Tárcsafékes hátsó híd kézifék gondjainak orvosolása
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Ne csináld! Most mégse kell? Pedig Szullosz Papa küldött egy fekete klubos pólós símaszkos képet gondolom az érdekedben
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- médzsör
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 161
- Csatlakozott: 2007 máj. 13, 07:20 pm
- Autód gyártási éve: 2015
- Autód típusa (és generációja): Corolla E18
- Autód felszereltségi jelölése: Active
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: RAVAZD
MEA KULPA
Hello.
Mellékelném a szabernak irt levelet:
Talán igy érthetõ.
Sajna a jézuska elvitte a pénzt a héten az ajándékokra hiába már õt is szponzorálni kell semmi sem a régi
Igy csak januárban lesz lóvé.
Másrészt: a héten a szerelõmnek szereztem pár dolgot nem tudott fizetni igy megegyeztünk,hogy cserébe megszerzi a fékpofákat,és nem kell értük fizetnem.
Nem akarom elbukni a lóvét.
SORY
Remélem nem okoztam felesleges kellemetlenséget ezzel és a barátság is megmarad.
Mellékelném a szabernak irt levelet:
Talán igy érthetõ.
Sajna a jézuska elvitte a pénzt a héten az ajándékokra hiába már õt is szponzorálni kell semmi sem a régi
Igy csak januárban lesz lóvé.
Másrészt: a héten a szerelõmnek szereztem pár dolgot nem tudott fizetni igy megegyeztünk,hogy cserébe megszerzi a fékpofákat,és nem kell értük fizetnem.
Nem akarom elbukni a lóvét.
SORY
Remélem nem okoztam felesleges kellemetlenséget ezzel és a barátság is megmarad.
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Csak vicceltem
Tökéletesen érthetõ! Ez a fránya jézuska. Gondoljatok bele mennyi pénze lehet? Mindenki ad neki pár tíz ezret
Tökéletesen érthetõ! Ez a fránya jézuska. Gondoljatok bele mennyi pénze lehet? Mindenki ad neki pár tíz ezret
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Frool
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1620
- Csatlakozott: 2007 ápr. 18, 05:17 pm
- Tartózkodási hely: Nagykáta, BP.IX., Pécel
Azért ide tettem mert a kézifék mûködésképtelensége miatt rákerestem a hidrós kézire és ezt találtam.
Hátha valaki talál benne új infót.
http://www.suzukiszereles.weboldala.net/tuning2/fek.htm
Hátha valaki talál benne új infót.
http://www.suzukiszereles.weboldala.net/tuning2/fek.htm
CCH vezetőségi tag
Ajtóüvegen át figyelni a menetirányt
finoman adagolva gázt,ellenkormányt.
Szélvédõn keresztül nézni a tájat,
nincs szebb ami rám várhat!
Kilinccsel elõre!!!
AE86GT. 4AGE
Ajtóüvegen át figyelni a menetirányt
finoman adagolva gázt,ellenkormányt.
Szélvédõn keresztül nézni a tájat,
nincs szebb ami rám várhat!
Kilinccsel elõre!!!
AE86GT. 4AGE
Én most csináltam meg a hátsót, krézifékem nekem se lett, ugyhogy állok neki elõlröl dugattyú gyártással mindennel cakk pakk, szolj ha találtál donor nyerget:DBohi írta:Új helyre költözött a verda! Vége a csillag garázsnak!
(bocs a szar képekért)
Kicsit meredek, kézifék nélkül meg pláne! Vannak a rámpán gumibakok, de ha nem hagyom sebességben simán átgurul rajta. Viszont nem hiszem, hogy jót tesz a váltónak/diffinek, ha sokáig "terhelés" alatt van így emelkedõn, nem?
Most elsõre bosszantott nagyon, hogy nincs krézi, na meg télen, de az más! Kb egy órát szívtam, mire a bakokat aláraktam stb...
Következõ projekt egy komplett hátsó fék garnitúra akár nyergestül mindenestül... Ötleteket szívesen várok, de valszeg csak jövõre lesz belõle valami. Sajnos most semmi idõm a kocsival foglalkozni, de teszi a dolgát. Ha nagy ritkán beleülök megy, mint az állat!
Amúgy egy olyan rámpa ez, ami felnyitható és alulra be tud állni egy másik kocsi. A baj, hogy elég keskeny és kicsit meredek, fõleg kiszállás miatt akár csomagokkal vagy pl babával nehéz lehet. Idiot volt, aki tervezte.
