Motor csörgés, kopogás szenzor, üzemanyagok

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
kicsi8304
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009 okt. 11, 09:23 pm
Tartózkodási hely: veszprém
Motor csörgés, kopogás szenzor, üzemanyagok

Hozzászólás Szerző: kicsi8304 » 2009 okt. 11, 09:39 pm

Sziasztok!

Már a Toyota fórumban jeleztem problémám.
2001-es 1.4 vvti corollám motorja becsörög,ez a kopogásos égés jelensége áll fenn.Elvileg szervízben engine ecu-ra mondták hogy rossz.De nekem most gyanús a kopogásérzékelõ.
Már pár hónapja kínlódom vele,most egy manual-ban a következõt találtam:

On 4ZZ-FE engines, connect the leads of an
ohmmeter between terminals E2 and KNK1 of
the sensor connector. The resistance should
be less than 1 MOhms. (see illustration). If the
resistance is not as specified, the sensor may
be defective.

Kimértem,nekem végtelen ellenállást vagyis szakadást mutatott a mérõ.
Vélemény?
Esetleg vki megnézné,akinek ugyanilyen E11-es 1.4 vvti corollája van?
Nagyon megköszönném,a szenzor balról az elsõ és a második szívócsonk között van,onnan megy egy kábel egy csati-ig,azt le kell húzni(kicsit nehezen lehet hozzáférni)és ott a középsõ és a jobb oldali terminál között kell multiméterrel megnézni az ellenállást.
Elõre is köszi!!!:)


Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23799
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2009 okt. 12, 08:25 am

Szullosz-t vagy Tibcsit keresd meg a fórumon, ha nem válaszolnának pár napon belül!
De ha rosszat mértél sanszos, hogy az lesz. Egy bontóban nem adnak kölcsönben próba erejéig? Bár csak lesz valaki a klubban!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó » 2009 okt. 18, 09:15 pm

Amennyiben jól mérted, akkor szerintem a szenzor kuka. Bár ebben a
témakörben tényleg Szabber lesz a biztos pont. (fórumon Szullosz).
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Lackó 2009 okt. 25, 05:43 pm-kor.

Avatar
szullosz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 735
Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
Tartózkodási hely: Budapest, IV.
Re: knock sensor

Hozzászólás Szerző: szullosz » 2009 okt. 19, 10:56 pm

kicsi8304 írta:Már a Toyota fórumban jeleztem problémám.
2001-es 1.4 vvti corollám motorja becsörög,ez a kopogásos égés jelensége áll fenn. Elvileg szervízben engine ecu-ra mondták hogy rossz.
Szeva!

Nem elvileg, tényleg az a baja! Sajnos...
A kopogásérzékelõt cserélgetheted, nem old meg semmit!
Legyen a zsebedben 307.384- +ÁFA és megoldódik a probléma...

Szabber

ui.: Igény esetén magyarázkodom is...

kicsi8304
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009 okt. 11, 09:23 pm
Tartózkodási hely: veszprém
Re: knock sensor

Hozzászólás Szerző: kicsi8304 » 2009 okt. 19, 11:01 pm

szullosz írta:
kicsi8304 írta:Már a Toyota fórumban jeleztem problémám.
2001-es 1.4 vvti corollám motorja becsörög,ez a kopogásos égés jelensége áll fenn. Elvileg szervízben engine ecu-ra mondták hogy rossz.
Szeva!

Nem elvileg, tényleg az a baja! Sajnos...
A kopogásérzékelõt cserélgetheted, nem old meg semmit!
Legyen a zsebedben 307.384- +ÁFA és megoldódik a probléma...

Szabber

ui.: Igény esetén magyarázkodom is...
Szia!

Igény az van rá!:)Szívesen venném végre egy hozzáértõ szavait.
Ma amúgy hozattam új kopogásérzékelõt,ezen ugyanúgy végtelen ellenállást mértem.Szóval hmmm,bár a másik fórumon mondták hogy az lesz a rossz,de most már én sem hiszem,gondolom az ecu cseszi el a dolgot.De tényleg nagyon várnám a magyarázatod.
És mi van ha nem rakom vissza a kopogásszenzor csatiját,mert anélkül kíválóan,kopogás nélkül jár a motor.

