
A Dunatár a "régi" tározó és e mellé bejött most Szajolon is egy másik, de, ahogy írtad is, ide a már kész termék érkezik, amit ország szerte szállítanak az OMV kutakra. Ez ma az aktuális helyzet. Alapvetően nem adalékolnak Magyarországon OMV üzemanyagot, mert ez a rendszer megszűnt, és, ahogy írtad is, a prémium termékeket egyenesen Ausztriából szállítják. :)

Mióta az eszemet tudom, a helyi OMV kutakban nem kellett csalódnunk, mindegy, hogy benzines, vagy dízel autónkba tankoltuk. A felénk legolcsóbb kútnál, egy Lukoilnál kb 8Ft-tal drágább az OMV Super 95 literje (az MM95 további 10Ft-tal drágább), de a minősége sokkal-sokkal jobb, ezt mutatják az ellenőrzések laboreredményei is.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

beneszbb
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2014 aug. 12, 09:05 pm
Re: Motor csörgés, kopogás szenzor, üzemanyagok

Hozzászólás Szerző: beneszbb » 2015 jún. 18, 02:22 pm

Sziasztok!

Látom elég aktív lett a fórumozás a témában, bár talán egy picit elkanyarodtunk az eredeti kérdésfelvetéstől. Megpróbálom most egy másik szemszögből megközelíteni a problémát: Ha a benzinnel van probléma, akkor miért csak a Corolla csörög? Nekem ezelőtt régi Swiftem volt (2002-es, 1.3 16v), az soha nem csörgött. Van egy 1200-es Banditám, az sem, újkora óta sohasem, sőt, az még azt se veszi észre, ha prémuim üzemanyagot kap (nem megy jobban, nem jár szebben és kevesebbet sem fogyaszt belőle). Najó, hosszabb ausztriai, vagy német túrák esetén a kinti benzinnel azért mindig kevesebbet evett. Édesapámnak egy 1999-es évjáratú G Astrája van, a sokat szídott 1.4XE motorral, ami egyáltalán nem csörög. Lehetséges, hogy ezek tervezésénél nem centizték annyira ki a 95-ös oktánszámot, mint a Corollánál?

A jóval drágább prémuim üzemanyag használatán, vagy az ECU cseréjén kívül van esetleg valami, amit számításba lehet venni a csörgés megszüntetésére? Igazából csak azért "izgat" ez a kérdés, mert ezen kívül semmilyen problémám nincs a Corollával. De ha ez megszűnne, úgy lenne tökéletes. Így csak 99%.

;-)

Avatar
Zolee11
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Maglód
Re: Motor csörgés, kopogás szenzor, üzemanyagok

Hozzászólás Szerző: Zolee11 » 2015 jún. 18, 02:37 pm

Köszönjük Pacsker a részletes és kimerítő leírást! :taps:

beneszbb:
A Corolla 4ZZ-FE motorjánál ez ECU hiba főként. Erre a gyenge üzemanyag csak rátesz egy jó nagy lapáttal. Túl korai előgyújtást használ, és hiába a kopogás érzékelő, nem tudja korrigálni, nem tudja mert a program is korlátolt képességű, és állítólag valami egyéb hardveres probléma is van ami csak idővel jött elő, azaz elöregedett valami komponense az ECU-nak, így eleve fals értékeket kap és azzal dolgozik az ECU. Csak a teljes ECU csere segít, használtat hiába veszel mert a többség rossz, csak a később kiadott újabb változatok hibamentesek, és még össze is kell programozni az autóval, motorral. Új ára pedig 300+k bruttó.
Azért a BOSCH is igazán állhatná a cserét, ha már e-k*rták! Persze megy a papolás meg a banánfa hántás, ezért sem tudni a hivatalos állásfoglalást, ilyenkor mindenki hárít, mint tudjuk a sz*rn*k és a kárnak sosincs gazdája.
'01 Toyota Corolla Sedan 1,4 Linea Terra ('12-)

Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel
Re: Motor csörgés, kopogás szenzor, üzemanyagok

Hozzászólás Szerző: Sancy » 2015 jún. 18, 03:46 pm

Ha rossz ertekekkel dolgozik az ecu, akkor egy eprom (chiptuning) cserevel ki lehetne kuszobolni ezt a hibat nemde? Persze csakis a kesobb kiadott gyari progira gondolok, nem arra amit a haver magus ir a garazsban masnaposan.
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban

Avatar
Zolee11
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Maglód
Re: Motor csörgés, kopogás szenzor, üzemanyagok

Hozzászólás Szerző: Zolee11 » 2015 jún. 18, 05:17 pm

Sancy írta:Ha rossz ertekekkel dolgozik az ecu, akkor egy eprom (chiptuning) cserevel ki lehetne kuszobolni ezt a hibat nemde? Persze csakis a kesobb kiadott gyari progira gondolok, nem arra amit a haver magus ir a garazsban masnaposan.
Azért tettem oda az ÁLLÍTÓLAG szót, mert ezeket csak hallottam innen onnan, hogy ezekből mi valós és mi nem azt nem tudom. Szullosz vágja szerintem legjobban a témát, már párszor reagált itt a fórumban. Ha az eprom nem cserélhető, és tudtommal nem lehet ebben cserélni semmit sem, így ez kizárt dolog. Gondolom ha ilyen egyszerű lenne, akkor már sokan éltek volna a lehetőséggel.
'01 Toyota Corolla Sedan 1,4 Linea Terra ('12-)


Válasz küldése