Azért figyelitek a retro bike-ot mellette?
- Bohi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3288
- Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Biztos, hogy valami más nyerget fogok felrakni, mert a gyári az egy elb@szott tervezés, többen mondták.
Akár E11 vagy más toyota vagy mindegy, csak mûködjön a kézije!
Amikor felújítottam az enyémet teljesen szétkaptuk és felújítottuk, de csak kicsit fogott, az is tartott kb 1évig úgyhogy én nem fogk foglalkozni a gyárival...
Akár E11 vagy más toyota vagy mindegy, csak mûködjön a kézije!
Amikor felújítottam az enyémet teljesen szétkaptuk és felújítottuk, de csak kicsit fogott, az is tartott kb 1évig úgyhogy én nem fogk foglalkozni a gyárival...
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Prius II
nem corolla tipushiba, minden régi tárcsás kézi szar. mondj olyat ami nem és én is cserélek.Bohi írta:Biztos, hogy valami más nyerget fogok felrakni, mert a gyári az egy elb@szott tervezés, többen mondták.
Akár E11 vagy más toyota vagy mindegy, csak mûködjön a kézije!
Amikor felújítottam az enyémet teljesen szétkaptuk és felújítottuk, de csak kicsit fogott, az is tartott kb 1évig úgyhogy én nem fogk foglalkozni a gyárival...
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Valóban rossz megoldás (írtunk is már róla regényeket a fórumon), de szerintem meg lehet csinálni úgy, hogy normálisan rögzítsen!
Ha felújítjuk:
- Ott kezdõdik, hogy vesz az ember két új bowden-t. Már ez sem probléma, amióta megtaláltam olcsón a jó minõségû utángyártottakat! Amikor berakjuk, a krézinél teljesen visszaengedjük a menetes szárat (fellazítjuk).
Aztán nyergeket darabokra szed (hosszú, vékony zéger fogó), ha elkopott a kis hüvelykúp, vagy ennek a forgó fészke, akkor megrendelni újonnan (nem hiszem, hogy horror), vagy leesztergáltatni. Netán a kúpból picit hosszabbat is, hogy nagyobbat emeljen, bár nagyon nem emlékszem már a belsejére.
Aztán felújító szettel (van gyári és utángyártott is) összerakni, a dugattyú két háromszögét szépen úgy forgatni, hogy még ne fogjon, de már a kar kisebb mozdítására is megállítsa a kézzel tekert tárcsát. (féktárcsára ilyenkor két anyát rákapatunk, hogy szépen felfeküdjön az agyra).
Aztán elmegyünk pár körre. Álló helyzetben egyenletes erõvel rendesen megnyomjuk a pedált párszor. Aztán fékezünk párat majd megint, aztán megint pár fékezés. Utána jöhet a krézi kar tõcsavarjának beállítása.
- Vagy veszünk utángyártott nyergeket. (E8-E11 hátsó ugyanaz!) Mégiscsak új, garis és talán a krézije pont a másolat okozta pontatlanságok miatt erõsebb, mint a gyári Rögzítés szinten biztosan fog...
- Vagy keresünk valahol bontott E11-ét. Néha még itthon is találni. Esetleg bontóba is megéri körbenézni. Azok általában még fognak. Ha találunk, érdemes akkor már a nyeregtartó konzolt és a tárcsát is megvenni, mivel a nagyobb átmérõ miatt nagyobb erõkar lesz és egy picit jobb lesz a hatásfoka. Betétbõl megéri az E9-ét venni, mert nagyobb a fogó felülete!!
- Vagy veszünk gyári új nyergeket
- Vagy felaplikálunk valami egyéb Toyota-t, netán Off márkáét. E12 elvileg felrakható. Az már dobos-kézis, tárcsás-üzemi fékes kivitel (lásd Walaki hachi), de ezt sem érdemes cibálni, mivel a dob igen pici és hamar elfárad a pofa, illetve mechanika.
Nekem E11 rendszer van fent. Rögzítésre tökéletesen alkalmas (pár kattanás nagy emelkedõn is elég). Száraz aszfalton menet közben a nagy kerekeket nem satuzza be, bár amikor vasaltam a bal hátsót meg meg nyikkantotta.
