Tárcsafékes hátsó híd kézifék gondjainak orvosolása
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Tárcsafékes hátsó híd kézifék gondjainak orvosolása
Pacsker írta:
Szuper, alapos leírás, jó képek!
Köszönjük szépen!
Remélem kiválóan fog fogni! Neked mennyit tol a dugattyún a kis csap? Úgy vettem észre, hogy 3-4mm már elegendő lehet.
Igen, kb nekem is akkor mozdul, annyi bőven elég.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
- Zolee11
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
- Autód gyártási éve: 2001
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Maglód
Re: Tárcsafékes hátsó híd kézifék gondjainak orvosolása
Hétvégén ha időm engedi kicserélem a hátsó féknyergek csúszkáinak a porvédő gumijait, mivel a nemrég cseréltek kilukadtak. A hátsó tárcsák cseréje után gondok voltak a dugattyúval (kézifékkel), így többször szét lett szedve (az a része most már tökéletes), gondolom a sokadik összerakásnál a mester figyelme már lankadt, és összeszerelésnél könnyű odacsípni a porvédő gumit (mivel a korrodált felületű fém elég könnyen odacsípi), ami így kilukad. Mást nem nagyon tudok elképzelni mitől lukadt ki egy év alatt mindkét oldalon hasonló módon. A felújító készlet megvan, tehát nincs akadálya a cserének.
A kérdésem az lenne, hogy itt milyen kenőanyagot érdemes, illetve szabad használni, a nyáron kaptam szét, csikorgás miatt, és akkor már kitakarítottam mindent, észrevettem, hogy kiszáradtak a csúszkák, megnéztem a gumit, és hát hoppá lukas. A Textar Ceratec kenőanyagból (csikorgás gátló) tettem bele egy pindurkát, pont olyan átlaga van mint a zsírnak és persze csikorgás ellen semmit nem ér. Gondolom idővel sem változik az állaga, nem lesz belőle szilikon szilárdságú valami. Habár ha most szétszedem úgyis látom mi történt.
Tehetek ebből ismét bele mint kenőanyag, vagy inkább sima lítiumos zsírt? Nem tudom mire van felkészítve a porvédő gumi, no meg a csúszka.
A kérdésem az lenne, hogy itt milyen kenőanyagot érdemes, illetve szabad használni, a nyáron kaptam szét, csikorgás miatt, és akkor már kitakarítottam mindent, észrevettem, hogy kiszáradtak a csúszkák, megnéztem a gumit, és hát hoppá lukas. A Textar Ceratec kenőanyagból (csikorgás gátló) tettem bele egy pindurkát, pont olyan átlaga van mint a zsírnak és persze csikorgás ellen semmit nem ér. Gondolom idővel sem változik az állaga, nem lesz belőle szilikon szilárdságú valami. Habár ha most szétszedem úgyis látom mi történt.
Tehetek ebből ismét bele mint kenőanyag, vagy inkább sima lítiumos zsírt? Nem tudom mire van felkészítve a porvédő gumi, no meg a csúszka.
'01 Toyota Corolla Sedan 1,4 Linea Terra ('12-)
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Tárcsafékes hátsó híd kézifék gondjainak orvosolása
Nadehát ez egy VW tengelycsonk ejnyebejnye.
A gumi és a zsír soha nem jó kombináció. Kilágyul a gumi tőle. Mindegy hogy milyen márkát választasz, csak fékpaszta legyen. Én az ATE pasztát preferálom pl.
A gumi és a zsír soha nem jó kombináció. Kilágyul a gumi tőle. Mindegy hogy milyen márkát választasz, csak fékpaszta legyen. Én az ATE pasztát preferálom pl.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
- Zolee11
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
- Autód gyártási éve: 2001
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Maglód
Re: Tárcsafékes hátsó híd kézifék gondjainak orvosolása
A kép csak illusztráció.
Elvileg a CeraTec is fékpaszta... LINK
Akkor ezt elvileg használhatom a csúszkáknál is?
Elvileg a CeraTec is fékpaszta... LINK
Akkor ezt elvileg használhatom a csúszkáknál is?
'01 Toyota Corolla Sedan 1,4 Linea Terra ('12-)
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Tárcsafékes hátsó híd kézifék gondjainak orvosolása
Én ezt használom.
Szilikonos, áttetsző, direkt erre való.
Egyébként milyen nyikorgást szerettél volna megszüntetni?
Szilikonos, áttetsző, direkt erre való.
Egyébként milyen nyikorgást szerettél volna megszüntetni?
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Zolee11
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
- Autód gyártási éve: 2001
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Maglód
Re: Tárcsafékes hátsó híd kézifék gondjainak orvosolása
Meglátom még, tudok-e hétvégéig szerezni valamit, de gondolom bármelyik dász wágen bótban lesz ilyesmi.
Kb. egy éve kezdett el nyikorogni az első fék (vagy a hátsó ), én az elsőre tippelek, olyan magas frekvenciás hang, hogy képtelen vagyok menet közben megállapítani. Jellemzője, hogy kis féknél nincs nyikorgás, picit intenzívebb fékezésnél van, és még intenzívebbnél már nincs. Ez csak letekert ablaknál hallható.
Persze a takarítás során kiderült, mivel lemértem, hogy az első tárcsák 19,9 és 19,8 mm szélesek így csere-érettek, így kukák a betétek is. Megvan a tárcsa és a betét is, mindkettő Textar, a tárcsák festettek, így végre nem fognak rozsdásodni. Kíváncsi leszek mit tudnak majd, olvastam, hogy hajlamosak nyikorogni a Textar betétek, hátul a betét szintén Textar, meglehet, hogy az az oka a jelenlegi nyikorgásnak.
