Segítség kellene!

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2622
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2018 okt. 09, 11:23 am

sede7 írta:
2018 okt. 09, 11:15 am
Sziasztok!

AE111-ben egy jó generátor kiszerel-beszerelt ki vállalna az alábbi időpontok valamelyikén egy csendes zuglói utcasarkon?
  • szerda (holnap) reggel 7-ig bezárólag
  • csütörtök reggel 9-ig bezárólag
  • csütörtök délután/este
Előre is köszi!
D.
Kérdezd Zuzmow-t, Ő vállal háznál is szerelést.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: EE90 XL Liftback - Zenki, 2E

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23699
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2018 okt. 09, 11:44 am

Az már más kérdés, hogy ki engedi, hogy hozzányúljon az autójához..
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

bronsmate
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 34
Csatlakozott: 2014 márc. 19, 09:41 pm
Autód gyártási éve: 1990
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Monor
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: bronsmate » 2018 nov. 02, 06:06 pm

Sziasztok! Az e9-be szerelt 4a-fe motor és a saját váltója között egy lemez van, ami elfedi a kb 3/4-ed részét a váltóharang és a blokk által közrefogott felületnek, és így alulról belátni a fogaskoszorúhoz? Vagy az alsó motortartó bak környékén is kellene lennie lemeznek? Köszönöm!

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2622
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2018 nov. 02, 06:58 pm

Az alsó motortartóbaknál van egy kisebb lemez, ha azt leveszed látszik a fogaskoszorú.
De, ahoz viszont le kell venni a hossztartót, mert hozzá van fogatva a bak a lemezhez.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: EE90 XL Liftback - Zenki, 2E

bronsmate
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 34
Csatlakozott: 2014 márc. 19, 09:41 pm
Autód gyártási éve: 1990
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Monor
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: bronsmate » 2018 nov. 02, 10:05 pm

Köszi Tomi! Tehát kellene ott lennie egy lemeznek. Most már csak az van hátra, hogy kerítsek egyet. 😊

bronsmate
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 34
Csatlakozott: 2014 márc. 19, 09:41 pm
Autód gyártási éve: 1990
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Monor
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: bronsmate » 2019 feb. 10, 02:35 pm

Sziasztok! Valaki tudna bizonyítottan helyes (bevált) elektromos kapcsolási rajzot küldeni európai, e9, 4afe motorral szerelt autóhoz? Amiket én találtam neten azok vagy ausztrálok, vagy amerikaiak, vagy olvashatatlanok. 😐 Van egy kis zűrzavar az ecu körül. 😂 Köszönök minden segítséget!

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23699
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2019 feb. 10, 07:56 pm

Írd le, hogy milyen piacra szánt, ha tudod milyen országba gyártott, milyen felszereltségű és EPC szerint pontosan mikori gyártású (év, hó) az autód.
Emellett azt is, hogy mi a problémád. Az ECU elég tág témakör... Milyen perifériával van a gond?
Így talán tudunk segíteni.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
csgeri80
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2015 ápr. 27, 07:39 pm
Autód gyártási éve: 1996
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Csíkszereda
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: csgeri80 » 2019 ápr. 04, 07:46 am

Sziasztok! Van egy kis gond, az autóm Szegeden ragadt, mert elkezdett rosszalkodni a motor. Egy szerelő barátomnál van, aki egyelőre nem találja a hibát. A jelenség a következő: A motor nagyon erőtlen /az ereje kb 60% nincs meg/, csörgő hangot ad, gázadáskor rángat, alapjáraton lefullad, ugrál a fordulatszám.
Gyújtás átnézve, rendben van. Benzinnyomás mérés is megvolt, az is rendben van. Ha lehúzza a MAP szenzort, akkor a csörgés megszűnik, de ugyanolyan erőtlen marad az autó. Olyan mintha túl szegény lenne a keverék.
Valakinek ötlete, elég fontos lenne, hogy ma megtalálják a hibát, mert tesóm hozná nekem haza az autót holnap reggel Csíkszeredába.
Semmi nem volt szétszedve rajta mostanában, ami kiválthatta volna a hibát, ezért is nehéz beazonosítani.

Help!
EE101 Royal Special

Avatar
csgeri80
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2015 ápr. 27, 07:39 pm
Autód gyártási éve: 1996
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Csíkszereda
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: csgeri80 » 2019 ápr. 05, 09:07 am

Meglett a rejtély, legalábbis egy része. El volt mászva a vezérlés 3 foggal... Durva. Elméletileg az alsó törött, sérült műanyag burkolat volt a hibás, darabkák vannak kitörve belőle és egy darabka a szíjtárcsa és szíj közé ment, ami odébb tette..