Ha felújítjuk:
- Ott kezdõdik, hogy vesz az ember két új bowden-t. Már ez sem probléma, amióta megtaláltam olcsón a jó minõségû utángyártottakat! Amikor berakjuk, a krézinél teljesen visszaengedjük a menetes szárat (fellazítjuk).
Aztán nyergeket darabokra szed (hosszú, vékony zéger fogó), ha elkopott a kis hüvelykúp, vagy ennek a forgó fészke, akkor megrendelni újonnan (nem hiszem, hogy horror), vagy leesztergáltatni. Netán a kúpból picit hosszabbat is, hogy nagyobbat emeljen, bár nagyon nem emlékszem már a belsejére.
Aztán felújító szettel (van gyári és utángyártott is) összerakni, a dugattyú két háromszögét szépen úgy forgatni, hogy még ne fogjon, de már a kar kisebb mozdítására is megállítsa a kézzel tekert tárcsát. (féktárcsára ilyenkor két anyát rákapatunk, hogy szépen felfeküdjön az agyra).
Aztán elmegyünk pár körre. Álló helyzetben egyenletes erõvel rendesen megnyomjuk a pedált párszor. Aztán fékezünk párat majd megint, aztán megint pár fékezés. Utána jöhet a krézi kar tõcsavarjának beállítása.
- Vagy veszünk utángyártott nyergeket. (E8-E11 hátsó ugyanaz!) Mégiscsak új, garis és talán a krézije pont a másolat okozta pontatlanságok miatt erõsebb, mint a gyári Rögzítés szinten biztosan fog...
- Vagy keresünk valahol bontott E11-ét. Néha még itthon is találni. Esetleg bontóba is megéri körbenézni. Azok általában még fognak. Ha találunk, érdemes akkor már a nyeregtartó konzolt és a tárcsát is megvenni, mivel a nagyobb átmérõ miatt nagyobb erõkar lesz és egy picit jobb lesz a hatásfoka. Betétbõl megéri az E9-ét venni, mert nagyobb a fogó felülete!!
- Vagy veszünk gyári új nyergeket
- Vagy felaplikálunk valami egyéb Toyota-t, netán Off márkáét. E12 elvileg felrakható. Az már dobos-kézis, tárcsás-üzemi fékes kivitel (lásd Walaki hachi), de ezt sem érdemes cibálni, mivel a dob igen pici és hamar elfárad a pofa, illetve mechanika.
Nekem E11 rendszer van fent. Rögzítésre tökéletesen alkalmas (pár kattanás nagy emelkedõn is elég). Száraz aszfalton menet közben a nagy kerekeket nem satuzza be, bár amikor vasaltam a bal hátsót meg meg nyikkantotta.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Egyébként van egy régebbi külföldi link a nyereg felújításáról (képekkel illusztrálva!!), ami talán ebben a topicba korábban említve is lett és van egy új link is, akinek írója, ha jól emlékszem állítja, hogy tökéletesen határozottan fogóra (de hülyén hangzik) beállítható a gyári hátsó nyereg is.
Talán ZDoman küldte annó. Írjatok privit és ha megvan rakjátok be ide légyszi!
Talán ZDoman küldte annó. Írjatok privit és ha megvan rakjátok be ide légyszi!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Olvassatok vissza a topicba (3 oldal csak)
Ott van a képekkel illusztrált felújítós link is!
Ott van a képekkel illusztrált felújítós link is!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Bohi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3288
- Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Köszi Matyi!
Kb az összes variációt felsoroltad. Én is gondolkoztam azon a leesztergálós lehetõségen, de elég sok idõ meg szerelés, a hellyel is bajban vagyok...
Majd egy E11-et kéne szerezni és felrakni nagytárcsával együtt. Ha meg nem találok sehol akkor marad a felújítás.
Köszi az infókat!
Kb az összes variációt felsoroltad. Én is gondolkoztam azon a leesztergálós lehetõségen, de elég sok idõ meg szerelés, a hellyel is bajban vagyok...
Majd egy E11-et kéne szerezni és felrakni nagytárcsával együtt. Ha meg nem találok sehol akkor marad a felújítás.
Köszi az infókat!
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Prius II
- [Walaki]D`Lair
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3604
- Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
- Autód gyártási éve: 1985
- Autód típusa (és generációja): Corolla E8
- Autód felszereltségi jelölése: GT
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Bp