Balázs

kicsi8304
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009 okt. 11, 09:23 pm
Tartózkodási hely: veszprém
Re: knock sensor

Hozzászólás Szerző: kicsi8304 » 2009 okt. 24, 11:20 pm

szullosz írta:
kicsi8304 írta:Már a Toyota fórumban jeleztem problémám.
2001-es 1.4 vvti corollám motorja becsörög,ez a kopogásos égés jelensége áll fenn. Elvileg szervízben engine ecu-ra mondták hogy rossz.
Szeva!

Nem elvileg, tényleg az a baja! Sajnos...
A kopogásérzékelõt cserélgetheted, nem old meg semmit!
Legyen a zsebedben 307.384- +ÁFA és megoldódik a probléma...

Szabber

ui.: Igény esetén magyarázkodom is...
Én továbbra is várnám a magyarázkodást.:)

Avatar
szullosz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 735
Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
Tartózkodási hely: Budapest, IV.

Hozzászólás Szerző: szullosz » 2009 okt. 27, 08:51 am

Bocsánat Mindenkitõl!

OFF vagyok... :oops:
Ma összeütöm!

Szabber

Avatar
szullosz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 735
Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
Tartózkodási hely: Budapest, IV.

Hozzászólás Szerző: szullosz » 2009 okt. 28, 05:13 pm

A probléma jellemzõen az angol gyártású, 4ZZ-FE-s Corollákon jelentkezett: nagy terhelésnél (emelkedõn egyenletesen haladva, alacsony fordulatról gyorsítás közben) csörgõ, csillingelõ hang hallható. Helytelen elõgyújtás érték!
(A kopogásos égésrõl is tudnék mesélni, de csak igény esetén kanyarodok el a témától...)

A TMC és a bosch is vizsgálta a dolgot, a bosch szerint a probléma: a kopogásérzékelõ közelebb van a 2-3 hengerhez, mint az 1-4-hez.
Soros motornál -egy jeladó estetén- ez milyen meglepõ?! Mindegy...

Természetesen a probléma a motorvezérõ-elektronika érzékelési és jelfeldolgozási logikájában keresendõ (bosch gyártmány):
A motorvezérõ-elektronika a bemeneti jelek, környezeti váltzók alapján a jellegmezõ adatokból meghatározza az adott munkaponthoz tartozó alap kimenetei értékeket (befecskendezési idõ, elõgyújtás, stb.) melyeket korrigál a hosszútávú adaptív memóriában tárolt értékekkel. A valós értékek természetesen függenek a folyamatosan visszacsatolt jelektõl (Ox vagy AF-szenzor, kopogásérzékelõ, stb.) Ha egy jeladó által közölt információ (esetünkben a kopogásérzékelõ) tévesen kerül feldolgozásra az a kimeneti változókban is jelentkezni fog: helytelenül meghatározott értéket (elõgyújtást) fog jelenteni!

Ezeknél a szériáknál a motorvezérõ-elektronika szoftverét nem lehet frissíteni, így egyetlen megoldás lehet: csere!
Akár bontóban is lehet érdeklõdni. A lényeg, hogy a cikkszám elsõ 9 karaktere megegyezzen, utolsó karaktere 4 legyen (xxxxx-xxxx4)!!! Fontos: kell a mesterkulcs is a vezérlõhöz!

Az új programban gyorsították a kopogásérzékelõ jelfeldolgozását és a küszöbértéket is csökkentették. Alacsony forulatszámtartományban módosították az elõgyújtást.

Teljesen mindegy cseréled-e a jeladót vagy sem! Itt nem az a hiba! És az, hogy mit és hogyan mérsz, ismét egy külön téma!
Azért itt egy tájkép:

Kép

Röviden ennyi!

Szabber

Avatar
kleingy
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 646
Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: kleingy » 2009 okt. 28, 05:46 pm

Utólagos engedelmeddel a Toyota klub fórumára felmásoltam a hsz-edet, nagyon jól összeszedett info!
8) :)
Kép

1999 liftback, 1.3 4E-FE

kicsi8304
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009 okt. 11, 09:23 pm
Tartózkodási hely: veszprém

Hozzászólás Szerző: kicsi8304 » 2009 okt. 28, 06:34 pm

szullosz írta:A probléma jellemzõen az angol gyártású, 4ZZ-FE-s Corollákon jelentkezett: nagy terhelésnél (emelkedõn egyenletesen haladva, alacsony fordulatról gyorsítás közben) csörgõ, csillingelõ hang hallható. Helytelen elõgyújtás érték!
(A kopogásos égésrõl is tudnék mesélni, de csak igény esetén kanyarodok el a témától...)

