Szellõzõ javitás 15 perc alatt

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Attila
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2181
Csatlakozott: 2008 máj. 04, 10:12 am
Szellõzõ javitás 15 perc alatt

Hozzászólás Szerző: Attila » 2009 ápr. 17, 10:18 am

ma elvégeztem a középsõ szellõzõ rostély felújítását!
a tünet az volt hogy ha lezártam akkor is fújt még!
szét szedés után kiderült hogy a légterelõzsalu szigetelése megszûnt....
Ez egy lap aminek az elé két rétegbõl van ez a két réteg közé jön egy szivacslemez kõrbe így amikor elfordítjuk akkor lezárja a levegõ útját!
Kreatív boltban vettem egy egyszerû dekorációs gumi lapot!
majd ebbõl kivágtam a szigetelést ami egy négyzet alakú keret lett, 5mm ráhagyással csináltam mert elég rugalmas volt az anyag így jól fel fekszik!
Most hibátlanul zár!
15 perc volt a mûvelet és megéri!

Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1676
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom

Hozzászólás Szerző: Lyani » 2009 ápr. 17, 11:54 am

Ez jó ötlet. Mindenkinek össze vissza fúj bármilyen állásban a szellõzõ. :D
Esetleg azt le tudod írni, hogy hogyan férünk hozzá a szigetelendõ lapátkákhoz?

A szellõzõ másik problémája szokott lenni, hogy a ventinek nem minden fokozata mûködik. Ezt is 15perc alatt meg lehet csinálni.
Jobb oldalon, a kesztyûtartó alatt van a hibás alkatrész. Konkrétan a motor kis tekercsellenállása az. Csak ebbe megy drót a környéken, úgy hogy könnyû felismerni. Azt kell kiszerelni, és utána az ellenállást ügyesen összeforrasztani. Vigyázni kell arra, hogy ne törjön le belõle darab, mert a hossza befolyásolja a fokozatok erõsségét a kapcsolón!
Ha kitörik belõle egy kis darab, akkor annyi történik, hogy az 1. és 2. fokozat közti különbség lecsökken, azaz egyesen is erõsebben fog fújni.

Én már kettõt megcsináltam, mindkettõ mûködik. :)
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30

murray
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1046
Csatlakozott: 2008 júl. 02, 05:40 pm

Hozzászólás Szerző: murray » 2009 ápr. 17, 01:20 pm

ezek nagyon hasznos dolgok
azt esetleg meg tudod mondani hogy van valami szuro ami szüri a beáramlo levegot? és hol van? beraknek egy pollenszurot ha lehet

Avatar
Attila
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2181
Csatlakozott: 2008 máj. 04, 10:12 am

Hozzászólás Szerző: Attila » 2009 ápr. 17, 01:35 pm

ha jól tudom csak a 95 utáni toyotákban volt ilyen de ezt nem tudom biztosra!
Én mikor szét szedtem az enyémet nem találtam ilyet!

Avatar
konásandrás
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007 szept. 28, 12:02 pm
Tartózkodási hely: Tapolca
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: konásandrás » 2009 ápr. 17, 01:45 pm

murray írta:ezek nagyon hasznos dolgok
azt esetleg meg tudod mondani hogy van valami szuro ami szüri a beáramlo levegot? és hol van? beraknek egy pollenszurot ha lehet
mienkben a kesztyûtartó mögött van a betét.
be kell feküdni a kesztyûtartó alá és ott látni a betét alját, lefele kihúzható.

murray
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1046
Csatlakozott: 2008 júl. 02, 05:40 pm

Hozzászólás Szerző: murray » 2009 ápr. 17, 07:11 pm

szerintem az E9ben akkor semmi ilyesmi nincs, kár

Avatar
Attila
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2181
Csatlakozott: 2008 máj. 04, 10:12 am

Hozzászólás Szerző: Attila » 2009 ápr. 19, 01:54 pm

szerintem sincs sajnos bár én is töröm a fejem rajta hogy legyen mégis!

petya
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2009 máj. 14, 01:39 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: petya » 2009 júl. 12, 11:13 pm

Sziasztok!

Nekem egy 97'-es csíklámpásom van de abban sincs pollenszûrõ,ami a múltkor derült ki amikor a klímát pucolták meg töltötték...

Avatar
szullosz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 738
Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
Tartózkodási hely: Budapest, IV.

Hozzászólás Szerző: szullosz » 2009 júl. 13, 07:42 am

petya írta:Sziasztok!

Nekem egy 97'-es csíklámpásom van de abban sincs pollenszûrõ,ami a múltkor derült ki amikor a klímát pucolták meg töltötték...
Helló!

Vizsgáld meg ezt:
viewtopic.php?t=1053

Szabber

petya
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2009 máj. 14, 01:39 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: petya » 2009 júl. 14, 02:57 pm

Szia Szabber!