Gondoltam úgyis ki akarom takarítani elől, hátul, megpróbálom mit tud ez a fékpaszta, hát semmivel se többet mint a rézpaszta és társai.
A első tárcsa és betét cseréhez majd segítséget veszek igénybe, mert a dugattyút nincs mivel visszanyomnom, meg amúgy sem árt ha látja egy hozzáértő is, hogy mi a stájsz úgy az egész féknyereggel. És akkor már lehet érdemes egyben megcsinálni az egészet, elől, hátul.
Kb. egy éve kezdett el nyikorogni az első fék (vagy a hátsó ), én az elsőre tippelek, olyan magas frekvenciás hang, hogy képtelen vagyok menet közben megállapítani. Jellemzője, hogy kis féknél nincs nyikorgás, picit intenzívebb fékezésnél van, és még intenzívebbnél már nincs. Ez csak letekert ablaknál hallható.
Persze a takarítás során kiderült, mivel lemértem, hogy az első tárcsák 19,9 és 19,8 mm szélesek így csere-érettek, így kukák a betétek is. Megvan a tárcsa és a betét is, mindkettő Textar, a tárcsák festettek, így végre nem fognak rozsdásodni. Kíváncsi leszek mit tudnak majd, olvastam, hogy hajlamosak nyikorogni a Textar betétek, hátul a betét szintén Textar, meglehet, hogy az az oka a jelenlegi nyikorgásnak.
Gondoltam úgyis ki akarom takarítani elől, hátul, megpróbálom mit tud ez a fékpaszta, hát semmivel se többet mint a rézpaszta és társai.
A első tárcsa és betét cseréhez majd segítséget veszek igénybe, mert a dugattyút nincs mivel visszanyomnom, meg amúgy sem árt ha látja egy hozzáértő is, hogy mi a stájsz úgy az egész féknyereggel. És akkor már lehet érdemes egyben megcsinálni az egészet, elől, hátul.
'01 Toyota Corolla Sedan 1,4 Linea Terra ('12-)
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Tárcsafékes hátsó híd kézifék gondjainak orvosolása
Ha a betétek hátoldalán nincs rezgéscsillapító lemez, akkor nyikorogni fog, én is így jártam a Textarral. A Bárdinál lehet venni Mintex (3M) fóliát a betétek hátuljára, az csökkenti a nyikorgást.Zolee11 írta:Meglátom még, tudok-e hétvégéig szerezni valamit, de gondolom bármelyik dász wágen bótban lesz ilyesmi.
Kb. egy éve kezdett el nyikorogni az első fék (vagy a hátsó ), én az elsőre tippelek, olyan magas frekvenciás hang, hogy képtelen vagyok menet közben megállapítani. Jellemzője, hogy kis féknél nincs nyikorgás, picit intenzívebb fékezésnél van, és még intenzívebbnél már nincs. Ez csak letekert ablaknál hallható.
Persze a takarítás során kiderült, mivel lemértem, hogy az első tárcsák 19,9 és 19,8 mm szélesek így csere-érettek, így kukák a betétek is. Megvan a tárcsa és a betét is, mindkettő Textar, a tárcsák festettek, így végre nem fognak rozsdásodni. Kíváncsi leszek mit tudnak majd, olvastam, hogy hajlamosak nyikorogni a Textar betétek, hátul a betét szintén Textar, meglehet, hogy az az oka a jelenlegi nyikorgásnak.
Gondoltam úgyis ki akarom takarítani elől, hátul, megpróbálom mit tud ez a fékpaszta, hát semmivel se többet mint a rézpaszta és társai.
A első tárcsa és betét cseréhez majd segítséget veszek igénybe, mert a dugattyút nincs mivel visszanyomnom, meg amúgy sem árt ha látja egy hozzáértő is, hogy mi a stájsz úgy az egész féknyereggel. És akkor már lehet érdemes egyben megcsinálni az egészet, elől, hátul.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Tárcsafékes hátsó híd kézifék gondjainak orvosolása
Lötyögnek inkább. Olyan zajt adnak ki mintha lógna valami a futóműben. Ha nagyon kis munkaúton mozgott már egy ideje a munkahenger akkor azzal is számolni kell, hogy maga a nyereg fog kotyogni mert kikopott a csúszka, vagy annak a perselye. Ezt is cseréld. Szilikonzsírralmkell bekenni a csúszkákat, még véletlenül sem ásványi alapú zsírral.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- Zolee11
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2013 aug. 13, 01:10 pm
- Autód gyártási éve: 2001
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Maglód
Re: Tárcsafékes hátsó híd kézifék gondjainak orvosolása
Próbáltam visszakeresni, hogy ezt most nekem írtad-e vagy sem, de a mondandód 2. része alapján igen.bubidisc írta:Lötyögnek inkább. Olyan zajt adnak ki mintha lógna valami a futóműben. Ha nagyon kis munkaúton mozgott már egy ideje a munkahenger akkor azzal is számolni kell, hogy maga a nyereg fog kotyogni mert kikopott a csúszka, vagy annak a perselye. Ezt is cseréld. Szilikonzsírralmkell bekenni a csúszkákat, még véletlenül sem ásványi alapú zsírral.
Nálam nincsen zaj, nem pattog, nem kopog, nem lötyög. Csak nyikorgás van, de az sem mindig egyforma, ahogy írtam is, csak egy bizonyos fékerőnél van, alatta és fölötte nem hallható. Nemsokára cserélve lesz az első fék, és a hátsó is ellenőrizve. A hátsó is nemrég lett felújítva és korához képest jó állapotban van, csak a gumik lettek cserélve és a fékhenger gumigyűrűje, most hirtelen nem jut eszembe hogy hívják (karmantyú?).
'01 Toyota Corolla Sedan 1,4 Linea Terra ('12-)