A TMC és a bosch is vizsgálta a dolgot, a bosch szerint a probléma: a kopogásérzékelõ közelebb van a 2-3 hengerhez, mint az 1-4-hez.
Soros motornál -egy jeladó estetén- ez milyen meglepõ?! Mindegy...

Természetesen a probléma a motorvezérõ-elektronika érzékelési és jelfeldolgozási logikájában keresendõ (bosch gyártmány):
A motorvezérõ-elektronika a bemeneti jelek, környezeti váltzók alapján a jellegmezõ adatokból meghatározza az adott munkaponthoz tartozó alap kimenetei értékeket (befecskendezési idõ, elõgyújtás, stb.) melyeket korrigál a hosszútávú adaptív memóriában tárolt értékekkel. A valós értékek természetesen függenek a folyamatosan visszacsatolt jelektõl (Ox vagy AF-szenzor, kopogásérzékelõ, stb.) Ha egy jeladó által közölt információ (esetünkben a kopogásérzékelõ) tévesen kerül feldolgozásra az a kimeneti változókban is jelentkezni fog: helytelenül meghatározott értéket (elõgyújtást) fog jelenteni!

Ezeknél a szériáknál a motorvezérõ-elektronika szoftverét nem lehet frissíteni, így egyetlen megoldás lehet: csere!
Akár bontóban is lehet érdeklõdni. A lényeg, hogy a cikkszám elsõ 9 karaktere megegyezzen, utolsó karaktere 4 legyen (xxxxx-xxxx4)!!! Fontos: kell a mesterkulcs is a vezérlõhöz!

Az új programban gyorsították a kopogásérzékelõ jelfeldolgozását és a küszöbértéket is csökkentették. Alacsony forulatszámtartományban módosították az elõgyújtást.

Teljesen mindegy cseréled-e a jeladót vagy sem! Itt nem az a hiba! És az, hogy mit és hogyan mérsz, ismét egy külön téma!
Azért itt egy tájkép:

Kép

Röviden ennyi!

Szabber
No,köszi!
Én most vettem bontottat,az egyik szalon azt mondta hogy igen ez már az új elektronika.Én ezt a cikkszámot nem látom rajta ,de úgy legyen.
És akkor az immobiliser miatt nem tudom kicserélni én házilag?Mert azt mondták van olyan modell amiben külön van az immobiliser,van ameliykben az ecu-ba van implementálva.No,én nem tom.:)
Ez hogy van vagy hogy lehet megtudni?
Köszi

Avatar
szullosz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 735
Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
Tartózkodási hely: Budapest, IV.

Hozzászólás Szerző: szullosz » 2009 okt. 28, 11:29 pm

kicsi8304 írta:Én ezt a cikkszámot nem látom rajta ,de úgy legyen.
És akkor az immobiliser miatt nem tudom kicserélni én házilag?Mert azt mondták van olyan modell amiben külön van az immobiliser,van ameliykben az ecu-ba van implementálva.No,én nem tom.:)
Ez hogy van vagy hogy lehet megtudni?
Mondjuk alvázszám... Tied szerintem egyben van... Csak márkaszervizben tudják tanítani/összehangolni! A motorvezérlõn nincs semmilyen matrica??? Mesterkulcsot kaptál hozzá??? Egyébként esélyed sincs!

Szabber

Bandagoose
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 576
Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Heves megye

Hozzászólás Szerző: Bandagoose » 2010 szept. 30, 04:42 pm

Nagyon helyre kis rajz ez a kopogásszenzorról, tényleg, én is láttam már másutt is, le a kalappal a készítõje elõtt, tényleg!! :D

Csak azt felejtette el odaírni, hogy az "1MOhm vagy több" az most a "Jóóó", vagy a "Nem jóóó"?? :D

Más: 4E-FE elosztónélküli motornál hol található a kopogásszenzor?

