Oldal: 2 / 3

Re: Pályázós topic

Elküldve: 2016 jan. 26, 10:45 pm
Szerző: Turan6
Egyik haveromban egyre erősödik az elhatározás, hogy vegyen egy mókázós, alias drift autót.
Szerintetek melyik a legésszerűbb választás, ha nem tréleren szeretné a helyszínre vinni, azaz utcán is közlekedhessen, de viszonylag olcsón összelegózható élményautó legyen.
Első körben egy sierrát vagy 3-as bmw-t javasoltam, de meghallgatnám azokat akik gumifüst szagot is éreztek már első kézből, és nem szenvednek márka-vakságban :).
Kb. 7-800e vételár+200e kezdeti költséget szánna rá. Én a helyében maradnék az olcsó sierránál, de várom a javaslatokat!

Re: Pályázós topic

Elküldve: 2016 jan. 26, 11:16 pm
Szerző: PiciPeti
Alkatrész ellátottság miatt 3-as BMW, az a modern kori lada. :roll:

Re: Pályázós topic

Elküldve: 2016 jan. 27, 07:15 am
Szerző: Bubi
Sajnos igaz, és ez rengeteget ront a 2. és 3. széria megitélésén. Hajdanán, - egyeseknek még ma is- vágyott tárgyak, azokra méltatlan kezekben. Hegesztett diffik, ocsmány tuningok és tákolások, szétgyilkolós videók stb. :(

Re: Pályázós topic

Elküldve: 2016 jan. 27, 04:36 pm
Szerző: RWD
Turan6 írta:Egyik haveromban egyre erősödik az elhatározás, hogy vegyen egy mókázós, alias drift autót.
Szerintetek melyik a legésszerűbb választás, ha nem tréleren szeretné a helyszínre vinni, azaz utcán is közlekedhessen, de viszonylag olcsón összelegózható élményautó legyen.
Első körben egy sierrát vagy 3-as bmw-t javasoltam, de meghallgatnám azokat akik gumifüst szagot is éreztek már első kézből, és nem szenvednek márka-vakságban :).
Kb. 7-800e vételár+200e kezdeti költséget szánna rá. Én a helyében maradnék az olcsó sierránál, de várom a javaslatokat!
Ezeknél egyszerűbbet nem talál. Esetleg Volvo? :mrgreen:

Re: Pályázós topic

Elküldve: 2016 jan. 27, 06:23 pm
Szerző: Pacsker
Az ajánlás szerintem tökéletes.
Toyotával játszani nagyon drága, plusz azért se vegyen, hogy kitegyünk még egy értékes példányt kemény amortizációnak :D
A BMW már szinte olcsóbb, mint a Lada, brutál jó az alkatrész ellátottsága, rengeteg a papír nélküli külföldről behozott, ami igencsak előny lehet ennél a projektnél.
A Ford már szerintem egy fokkal ritkább dolog és utána jön a Volvo, esetleg a Merci.
Szerintem egyértelmű BMW a befutó.

Azonban az arányokkal SZERINTEM komoly bajok vannak. (átírási procedúra költségétől eltekintve)
Ha tényleg drift autót akar, akkor inkább fordítsa meg. Nem 7-800-ért kell jaszkari autót venni, hanem ha nem is 200-ért de a fölött egy alap gépet, amire lesz tartalék költeni a kasznira, futómű átalakításra, motor gatyába rázásra, ülésre, diffire, kerékgarnitúrákra....
Persze, ha a drift autó csak parkolóban történő játszadozást és olykor-olykor pár fenékrázást jelent, akkor lehet drágábban is alapot venni, de ha tényleg a tanulás, a gyakorlás és a rendszeres bevetés a cél, akkor még ha az arányokat meg is fordítja, akkor sem biztos, hogy elég lesz az említett pénz.

Re: Pályázós topic

Elküldve: 2016 jan. 27, 09:41 pm
Szerző: Turan6
Köszi a javaslatokat! BMW-ből melyik? Egy compact? melyik motorral, melyikben van alapból sperr?