Erről a burkolatról van szó: 11302-11062

Nagyon szükségem lenne egy ilyenre, ha valaki tud segíteni használttal megköszönném, mert csak gyári van belőle és toyodiyen 50 eurót mutat, amit kicsit sokallok.

Illetve a főtengely szíjtárcsájából /dupla/ ki vannak törve darabkák. Sajnos össze van rohadva a külső a belsővel, illetve olyan mintha valamit mókoltak volna vele, a lényeg, hogy külön nem jön le, csak egyben tudnám cserélni.

Javítsatok ki, ha nem így van, de így egyben duplán nem lehet kapni, csak a belsőt utángyártottban.

Ha ebben is tudtok segíteni, ha valakinek van egy egészséges elfekvőben akkor szóljon légyszi és megbeszéljük.

Köszönöm előre is!
EE101 Royal Special

Doncsa
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2018 jan. 09, 07:56 pm
Autód gyártási éve: 2010
Autód típusa (és generációja): Corolla E15
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: Doncsa » 2019 júl. 17, 05:28 pm

Sziasztok!
Van egy 2010 es 1.6 benzin m-mt valtos corollam.
Es olyan problemam lenne bele, hogy magas fordulaton rangat az auto pl elozes kozben.
2-3. Ban a legeszrevehetobb nyilvan mert ott a legerossebb az auto.
Hiba nincs 59ezer km van a kocsiban
Védd a fákat! Egyél Hódot!
2010 Corolla
1.6 Benzin M-MT

bronsmate
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 34
Csatlakozott: 2014 márc. 19, 09:41 pm
Autód gyártási éve: 1990
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Monor
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: bronsmate » 2019 júl. 19, 08:25 pm

Sziasztok! Az e9 szervószivattyúját kell légteleníteni felszerelés után, vagy lelégteleníti magát? 1200 km-el ezelőtt lett felszerelve és feltöltve. Kb 600 km-ig semmi gond nem volt vele, aztán a szíj - főleg hidegen- csikorogni kezdett. Nemrég feszítettem a szíjon, azóta napról napra rosszabb. Jelenleg alapjáraton szinte teljesen megáll a szivattyú, és csúszik rajta a szíj. Tönkre szoktak menni ezek a szivattyúk? Van ötletetek, hol kezdjem a hibakeresést? Köszönöm

Avatar
cslaci105
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 572
Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kiskunhalas
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: cslaci105 » 2019 júl. 21, 11:39 pm

Valamelyik szervízkönyvben mintha azt olvastam volna, hogy felemelt első kerekekkel el kell forgatni a kormányt mindkét végállásba jó párszor, és talán ezzel légteleníti magát. De nem esküszöm meg rá.
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L

bronsmate
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 34
Csatlakozott: 2014 márc. 19, 09:41 pm
Autód gyártási éve: 1990
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Monor
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: bronsmate » 2019 júl. 22, 10:24 pm

cslaci105 írta:
2019 júl. 21, 11:39 pm
Valamelyik szervízkönyvben mintha azt olvastam volna, hogy felemelt első kerekekkel el kell forgatni a kormányt mindkét végállásba jó párszor, és talán ezzel légteleníti magát. De nem esküszöm meg rá.
Köszönöm a válaszod! Egy órája jöttem rá, hogy mi okozta a gondot, de annyira banális, hogy ha nem ezen a fórumon lennék, akkor lehet, hogy le sem írnám. :D Annyira a szervó szivattyúra és a 3PK-s szíjra koncentráltam (még szappant is kapott :lol: ), hogy fel sem tűnt a finom gumidarálék, amit a rosszul futó szíj tud produkálni. A nyomok a generátorig vezettek. Nem is tudatosan, de megnyomtam a szíját, és az volt meglazulva. Amint megfeszítettem, eltűnt a csikorgás és ismét vajpuha lett a kormányrásegítés. Előtte ugye, amíg csak a generátort és a vízpumpát kellett hajtani, nem szólt a szíj, de amint a vízpumpa dupla szíjtárcsáján keresztül elkezdett dolgozni a szervószivattyú is, már nem tudta átvinni a nyomatékot.
Pedig már azt hittem, hogy ilyen bóvli szivattyút építettek be a japánok, ami 30 év után tönkremegy... XD
Még egyszer köszönöm a hozzászólásod.

Doncsa
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2018 jan. 09, 07:56 pm
Autód gyártási éve: 2010
Autód típusa (és generációja): Corolla E15
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: Doncsa » 2019 aug. 22, 04:07 pm

Sziasztok!
2010 es Corollába rakott már valaki nappali menetfényt?
Most gondolkodom rajta, viszont nem tudom milyen tipust, márkát illetve lehet e.
Védd a fákat! Egyél Hódot!
2010 Corolla
1.6 Benzin M-MT


Válasz küldése