Kösz a hasznos infókat!kicsit döbbenten ülök a gép elõtt,és nem értem hogy a szamurájok miért hagyták ezt ki belõle?!?na mindegy......de most jut eszembe hogy már egy másik témában is olvastam egy hasonló terjedelmû,és igencsak kimerítõ írásodat ami szintén nagyon hasznos volt!:) mmm....viszont ha egyszer megoldható szívesen összefutnék veled személyesen is...ahogy nézem nem vagyunk túl messze egymástól,és biztos tudnék még mit tanulni! :)

üdv.petya

Avatar
retro
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 94
Csatlakozott: 2010 nov. 11, 09:48 pm
Tartózkodási hely: Sopron, Berettyóújfalu, Ausztria

Hozzászólás Szerző: retro » 2010 nov. 24, 05:02 pm

Ma megcsináltam a szellõzõt Attila leírása és segítsége alapján,
amit képekkel is dokumentálok hátha valakinek segítek vele.
Hát nekem nem 15 perc volt hanem kb. 2 óra de ez érthetõ,hisz a kézügyességem -2
megaztán elõször bombáztam szét:)
Amire szükség lesz:
- Csillag csavarhúzó
- 120Ft a dekorlap megvételéhez
- Olló
- Szike
- Vonalzó

1. lépésben a szellõzõrácsot vettem ki ami könnyedén kijön, és máris láthatóvá válik hogy alul/felül hiányos a szigetelés.
KépKép
2. lépésben a kormány alatti burkolatot kell levenni amit összesen 6 csavar rögzít.
Kép
3. lépés: A szellõzõ körül lévõ burkolatot óvatosan mozgatva kihúztam(kis bolhákkal van rögzítve,és sajna egybe van a kormány feletti burkolattal)
Kép
4. lépés: A két kis lapátot óvatosan ki kell pattintani a két szélsõ lyukból.
KépKép
Itt már jobban láttszik hogy van beletéve a szigetelés:két rétegû a mûanyag lap és közötte van a szigetelés
KépKép
5. lépés: A szigetelés kivettem,és az alapján kivágtam az újat úgy hogy hagytam rá jó fél centit.Aztán vágnom kellett még belõle,mert nagyon szorult.
KépKép
6. lépés: Az új szigetelést belehúztam a helyére(enged annyit pont).A két oldalán lévõ bütyöknél viszont ki kell vágni a felesleget,mert ottt pattan a helyére.
Kép
7. lépés:Na innen kezdõdtek a bonyodalmak,ugyanis visszajáttszani korántsem volt olyan könnyû mint kiszedni!kb 45 percet játszadoztam vele,hogy pontosan a helyére pattanjon,mert amibe belepattan annak nagyon precízen kell ott lennie.Ha 1 mm-rel odébb csúszik lehet kezdeni elõlrõl.
Ja és még vágnom kellett belõle mert túl sokat hagytam rá,és szorult.
Ha az egyik benne van a másikat már könnyû betenni.
Kép
8. lépés: Visszatenni a burkolatokat.
Ez nagyon egyszerû lett volna,ha nem viccelt volna meg a gyújtáskapcsoló körül lévõ borítás!Ugyanis nem ment be mögé a kormány feletti rész..ha meg bement akkor a szellõzö körül lévõ borítás nem pattant a helyére,úgyhogy újjabb 20 perc kinlódás mire összevarázsoltam és a helyére került minden.
Kép
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára retro 2010 nov. 24, 05:04 pm-kor.

Avatar
gecsa
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3080
Csatlakozott: 2009 szept. 06, 11:17 am

Hozzászólás Szerző: gecsa » 2010 nov. 24, 06:35 pm

a gyújtáskapcsolónál a kis karika forog...kinézed valamelyik szélét,azt megemeled,és fordítasz rajta 180 fokot..kész is...

Avatar
Bardos6
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 956
Csatlakozott: 2008 máj. 26, 11:55 pm
Tartózkodási hely: 17.ker

Hozzászólás Szerző: Bardos6 » 2010 nov. 25, 01:07 am

Hasznos kis leírás én is meg fogom csinálni.

A végeredmény kielégítõ?
EE90 Hatchback XLi 1.3 2E-E
AE95 Sedan 4WD Gli 1.6 4A-FE
AE92 Liftback GT-i 1.6 4A-GE
MR2 AW11 GT 1.6 4A-GE
ST162 Coupe GT 2.0 3S-GE

Avatar
retro
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 94
Csatlakozott: 2010 nov. 11, 09:48 pm
Tartózkodási hely: Sopron, Berettyóújfalu, Ausztria

Hozzászólás Szerző: retro » 2010 nov. 25, 08:50 am

gecsa írta:a gyújtáskapcsolónál a kis karika forog...kinézed valamelyik szélét,azt megemeled,és fordítasz rajta 180 fokot..kész is...
Igen azt tudom hogy forog,de így elméletben egyszerûnek tûnik viszont gyakorlatben nem az,mert hiába pattintom fel az egyik szélét,ha forgatom szépen visszapattan alá :x .

Bardos6: megéri megcsinálni,mostmár ha lezárom nem szivárog a levegõ.

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2010 nov. 25, 10:29 am

Jó kis leírás, köszönjük!

A kulcs körüli gumi gyûrû a megemelés után magatok felé lehúzható a gyújtáskapcsolóról :) Összerakod a mûanyagot, utána meg visszadugod és bepattintod! Legközelebb egyszerûbb lesz :lol:
Sokáig én is szívtam vele, aztán toytib megvilágosított
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép


Válasz küldése