Harc a rozsdával

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
Zsoltee
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 457
Csatlakozott: 2008 júl. 12, 01:23 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Avensis
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Wagon (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Re: Harc a rozsdával

Hozzászólás Szerző: Zsoltee » 2018 márc. 13, 10:48 am

Sziasztok!
Alváz- és üregvédelemmel kapcsolatban szeretnék segítséget kérni tőletek.
A Rusztika Bt-t próbáltam először, de nekik erre az évre nincs már időpontjuk, júliusban kérhetek időpontot és "talán" kapok is 2019-re. A Totalcar-os cikk elég jól sikerült reklám lett nekik.
Jövő évig nem feltétlenül szeretném elhúzni a dolgot. Ezen a télen elég durva sózás volt amerre jártam (M0 rendszerint sónedves télen, és kell a hó elolvadása/hideg napok után is még néhány esős nap, hogy ne azt verje fel az összes autó).
A Rusztika ajánlotta Solymáron a Hazai szervízt. Valakinek van esetleg tapasztalata velük?
Vagy Bp környékén megbízható cég, aki foglalkozik ezzel?
Köszi előre is!
CCH vezetőségi tag

:e11hb: '97 Toyota Corolla Hatchback 1,3 Linea Terra ('07-'17)
'06 T25 Avensis Wagon 1,8 Sol Technic ('17-)

Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2030
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:
Re: Harc a rozsdával

Hozzászólás Szerző: mozso » 2018 szept. 04, 10:26 pm

Facebook-on Kovács Attila linkelt egy meglehetősen részletes, német oldtimer csapat 5 éven át tartó alváz és üregvédő szer tesztet. A teszt német nyelven van, de korrekt, alapos.

Itt van az eredeti cikk sorozat, 28 alvázvédő szer mire képes 1, 2 majd 5 év után sós fürdőben áztatva, majd a szabad ég alatt tárolva.
https://www.oldtimer-markt.de/rostschutztest

--------
Itt pedig a saját hozzászólásom a témában:
Tök hasznos amit írtál (Kovács Attila), nem tudtam, hogy vannak ilyen alapos OldTimer csapatok, akik 28 alvázvédőt tesztelnek 5 éven keresztül. Ez atom. :-)

Hasznos lett volna a saját alvázvédős projektem indulása előtt erről a tesztről tudni, de a teszt alapján jó helyre vittem szerencsére.

A cikket elolvasva azt látom, hogy az első 5 helyezett az lényegében nehéz zsír, ami 120 celsius fokra felmelegítve a karosszériába befújva véd. Ezen első öt helyezett zsír alapú megoldása szépen lassan lefolyik a falakról az évek során, ez jól látszik a teszt mintákon, 5 év után a legjobban védő zsír van legjobban áthelyeződve, lefolyva.

Ezen zsírok azonban 4-10x nehezebbek a teszt szerint, mint a legjobb helyezésű nem zsír alapú, évek során nem elfolyós cucc, ami a Dinitrol (hatodik az értékelésben).

Ez a Dinitrol alvázvédő mindig a hatodik, de átlagban egynegyed akkora tömegnövekedést okoz a felületvédelem felrakása után. Nekem volt Dinitrol kezelés az E12 Corollán, az kb 20kg tömegnövekedést okozott.

Ha 80-200kg növekedésért cserébe kapok olyan védelmet mint a fotó felső két részén látható zsíros cucc, az lehet kell a francnak, mivel nem látványos a különbség a védelemben, de tömegben igen!

A zsír alapú cuccok tömegnövekedése olyan, mint amikor folyamatosan 2-3 felnőtt bent ül az autóban. Meg le is folyik az a zsír, aztán kevésbe véd, de cserébe nehéz.

Az adatok szerint a Dinitrol 2009/2010/2013 években mindig a legjobb volt a nem zsír alapú megoldások mögött. Ez elég konzisztens viselkedés. Illetve ez a cikk ki is emeli mennyire nagyon jó, hogy régi autókhoz (modernekhez is) leírja a Dinitrol milyen fúvókával hova mit kell fújni, hogy jó legyen.

Kép
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23681
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Harc a rozsdával

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2018 szept. 05, 07:21 am

Köszönjük Attilának! Hasznos!
Neked meg, hogy beraktad ide az értékes tartalmat, így kéznél maradhat sokáig!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2030
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:
Re: Harc a rozsdával

Hozzászólás Szerző: mozso » 2019 jan. 04, 09:54 pm

Kicsit részletesebb összefoglaló, sok képpel és infóval, ja meg 2 jó alváz és üregvédős műhellyel itt:

Kattints ide:
viewtopic.php?f=28&t=2241
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb

MFerenc
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XXI.
Re: Harc a rozsdával

Hozzászólás Szerző: MFerenc » 2019 feb. 03, 09:15 pm

Még mielőtt elkezdődne a harc a rozsdával... Nemsokára fékdob csere lesz. Mivel érdemes alapozni majd festeni a dobot, hogy ne egye meg a rozsda? Nagyon szépen csillog a dobozban, de gondolom, ez múló állapot :)
Köszi a tanácsokat!
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt...

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2605
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Harc a rozsdával

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2019 feb. 04, 06:44 pm

Annyira nem vagyok jártas benne, de biztos valamilyen hőálló 2k-s alapozót használnék a festék előtt. Természetesen előtte nagyon alapos zsírtalanítással, esetleg felület érdesítéssel.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: EE90 XL Liftback - Zenki, 2E

MFerenc
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 497
Csatlakozott: 2009 ápr. 01, 01:49 pm
Tartózkodási hely: Budapest, XXI.
Re: Harc a rozsdával

Hozzászólás Szerző: MFerenc » 2019 feb. 05, 06:57 pm

Vadonatúj a dob, így gondolom, zsírtalanítás, majd vmi alapozó, amit említettél, meg hőálló festék lesz. Ha nem préseltem volna be a csapágyakat, utánajárnék a porfestésnek, hátha...
Köszi a tippet!
1993 1,3 Corolla xli 16V hatchback volt...