Re: Pályázós topic

Elküldve: 2016 jan. 27, 10:22 pm
Szerző: Pacsker
Na ez már nem az én szakterületem... :) (és nem is akarok májer lenni belőle)
Gondolom E36. Olcsó, erős

Re: Pályázós topic

Elküldve: 2016 jan. 28, 02:12 pm
Szerző: RWD
Turan6 írta:Köszi a javaslatokat! BMW-ből melyik? Egy compact? melyik motorral, melyikben van alapból sperr?
Compactot Én hanyagolnám, kívülről nézve ritka idegbeteg egy tárgynak tűnik. Lehet rosszul gondolom, de az egy levágott seggű E36, és a viselkedéséből ítélve (határhelyzetben persze) nem igazán mentek utána a futómű geometriával/akármivel. Szedán vagy kupé, és kész. Esetleg kombi, ha van humorérzéke. :D
Motorokról gőzöm sincs, sperről meg pláne. Illetve bocsi, annyit még HALLOTTAM, hogy a 318is széria egy relatíve lelkes négyhengeressel készült, ami meglehetősen strapabíró is egyben. Viszont ilyen motor gyárilag csak a kupékban volt. 700-800-ból már bőven talál ilyet.

Re: Pályázós topic

Elküldve: 2016 jan. 28, 02:27 pm
Szerző: montoya
Szerintem nincs para a compacttal, és egy 323ti már igazán fickós is. Igaz, nem fog megállni 800-ból.

Re: Pályázós topic

Elküldve: 2016 jan. 28, 02:29 pm
Szerző: habe
Már nem emlékszem, de mintha a Compact egyébként is egy butított hátsó futóművet kapott volna.
Ja, ja az IS egy potens motor főleg a sima 1,8-hoz képest (boldog idők, mikor még az volt hátra írva, ami be volt rakva előre)
Én -hangsúlyozom én- BMW-ből kizárólag hathengerest vennék. Ha már BMW ugye.

Re: Pályázós topic

Elküldve: 2016 jan. 28, 07:54 pm
Szerző: PiciPeti
Compact nagyon bután tud viselkedni állítólag, Cupé-n az összes elem egyedi, nincs hozzá pótalkatrész, tehát marad a sedan...

Ha driftelni kell, akkor valami combosabb 6 hengeres, ha gyorsan menni, akkor 318is. :wink:

Re: Pályázós topic

Elküldve: 2016 jan. 28, 10:59 pm
Szerző: toytomi
A kasztnisomnak van 1.8 16V az E30 coupe-jában. 150 LE. Igazi csemege vele :) 215-ös gumikkal 2, 3-ban gázra lazán keresztbe lehet fordítani. :)

Re: Pályázós topic

Elküldve: 2016 jan. 28, 11:07 pm
Szerző: Pacsker
Jaaaj jaaaj :D
Ha van kellő centrifugális erő és sebesség, akkor bármivel lehet "gázra" keresztbe menni :) (hacsak nem brutál orrtolós)
Na meg egyenesbe jégen.

De azért azt nem hiszem hogy a 150 Le szárazon, egyenesben elég ilyesmire :)

Re: Pályázós topic

Elküldve: 2016 jan. 28, 11:13 pm
Szerző: toytomi
Ok, legközelebb csinálunk videót :D

Re: Pályázós topic

Elküldve: 2016 jan. 29, 08:14 am
Szerző: Bubi
Pacsker írta:Jaaaj jaaaj :D
Ha van kellő centrifugális erő és sebesség, akkor bármivel lehet "gázra" keresztbe menni :) (hacsak nem brutál orrtolós)
Na meg egyenesbe jégen.

De azért azt nem hiszem hogy a 150 Le szárazon, egyenesben elég ilyesmire :)
Van az a technika, jó sofőr, rossz gumi, de szerintem is kevés ahhoz a 140 LE, bármennyire is zseniális az a motor. A (kizárólag) gázra keresztbe menés száraz úton az M-es szakterület.

Hogy haza beszéljek, kakucson még nem nagyon végzett előttem BMW. Volt ott E36 18IS és 20i is.
100 km/h felett jön ki a mocik és a futómű erőssége, de ott már nincs is kérdés. Stabilan kicsit orrtolós-semleges. Egy jól beallított, karbantartott futóművel nagyszerű élmény vezetni ezeket. Leharcoltan csalódás.