Avatar
Yautja
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 323
Csatlakozott: 2010 ápr. 02, 09:51 pm
Tartózkodási hely: Érd

Hozzászólás Szerző: Yautja » 2010 szept. 30, 08:26 pm

Ez egy gyári diagnosztika rajz....
Nekem is van e12-höz...

De le kalappal, jól értesz az elektronikákhoz.
Diagnosztikával foglalkozol?

Bosch egy két dolgot jót csinál, de van amit utálok tõle, pl generátor, gyertya, ékszíj, vezérlõ elektronikák...

Generátorjaik, mindig bedöglenek, török gyertyáik jó rosszak, ékszíjai nyúlnak (nem a bordás), elektronikái meg :(
Pl gyújtás elektronikát bosch-t, cseréltem már párat....

Márkaszerviz azért kell, mert ha még van is olyan (lehet már tied eu-s) csatija a kódolvasónak, akkor is olyan mélyre nem tud hatolni, mint a kulcstanítás. (csak gyári szoftver tud)

Én egy citroen xsaraval jártam úgy, hogy akkusaru levétel után elfejtette a saját kulcsát :lol: Márkaszervizesek szerint, nem egyedi eset... :)
E12 '05 2ZZ-GE 1,8 TS facelift (5 ajtós) 192 Lóerõ :)

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés - gumiszerelés - autóhifi stb.

dublin19
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2011 jan. 29, 09:31 pm
ecu

Hozzászólás Szerző: dublin19 » 2011 feb. 13, 09:55 am

szullosz írta:A probléma jellemzõen az angol gyártású, 4ZZ-FE-s Corollákon jelentkezett: nagy terhelésnél (emelkedõn egyenletesen haladva, alacsony fordulatról gyorsítás közben) csörgõ, csillingelõ hang hallható. Helytelen elõgyújtás érték!
(A kopogásos égésrõl is tudnék mesélni, de csak igény esetén kanyarodok el a témától...)

A TMC és a bosch is vizsgálta a dolgot, a bosch szerint a probléma: a kopogásérzékelõ közelebb van a 2-3 hengerhez, mint az 1-4-hez.
Soros motornál -egy jeladó estetén- ez milyen meglepõ?! Mindegy...

Természetesen a probléma a motorvezérõ-elektronika érzékelési és jelfeldolgozási logikájában keresendõ (bosch gyártmány):
A motorvezérõ-elektronika a bemeneti jelek, környezeti váltzók alapján a jellegmezõ adatokból meghatározza az adott munkaponthoz tartozó alap kimenetei értékeket (befecskendezési idõ, elõgyújtás, stb.) melyeket korrigál a hosszútávú adaptív memóriában tárolt értékekkel. A valós értékek természetesen függenek a folyamatosan visszacsatolt jelektõl (Ox vagy AF-szenzor, kopogásérzékelõ, stb.) Ha egy jeladó által közölt információ (esetünkben a kopogásérzékelõ) tévesen kerül feldolgozásra az a kimeneti változókban is jelentkezni fog: helytelenül meghatározott értéket (elõgyújtást) fog jelenteni!

Ezeknél a szériáknál a motorvezérõ-elektronika szoftverét nem lehet frissíteni, így egyetlen megoldás lehet: csere!
Akár bontóban is lehet érdeklõdni. A lényeg, hogy a cikkszám elsõ 9 karaktere megegyezzen, utolsó karaktere 4 legyen (xxxxx-xxxx4)!!! Fontos: kell a mesterkulcs is a vezérlõhöz!

Az új programban gyorsították a kopogásérzékelõ jelfeldolgozását és a küszöbértéket is csökkentették. Alacsony forulatszámtartományban módosították az elõgyújtást.

Teljesen mindegy cseréled-e a jeladót vagy sem! Itt nem az a hiba! És az, hogy mit és hogyan mérsz, ismét egy külön téma!
Azért itt egy tájkép:

Kép

Röviden ennyi!

Szabber
helló!az lenne a kérdésem h nem tudnád nekem megmondani hogy deríthetném ki h még a régi szoftverû ecum van e vagy már a frissebb változat? gondolok itt esetleg vmi verziószámra az ecun amibõl megtudhatom vagy cikkszám...2003 angol corolla 1.4 es válaszodat elõre is köszönöm

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23799
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2011 feb. 13, 01:24 pm

Írj Szullosznak privit is!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép


Válasz küldése