Avatar
bordasm
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2019 jan. 09, 11:08 pm
Autód gyártási éve: 2000
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re: Harc a rozsdával

Hozzászólás Szerző: bordasm » 2019 márc. 02, 04:27 pm

Sziasztok!

A belinkelt képeken látható kisebb rozsdafoltokat egy átlagos nem profi szerelő meg tudja csinálni szerintetek? Érdemes lehet belevágnom, vagy inkább vigyem szakihoz?
A képek:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

Mindenképp kezdeni akarok ezzel valamit, hogy ne terjedjen. Eddig garázsban tarották, mi tavaly szeptemberben vettük, azóta "csillag garázsban" áll.
Egyébként vettem már cuccokat a javításhoz, ezek listájáról is van kép a fenti linken.
És találtam is videót, hogy hogy lehet javítgatni.
https://www.youtube.com/watch?v=QyTA3c5 ... dex=2&t=0s
https://www.youtube.com/watch?v=AD42d6B ... 0s&index=3
https://www.youtube.com/watch?v=MJ8oxf8 ... dex=4&t=0s
https://www.youtube.com/watch?v=SZwikLb ... 0s&index=5
https://www.youtube.com/watch?v=7J5OfKQ ... dex=6&t=0s
Marci
JT-s alvázszámú békalámpás Toyota Corolla sedan E11 (gyártási év: 2000)

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23681
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Harc a rozsdával

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2019 márc. 04, 01:10 pm

Szakembert javaslok..
Egyébként lehet olcsóbban találsz bontott elemeket, mint amibe a javítás kerül.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
bordasm
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2019 jan. 09, 11:08 pm
Autód gyártási éve: 2000
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re: Harc a rozsdával

Hozzászólás Szerző: bordasm » 2019 márc. 04, 01:25 pm

Pacsker írta:
2019 márc. 04, 01:10 pm
Szakembert javaslok..
Egyébként lehet olcsóbban találsz bontott elemeket, mint amibe a javítás kerül.
Köszönöm (azt is, hogy ilyen alap/amatőr kérdésekre is kaphatok választ)! Akkor szétnézek a Fényezők és polírozók ill. Az alkatrészek topic-okban.
Marci
JT-s alvázszámú békalámpás Toyota Corolla sedan E11 (gyártási év: 2000)

Avatar
bordasm
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2019 jan. 09, 11:08 pm
Autód gyártási éve: 2000
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re: Harc a rozsdával

Hozzászólás Szerző: bordasm » 2019 márc. 10, 07:58 pm

Pacsker írta:
2019 márc. 04, 01:10 pm
Szakembert javaslok..
Egyébként lehet olcsóbban találsz bontott elemeket, mint amibe a javítás kerül.
A képen látható rozsdafoltokkal alvázvédelmi szakembert érdemes keresni vagy fényezőt?
Marci
JT-s alvázszámú békalámpás Toyota Corolla sedan E11 (gyártási év: 2000)

Avatar
cslaci105
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 564
Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kiskunhalas
Re: Harc a rozsdával

Hozzászólás Szerző: cslaci105 » 2019 márc. 13, 09:25 am

Olyan karosszériást keress, aki fényez is.
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11

Avatar
bordasm
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2019 jan. 09, 11:08 pm
Autód gyártási éve: 2000
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re: Harc a rozsdával

Hozzászólás Szerző: bordasm » 2019 márc. 18, 07:15 pm

cslaci105 írta:
2019 márc. 13, 09:25 am
Olyan karosszériást keress, aki fényez is.
Na, találtam is ilyet. Itt a fórumon ajánlották Glázer Ferencet (itt, rögtön az első poszt: viewtopic.php?f=28&t=2146), őt hívva azt mondták, hogy már nem foglalkoznak ilyesmivel, ha jól értettem, de lehet, hogy csak rengeteg a munkájuk. Ajánlottak egy Vaskó Norbert nevű szakit. Ma voltam nála, egy fiatal srác a 1165 Bp. Inas közben.
Mielőtt elmentem, azért átnéztem alaposabban, és a küszöbök hátsó keréknél levő részeinél találtam rozsdafoltokat (mindkét oldalon), és a csomagtér jobb oldalán, a szerszámtartó rész előtt. Mindezt megmutattam neki. Mondta, hogy a 2 küszöb hátsó részét lakatolni kell, mint a csomagtartó tér rozsdás részét is. A bal első lámpánál levő koccanásos sérülés nyomai eltüntetéséről és beszéltünk, a motorház kőfelverődéseivel együtt. Lakatolás, festés, fényezés. Erre adott egy 245 000 Ft-os ajánlatot. Azt mondta, hogy ez a maximum, ha mindenben a rosszabb eset merülne fel, pl. az ajtót is le kell szedni, hogy a lakatoláskor elég hely legyen stb. Ennél elvileg valamennyivel kevesebb lehet. ~ 1,5-2 hetes munka. Mindent fényképez és el is küldi a munkafázisok során nekem e-mail-ban. Ha valahol nagyobb rozsdafolotot talál, előre nem láthatót, akkor azt megcsinálja. Ha ez emeli az árat, akkor szól, odamegyek, és megbeszéljük.
Figyelembe véve, hogy 500 000 Ft-ért vettük az autót, és még azért 5-10 évig legalább szeretném használni (ha ennek van realitása), akkor szerintetek ez megéri?
Marci
JT-s alvázszámú békalámpás Toyota Corolla sedan E11 (gyártási év: 2000)


Válasz küldése