Tárcsafékes hátsó híd kézifék gondjainak orvosolása

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2009 dec. 16, 01:22 pm

Ne csináld! Most mégse kell? Pedig Szullosz Papa küldött egy fekete klubos pólós símaszkos képet gondolom az érdekedben :D
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
médzsör
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 161
Csatlakozott: 2007 máj. 13, 07:20 pm
Autód gyártási éve: 2015
Autód típusa (és generációja): Corolla E18
Autód felszereltségi jelölése: Active
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: RAVAZD
MEA KULPA

Hozzászólás Szerző: médzsör » 2009 dec. 16, 03:46 pm

Hello.

Mellékelném a szabernak irt levelet:
Talán igy érthetõ. 8)

Sajna a jézuska elvitte a pénzt a héten az ajándékokra hiába már õt is szponzorálni kell semmi sem a régi

Igy csak januárban lesz lóvé.
Másrészt: a héten a szerelõmnek szereztem pár dolgot nem tudott fizetni igy megegyeztünk,hogy cserébe megszerzi a fékpofákat,és nem kell értük fizetnem.
Nem akarom elbukni a lóvét.

SORY
Remélem nem okoztam felesleges kellemetlenséget ezzel és a barátság is megmarad.

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2009 dec. 16, 03:48 pm

Csak vicceltem :)
Tökéletesen érthetõ! Ez a fránya jézuska. Gondoljatok bele mennyi pénze lehet? Mindenki ad neki pár tíz ezret :)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Frool
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1620
Csatlakozott: 2007 ápr. 18, 05:17 pm
Tartózkodási hely: Nagykáta, BP.IX., Pécel

Hozzászólás Szerző: Frool » 2011 máj. 11, 01:41 am

Azért ide tettem mert a kézifék mûködésképtelensége miatt rákerestem a hidrós kézire és ezt találtam.
Hátha valaki talál benne új infót.

http://www.suzukiszereles.weboldala.net/tuning2/fek.htm
CCH vezetőségi tag

Ajtóüvegen át figyelni a menetirányt
finoman adagolva gázt,ellenkormányt.
Szélvédõn keresztül nézni a tájat,
nincs szebb ami rám várhat!
Kilinccsel elõre!!!
AE86GT. 4AGE

Avatar
Birka
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1915
Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Birka » 2011 máj. 11, 07:50 pm

Ez baromi jó kis cikk!
Köszi!

Avatar
Danee21
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 238
Csatlakozott: 2011 dec. 17, 01:38 pm

Hozzászólás Szerző: Danee21 » 2012 okt. 03, 10:57 pm

Bohi írta:Új helyre költözött a verda! Vége a csillag garázsnak! :lol:

Kép

Kép
(bocs a szar képekért)

Kicsit meredek, kézifék nélkül meg pláne! Vannak a rámpán gumibakok, de ha nem hagyom sebességben simán átgurul rajta. Viszont nem hiszem, hogy jót tesz a váltónak/diffinek, ha sokáig "terhelés" alatt van így emelkedõn, nem?
Most elsõre bosszantott nagyon, hogy nincs krézi, na meg télen, de az más! :lol: Kb egy órát szívtam, mire a bakokat aláraktam stb...

Következõ projekt egy komplett hátsó fék garnitúra akár nyergestül mindenestül... Ötleteket szívesen várok, de valszeg csak jövõre lesz belõle valami. Sajnos most semmi idõm a kocsival foglalkozni, de teszi a dolgát. Ha nagy ritkán beleülök megy, mint az állat! :lol:

Amúgy egy olyan rámpa ez, ami felnyitható és alulra be tud állni egy másik kocsi. A baj, hogy elég keskeny és kicsit meredek, fõleg kiszállás miatt akár csomagokkal vagy pl babával nehéz lehet. Idiot volt, aki tervezte.
Azért figyelitek a retro bike-ot mellette? :lol:
Én most csináltam meg a hátsót, krézifékem nekem se lett, ugyhogy állok neki elõlröl dugattyú gyártással mindennel cakk pakk, szolj ha találtál donor nyerget:D

Avatar
Gugyor
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2002
Csatlakozott: 2011 jan. 16, 07:21 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Gugyor » 2012 okt. 04, 06:54 am

Éljen :lol: Látom nem csak nekem sz@r a kézifékem :lol:
Corolla AE92 GTI HB
Toyota carina e gli

Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3288
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Bohi » 2012 okt. 04, 12:38 pm

Biztos, hogy valami más nyerget fogok felrakni, mert a gyári az egy elb@szott tervezés, többen mondták.
Akár E11 vagy más toyota vagy mindegy, csak mûködjön a kézije!
Amikor felújítottam az enyémet teljesen szétkaptuk és felújítottuk, de csak kicsit fogott, az is tartott kb 1évig úgyhogy én nem fogk foglalkozni a gyárival...
'87 E8 GT SEDAN
Prius II

Avatar
Danee21
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 238
Csatlakozott: 2011 dec. 17, 01:38 pm

Hozzászólás Szerző: Danee21 » 2012 okt. 04, 01:15 pm

Bohi írta:Biztos, hogy valami más nyerget fogok felrakni, mert a gyári az egy elb@szott tervezés, többen mondták.
Akár E11 vagy más toyota vagy mindegy, csak mûködjön a kézije!
Amikor felújítottam az enyémet teljesen szétkaptuk és felújítottuk, de csak kicsit fogott, az is tartott kb 1évig úgyhogy én nem fogk foglalkozni a gyárival...
nem corolla tipushiba, minden régi tárcsás kézi szar. mondj olyat ami nem és én is cserélek.

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2012 okt. 04, 01:19 pm

Valóban rossz megoldás (írtunk is már róla regényeket a fórumon), de szerintem meg lehet csinálni úgy, hogy normálisan rögzítsen!

Ha felújítjuk:
- Ott kezdõdik, hogy vesz az ember két új bowden-t. Már ez sem probléma, amióta megtaláltam olcsón a jó minõségû utángyártottakat! Amikor berakjuk, a krézinél teljesen visszaengedjük a menetes szárat (fellazítjuk).
Aztán nyergeket darabokra szed (hosszú, vékony zéger fogó), ha elkopott a kis hüvelykúp, vagy ennek a forgó fészke, akkor megrendelni újonnan (nem hiszem, hogy horror), vagy leesztergáltatni. Netán a kúpból picit hosszabbat is, hogy nagyobbat emeljen, bár nagyon nem emlékszem már a belsejére.
Aztán felújító szettel (van gyári és utángyártott is) összerakni, a dugattyú két háromszögét szépen úgy forgatni, hogy még ne fogjon, de már a kar kisebb mozdítására is megállítsa a kézzel tekert tárcsát. (féktárcsára ilyenkor két anyát rákapatunk, hogy szépen felfeküdjön az agyra).
Aztán elmegyünk pár körre. Álló helyzetben egyenletes erõvel rendesen megnyomjuk a pedált párszor. Aztán fékezünk párat majd megint, aztán megint pár fékezés. Utána jöhet a krézi kar tõcsavarjának beállítása.

- Vagy veszünk utángyártott nyergeket. (E8-E11 hátsó ugyanaz!) Mégiscsak új, garis és talán a krézije pont a másolat okozta pontatlanságok miatt erõsebb, mint a gyári :D Rögzítés szinten biztosan fog...

- Vagy keresünk valahol bontott E11-ét. Néha még itthon is találni. Esetleg bontóba is megéri körbenézni. Azok általában még fognak. Ha találunk, érdemes akkor már a nyeregtartó konzolt és a tárcsát is megvenni, mivel a nagyobb átmérõ miatt nagyobb erõkar lesz és egy picit jobb lesz a hatásfoka. Betétbõl megéri az E9-ét venni, mert nagyobb a fogó felülete!!

- Vagy veszünk gyári új nyergeket

- Vagy felaplikálunk valami egyéb Toyota-t, netán Off márkáét. E12 elvileg felrakható. Az már dobos-kézis, tárcsás-üzemi fékes kivitel (lásd Walaki hachi), de ezt sem érdemes cibálni, mivel a dob igen pici és hamar elfárad a pofa, illetve mechanika.

Nekem E11 rendszer van fent. Rögzítésre tökéletesen alkalmas (pár kattanás nagy emelkedõn is elég). Száraz aszfalton menet közben a nagy kerekeket nem satuzza be, bár amikor vasaltam a bal hátsót meg meg nyikkantotta.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2012 okt. 04, 01:23 pm

Egyébként van egy régebbi külföldi link a nyereg felújításáról (képekkel illusztrálva!!), ami talán ebben a topicba korábban említve is lett és van egy új link is, akinek írója, ha jól emlékszem állítja, hogy tökéletesen határozottan fogóra (de hülyén hangzik) beállítható a gyári hátsó nyereg is.
Talán ZDoman küldte annó. Írjatok privit és ha megvan rakjátok be ide légyszi!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2012 okt. 04, 01:58 pm

Olvassatok vissza a topicba (3 oldal csak)
Ott van a képekkel illusztrált felújítós link is!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3288
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Bohi » 2012 okt. 04, 09:55 pm

Köszi Matyi!
Kb az összes variációt felsoroltad. Én is gondolkoztam azon a leesztergálós lehetõségen, de elég sok idõ meg szerelés, a hellyel is bajban vagyok...
Majd egy E11-et kéne szerezni és felrakni nagytárcsával együtt. Ha meg nem találok sehol akkor marad a felújítás.
Köszi az infókat!
'87 E8 GT SEDAN
Prius II

Avatar
Birka
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1915
Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Birka » 2012 okt. 07, 02:02 pm

Könyörgöm!
Nem a krezeddel húzod be a féket éppen ezért az nem krézifék! :brrr: :le: :shocked: :pias: :naidefigyu: :uzis: :szado:

Avatar
[Walaki]D`Lair
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3604
Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
Autód gyártási éve: 1985
Autód típusa (és generációja): Corolla E8
Autód felszereltségi jelölése: GT
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: [Walaki]D`Lair » 2012 okt. 07, 04:27 pm

Birka írta:Könyörgöm!
Nem a krezeddel húzod be a féket éppen ezért az nem krézifék! :brrr: :le: :shocked: :pias: :naidefigyu: :uzis: :szado:
+faszbuzin is hangzik... :lol: :lol: :lol:
1985 - Toyota Corolla AE86 GT - SR20DET BlackTop //// Trackday beater
2006 - KTM 640 LC4 Supermoto /// :twisted: :twisted: :twisted:


Válasz küldése